Geld & Recht alle pijlers

Recht op inflatiecorrectie?

25-01-2011 17:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_119991 wijzigde dit bericht op 26-01-2011 10:09
Reden: privacy
% gewijzigd
1, zie CAO.

2, bij geen CAO: Staat er inflatiecorrectie genoemd in je contract, zo nee, dan hoeven ze het niet toe te passen.
Kjong, er is geen CAO. In dat geval dus geen inflatiecorrectie, begrijp ik. Helaas
Idd, je hebt geen recht op een automatische inflatiecorrectie.
Dank voor jullie reacties.
en na hoeveel jaar zonder loonsverhoging/inflatiecorrectie zou je eens kunnen vragen om meer?

Lijkt me nogal lastig als je altijd op je beginsalaris blijft hangen.
quote:Starshine schreef op 25 januari 2011 @ 17:35:

en na hoeveel jaar zonder loonsverhoging/inflatiecorrectie zou je eens kunnen vragen om meer?

Lijkt me nogal lastig als je altijd op je beginsalaris blijft hangen.Lastig, ja. Toch is het in heel veel vooral kleinere bedrijven nog steeds zo dat je zelf om loonsverhoging moet vragen als je vind dat je daarvoor in aanmerking komt. Het is een betrekkelijke luxepositie om automatisch elk jaar salarisverhoging (al dan niet gekoppeld aan beoordeling of prestatie) en/of inflatiecorrectie te krijgen.
-
anoniem_119991 wijzigde dit bericht op 26-01-2011 10:09
% gewijzigd
en voordat je het contract tekende heb je niet naar een CAO geïnformeerd?
@raspberries

Bij 'overgang van onderneming' (dus een opvolgend contract met de dochter) mogen niet zomaar slechtere arbeidsvoorwaarden worden doorgevoerd. Jouw situatie is te specifiek om er hier een oordeel over te kunnen vellen, maar ik denk dat een bezoekje aan de vakbond of het juridisch loket wel slim zou kunnen zijn.
-
anoniem_119991 wijzigde dit bericht op 26-01-2011 10:10
% gewijzigd
@raspberries

Dat ligt eraan hoelang je er tussenuit bent geweest. Is dat minder dan 3 maanden geweest dan zou daar wel sprake van kunnen zijn.
Ik ben precies een maand helemaal uit dienst geweest, nummerzoveel. Bedankt voor de suggestie, hier ga ik even achteraan.
anoniem_119991 wijzigde dit bericht op 26-01-2011 10:10
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven