Recreatiewoning permanent huren

18-01-2011 17:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand waar het toegestaan is om een recreatiewoning permanent te bewonen? Waar je jezelf dan ook kan laten inschrijven...

Groetjes Sabrina
verschilt per gemeente
Sommige gemeenten gedoogen het, maar dan meestal alleen voor eigenaren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Volgens mij mag dat per definitie niet. Het heet ook niet voor niets recreatiewoning. Al zal dat niet in elke gemeente streng gehandhaafd worden.
Ik woon al 8 jaar in mijn huisje in het bos. Sta er ook gewoon ingeschreven. Net als een derde van de iegenaren hier.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het is wat makkelijker meedenken als je een regio aangeeft.
Of ga kijken op funda.nl bij recreatiewoningen die te koop worden aangeboden, dan vind je misschien al parken waar het wel mag.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Ik woon ook in een vakantiehuisje. Wij hebben het bestemmingsplan ervoor moeten veranderen, van een recreatiewoning naar een woning voor permanente verhuur. Volgens mij verschilt het per gemeente, Veel succes ermee!
Bedankt voor jullie antwoorden!

Zo te horen schijnt het dus heel moeilijk te gaan...ben daarom al verder aan het kijken voor iets anders.

Ik ben nu aan het kijken op funda.nl en ben er eigenlijk nog niet in thuis in dat particulier huren, dus excuses voor mijn onervarenheid...maar als ik daar een huisje vind (heb al verscheidene mooie huisjes gezien) kan je dan daar voor die woning wel gewoon in laten schrijven bij het gba?

En wat betekend, eigendomssituatie: volle eigendom?

Dit staat vermeld bij de kenmerken van het desbetreffende huis...
Waarschijnlijk staat het huis behalve te huur dan ook te koop en is ook de grond waar het huis op staat dan eigendom van de eigenaar, zoiets.

Is er overigens niemand bij wie je je zou kunnen inschrijven, zodat je toch in een recreatiewoning kunt wonen? Ik heb iets van een jaar in zo'n huisje bij het bos gewoond, fijne plek, en ik mocht me bij vrienden inschrijven.
Nee, kan me bij niemand laten inschrijven en al zou ik dat wel kunnen, dan zou ik dat niet willen want vind het wel fijner als ik m'n eigen post thuis kan ontvangen en omdat ik kids heb is het zoiezo al beter om gewoon op je eigen adres ingeschreven te staan i.v.m huisarts, school enz..

Maar weet je dan misschien wel als je een gewone woning particulier huurt, of je er dan wel ingeschreven kan staan?

Groetjes Sabrina
ik huur ook particulier (geen vakantiehuisje) en sta er gewoon ingeschreven hoor. Je betaalt je alleen wel scheel aan huur.
Als huurder weet ik niet.

Zelf heb ik 'n koopwoning en sinds 'n aantal jaar 'n persoonsgebonden beschikking waardoor ik hier nu gewoon legaal mag wonen. Voorheen stond ik op n ander adres ingeschreven maar woonde daar toch al.
quote:sabrientjuh schreef op 21 januari 2011 @ 11:19:

Nee, kan me bij niemand laten inschrijven en al zou ik dat wel kunnen, dan zou ik dat niet willen want vind het wel fijner als ik m'n eigen post thuis kan ontvangen Ook al sta je elders ingeschreven, je ontvangt je post gewoon waar jij dat wil. Hooguit 'ns iets van de gemeente wat bij je inschrijfadres aankomt. Bij ons waren er mensen die 'n postbus hadden, maar er waren er ook die bij familie ingeschreven stonden in 'n heel andere provincie.
quote:sabrientjuh schreef op 18 januari 2011 @ 17:59:

Weet iemand waar het toegestaan is om een recreatiewoning permanent te bewonen? Waar je jezelf dan ook kan laten inschrijven...

Groetjes Sabrina

hey sabrina ben je op zoek naar een recreatiewoning ????

ik heb eeb recreatiewoning te koop waar je heel het jaar permanent mag wonen en je eigen mag laten inschrijven bij de gemeente
Ede!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven