Raften(in NL, België)

16-01-2011 22:33 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan hopelijk in mei naar Oost Europa. Nu hebben we een hele gave rafttrip gezien(keuze 1 of 2 dagen.) Je schijnt er niet persé ervaring voor te moeten hebben, omdat het niet heel wild schijnt te zijn. Toch lijkt het mij fijn en leuk met een Nederlands gesproken instructie het al een keer gedaan te hebben. Waar kan ik leuk(leren) raften in Nederland of België(Ardennen?) Andere tips m.b.t. raften houd ik mij ook aanbevolen voor.

p.s. Ik heb in Nederland het waterpark in Zoetmeer al gevonden.
I choose happy!
Voor raften heb je geen ervaring nodig. Je doet gewoon wat de instructeur zegt

En als je al ervaring nodig hebt: in NL of BE ga je dat niet krijgen: da's peddelen om vooruit te komen, en heeft niets te maken met echt wild water.
We willen waarschijnlijk de 2daagse trip door de Tara River in Montenegro gaan doen. Ik zou het zelf wel een prettig idee vinden om het daarvoor al eens gedaan te hebben. Vooral omdat ik geen benul heb van het niveau Engels(of eventueel Duits) ter plaatse.

Tilalia2, heb je zelf ervaring met raften en vond je het leuk?
I choose happy!
Gaaf EB! Kunnen er ook langere tochten worden gemaakt? Ik heb het een keer 4 dagen gedaan en dat blijft een van de coolste ervaringen uit mijn leven.
Waar heb je die van 4 dagen gedaan?

Het lijkt mij ook zo gaaf. Op onderstaande site staat dat er ook 3 daagse trips mogelijk zijn.

Tara River - Rafting
I choose happy!
De baan in Zoetermeer is geweldig om te oefenen. Ik ben er al een keer geweest en het is ontzettend leuk en er gaat een instructeur mee in de boot.

Daarvoor had ik al in Sri Lanka geraft. Dit zonder ervaring en was goed te doen. Maar als je een beetje wil weten wat je te wachten staat is de baan in Zoetermeer een goede oefening.

Het is een officiele wedstrijdbaan dus zeker wel wild genoeg.
Hm, ik vind het te kort denk ik, voor drie dagen, tenzij ik het kan combineren met een andere sport. Paardrijden bijvoorbeeld. Ik heb geraft in Nepal trouwens. Prachtig!!
Wat betaal je ervoor EB?
Philein, als ik op internet kijk zie ik tours voor ongeveer ¤200 voor 3 dagen. Wij regelen altijd al dat soort dingen ter plaatse. Je schijnt er ook goed te kunnen paardrijden, juist vanwege het bergachtige landschap.

Kikkerrr, hoeveel uur zou jij dan boeken?
I choose happy!
Ah ok, ik kon het niet vinden. Ik zal nog eens goed kijken

Je gaat het in elk geval heel erg leuk vinden als je van wat adrenaline en avontuur houdt, no worries!
Ja, daar houd ik wel van! Zie staan dat je ook kan paragliden. Dat lijkt mij ook gaaf, ben alleen bang dat ik dat alleen mag doen en dat ik EssentialVriend met zijn hoogtevrees niet zover krijg.

Sowieso is het vooruitzicht op raften ook een goede motivatie om de komende maanden aan mijn armen te werken in de sportschool
I choose happy!
Paragliden ook gaaf! Houd er wel rekening mee dat het ontzettende misselijkheid kan opwekken, niet iedereen kan er tegen...en als je vriend al hoogtevrees heeft..maar hey, hij kan je sprong leuk filmen!

Ik zit die site nader te bekijken van het raften, maar vind 'm erg chaotisch!
Ja, vind ik ook. Had hem even snel opgezocht om een idee te geven. Ik heb het idee opgedaan uit de Lonely Planet(Eastern Europe.)
I choose happy!
Dat paragliden moet ik ook nog allemaal even zien, maar het raften lijkt ons allebei echt geweldig.
I choose happy!
Parafliden is in een half uurtje gedaan he, dus op zich niet tijdrovend ofzo.

Ik vind Oost Europa ook wel aanlokkelijk als bestemming trouwens.
Wij zijn vorig jaar in Hongarije, Tsjechië en het bovenste deel van Kroatië geweest. Dat was echt onverwacht geweldig en mooi, dus nu willen we dieper Oost Europa in. Waarschijnlijk Montenegro en Albanië.
I choose happy!
Lijkt me ook prachtig. Vooral doen! Vliegen jullie op Montenegro? En dan auto huren ofzo? Of anders?
Weten we nog niet helemaal zeker, maar waarschijnlijk vliegen op Dubrovnik(Kroatië) en vanaf daar met OV(bus en minibusjes vooral in die regio)
I choose happy!
Ik heb gekayakt in de frnase alpen, en daar gold: rafters zijn losers. Omdat ze nooit omgaan, daar. Zonder kayak ervaring heb ik ww3/4 gevaren, in een kayak, dus heel eerlijk: voor een raft heb je geen ervaring nodig.
Ja super leuk, raften EN oost europa!

In polen geweest verschillende keren, mooie natuur en steden, leuke mensen, lekker rustig en niet duur.

Raften op een aantal rivieren in amerika gedaan. Een echte adrenaline rush van begin tot eind, waren trips van 1 dag met een picknick halverwege ofzo. Maleisie was ook heel mooi,maar stuk kalmere rivier op het moment dat wij er waren, net als in indonesie trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven