Muziek uitvaart
maandag 17 januari 2011 om 16:49
Hallo,
Mijn moeder wordt woensdagmiddag begraven.
We hebben al een aantal muziekstukken, bijvoorbeeld
Air van Bach. Dat wordt gespeeld als we binnenkomen.
We zoeken nog een muziekstuk als we met de kist de aula verlaten, liefst klassiek.
Heeft iemand de naam van een mooi passend stuk? Ik zit niet zo in de klassieke stukken, dus vandaar mijn vraag. Het kan zijn dat dit onderwerp al geweest is, maar de zoekfunctie werkt bij mij niet.
Alvast bedankt!
Mijn moeder wordt woensdagmiddag begraven.
We hebben al een aantal muziekstukken, bijvoorbeeld
Air van Bach. Dat wordt gespeeld als we binnenkomen.
We zoeken nog een muziekstuk als we met de kist de aula verlaten, liefst klassiek.
Heeft iemand de naam van een mooi passend stuk? Ik zit niet zo in de klassieke stukken, dus vandaar mijn vraag. Het kan zijn dat dit onderwerp al geweest is, maar de zoekfunctie werkt bij mij niet.
Alvast bedankt!
maandag 17 januari 2011 om 17:00
maandag 17 januari 2011 om 17:03
maandag 17 januari 2011 om 17:11
Ach wat verdrietig, een leven dat eindigt.... Knuffel. Ik las je berichtje vorige week. Mijn vader stierf in oktober, heb wat ervaring, helaas.
Je kunt ook eens kijken in de top 50 van classic FM. Wij hadden hetzelfde probleem, wat te kiezen. We hebben stukken opgezocht op you tube, dat werkte prima.
Opera vind ikzelf heel mooi bij uitvaarten. Bloemenduet van Delibes is prachtig. Duet van de Parelvissers van Bizet, of Caruso (heb die gelijk even opgezet hier op youtube, gezongen door Pavarotti), of een stuk uit de opera Carmen van Verdi. Kijk ook eens op youtube wat Andrea Bocelli heeft gezongen, die heeft ook mooie klassieke stukken gezongen.
Ik vind zelf Aafje Heynis als zangeres heel mooi zingen, dat is weer heel anders, staat ook wel op you tube. Avé Maria bijvoorbeeld, maar dat is al wel gauw kerkelijk voor mensen.
Je kunt ook eens kijken in de top 50 van classic FM. Wij hadden hetzelfde probleem, wat te kiezen. We hebben stukken opgezocht op you tube, dat werkte prima.
Opera vind ikzelf heel mooi bij uitvaarten. Bloemenduet van Delibes is prachtig. Duet van de Parelvissers van Bizet, of Caruso (heb die gelijk even opgezet hier op youtube, gezongen door Pavarotti), of een stuk uit de opera Carmen van Verdi. Kijk ook eens op youtube wat Andrea Bocelli heeft gezongen, die heeft ook mooie klassieke stukken gezongen.
Ik vind zelf Aafje Heynis als zangeres heel mooi zingen, dat is weer heel anders, staat ook wel op you tube. Avé Maria bijvoorbeeld, maar dat is al wel gauw kerkelijk voor mensen.
maandag 17 januari 2011 om 17:20
Ik vind het (een) thema van 'canto ostinato' van Simeon ten Holt heel mooi. Werd op de begrafenis van mijn opa gespeeld op een vleugel..
Zal even een linkje zoeken.
http://www.youtube.com/wa ... ture=youtube_gdata_player
Zal even een linkje zoeken.
http://www.youtube.com/wa ... ture=youtube_gdata_player
maandag 17 januari 2011 om 17:44
Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat naar dat je niet samen met haar de muziek hebt uit kunnen kiezen. Heb onlangs zelf een dierbaar persoon verloren en vond het er fijn dat we nog samen de muziek voor haar uitvaart konden uitzoeken.
Ben niet zo thuis in klassieke muziek, maar vind Fur Elise wel erg mooi.
En deze
http://www.youtube.com/watch?v=qiv5FTVb ... re=related
Al valt het niet onder de noemer klassiek.
Maar denk wel dat het iemand die van klassiek houdt ook aan zal spreken.
Heel veel sterkte.
Ben niet zo thuis in klassieke muziek, maar vind Fur Elise wel erg mooi.
En deze
http://www.youtube.com/watch?v=qiv5FTVb ... re=related
Al valt het niet onder de noemer klassiek.
Maar denk wel dat het iemand die van klassiek houdt ook aan zal spreken.
Heel veel sterkte.
maandag 17 januari 2011 om 18:01
Allereerst gecondoleerd.
Misschien is dit wat: Giulio Caccini - Ave Maria.
Ave Maria
Duurt 7 minuten, dat geeft je 'mooi' de tijd om op te staan, te gaan lopen en dan heb je muziek als de rest opstaat. Wij hadden deze ook, was erg mooi.
En inderdaad, de muziek uit Amélie
Amélie
Of misschien You raise me up.
Klik
Heel veel sterkte
Misschien is dit wat: Giulio Caccini - Ave Maria.
Ave Maria
Duurt 7 minuten, dat geeft je 'mooi' de tijd om op te staan, te gaan lopen en dan heb je muziek als de rest opstaat. Wij hadden deze ook, was erg mooi.
En inderdaad, de muziek uit Amélie
Amélie
Of misschien You raise me up.
Klik
Heel veel sterkte