Wat doe jij aan beveiliging?

30-01-2010 17:20 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd zie ik regelmatig krantenberichten over de toename van inbraken en woningovervallen (omdat winkels steeds beter beveiligd zijn).

Daarom vroeg ik mij af wat jullie doen aan veiligheid in en rond het huis (en of dat zin heeft).

Zelf hebben wij lampen met een bewegingsmelder (voorkant, achterkant, schuur), dievenklauwen in de deuren met een sterk slot en sinds kort een (ouderwetse :-) ) ketting op de deur zodat die op kierstand kan. Verder lampen in huis met een tijdschakelaar. Wie heeft er nog tips?

Ik vroeg mij af of een alarm wel zin heeft en of dit niet heel erg kostbaar is.
quote:TheEmpress schreef op 30 januari 2010 @ 18:57:

[...]

Klinkt net zoals bij ons. Maar ach, we wonen in een klein durp en hier gebeurt nooit wat....Nee onzin natuurlijk.

Wij hebben grind rondom het huis, geen dief of indringer die zich daarop begeeft.

Ik woon gewoon aan een vrij grote weg in een rijtjeshuis, iedereen kan zo naar binnen kijken.

Een tijd geleden was ik doodsbang voor een inbraak want er kwamen veel meldingen en de buurman had er bijna eentje neergeslagen.

In die tijd kwam ik eens thuis met mijn nieuwe liefje en toen hoorde we ook iets in de achtertuin, maar ze waren al weg voor we buiten stonden.

Maar goed, ik zal wel geluk hebben gehad ofzo...

*zoekt ongelakt hout en klopt ff af*
Ik heb een waakbuurman. Die is niet achter de geraniums weg te slaan die man. I-dé-aal!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
ramen dicht als je weg gaat, en s nachts(behalve s zomers in de slaapkamer) niet dat het veel uitmaakt, die ramen zijn zo klein daar past net een peuter doorheen. en verder als ik weg ga en s nachts alle deuren goed op slot.
quote:frizzy schreef op 30 januari 2010 @ 19:11:

[...]

In die tijd kwam ik eens thuis met mijn nieuwe liefje en toen hoorde we ook iets in de achtertuin, maar ze waren al weg voor we buiten stonden.

*zoekt ongelakt hout en klopt ff af*Oehh.. dat zou ik dus echt doodeng vinden..
quote:Zoomix schreef op 30 januari 2010 @ 21:02:

[...]

Oehh.. dat zou ik dus echt doodeng vinden..

Ja ik was toen ook wel een beetje bibberig.

Net als toen de buurman vertelde dat er eentje de anti-inbraakstang van zijn keukeraam stond te verbuigen midden in de nacht.

Maar goed, ben niet zo'n angstig tiepje eigenlijk, anders zou ik ook niet steeds vergeten alles op slot te doen.

Overigens werk ik met jongeren (vaak niet de meest brave typetjes), en eentje woont bij mij in de buurt.

Toen die inbrakengolf kwam heb ik ff gevraagd of ie kon regelen dat ik rustig kon slapen.

Misschien heeft dat ermee te maken dat het tot nu toe goed gaat?
Een poort voor de oprit, een hekwerk om de tuin heen, een hond, een stel ganzen, een alarmsysteem als we op vakantie gaan en een buurmanboer die vaak rondjes rijdt door de buurt.

Het lijkt overdreven, maar er zijn hier al 7 keren mensen op het terrein geweest, af en toe ingebroken.
We hebben aan de voor- en achterkant ramen met bewegingssensor (meer voor onszelf dan om eventuele inbrekers af te schrikken). Achter: ter geruststelling van mijn vriend zijn er dievenklauwen bevestigd en zit er een knip op de deur. De achterdeur is ook altijd op slot.

Bij de voordeur wilde ik geen dievenklauwen c.q. knip op de deur. Dit i.v.m. eventuele noodgevallen. Stel dat er brand is en we worden bevangen door de rook... dan komen ze niet zo snel het huis in (als er een knip op de deur zit).

We hebben beneden geen ramen die open kunnen. Nou ja, we hebben ramen die theoretisch open kunnen, maar doordat in het verleden een zonwering nogal raar is geplaatst lukt dat niet meer.

Vriend heeft het idee dat je alles heel goed moet beveiligen omdat de kans er is om overvallen te worden. Ik weet ook zeker dat die kans bestaat, maar ik ben van mening dat een inbreker toch wel binnen komt als hij/zij dat wil.

Verder zal een inbreker van een koude kermis thuiskomen, want er valt werkelijk niet veel te halen bij ons. Of hij/zij moet geïnteresseerd zijn in mijn dvd-collectie.

Er staat een grote tv in de woonkamer. Ten eerste: knappe jongen die dat ding in zijn eentje mee weet te krijgen en ten tweede: we willen tóch een nieuwe tv t.z.t.

Geld hebben we nooit in grote getalen in huis, sieraden dragen we niet...

Overigens is mijn vriend dan weer zo'n grapjas... hij vertelt mij wel eens dat ik het allemaal wat serieuzer moet nemen, maar zelf is hij tot nu toe al drie of vier keer zijn sleutels vergeten uit het slot (van de voordeur) te halen en dat is mij nog nooit gebeurd

Oh ja... en we hebben een heeeeeeeeel gevaarlijke hond..
camera op de voordeur, alarmsysteem aangesloten op meldcentrale en een huismeester. woon hartstikke veilig.
quote:Paque_in_Pink schreef op 30 januari 2010 @ 19:41:

Ik heb een waakbuurman. Die is niet achter de geraniums weg te slaan die man. I-dé-aal!

Zo eentje heb ik er ook.. kwam om 5 uur 'snachts toen mijn vriend de accu leeg had laten lopen net toen ie zijn broer op moest halen met startkabels naar buiten... de enige keer dat ik mijn buurman kon waarderen

Verder hebben we grind in de tuin, hoewel dit meer ingegeven was door budget ipv veiligheid.

Politiekeurmerk sloten van de woningbouw, 's nachts doe ik eigenlijk alleen de schuif erop.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
.
Deuren zijn dicht (niet op nachtslot). Maar ik vergeet heel vaak de sleutels. Kom ik de volgende dag buiten, heeft de sleutelbos de hele nacht in de deur gezeten. Heb 'm ook wel eens teruggevonden in de brievenbus door een waakzame passant. Gelukkig woon ik in een rustige straat in een vrij rustig dorp.

Ik zou willen dat ik ergens nog de naieviteit zou hebben om -net als vroeger bij ons thuis- de achterdeur altijd open te hebben staan. Maar goed, overdag durf ik dat prima, ook als ik even een boodschapje haal. Maar 's nachts vind ik dat niet zo'n fijn idee en mijn man doet dan al helemaal geen oog dicht. Die schrikt 's nachts regelmatig wakker omdat hij denkt dat hij inbrekers hoort. Nu heeft de woningbouw onlangs alle ramen en deuren van de nieuwste anti inbraak sloten voorzien, dus dat lijkt me vrij stug.

Ohja, je vraag is wat je eraan doet. Eh niet echt wat dus.
Maar dat hangt wel af van waar je woont denk ik. Zou het hartje A*dam zijn of vergelijkbare stad, dan zou ik er anders mee omgaan.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-01-2011 01:58
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd
Ruzaman heeft 3 samurai zwaarden. Ja, serieus.
Oh en we doen altijd 's nachts de deur op slot(ons huisgenootje vindt dat heel raar ) en de ramen dicht als we er niet zijn. En dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. Scheelt wel dat wij nog een portiek hebben(dat we delen met 3 buren) waar je niet zomaar naar binnen kunt lopen.
Waardevolle spullen (autosleutels en -papieren, bankpasjes, creditcards) neem ik mee naar boven. Mobiele telefoons ook Portemonnee met een paar tientjes laat ik beneden liggen.

Die mogen ze meenemen.

Voor de rest zullen ze met me moeten knokken. Ik heb een ploertendoder in de slaapkamer liggen dus ploerten zijn bij deze gewaarschuwd.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Nja wij doen het dus net als Donkeyshot. De zolder(waar de dure TV staat) komen ze echt niet op zonder ons wakker te maken. laptopt/tas/telefoons etc nemen we mee naar de slaapkamer dus het enige wat er beneden te stelen valt is een koelkast, magnetron, fornuis en wat bestek. Mogen ze van me hebben hoor
quote:frizzy schreef op 30 januari 2010 @ 19:11:

[...]

Ik woon gewoon aan een vrij grote weg in een rijtjeshuis, iedereen kan zo naar binnen kijken.

Een tijd geleden was ik doodsbang voor een inbraak want er kwamen veel meldingen en de buurman had er bijna eentje neergeslagen.

*zoekt ongelakt hout en klopt ff af*Heb je een nieuwe lief??????
De ramen zitten hier op slot en als we weggaan gaat ook de voordeur op slot. Als we gaan slapen doen we ook nog aan de binnenkant een haak op de deur.

En als we een paar dagen weggaan weet de buurvrouw dat.
quote:YEPSA schreef op 30 januari 2010 @ 18:28:

Een dementerende hond,

Als tie 's nachts blaft gaan we niet eens meer kijken.

Hahaha

Ik heb een dove hond. In mijn vorige huis is er ingebroken en mijn hond heeft er heerlijk doorheen geslapen...Heb je net zoveel aan
Gekke Ruza, dit topic is van een jaar terug. Niks nieuw liefje dus.
lekker oud, maar ik reageer gewoon, haha. ik doe helemaal NIKS eraan. woon in de hoofdstad, maar in een flat 12 hoog. je moet eerst naar binnen gezoemd worden (ok, je kan achter iemand aanlopen die naar binnen gaat). dan moet je nog helemaal míjn flat vinden (terwijl je geen idee hebt of er wat ligt, niemand kan naar binnen kijken) en dan moet ik de deur nog open doen ofzo?! ik bedoel: ik heb zo'n enorme deur, zo'n soort kluis deur, knappe dief die daar doorheen beukt. en ik heb 'm altijd op slot, ook als ik thuis ben, is gewoonte, dan weet ik waar m'n sleutels zijn! balkondeur laat ik wel open in de zomer voor frisse lucht, wederom knappe dief die naar 12 hoog kan klimmen (echt onmogelijk hier).
DNA-Select op alle waardevolle spullen, stickers op de voordeur en achterdeur geplakt. Ook op de waardevolle spullen zit zo'n sticker. Anti-inbraaksloten op de voor- en tussendeur. Inbreken doen ze hier in de straat alleen waar een politieagent woont.....Ramen gaan wel dicht als wij niet thuis zijn of als het vriest.
quote:YEPSA schreef op 30 januari 2010 @ 18:28:

Een dementerende hond,

Als tie 's nachts blaft gaan we niet eens meer kijken.

Die gedachten had mijn vader ook eens toen zijn herder s' nachts aansloeg. De volgende dag vroeg hij zich af waar hij zijn fiets toch ook alweer gelaten had. Uit zijn tuin gestolen. Hoe sneu ook, ik heb me rot gelachen. Heb je een waakse hond (al dan niet dement ), reageer je niet wanneer hij terecht aanslaat.

Gelukkig was het maar een oud barrel... De fiets!
Hoe meer sloten op je voordeur, hoe meer mensen denken dat er wat te halen valt...

Wanneer ik van huis weg ga draai ik de deur op slot. Wanneer ik thuis ben gaat ook de schuif er voor. Hoop overigens wel dat in noodgevallen de hulpdiensten de deur dan nog kunnen inbeuken.

Balkondeur is altijd op slot. Je zou wel via het dak er op kunnen maar erg makkelijk is het niet want ik woon op de 5e.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven