Donzen dekbed, aanraders?

19-01-2011 14:17 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen oud en nieuw hebben we in een heerlijk appartement geslapen. Het bed was hemels, de dekbedden zo mogelijk nog beter!

We hebben nog nooit zo goed geslapen als in die week (vakantie, buitenland, goed bed). Eenmaal thuis viel het allemaal weer een beetje tegen. Zeker onze dekbedden. We hebben het er al eerder over gehad, maar tot nu toe geen actie ondernomen.

Financieel gaat het ff niet zo lekker, maar we willen toch wel graag een ECHT lekker dekbed kopen. Vooral vriend wil het erg graag.

De prijzen verschillen alleen enorm! Ik heb helemaal geen verstand van dit soort dingen.

Het dekbed was lekker "fluffy" niet zwaar wel dik.

Wie heeft er een gouden tip.

Ik heb deze week geen vrije dag, volgende week wel. Dan wilde ik ff naar een meubelboulevard rijden. Maar je hebt daar zoveel winkels, ik weet niet welke wél of welke niet te kiezen.
Ik heb die van de V&D gekocht, omdat die een tijdje geleden als beste uit de test kwam bij de Consumentenbond. En we slapen er heerlijk onder.

Je kunt ze zelfs wassen, en vervolgens op de lauwe stand drogen in de droger, met 3 tennisballen.
Wij slapen al jaren onder een donzen dekbed van de Aldi. Heerlijk!

Alleen in de zomer hebben we een Zweeds synthetisch dun dekbed op ons bed liggen. Maar dat is echt maar een maand of 2a3.

Nu heb ik het vast nog moeilijker voor je gemaakt............
Eendendons of ganzendons? Op de site van v&d zie ik het allebei staan.
Of koop er geen. Volgens mij worden ganzen op een niet zo diervriendelijke manier geplukt.

Een wollen of katoenen dekbed slaapt net zo fijn.
Ik heb ooit een documentaire gezien over dingen die van ganzendons worden gemaakt. Dit was zo schokkend dat ik meteen alle donzen kussens en dekbedden weg heb gegooid en alles nieuw heb gehaald.

Nu slaap ik onder synthetisch spul. Slaapt ook heel lekker.
quote:Pigbull schreef op 19 januari 2011 @ 14:27:

Of koop er geen. Volgens mij worden ganzen op een niet zo diervriendelijke manier geplukt.

Een wollen of katoenen dekbed slaapt net zo fijn.Levend dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kan ik niet nazien hier (eend of gans), ben op het werk.

Houd de aanbiedingen van V&D in de gaten, dat kan zomaar 30% schelen.

Het schijnt dat je ook dons van dooie eenden hebt. Misschien nog een optie ?
Hema heeft er ook één op de site staan. Iemand ervaring?

hema, erg goedkoop!
Ow, daar heb ik helemaal niet over nagedacht. Dat het misschien niet diervriendelijk is.
Sommige dekbedden wel hoor, Ikea heeft tegenwoordig alleen nog maar gansvriendelijke dekbedden. Nouja, gansvriendelijk, ze gaan er wel behoorlijk dood aan, maar ze lijden niet meer dan dat.
Wij hebben ons dekbed destijds bij de ikea gekocht. Ganzendons uit mijn hoofd. Is alweer een paar jaar geleden en kostte toen iets van 150 euri. Nu nog steeds erg blij mee. Erg fluffy, isoleert als het koud is en koelt als het wat warmer is.

Pas als het buiten een graad of 22 wisselen we het dekbed om voor een dunnere / een laken.
Zag een ander topic, toen ik ging zoeken op plukken van viva.

viva, dekbed hema Daarin staat dat hema van dode dieren plukt. Ik eet geen vlees, draag wél leren schoenen en tassen. Dus tsja, sta een beetje in dubio nu.
oh getsie, als dons idd zo dier onvriendelijk is (wat ik zo geloof) dan wordt ons volgende dekbed een synthetische. Dan maar een iets minder fijn dekbed!
Dan zou ik even op internet wat info opzoeken. Volgens mij kan je op youtube wel een aantal filmpjes zien daarover.

Ik eet ook geen vlees en had ook nooit nagedacht over het dekbed waar ik onder sliep. Totdat ik die documentaire dus toevallig zag.

Hema plukt van dode dieren.......maar die dieren zijn er wel voor doodgemaakt, toch?
Ja, maar ik geloof dat de rest van het beest wel gebruikt wordt. Net als bij leer. Tja.
quote:vicodin schreef op 19 januari 2011 @ 14:38:

Hema plukt van dode dieren.......maar die dieren zijn er wel voor doodgemaakt, toch?

Maar het lijkt mij wel een verschil of je snel wordt doodgemaakt en dan relatief kort pijn lijd of dat je veren levend uit je lijf worden getrokken en dat je dan veel pijn lijd en alsnog dood gaat

Jammer dat het zo dieronvriendelijk is maar ganzedons slaapt het

fijnst is het lichtst en het meest fluffy.

Let ook op het percentage dons. Bij een lager percentage dons heb je meer veren en dus een minder fijn dekbed.

Als je zo'n luxe dekbed koopt moet je trouwens niet je huisdieren op bed laten liggen of zelf bovenop het dekbed gaan liggen ipv eronder anders wordt het alsnog gauw plat ipv fluffy.
Ik heb die van de Ikea (geloof de dikste/duurste. In ieder geval een met de hoogste warmtescore) en slaap daar al een paar jaar heerlijk onder. Inderdaad echt zo'n luxe gevoel.

En als je hem even opschud, dan is hij heerlijk dik en luchtig. En absoluut niet zwaar.
quote:Pigbull schreef op 19 januari 2011 @ 14:27:

Een wollen of katoenen dekbed slaapt net zo fijn.Wol is zwaarder dan dons. Het is maar net wat je fijner vind een licht of een zwaarder dekbed. Met een katoenen dekbed kun je het sneller koud krijgen dan met een donzen dekbed.
Voor degenen die het dieronvriendelijk vinden: er zijn genoeg bedrijven die wél diervriendelijk spul leveren.

http://www.donsdekbedden.nl/milieu.asp

Daar heb ik 'n paar maanden terug de mijne besteld en hij is heerlijk warm en fluffy.

Ganzendons is beter dan eendendons. En in hoe kouder klimaat de gans leeft, hoe warmer de dons. Ik heb voor Canadees dons gekozen.
Off-topic.

@Biebeltje,

Wat een leuk motto heb jij !
Ik heb het dekbed van Vandyck Donsdekbed ook van dode dieren geplukt! Wel prijzig, maar slaapt heerlijk!!
quote:sugarmiss schreef op 19 januari 2011 @ 14:49:

[...]

Wol is zwaarder dan dons. Het is maar net wat je fijner vind een licht of een zwaarder dekbed. Met een katoenen dekbed kun je het sneller koud krijgen dan met een donzen dekbed.

Het ging mij er vooral om dat dit ook van natuurlijk materiaal gemaakt wordt.

Als dons van dode ganzen wordt geplukt vind ik het minder erg. Het slaapt idd wel erg fijn. Vroeger 1 nacht onder een donzen dekbed geslapen toen ik bij een vriendinnnetje logeerde, héérlijk, zo luchtig!
Kun je niet bellen met de verhuurder van het appartement om te vragen wat voor dekbed het was?

En verder: hier komt er ook geen dons meer in. Wij hebben nu een zijden dekbed (vulling is dus zijde) van de Hema en ik wil niet anders meer.
quote:Splinter02 schreef op 19 januari 2011 @ 15:48:

Kun je niet bellen met de verhuurder van het appartement om te vragen wat voor dekbed het was?

En verder: hier komt er ook geen dons meer in. Wij hebben nu een zijden dekbed (vulling is dus zijde) van de Hema en ik wil niet anders meer.

De eerste vier dagen zat er een engels sprekende jongen bij de receptie, de laaste drie dagen een man die enkel pools sprak. Ik heb het dus toen niet meer gevraagd, durf ok niet zo goed te bellen, straks krijg ik de man weer aan de telefoon. Heb al een héél ongemakkelijk gesprek met hem proberen te voeren!!

Zal ff kijken of ik een mailadres kan vinden dan vraag ik het idd even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven