Gezondheid alle pijlers

Pijnlijk gewrichtje vingerkootje

22-01-2011 08:18 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ineens, zomaar vanuit het niets, een zere vinger: het is aan mijn linkerhand het bovenste gewrichtje waarmee het topje bewogen wordt, ontzettend pijnlijk om te buigen (het gaat wel soepel overigens).

Als ik ernaar kijk, zie ik op het gewrichtje aan de bovenkant wel een piepklein bultje zitten, dat een beetje lijkt op een muggenbultje.

Buig ik mijn vinger, dan zit er een stukje wit (je moet heel goed kijken hoor, zo klein) dat lijkt op een littekentje. Als ik daarop duw met mijn nagel, herken ik de pijn die ik voel als ik mijn vinger buig.

Ik heb deze pijn lang geleden wel eens eerder gehad, weet niet eens meer of het dezelfde vinger was, toen zonder bultje en was het na een paar dagen weer over.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
heb ik ook weleens uit het niets. Vaak tape ik hem ff in met sporttape (smal en dan doormidden knippen) dan is het vaak na een dag of 2 wel over.

Als je het niet vertrouwd w.b. dat bultje moet je er mee naar de dokter.
Die tip met die tape is wel iets om even te proberen.

Ja, het is nu weekend, en dit lijkt me niet iets waarbij ik a la minute een dokter bij nodig heb.

Maar als het vaker voor gaat komen dan laat ik er wel even naar kijken, natuurlijk.
klinkt als een ontsteking. Maar ja ik ben en geen arts en ik kan het niet zien. Als je het zeker wilt weten, zul je maandag naar de huisarts moeten.
Als het niet vanzelf overgaat toch ff naar laten kijken.

Ikheb het zelf ook en het blijkt bij mij om artrose te gaan.
Het kan ook een ganglion zijn (een met vocht gevuld bultje). Heb ik nl. ook maar dan in het bovenste kootje van mijn rechterwijsvinger. Ik heb er een aantal maanden geleden een injectie met iets ontstekingsremmend ingehad (bij de ha) en nu houdt 'ie zich al maanden koest Ik zou er dus even mee naar je huisarts gaan.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ben net terug van mijn wekelijkse rondje boodschappen over de markt, het lijkt een beetje stijf te worden en het kraakt bij het buigen.

Ga er maandag inderdaad maar even naar laten kijken.
Perel, het klinkt precies hetzelfde als ik had! Ga er idd mee naar je ha, succes!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik zal het doen Olijfje, dankje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven