Powerpoint

16-01-2011 22:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

ik moet een Powerpoint presentatie maken. Nou hoor ik jullie denken, 'wat doet ze hie', ga lekker naar PC online, of hoe heet dat allemaal, maar die gaan natuurlijk weer smijten met ingewikkelde termen

Dit is mijn vraag.

Heeft iemand een leuk idee voor het volgende onderwerp?

Dit is de preciese opdracht: U mag een presentatie verzorgen aan uw collega's over uw persoonlijke vervoermiddel voor de toekomst. Welk vervoermiddel "adviseert' u zichzelf en op welke gronden? ( hoe wilt u zich op de best bij u persoonloijkheid passende manier verplaatsen van A naar B?)

Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet verzinnen. Misschien heeft één van jullie een idee. De enige beperking die ik opleg is dat er horror geluiden in moeten. Ik heb namelijk een cd met horror geluiden die ik beslist wil gebruiken.

O, ja, Er zal geen sprake zijn van een echt presentatie. ik doe LOI, dus het gaat allemaal digitaal. Ik denk dat ik de hele presentatie aan elkaar ga praten, das gaat veel makkelijker, en je bent niet gebonden aan die lastige beperkte kaders. Ik hoop dat jullie verder komen dan ik, want ik ga in een kringetje rond.

doei, eva
misschien heb je hier iets aan?

Heel veel succes
Volgens mij heeft je vraag geen donder met powerpoint te maken, maar met het feit dat jij geen idee hebt wat je als vervoersmiddel van de toekomst ziet. Correct me if I'm wrong......

Als jij weet wat je wil gaan presenteren daarintegen heb ik vast wel tips voor je hoe je dat kunt doen.
ja je hebt gelijk ik zat te twijfelen over een fiets of een paard, auto vind ik zo voor de hand liggend, misschien een zeppelin of een opblaasei... maar ik weet echt niet wat ik ervan moet maken
Met de kabelbaan?
Nou ja, je hebt al ideeën, kies gewoon iets en maak er wat van.
Heb je al argumenten waarom .... het beste vervoersmiddel is? Ik zou kiezen voor dat ding waarvoor je de meeste en beste argumenten kunt verzinnen. Ik neem aan dat je ook een nog niet bestaand vervoermiddel mag kiezen?
Ik snap niets van je probleem. Waarom zou je in vredesnaam een cd met horrorgeluiden willen gebruiken? Daar maak je het jezelf toch juist moeilijk mee.

Uit de opdracht begrijp ik dat jouw persoonlijkheid het uitgangspunt moet zijn - dus niet een of andere cd die je wilt gebruiken.

Dan is het toch niet zo moeilijk? Wat voor persoon ben je? Een snelle Jelle? Dan kies je dus een snel vervoermiddel. Meer easy going? Denk aan een fiets of een zeilboot of zo. Dierenliefhebber? Paard en wagen.

De enige toepassing die ik voor die horror cd zou kunnen verzinnen is als je een hekel hebt aan auto's en milieuvervuiling. Dan zou je een toekomst kunnen schetsen van een wereld die naar de knoppen gaat door al het autoverkeer. Met horrorgeluiden. En dan stel je dat jij daar niet aan meedoet, en dan ga je dus voor iets schoners. Een ongemotoriseerd voertuig bijvoorbeeld, of zo'n elektrische auto waar Joris Luyendijk zich voor heeft ingezet. Of dat je bang bent voor ongelukken en daarom jezelf in de toekomst in een rolstoel voorstelt.

Maar dan moet dat wel bij je passen natuurlijk.

Of als je een heel fantasierijk persoon bent, dan kun je een eigen ruimteschip ontwerpen of zo. Met horrorgeluiden om te ontsnappen aan de werkelijkheid bijv. Maar aangezien je op een forum vraagt om ideeën, vermoed ik dat je het beter op iets bestaands kunt houden, zoals een brommer of een auto. ;)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dus het gaat in het geheel niet om de inhoud van de presentatie? Het moet geen 'normale' zakelijke/inhoudelijke presentatie worden, maar een soort vrolijk gek geheel? Dit vanwege de cd met horrorgeluiden.
en TO je weet toch wel dat het gebruik van allerlei verschillende invoegeffecten en geluiden een jaar of 10 geleden leuk werd gevonden. Nu is powerpoint zo gewoon, dat het alleen vermoeiend is als iemand het 'opgeleukt' heeft. Een aantal plaatjes gecombineerd met korte heldere teksten is voldoende.
Prezi (?) schijnt nu een van de hippere dingen te zijn. En ik moet zeggen, het ziet er best gaaf uit.
Kitkat: heel leuk idee van die kabelbaan. dat brengt me terug naar mijn jeugd.

Plops: inderdaad hoef je je niet aan de bestaande vervoersmiddelen te houden. Maar ik heb geen ontwerpprogramma dus ik zou een creatieve oplossing moeten verzinnen hoe ik een niet bestaand vervoersmiddel ga uitbeelden.

Dana: je hebt gelijk ik maak het mezelf moeilijk. maar ik wil een hoog cijfer en die horrorgeluiden vind ik een ongebruikelijke wending. Dat verwachten ze niet. Omdat ik niet een 'live' presentatie ga houden mag het best een visueel spektakel worden.

Dat wat jezegt over joris Luyendijk zegt, ik heb geen idee waar je het over hebt, dat ga ik zo maar even goooglen.

Ik heb geen ingewikkelde tekenprogrammas op de computer dus dat zelf ontwerpen van een ruimteschip zit er jammergenoeg niet in.

Borderwalk: dat avn die cd heb ik mezelf opgelegd want dan heb ik in iedergeval een richting van wat ik kan gebruiken en wat voor audiovissueel spektakel het zou kunnene worden. het dreigde anders al meteen saai te worden.

Ik ben op dit forum, maar dit is werkelijk de allereerste keer dat ik hier een berichtje plaats. maar ik vind het heel erg aardig van jullie dat jullie zo snel gereageerd hebben, bedankt
Maar het gaat dus om het visueel spectakel?

Niet om de inhoud?

en het moet een powerpoint zijn? Mag geen prezi worden?

Met andere woorden: Wat is het doel van de opdracht? laten zien dat je een flitsende powerpoint kan maken?
Laat me raden....het moet morgenvroeg al af zijn?
nee het moet niet morgenvroeg af zijn. laat ik dit zeggen het is een opdracht die uit drie delen bestaat. het eerste deel heb ik af. Het tweede deel is de powerpoint. het derde deel gaat over het bedrijf waar je werkt. maar ik werk niet dus die opdrcacht kan ik niet doen. Die punten loop ik mis. Dus ik moet het maximum halen bij de overige twee opdrachten. dat lukt alleen als het een beetje spannend is wat ik maak, begrijpen jullie?
ik heb rpezi nog nooit gebruikt. Is het office compatibel? ik gebruik office 2010. Bij loi zeuren ze dat ze net met 2003 begonnen zijn. prezi is gloednieuw, ik weet niet of ze dat kunnen
Nou, nog steeds niet eigenlijk, want wat jij spannend noemt komt op mij tot dusver over als onprofessioneel en van een hoog peppy en kokkie gehalte. Gaat het dus alleen om de special effects en je powerpointvaardigheden of doet de inhoud of het verhaal dat je wil vertellen ertoe? Als het verhaal er toe doet, leg dan die cd met horrorgeluiden aan de kant en ga eerst bedenken wat je wilt overbrengen.
quote:rva schreef op 16 januari 2011 @ 23:57:

ik heb rpezi nog nooit gebruikt. Is het office compatibel? ik gebruik office 2010. Bij loi zeuren ze dat ze net met 2003 begonnen zijn. prezi is gloednieuw, ik weet niet of ze dat kunnen

Het heeft niets met Office te maken.

1 You can use Prezi from any online computer which meets the following requirements:

- Adobe Flash Player 9 or higher installed

- Minimum 1GB memory

- A scroll mouse / touchpad

Supported browsers are:

Internet Explorer 7 or higher

Firefox 3.0 or higher

Safari 3 or higher

2 Exported prezis are supported on Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Mac OS X operating systems and no additional software is required, not even Adobe Flash Player.

Great for conference submissions.
Huh ik snap er ook geen flikker van. Ik maak elke week 3 presentaties met powerpointjes erbij dus zou je verder kunnen helpen als je duidelijk zou zijn.

Vraagje, voor wie is de zogenaamde presentatie bedoeld? Voor wie zou je het moeten presenteren uiteindelijk?
http://prezi.com/

Heeft nul komma nul met Office te maken. Kijk vooral even naar het promofilmpje op de homepage
Nog een laatste vraag dan maar aan TO: het vervoersmiddel moet je gebruiken als metafoor begrijp ik om iets over je persoonlijkheid en ambities te vertellen?

Zoiets als wandelschoenen: Ik sta met beide benen op de grond ben niet bang voor ongebaande paden etc

Maar met jouw idee van de horrorcd wil je dus de presentatie rondom die geluiden zien op te bouwen ipv rondom jouw persoonlijkheid/passende metafoor?

Dan krijg je dus iets als: mijn vervoersmiddel van de toekomst is de mysterymachine van scooby doo. Ik wordt graag verrast / slide met raar plaatje *horrorgilgeluidseffect*.

quote:borderwalk schreef op 17 januari 2011 @ 01:02:

Nog een laatste vraag dan maar aan TO: het vervoersmiddel moet je gebruiken als metafoor begrijp ik om iets over je persoonlijkheid en ambities te vertellen?

Zoiets als wandelschoenen: Ik sta met beide benen op de grond ben niet bang voor ongebaande paden etc

Maar met jouw idee van de horrorcd wil je dus de presentatie rondom die geluiden zien op te bouwen ipv rondom jouw persoonlijkheid/passende metafoor?

Dan krijg je dus iets als: mijn vervoersmiddel van de toekomst is de mysterymachine van scooby doo. Ik wordt graag verrast / slide met raar plaatje *horrorgilgeluidseffect*.

[afbeelding]Ja, leuk idee van scooby doo. Ik ben nog niet begonnen maar ik laat al die ideeen die jullie gegeven hebben door mijn hoofd gaan. Ik denk dak morgen maar ga beginnen
Dus het gaat echt alleen om je powerpointskills? Vreemde opdracht, maar goed. Hier zitten heel veel mensen die dagelijks powerpointjes maken, dus als je vragen hebt worden ze vast snel beantwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven