Het lijkt over

13-01-2011 20:58 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Enn schreef op 16 januari 2011 @ 18:40:

Hij weet net als jij gewoon niet wat hij wil. De ene dag is het zo de andere dag is het dat. Lijkt me logisch na alles wat er gebeurd is.Ik denk dat jullie even niet meer met elkaar moeten praten of je wel of niet verder gaat samen en de relatietherapie afwachten.

Daarnaast zou ik als ik jou was G. voor mijzelf therapie gaan zoeken om uit te zoeken op welke behoeftes ik met spullen kopen en geld uitgeven trachtte te stillen. dat is ook de boedeling ik geloof idd niet dat dat duidelijk is aangegeven in vorige posts

Ik zou in jouw situatie dit denk ik echt van mezelf willen snappen. Op die wijze neem jij verantwoordelijkheid voor jouw aandeel in de situatie en wellicht doet het je inzien , waardoor je minder snel deze keuzes weer zal maken.

Je klinkt in mijn oren een beetje te afwachtend en afhankelijk van jouw man zijn keuzes in jouw posts. Alsof alleen hij degene is die deze keuze nu maar moet maken. Alsof dat de enige keuze is die gemaakt kan worden. Jij kan in mijn ogen in jouw situatie nét zo goed keuzes voor jezelf maken en verantwoording nemen voor jouw gedrag. Ongeacht welke gevolgen deze kunnen hebben voor de relatie met jouw man. Ik ben in zoverre afwachtend, ik heb mijn man aangegeven dat ik er helemaal voor ga, dat falen in deze geen optie is (wat betreft mijn uitgave patroon) Op dit moment staan zowel mijn schoonmoeder en een vriendin mij bij met het op orde houden veel het huishoudboekje en dergelijke. Ik kan de keus doorgaan met mij of niet doorgaan met mij niet voor hem maken ik kan hem alleen in de tussentijd laten zien dat ik alle handvaten pak die ik krijg en dat er wel verantwoord mee om kan gaan

Zo kan je dus naast hem zeggen dat je snapt dat hij niet vertrouwt, ook laten zien dat je er wat aan doet om zelfvertrouwen in het juist omgaan met geld te krijgen . En dat zal je hoe dan ook nodig hebben. Allereerst voor jezelf daarnaast wellicht voor je relatie.
Hoi gamina, geef je man even de ruimte om over na te denken, maar wacht niet te lang af. Jullie moeten samen er uit komen. Laat hem steeds weten dat je aan jullie relatie en aan jezelf wilt werken. Bedenk samen een plan waar jullie op kunnen bezuinigen.

Je kunt bijvoorbeeld de spullen die jullie niet meer gebruiken op de marktplaats of zoiets aanbieden. We hebben op deze manier een aardig centje verdiend. Van muziekinstrumenten tot tijdschriften hebben we verkocht. En dat ruimt lekker op.

Houd een kasboek bij met al jullie uitgaven en inkomsten.

Kijk goed of jullie geen onnodige verzekeringen hebben afgesloten.

Betrek je man bij, ook voor hem is het goed om inzicht in jullie financien te hebben.

Ik hoop het voor je dat je man samen met je verder wil en hij ook aan jullie relatie wil werken.
Na mijn voorstel van gister om een tijd ergens bij een vriend oid een onderkomen te zoeken is hij weer 180 graden omgedraaid. Hij zegt dat dit een wake-up call was voor hem, dat nu echt weggaan (al is de intentie maar tijdelijk) hem wel erg definitief in de oren klinkt. Hij zegt er nu helemaal voor te willen gaan. Dat hij ziet dat ik ook probeer te doen wat ik zeg dat ik doen zal.

Nou ben ik alleen bang dat hij zich misschien toch bewust of onbewust schuldig voelde over hoe verdrietig ik ben als het over lijkt te zijn.

En nu ben ik op dit moment ook bang om hoop te hebben want de afgelopen 4 tot 5 weken is het al zou vaak bij het einde van ons geweest. Wat als ie nou zo meteen ineens weer toch de andere kant op neigt.

Nou is hij natuurlijk op de hoogte van mijn ideeën daarover, en zegt min of meer dat het nu anders aanvoelt.

Maar goed verder ben ik keurig bezig met openheid van zaken in mijn uitgave patroon wat geef ik uit en waaraan, kasboekje ligt hier op tafel zodat ie dat elk moment kan bekijken als hij dat wil. Ik maak een boodschappenlijstje en koop enkel wat daarop staat en neem geen geld mee als ik geen boodschappen hoef te doen. dan maar een keer terug fietsen als ik ergens een aanbieding heb gezien waar we werkelijk wat aan hebben. Enerzijds ben ik wat dat betreft best trots op mezelf, anderzijds geeft het me ergens een verstikkend gevoel, ik kan niet uitleggen waarom.

Maar goed op dit moment lijkt alles dus weer goed te gaan. Volgende week een telefonisch intake gesprek en dan hoop ik ook de vraag te kunnen stellen of hun daar ook eventueel individuele gesprekken kan volgen.

@Enn en Leliem dank voor julie reactie's
quote:Gamina schreef op 17 januari 2011 @ 22:35:

Na mijn voorstel van gister om een tijd ergens bij een vriend oid een onderkomen te zoeken is hij weer 180 graden omgedraaid. Hij zegt dat dit een wake-up call was voor hem, dat nu echt weggaan (al is de intentie maar tijdelijk) hem wel erg definitief in de oren klinkt. Hij zegt er nu helemaal voor te willen gaan. Dat hij ziet dat ik ook probeer te doen wat ik zeg dat ik doen zal.

Nou ben ik alleen bang dat hij zich misschien toch bewust of onbewust schuldig voelde over hoe verdrietig ik ben als het over lijkt te zijn.

En nu ben ik op dit moment ook bang om hoop te hebben want de afgelopen 4 tot 5 weken is het al zou vaak bij het einde van ons geweest. Wat als ie nou zo meteen ineens weer toch de andere kant op neigt.

Nou is hij natuurlijk op de hoogte van mijn ideeën daarover, en zegt min of meer dat het nu anders aanvoelt.

Zoals iemand ooit zong (vrij vertaald): Hoop is meer dan uitgestelde teleurstelling.

Wat denk je te doen zonder hoop, als je nu al opgeeft dan heb je bij voorbaat (je relatie) al verloren. Je schaamte is nu juist op het sterkst, de ideale gelegenheid om dit probleem op te lossen. Zorg op zijn minst dat je gezamelijk uit de fase van schuldsanering komt, dat heeft je man wel verdiend Wat er daarna met de relatie gebeurt is iets voor de toekomst.

Maar goed verder ben ik keurig bezig met openheid van zaken in mijn uitgave patroon wat geef ik uit en waaraan, kasboekje ligt hier op tafel zodat ie dat elk moment kan bekijken als hij dat wil. Ik maak een boodschappenlijstje en koop enkel wat daarop staat en neem geen geld mee als ik geen boodschappen hoef te doen. dan maar een keer terug fietsen als ik ergens een aanbieding heb gezien waar we werkelijk wat aan hebben. Enerzijds ben ik wat dat betreft best trots op mezelf, anderzijds geeft het me ergens een verstikkend gevoel, ik kan niet uitleggen waarom.

Het betekent dat de drempel om ergens naar binnen te lopen en iets te kopen nog te laag is. Ik kan bijvoorbeeld heel makkelijk snacks/snoep/etc in de supermarkt laten liggen, maar als het thuis is kan ik er slecht vanaf blijven als ik er geen speciale bedoeling mee heb. Je neemt nu het zekere voor het onzekere, maar jezelf niet vertrouwen is natuurlijk niet leuk.

Maar goed op dit moment lijkt alles dus weer goed te gaan. Volgende week een telefonisch intake gesprek en dan hoop ik ook de vraag te kunnen stellen of hun daar ook eventueel individuele gesprekken kan volgen.

@Enn en Leliem dank voor julie reactie's
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
2 dagen geleden leek alles de goede kant weer op te gaan. Maar inmiddels weet ik niet meer waar ik het zoeken moet. Hij lijkt zich meer af te hebben gesloten dan ooit in deze voorgaande weken. Ik weet niet hoe ik me gedragen moet thuis, ik ben zelf altijd erg aanhankelijk geweest, maar nu heb ik het idee dat dat niet mag. Alle aandacht wordt afgewezen, ik mag niet meer aanraken er wordt niet gepraat, pfff ik zit er ff doorheen zo.

Mischien is het niks meer dan wat me toekomt, maar dit op en neer van het ene uiterste naar het andere ik weet niet hoelang ik dat trek.
@Gamina:

Het is als buitenstaander zo moeilijk te zeggen wat te doen, dus neem dit met een flinke pot zout.

Ik weet niet hoe het is om in de schuldensanering te zitten, maar lijkt je man te lijden omdat hij belangrijke dingen mist die hij vroeger wel had?

Was je man vroeger wel het praatgrage type? Of had hij altijd al de neiging om terug te trekken?

Heb je hem al (recentelijk) gevraagt of hij jou nog vertrouwd, en zo nee, of hij verwacht of dat vertrouwen ooit terug komt (misschien loop ik nu een beetje op relatie therapie vooruit )?

Heeft hij zorgen op zijn werk of iets dergelijks die hij niet van zich af kan zetten?

Hij kan ook (onbewust) bang zijn dat intimiteit weer zal leiden tot manipulatie van jouw kant.

Ik zou het nog even afwachten tot relatie therapie, omdat het nu kortsluiten van de situatie permanente gevolgen kan hebben.

Ik kan me helemaal voorstellen dat een partner die niet meer met je praat verschrikkelijk is, dus schrijf het gerust van je af. Voor nu een en hopelijk word het snel beter.
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
quote:vraagtekenxy schreef op 20 januari 2011 @ 11:14:

@Gamina:

Het is als buitenstaander zo moeilijk te zeggen wat te doen, dus neem dit met een flinke pot zout.

het is als insider ook erg moeilijk om alles juist in woorden weer te kunnen geven + dat mijn vorige post ook voornamelijk uit emotie kwam

Ik weet niet hoe het is om in de schuldensanering te zitten, maar lijkt je man te lijden omdat hij belangrijke dingen mist die hij vroeger wel had?

Eigenlijk geeft het rust, je hebt het niet breed maarja dat is voornamelijk je eigen schuld (in deze situatie dan) na die drie jaar ben je overal weer vanaf en wij hebben de mazzel dat we alle schuldeisers volledig af kunnen betalen en er ook nog wat aan overhouden, wat we in ons huis kunnen steken om dat verkoop waardig te maken. En mijn man is niet echt van de materiele zaken hij doet heel makkelijk met minder

Was je man vroeger wel het praatgrage type? Of had hij altijd al de neiging om terug te trekken? haha geen enkele man is praat graag. Maar even serieus nee een binnenvetter is ie wel maar de laatste tweken zijn we enorm open naar elkaar in de vorm van praten schrijven gedichten ect

Heb je hem al (recentelijk) gevraagt of hij jou nog vertrouwd, en zo nee, of hij verwacht of dat vertrouwen ooit terug komt (misschien loop ik nu een beetje op relatie therapie vooruit )? Ja dat heb ik hem voor 3 dagen terug gevraagd en dat antwoordt was eigenlijk nee (vindt ik ook niet vreemd maar is wel een klap) hij hoopt dat het terug komt en hij ziet dat ik nu heel erg mijn best doe, maar is (net als ik) bang voor een terugval.

Heeft hij zorgen op zijn werk of iets dergelijks die hij niet van zich af kan zetten? nee niet meer dan anders (door hoger hand worden weer nieuwe regeltjes verzonnen die het je moeilijk maken je werk met plezier te blijven doen)

Hij kan ook (onbewust) bang zijn dat intimiteit weer zal leiden tot manipulatie van jouw kant. mijn manipulatie is altijd puur en alleen op financieel vlak geweest + dat hij zelf zegt het altijd geweten te hebben dat het niet pluis was maar er niet naar handelde

Ik zou het nog even afwachten tot relatie therapie, omdat het nu kortsluiten van de situatie permanente gevolgen kan hebben.

Ik ben ook zeker niet van plan om er nu een punt achter te zetten. Dat was ik uberhaupt niet voorlopig wil ik me alleen maar 200% inzetten voor het slagen van onze relatie

Ik kan me helemaal voorstellen dat een partner die niet meer met je praat verschrikkelijk is, dus schrijf het gerust van je af. Voor nu een en hopelijk word het snel beter.dankjewel (je hebt waarschijnlijk geen idee) deze woorden doen me echt goed
Zo een hele heftige avond achter de rug ga nu ff niet in op de details. Maar ik had op een gegeven moment mijn tas al ingepakt klaar om weg te gaan. Er is voor het eerst echt ruzie geweest in huis misschien was dat wel goed.
Trouwens, hebben jullie beide personen (vrienden, familie) om mee te praten, om af en toe stoom af te blazen en dingen in perspectief te zetten? Of gebeurt alles tussen jullie twee?
We hebben gelukkig allebei iemand om mee te praten
Er is iets mis, en ik weet niet wat het is!

We hebben die ruzie gehad gister avond en ik dacht dat het nou wel beter zou worden, maar iets voelt er niet goed. Er klopt iets niet, ik heb het gevoel dat ik er met mijn neus bovenop zit maar het niet kan zien. Ook mijn beste vriendin en haar partner en mijn schoonmoeder zeggen te denken dat er iets niet klopt.

Hij toont niets lijkt het wel geen emoties geen tranen terwijl hij juist altijd wel zo gevoelig is geweest. Ik herken de man waarmee ik ben getrouwd niet meer.

Begin ik door te draaien? Zie ik spoken?
ohw man hoe snel kan het op en neer gaan. Ik heb mezelf de hele avond op zitten vreten over wat er mis is.

Nou ik denk dat ik er achter ben. Ik wil dit achter me laten ik wil hier wat van leren ik wil vooruit! En mijn man zei hetzelfde te willen maar ondernam vervolgens geen actie.

Dit heb ik hem net in hele harde woorden verteld en gezegd dat ie twee dingen kon doen.

Stil blijven zitten in dat rotsblok van hem en ons af zien brokkelen en mij verder zien gaan (want verder ga ik, ik moet hier uit komen. Liever samen maar kan dat niet, dan alleen)

of hij gaat met me mee samen vooruit en samen eraan werken.

U lijken we weer op een lijn te zitten en dat is fijn.
oja nog ff iets totaal off-topic (niet echt maar toch)

Scheit aan de wet van wuiles, de uitzondering bevestigt de regel! en mijn man en ik doen toch altijd alles anders dan het hoort, dus het zit wel goed.

(het was trouwens manlief die me hier net ff aan herinnerde)
Leuk om te lezen dat je man doorheeft dat het vastroesten in zijn gevoelens geen goed idee is op dit moment. Veel succes.
Morgen eerste gesprek met de Relatietherapeut.

Verder gaat het nou eigenlijk sinds de laatste post heel rustig.

Weinig gepraat samen maar er valt op dit moment ook niet zo veel te praten.
Wat ga jij eigenlijk doen om jouw man het gevoel te geven dat hij je nu wel kan vertrouwen? Relatietherapie klinkt leuk maar dit is natuurlijk een probleem dat in jou zit. Wat doe je in het dagelijks leven bijvoorbeeld?
Het enige wat ik nu kan doen is er niet weer een potje van maken.

Het kasboekje ligt op tafel daar in doe ik elke dag de uitgaven bijhouden en bonnetjes erin enzo. Verder netjes alle rekeningen direct betalen en ook deze liggen kant en klaar om zo in te zien.

Verder kan ik op het moment weinig doen.
Succes morgen, op zich klinkt rustig ook weer niet al te verkeerd. En dat van het kasboekje klinkt wel als een goed idee om het zo te handhaven. Rekeningen gelijk betalen is sowieso verstandig, kan het nooit te laat worden.
Natuurlijk kan je op dit moment veel doen, je kan heel veel doen zelfs. Ben je al in therapie geweest om te onderzoeken waarom je teveel geld uitgeeft, en waarom je daarover liegt?
@Paekzwart dankje

@Meds Ik ben niet afzonderlijk in therapie geweest nee. We beginnen dit morgen samen. Ik weet ook niet zeker of ik het wel relatietherapie moet noemen er wordt morgen aan de hand van dat gesprek ook beslist wat we gaan doen.

Verder is het enige wat ik doen kan openheid van zaken geven en dat is wat ik doe, zonder enige terughoudendheid.
Relatietherapie is een stap te ver omdat het relatieprobleem slechts een symptoom is. Het probleem zit hem in jouw koopverslaving, daar zal je eerst mee aan het werk moeten. Dat geldt ook voor de alcholist of de drugsverslaafde. Pas als jij inziet waarom je dat gedrag vertoont en waar het vandaan komt en hoe je er mee om moet gaan, dan kan je gaan werken aan je relatie. Ik heb niet de indruk dat je het probleem waardoor je nota bene je gezin in de financiële misère hebt gestort erg serieus neemt door te zeggen: ik heb nu een huishoudboekje dus wat kan ik nog meer doen?

Wat doe je om de schuldenlast af te betalen, werk je?
Ja ik werk en we zitten in de schuldsanering. Het laatste jaar nu 2/3 van onze schuld is afgelost, en is na dit jaar helemaal afgelost.

En het is niet zo simpel als nou heb ik een huishoudboekje dus het komt wel goed. Nee absoluut niet ik ben me er terdege van bewust wat ik heb aangericht. En falen is ook geen optie. Ik mag de fouten die ik heb gemaakt nooit meer maken dat staat als een paal boven water.
quote:Gamina schreef op 01 februari 2011 @ 01:43:

Ja ik werk en we zitten in de schuldsanering. Het laatste jaar nu 2/3 van onze schuld is afgelost, en is na dit jaar helemaal afgelost.

En het is niet zo simpel als nou heb ik een huishoudboekje dus het komt wel goed. Nee absoluut niet ik ben me er terdege van bewust wat ik heb aangericht. En falen is ook geen optie. Ik mag de fouten die ik heb gemaakt nooit meer maken dat staat als een paal boven water.Maar hoe ga je dat doen dan? Want structureel meer uitgeven dan je hebt en daarover liegen is een symptoom van iets dat dieper zit. En dat zal jij moeten uitzoeken, waarom zoek je geen eigen therapeut. Ik kan me goed voorstellen dat je man er geen vertrouwen in heeft als je voor dat stuk geen hulp wilt zoeken
en misschien ook even goed om te beseffen dat je in de schuldsanering niet je hele schuld aflost, je lost slechts datgene af dat maximaal haalbaar is. De rest word je kwijtgescholden, wat dus betekent dat je schuldeisers naar hun geld kunnen fluiten.
Het is geen kwestie van geen hulp willen zoeken. En misschien draait het er wel op uit dat dit helemaal geen relatietherapie wordt, maar dat alleen ik daar met de desbetreffende Psychiater ga zitten graven waar het probleem vandaag komt.

Nog even een kleine kanttekening mijn man heeft tijdens ons laatste gesprek aangegeven dat hij me wel durft te vertrouwen omdat hij ziet dat ik nu inzie dat ik grove fouten heb gemaakt, en dat ik me daar voor inzet dat nooit meer te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven