Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 20 december 2007 om 21:13
Ik ga helpen dan, want Plom zit er zo goed als helemaal, dus ik reken het antwoord van Plom goed.
Het is: Mijn God, mijn God, heb medelijden met mij en met dit arme volk.
Hij zei er nog iets voor, het volledige antwoord zou zijn:
Mijn God, wees mijn ziel genadig, ik ben zeer gekwetst. Mijn God, mijn God, wees mijn ziel en dit arme volk genadig.
Dat is later overgenomen als enkel: Mijn God, mijn God, heb meelij met mij en met dit arme volk. Wat dus het correcte antwoord was.
Het is: Mijn God, mijn God, heb medelijden met mij en met dit arme volk.
Hij zei er nog iets voor, het volledige antwoord zou zijn:
Mijn God, wees mijn ziel genadig, ik ben zeer gekwetst. Mijn God, mijn God, wees mijn ziel en dit arme volk genadig.
Dat is later overgenomen als enkel: Mijn God, mijn God, heb meelij met mij en met dit arme volk. Wat dus het correcte antwoord was.