Ik voel me zo alleen.

22-01-2011 21:11 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
to much info
Kun je niet eerst op kamers gaan, als die huurwoning te lang op zich laat wachten? In een studentenhuis of woongroep doe je zo meteen wat contacten op!

En houd verder voor ogen dat deze periode eindig is. Ik ken redelijk wat mensen die rondom het zelfstandig gaan wonen een mindere periode hadden. Lastige thuissituatie, weinig contacten, vaak in het begin toen ze op kamers waren ook nog niet zoveel contacten, maar gaandeweg kwam daar dan verandering in. Kan even wat tijd nodig hebben maar hou je blik gericht op een toekomst waarin de dingen anders zijn.
He jeetje. Een hele dikke knuffel voor jou. Hoe ziet je leven er verder uit, ga je naar school of heb je een baan? Heb je een plan hoe je een leven wilt opbouwen als je op jezelf gaat wonen? Eenzaamheid is iets wat moeilijk te doorbreken is. Waarschijnlijk heb je zelf ook een gedragspatroon wat doorbroken moet worden om relaties te durven aangaan met anderen. Overweeg je wel eens hulp te zoeken voor jezelf? Daar is nl. niets mis mee!
quote:Lllilaaa schreef op 22 januari 2011 @ 21:13:

Kun je niet eerst op kamers gaan, als die huurwoning te lang op zich laat wachten? In een studentenhuis of woongroep doe je zo meteen wat contacten op!Precies, en dat evt in Nijmegen. Studentenstad waar je misschien sneller leuke contacten opdoet.
Probeer wel hulp te krijgen om voor jezelf op te komen. Ga eens praten met je huisarts en vraag om een doorverwijzing. Ook in je verdere leven zal je af en toe "nee" moeten zeggen. Ik weet niet of je werkt of studeert, maar probeer daar zoveel mogelijk op te focussen. Dapper dat je een eerste stap hebt gezet om het hier op te schrijven.
Dansen is leuker dan lopen
He wat een nare situatie, ik hoop dat je snel een fijn plekje voor jezelf vindt.
Misschien kun je trouwens beter je leeftijd even aanpassen, in je vorige topics staat overal dat je 23 bent..
nou meis,wat verdrietig. is sluit me aan bij de rest. En misschien wat vriendenkring via internet opbouwen.
jemig, wat erg voor je. Ik voel met je mee. Ik kan niet veel zinnigs zeggen ben ik bang maar wil je sowieso een geven. Bah, word er gewoon verdrietig van.
Alles komt goed..........
Ik denk dat iedereen die eenzelfde jeugd als jij hebt gehad een soort van trauma met zich mee zal dragen. En als iemand een rustige en bescheiden aard heeft, lijkt dat voor sommigen een vrijbrief te zijn om van diegene misbruik te maken in wat voor vorm dan ook.

Jouw zus is negen jaar ouder en had daardoor de overhand tijdens je jeugd. Doordat ze Borderline heeft zal ze daar voor haar handig gebruik van hebben gemaakt en zijn de verhoudingen zo scheef gegroeid dat jullie relatie nooit zusterlijk zal worden zeg maar. Wat je wel kan doen is vanaf nu je grenzen niet meer laten passeren. Dat is heel moeilijk, maar het zal jou heel veel goed doen. En beperk het contact met je oudste zus tot zo min mogelijk. Ga lekker de deur uit zodra die zus er is, praat met de rest van de familie niet over die zus.

Wat jouw zus over of tegen jou zegt is niet de waarheid, hecht alleen waarde aan wat mensen van jou zeggen als jij die mensen ook waardeert en respecteert.

Probeer zo snel mogelijk uit huis te gaan en je eigen leven op te bouwen, zo nodig met hulp van een therapeut. Want een leuk leven komt niet aanwaaien, daar moet je wat voor doen.
quote:borderwalk schreef op 22 januari 2011 @ 21:16:

[...]

Precies, en dat evt in Nijmegen. Studentenstad waar je misschien sneller leuke contacten opdoet.

Maar in 2008 stond Nijmegen nog bovenaan als de stad waar je het langste moest wachten op een kamer als student (3 jaar gemiddeld). Correct me if I'm wrong, maar van wat ik weet heb je nog steeds sneller iets in Eindhoven of Arnhem... ook qua huurwoningen.

Trouwens, misschien, TO, kun je een urgentieverklaring krijgen bij de huurcoöperatie wegens je gezinssituatie?
Zo te lezen heb jij de mooiste persoonlijkheid van allemaal. Juist mede daardoor hebben ze je kunnen verdrukken. Je bent ook nog zo jong. Tijd om die mooie persoonlijkheid wat meer body te geven! Het is een noodzaak, wil je je eigenwaarde behouden - en daarmee je waarde voor mensen die jouw aandacht wél verdienen, zoals de kinderen van die zus. Die kinderen kunnen het ook niet helpen. En voor toekomstige vrienden. Want die komen er, let maar op.

Er worden al goede adviezen gegeven. Assertiviteitstraining, een plek voor jezelf zoeken om te wonen, voorzichtig wat nieuwe contacten op gaan doen. Zorg goed voor jezelf: eet gezond, slaap voldoende, beweeg regelmatig, verzorg je uiterlijk goed. En maak jezelf - met hulp - psychisch sterker. Dit kan niet van vandaag op morgen. Daarom wens ik je alle kracht toe.

Je bent het dubbel en dwars waard, Lala!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven