Entertainment alle pijlers

Rizzoli en Isles

13-12-2010 13:41 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een promofimpje gezien van deze nieuwe TV serie.

Ze zijn gebaseerd op de boeken van Tess Gerritsen en dan met name de chirurg en de leerling.

Lijkt me weer een geweldig mooie serie naast mijn nu favoriete serie Cold Case.

Wie gaat er ook kijken??
IK HAD GELIJK

Heb trouwens ook zoveel gezien over crimes, dat ik trouwens wel denk dat er goede manieren zijn om perfecte moorden te plegen. Weet niet meer welk programma dat was, maar als je gewoon random iemand vermoord, dan is dat best veilig(maar dan moet je dus wel psycho zijn)
Ik heb ook gekeken. Vond het een leuke aflevering.

Heb ook weer genoten van de communicatie tussen moeder en dochter. ;)

Yellowlove, met de huidige technieken wordt het wel steeds lastiger voor die psychopaten.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Gisteren ook gekeken, ik vind het verschrikkelijk slecht. Een lachertje echt, vooral die zogenaamde humor er tussendoor en zó 'over-geacteerd' door vooral de gastrollen en de moeder (Lorraine Bracco die Dr. Melfi speelde in de Sopranos, wat een fantastische rol was bij de weg).

Ik ga het nog wel een keer proberen maar de boeken van Tess Gerritsen herken ik er niet in. Voor geen meter zelfs.
Ik ben het eens met Leo. Ik mis mijn 'vaste' zaterdagavond crimeseries. Vind Rizzoli en Isles echt slecht. Slecht acteerwerk, trage dialogen, voorspelbaar verhaal.

Ik wil The Closer en Cold Case terug.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Verschrikkelijk. Ik had al een hekel aan die ene toen ze in CSI speelde en dit maakt het er niet beter op.

Doe mij maar weer gewoon CI terug op zaterdagavond.
De enige link met de boeken zijn de namen, en heel globaal karakter eigenschappen, maar die komen ook voor in andere crime series. Rizzoli (wordt al ergens genoemd) net Bullock uit Miss Congeniality, Maura Isles is een soort Bones met al haar hapklare kennis en onhandige opmerkingen bij een date. Moeder van Rizzoli bijzonder irritant en bijzonder slecht geacteerd, wat bijrolletjes van onhandige assistenten en dwarsliggende hoofdinspecteurs (NCIS, Flikken Maastricht, Bones). Het oplossen van de moord is nog wel aardig, maar verder hangt het van cliche's aan elkaar en kan het in de verste verte niet tippen aan de spanning in de boeken van Gerritsen.
Ik ken de boeken niet, dus ik kan daar niet over oordelen.

Wel snapte ik niet zo goed dat Rizzoli opeens aan het einde heel erg een hart had. Het is een beetje of ze is heel stoer, of ze is toch wel lief (ruwe bolster blanke pit) maar dan komt het er een beetje raar uit, of iig op mijn vreemd over. Maar ik vond het toch wel een vermakelijke serie, dus ik blijf kijken!

(en ik wil sowieso een Law and Order kanaal )
quote:Solomio schreef op 16 januari 2011 @ 08:56:

Ik wil The Closer en Cold Case terug.Als ze met nieuwe afleveringen komen dan graag!
Ik denk dat jullie veel te veel vergelijken met de boeken. Die boeken waren blijkbaar enorm goed en valt de serie ook om die reden tegen. Van mij hoeft een serie over misdaad niet perse heel hoogstaand te zijn. Ik doe ook weinig moeite karakters in het verhaal heel erg te analyseren. Zoals wat jij aanstipt, Yellow, dat Rizzoli een beetje zwart/wit is.
Ik ken de boeken van Tess Gerritsen niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken.

Ik vergelijk het met andere crimeseries en krijg het idee dat hier iemand graag een graantje wil meepikken van het succes van crimeseries, maar dat is wat mij betreft jammerlijk mislukt.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik vergelijk helemaal niet veel te veel met de boeken. Ik vind het gewoon een slechte serie en als ze gebaseerd zijn (al is het dan maar lichtjes) op de Tess Gerritsen boeken dan vind het een nog grotere aanfluiting, die zijn namelijk spannend, dit niet, geen seconde.
Vond het ook waardeloos, helemaal eens met Eleonora. Niet omdat het het boek niet benadert, maar omdat er geen samenhang in zat. Man zat ook te kijken en die had na een kwartier nog het gevoel "Waar gaat dit over??"
Tja, ik beleef er wel plezier aan. Ieder zijn serie zullen we maar zeggen.
Ik vind het wel interessant om te weten van anderen wat ze er wel of niet leuk aan vinden.

Dat het en kwestie van smaak is staat als een paal boven water.
Wel leuk: Samen stukje voor stukje de moord oplossen (samen , als in; de kijker en het programma)

Grappige humor

Niet leuk:

Karakters zijn wat vlak.
Solo, The Closer mis ik ook hoor. Gelukkig is Without a trace er nog andere (nieuwe) crimes op vrijdagavond op Net5.

Wat vinden jullie van The Good Wife?
Ik heb bij de hoofdrolspelers last van het 'Zwiebertje effect'. Dat maakt het kijken voor mij minder leuk dan zou kunnen denk ik. Daarbij vind ik het vaak wat te dramatisch en ver gezocht allemaal.

Wel beter dan Rizzoli & Isles wat mij betreft.
quote:shahla schreef op 16 januari 2011 @ 16:26:

[...]

Als ze met nieuwe afleveringen komen dan graag!Ze zijn helaas gestopt met deze serie
quote:thee schreef op 16 januari 2011 @ 22:47:

Solo, The Closer mis ik ook hoor. Gelukkig is Without a trace er nog andere (nieuwe) crimes op vrijdagavond op Net5.

Wat vinden jullie van The Good Wife?The goodwife is leuk, jammer dat het nu herhalingen zijn .
quote:ronniemitchel schreef op 17 januari 2011 @ 17:49:

[...]

Ze zijn helaas gestopt met deze serie

Toch niet met Coldcase mag ik hopen? The Closer vond ik niet leuk.

@ Eleonora, antwoord op je vraag: ik heb de boeken niet gelezen en ik vond de serie redelijk leuk. Ik heb niet in spanning gezeten. Ik vond het wel grappig met haar moeder. Wat ik wel jammer vond, dat ze zei dat ze dertig was. Tenminste dat dacht ik te begrijpen, terwijl ze niet eens in de richting van dertig komt. Het moet wel geloofwaardig blijven (ja, ik weet het, het is maar een serie ). Ik vind het altijd wel leuk om te bedenken wie het gedaan heeft. En ik vond de dader toch vrij verrassend.
Ja met Coldcase zijn ze gestopt
quote:ronniemitchel schreef op 17 januari 2011 @ 17:49:

[...]

Ze zijn helaas gestopt met deze serie

Bummer.

Antwoord stond er dus al dat het om Cold Case gaat.

Echt jammer!

De closer kan dus nog terug komen? Zou tof zijn.
quote:ronniemitchel schreef op 17 januari 2011 @ 23:18:

Ja met Coldcase zijn ze gestopt

nou dat is dan mooi balen!!

R&I haalt het voor mij nog lang niet bij Coldcase.

En Scotty moet gewoon terug op TV.

Die afleveringen van zaterdagavond om half 8,weet iemand welk seizoen dat is??

Ik vind het een rottijd want ik heb de kids dan nog niet op bed en kan dus niet kijken
Lekker shit dan, dat Coldcase gestopt is.

@ Cejo, man en ik denken dat de afleveringen van zaterdag half acht het begin van de serie zijn. In onze digitale televisiegids stond een 1 bij de aflevering van afgelopen zaterdag. Vaak als een herhaling wordt uitgezonden staat er in die tv gids duidelijk herhaling van ....(datum). Stond er deze keer niet bij, dus zal wel van heel lang geleden zijn.
De afleveringen van Cold Case om 19.30 zijn inderdaad de oudste herhalingen. Nog met Justin Chambers. Scotty komt pas later.

Dat Rizzoli en Isles. Is dat nou wat? Ik probeer al sinds begin januari een aflevering te volgen, maar er komt elke keer iets tussen. Nu probeer ik wel te kijken, maar ik kom er niet in en kan het ook niet echt interessant vinden.

Waarom vinden de wel kijkers dit een leuk programma?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven