Muziek uitvaart

17-01-2011 16:49 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn moeder wordt woensdagmiddag begraven.

We hebben al een aantal muziekstukken, bijvoorbeeld

Air van Bach. Dat wordt gespeeld als we binnenkomen.

We zoeken nog een muziekstuk als we met de kist de aula verlaten, liefst klassiek.

Heeft iemand de naam van een mooi passend stuk? Ik zit niet zo in de klassieke stukken, dus vandaar mijn vraag. Het kan zijn dat dit onderwerp al geweest is, maar de zoekfunctie werkt bij mij niet.

Alvast bedankt!
Ik kan je niet helpen (ben niet thuis in de klassieke muziek) maar wil je wel heel veel sterkte wensen!
Dit vind ik zelf erg mooi.

clair de lune
Ik weet niet of je het iets vind, maar misschien is dit iets?
bloemenduet bloemenduet..
is er overigens in diverse uitvoeringen.. gewoon even luisteren op you tube welke je het mooste vindt en dan downloaden/lenen.. ik heb er wel een op cd
Copin - Funeral March

Mahler - Oft denk’ ich, sie sind nur ausgegangen (Lied)

Liszt - Totentanz (sorry nee maar moest er gelijk aan denken)
Morgenstimmung van Grieg. Prachtig stuk wat ook een beetje hoop uitstraalt, niet al te zwaar zeg maar. Het werd gespeeld op het eind van de begrafenis van Prinses Juliana en ik vond dat toen zo prachtig!

En heel veel sterkte voor deze periode
Ik ben mijn eigen bananenschil
Prachtig nummer, niet heel klassiek.
.
anoniem_106057 wijzigde dit bericht op 17-01-2011 17:00
Reden: ongeduldig
% gewijzigd
Of die pianomuziek uit de film Amélie, weet even niet hoe het heet maar da's ook erg mooi.
Ik heb geen verstand van klassieke muziek, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen a.s. woensdag.
Deze misschien?

Chopin Nocturne

Ik weet er verder ook weinig van af, maar vind deze zo mooi.
ik vind dit erg mooi...

http://www.youtube.com/watch?v=_mVW8tgGY_w
quote:Olijfje_ schreef op 17 januari 2011 @ 17:02:

Of die pianomuziek uit de film Amélie, weet even niet hoe het heet maar da's ook erg mooi.deze of deze?
De eerste Tinks, maar tweede is ook mooi. Weet alleen niet of het echt 'geschikt' is voor een begrafenis.
quote:Olijfje_ schreef op 17 januari 2011 @ 17:02:

Of die pianomuziek uit de film Amélie, weet even niet hoe het heet maar da's ook erg mooi.Ik denk dat je deze bedoelt
oh, ben al mosterd
Ach wat verdrietig, een leven dat eindigt.... Knuffel. Ik las je berichtje vorige week. Mijn vader stierf in oktober, heb wat ervaring, helaas.

Je kunt ook eens kijken in de top 50 van classic FM. Wij hadden hetzelfde probleem, wat te kiezen. We hebben stukken opgezocht op you tube, dat werkte prima.

Opera vind ikzelf heel mooi bij uitvaarten. Bloemenduet van Delibes is prachtig. Duet van de Parelvissers van Bizet, of Caruso (heb die gelijk even opgezet hier op youtube, gezongen door Pavarotti), of een stuk uit de opera Carmen van Verdi. Kijk ook eens op youtube wat Andrea Bocelli heeft gezongen, die heeft ook mooie klassieke stukken gezongen.

Ik vind zelf Aafje Heynis als zangeres heel mooi zingen, dat is weer heel anders, staat ook wel op you tube. Avé Maria bijvoorbeeld, maar dat is al wel gauw kerkelijk voor mensen.
Ik vind het (een) thema van 'canto ostinato' van Simeon ten Holt heel mooi. Werd op de begrafenis van mijn opa gespeeld op een vleugel..

Zal even een linkje zoeken.

http://www.youtube.com/wa ... ture=youtube_gdata_player
Ik weet weer niet hoe ik zo'n link moet plaatsen, maar ik vind het lied 'Morgen!' van Richard Strauss echt supermooi. Kan je ook op youtube vinden in verschillende uitvoeringen.

Veel sterkte.
Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat naar dat je niet samen met haar de muziek hebt uit kunnen kiezen. Heb onlangs zelf een dierbaar persoon verloren en vond het er fijn dat we nog samen de muziek voor haar uitvaart konden uitzoeken.

Ben niet zo thuis in klassieke muziek, maar vind Fur Elise wel erg mooi.

En deze

http://www.youtube.com/watch?v=qiv5FTVb ... re=related

Al valt het niet onder de noemer klassiek.

Maar denk wel dat het iemand die van klassiek houdt ook aan zal spreken.

Heel veel sterkte.
Cantate Nr. 140 Sleepers awake van Bach

Claire de lune van Debussy

Concert voor fluit en harp in C majoor van Mozart

Bloemenduet van Delibes
When I am laid - Aria uit Dido and Aeneas van Purcell

Mooie uitvoering door Jessey Norman

en hier meer informatie over dit stuk en de tekst, en uitvoeringen vergelijken.

Gecondoleerd met je verlies.
Allereerst gecondoleerd.

Misschien is dit wat: Giulio Caccini - Ave Maria.

Ave Maria

Duurt 7 minuten, dat geeft je 'mooi' de tijd om op te staan, te gaan lopen en dan heb je muziek als de rest opstaat. Wij hadden deze ook, was erg mooi.

En inderdaad, de muziek uit Amélie

Amélie

Of misschien You raise me up.

Klik

Heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven