Vraag ik teveel?

20-01-2011 10:36 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is net terug van een week in het buitenland voor zijn werk. We hebben een zoon van 5 maanden die gedurende deze week ziek was/is. Ik zat dus alleen met de zorg voor een zieke baby, gebroken nachten etc. Nu doe ik dat natuurlijk met alle liefde maar het is wel erg druk i.c.m. mijn baan/huishouden etc. Mijn man is nu sinds gisteravond weer thuis en gaat nu doodleuk vanavond weer uit eten met collega's. Ik heb gezegd dat ik het hier niet mee eens ben en dat hij ook wel een deel van de zorg op zich kan nemen. Hij vindt dit duidelijk onzin en vindt dat ik claim.

Vraag ik nu echt zoveel? Wat vinden jullie?
Ligt er helemaal aan hoe jij het gevraagd heb.

Als jij direct verwijtend reageert dan heb je de kans dat je in verwijten gaat vervallen, de key is dan dus communicatie.

En nee je vraagt niet teveel, je verwacht wel te veel van hem, hij kan niet jou gevoel lezen.
Ik vind van niet, het is ook zijn kind...
Ik vindt dat niet teveel gevraagd, hij is niet voor niets pappa.
En waarom vindt je man het onzin?

Heb je vertelt dat je het te druk heb gehad afgelopen week en dat je zijn hulp nodig hebt of heb je alleen gezegd dat hij thuis moet blijven?
Ik vind het niet teveel gevraagd. Tenzij het een verplicht zakendiner is, dan zal hij niet anders kunnen.
Een baby van 5 maanden slaapt toch 's avonds? Kan hij dan niet weg? Morgen is er weer een dag hoor....
Begrijp niet dat hij dat zelf wil. Hij heeft jullie een week niet gezien. Wat een hork. Van

mij kon die wegblijven.
Hij zal dat al eerder hebben afgesproken waarschijnlijk?

Als jij rust nodig hebt, kun je dan niet af en toe 'n oppas inhuren en zelf met 'n vriendin er ff uit? Als je man (regelmatig?) voor zaken naar 't buitenland moet zal ie vast 'n goed salaris hebben waardoor je hulptroepen in kunt huren voor als het jou teveel wordt.
Ik vind t wel meevallen. Hij gaat uit eten, is toch niet de hele dag op pad?En zo ja, nou ja, dan is ie er morgen toch weer?
Het is zeker geen verplicht zakendiner. Een afscheidsetentje van een (niet eens zo heel close) collega. Mijn man zegt dat onze zoon er toch niets van merkt als hij er 's avonds niet is.

Dat ik dan weer de zorg voor hem alleen draag dat maakt mijn man blijkbaar niet veel uit. Ik heb gezegd dat ik het jammer vindt dat hij toch gaat onmdat hij weet dat ik het druk heb gehad...
Jullie kind slaapt toch 's avonds? Ik zou er niet zo'n probleem van maken. Wens hem veel plezier maar zeg erbij dat je het fijn zou vinden als hij er de volgende dag wel voor jullie is. Of als hij morgen moet werken, het weekend met jullie door brengt.
Als het goed is slaapt mijn zoon 's avonds inderdaad. Maar voordat hij goed en wel gegeten heeft en in bed ligt? Ik begrijpt idd niet dat hij ons niet gemist heeft en toch gewoon gaat. Ik zou dat nooit doen, maar ja dat ben ik.
Maar wie zegt dat hij jullie niet gemist heeft? Daarbij lijkt het me dat hij, in de week dat hij in het buitenland was, ook gewoon hard heeft gewerkt. Het is niet gewoon zomaar uiteten, het is een afscheid van een collega. Lijkt mij logisch dat hij daarbij wil zijn. Dat betekent niet automatisch dat hij niet bij jullie wil zijn, toch?
Je vraagt m.i. echt niet te veel. Ik zou ook verwachten dat mijn man de kleine (en mij) toch wel dusdanig heeft gemist dat hij thuis zou blijven, ook al was de kleine niet ziek geweest. Erg gezellig/invoelend is het niet. Zeker als je doodmoe bent na zo'n tropenweekje met een zieke baby.
Misschien heb ik een afwijkende mening, maar ik vind dat hij dat diner dan best kan afzeggen, als het geen close collega is. En dan niet (alleen) om de baby, maar om een gezellige avond met jóu te hebben.
quote:oogcreme schreef op 20 januari 2011 @ 10:52:

Het is zeker geen verplicht zakendiner. Een afscheidsetentje van een (niet eens zo heel close) collega. Mijn man zegt dat onze zoon er toch niets van merkt als hij er 's avonds niet is. Dat lijkt mij vrij reeel.quote:Dat ik dan weer de zorg voor hem alleen draag dat maakt mijn man blijkbaar niet veel uit. Ik heb gezegd dat ik het jammer vindt dat hij toch gaat onmdat hij weet dat ik het druk heb gehad...Jij kiest er voor te zorgen, je kunt ook oppas huren of 'n aupair of 'n nanny.
Op zich vraag je niet teveel. Maar als hij al lang en breed heeft toegezegd dat hij bij dat etentje is, gaat hij dat ook niet zomaar afzeggen.

Hij redeneert gewoon heel simpel: overdag ben ik thuis en kan ik voor mijn zoon zorgen en 's avonds slaapt hij.

Laat hem naar dat etentje gaan en vraag hem de volgende dag er te zijn voor jullie.
Als de afspraak al stond dan is het jammer voor jou dat hij na een week weg zijn nog een avondje weg is, maar dan begrijp ik zijn punt wel. Vraag hem of hij dan morgen lekker thuis blijft en voor jullie zoon zorgt. Vertel hem ook dat je even een momentje voor je zelf wilt, in bad wilt of naar de markt wilt oid. Praat met hem!

Ik vind dat je wel van hem mag verwachten dat hij zoveel dagen thuis is, zeker omdat jullie een kind hebben. En ja, een baby slaapt 's avonds, maar n iet altijd. En dan nog.. dan is het gewoon prettig als de man ook regelamtig in de avond thuis is. Andersom kan toch ook? Jij de deur uit en hij thuis. Gaat die dan ook steeds tegen jou zeueren en jij zeggen '' hij slaapt toch? Hij merkt toch niet dat ik weg ben''

Sterkte ermee! Ik zou afspraken gaan maken, zeker als je man regelmatig op pad is voor werk.

Verder is de tip oppas al genoemd. Zou je baby niet af en toe naar opa en oma kunnen (logeren) zodat jij naar een vriendin kan etc?
Ik snap uit jouw woorden dat je teleurgesteld bent dat hij niet bij jou en je zoon wilt zijn en misschien wel twijfelt of hij jullie/jou uberhaubt gemist heeft. Ik proef frustratie en ik vraag me af of jullie hier rustig voor gezeten hebben? Is er wel tijd voor een goed gesprek op zijn tijd? Zien jullie elkaar genoeg?

Ik kan me van mijn ex nog goed herinneren dat hij ook altijd alle borrels afliep, ieder afscheid moest bijwonen, (en nee, hij ging niet vreemd!), en gewoon geen afscheid kon nemen van die dynamische wereld die werk heet. Daar was hij de gevierde, populaire man, thuis moest hij gewoon meewerken en lag ik niet kwijlend aan zijn voeten.. :-)

Speelt er bij jullie (ook) meer dan alleen een avond je niet thuis zijn?

Pluk
Ik vind niet dat je zeurt. Ik vraag me wel af hoe het gesprek tussen jullie verlopen is, of hij dit vaker doet en of je vantevoren wist dat hij naar dat etentje moet.

Mijn man gaat op maandag- en dinsdagavond naar school. Op woensdag ben ik dan best blij dat hij er gewoon is. En hij zelf trouwens ook want hij vind het veel te gezellig om lekker met Kootje op schoot op de bank te zitten.
Zal wel harteloos zijn maar hoe zwaar is het om een kind te laten eten en in bed te doen. Als het goed is slaapt hij vanaf half acht dus heb jij de hele avond rust.

Dat je man je niet gemist zou hebben vind ik niet blijken uit zijn etentje. Sommige dingen wordt je gewoon bij verwacht ook als de collega niet zo close is.

Mijn man is heel vaak in het buitenland en ik ben dus heel vaak alleen met mijn dochter en werk zelf ook vier dagen. Het is ook naar net hoe zwaar je het voor je gevoel maakt.
Hoi,

Ik snap wel wat je bedoelt. Mijn man is ook zeer regelmatig 1 a 2 weken weg voor zijn werk en wij hebben 2 kinderen (van 1 en 4). Inderdaad is het soms niet altijd even leuk of makkelijk om dan alleen voor de kinderen te zorgen, zeker niet in combinatie met werk ed. Wij hebben 1 keer in de week een vaste oppas en zij komt ook als man weg is. Echt heerlijk om dan even weg te gaan en er komen door de week ook vaak vrienden even langs savonds (omdat ik zo zielig alleen zit te verpieteren ).

Ik kan me op zich wel voorstellen dat je ervan baalt dat je man dan weer weg is. Aan de andere kant is het een etentje voor zijn werk, hij heeft waarschijnlijk al toegezegd. En die week dat hij weg was, heeft hij ook gewoon gewerkt (ik heb soms de neiging om de weken dat mijn man weg is, als vakantie voor hem te zien, hij gaat ook nog eens naar een mooi warm land waar veel mensen naar toe gaan voor vakantie ). Ik zou er zelf niet zo mee zitten dat hij nu een avondje weggaat, maar wel een (andere) avond inplannen waarop jij op stap gaat.

Dat hij nu weggaat, hoeft helemaal niks te maken te hebben met dat bhij jullie niet gemist heeft, wat hier gesuggereerd wordt hoor.

.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik zou ook behoorlijk pissig zijn maar heb inmiddels geleerd dat de meeste mannen eerst aan hunzelf denken dan pas aan de rest. Ik denk dat je hem duidelijk, zonder verwijten, moet maken dat je hem gemist hebt en je verheugd had op een avondje samen en dat je het leuk voor hem vindt dat hij weggaat etc.

Gebeurt dit vaker of is het éénmalig?
Mwa moeilijk. Ik zou het ook niet leuk vinden als hij net een week weg is geweest, maar vind aan de andere kant dat hij wel een punt heeft als je zoontje toch slaapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven