Pijnlijk gewrichtje vingerkootje
zaterdag 22 januari 2011 om 08:18
Ik heb ineens, zomaar vanuit het niets, een zere vinger: het is aan mijn linkerhand het bovenste gewrichtje waarmee het topje bewogen wordt, ontzettend pijnlijk om te buigen (het gaat wel soepel overigens).
Als ik ernaar kijk, zie ik op het gewrichtje aan de bovenkant wel een piepklein bultje zitten, dat een beetje lijkt op een muggenbultje.
Buig ik mijn vinger, dan zit er een stukje wit (je moet heel goed kijken hoor, zo klein) dat lijkt op een littekentje. Als ik daarop duw met mijn nagel, herken ik de pijn die ik voel als ik mijn vinger buig.
Ik heb deze pijn lang geleden wel eens eerder gehad, weet niet eens meer of het dezelfde vinger was, toen zonder bultje en was het na een paar dagen weer over.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Als ik ernaar kijk, zie ik op het gewrichtje aan de bovenkant wel een piepklein bultje zitten, dat een beetje lijkt op een muggenbultje.
Buig ik mijn vinger, dan zit er een stukje wit (je moet heel goed kijken hoor, zo klein) dat lijkt op een littekentje. Als ik daarop duw met mijn nagel, herken ik de pijn die ik voel als ik mijn vinger buig.
Ik heb deze pijn lang geleden wel eens eerder gehad, weet niet eens meer of het dezelfde vinger was, toen zonder bultje en was het na een paar dagen weer over.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
zaterdag 22 januari 2011 om 11:23
Het kan ook een ganglion zijn (een met vocht gevuld bultje). Heb ik nl. ook maar dan in het bovenste kootje van mijn rechterwijsvinger. Ik heb er een aantal maanden geleden een injectie met iets ontstekingsremmend ingehad (bij de ha) en nu houdt 'ie zich al maanden koest Ik zou er dus even mee naar je huisarts gaan.
Ik ben mijn eigen bananenschil