Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
@ lakentjes: Ik heb er 2 van de babydump, toen online besteld omdat me oma ze ging versieren en die zijn ook scheef. Maar ze liggen toch onder het matrasje en zie je niks van. Oma vond het vooral lastig om het randje er recht op te krijgen.

Auto doet het weer!!!! Yeeh!
vind Babydump in veel dingen tegen vallen hoor! zo hadden we van die schattige sokjes gekocht (ok manlief vond ze schattig hihi) met zo'n zilverkleurig rondje erop met I{heart} papa.. Nou die rondjes vondt ik mooi terug op mn handdoeken vanuit de droger lol! nu zijn het gewoon witte sokjes

Net heeft de kraamzorg nog even gebeld hoe alles ging, of het bed op klossen staat en of ik een kraampakket heb. waren dus snel klaar Ze gaf wel aan dat als we na 9 uur naar huis gaan vanuit het ziekenhuis we het beste de volgende ochtend pas kunnen bellen voor de kraamzorg... Manlief meteen in de stress.. hij zegt maar hoe moet dat dan met de baby! Zie hem al echt zo ssht zeggen als die huilt hahaha. Ach als hij zich er heel druk om maakt, blijven we toch gewoon nog een nachtje in het ziekenhuis. Weet niet of het zo makkelijk gaat, maar we zien wel.

Vanmorgen veels te veel gedaan! mn rug/bekken kraken nu bij elke stap die ik zet en vanmiddag stond ik gewoon "vast". Kon met heel veel moeite een stap zetten.

Ik wilde trouwens ook nog lakentjes versieren.. maar niet aan toegekomen en er liggen nu al zoveel lakentjes in mijn kast dat ik het hier wel even bij laat. Wil misschien wel nog een "canvasje" maken van het geboorte kaartje als versiering op de kamer. Heb ook 3 foto's van de zwangerschapshoot besteld als canvas voor op de kamer. Ben benieuwd dus.

Wat zouden jullie doen trouwens; 1 van de wanden van de babykamer is de achterkant van een kastenwand. Nu heb ik nog behang liggen wat er eventueel op zou kunnen, maar ik en manlief kunnen allebei niet behangen. Nu wilde ik gewoon een groot stuk stof erop spannen zodat het er wat netter uitziet, maar daar is vriendlief het niet mee eens. Hij vindt dat brandgevaarlijk en lelijk (hij denkt meer aan een gordijn denk ik).. Wat zal ik nu doen. Gewoon lekker koppig die stof kopen en erop spannen.. of iemand lief aankijken die de achterkant gaat behangen (weet alleen niet of het kan.. is maar spaanplaat natuurlijk...)

feb fijn dat de auto het weer doet! Zogauw ik meer foto's heb zal ik ze doorsturen. Zuslief is ze nu aan het versieren :D

@opruimen ook hier kan man echt de hele avond doen over afwas naar "achteren" brengen. Echt 1 dingetje per keer.. En lege verpakkingen weggooien is ook HEEL moeilijk lol. Maar goed.. hij ging erop letten zei die :D

goed ik ga weer terug aan het werk. We zijn een nieuwe website aan het bouwen voor de koekjes.. dus moet veel aan gedaan worden

tot later
Hallo allemaal,

Vannacht superslecht geslapen, met name omdat dochter heeft liggen spoken dus vandaag maar even flink aan de slag gegaan in huis (voor zover dat nog lukt qua vermoeidheid). Benedenverdieping dus maar gezogen en gedweild, opgeruimd en boodschappen gedaan.

Had gehoopt om nu nog een uurtje te kunnen liggen, maar helaas wil dochter dus echt niet slapen.....

Net is er een vol pak sap over mijn net gedweilde vloer gegaan, kan dan echt wel even janken, hebben jullie dat nou ook van die emo-buien?

@ lente: dochter is geboren met 42+2 weken, ik zou ingeleid gaan worden en toen is de dag van de inleiding toch alles vanzelf op gang gekomen. Ik weet niet of dat iets zegt over de duur nu....

Blijf wel krampen houden, maar heb ook echt uren dat ik niets voel. Morgen weer naar de vk.

Snap je schoonmaakwoede trouwens helemaal, ook ik denk steeds, laat ik dit nog maar even poetsen/opruimen/stofzuigen. Stel dat de vk/kraamzorg eens denkt dat het hier vies is...

Man vindt het onzin, dus die doet bij voorbaat al niets wat hij niet nodig vindt

@feb: fijn dat je auto het weer doet!

@prinsesje, leuk lijkt me dat om zo lekker bezig te zijn.

@kantineke: en....en...en...en?

@senshi: geniet van je etentje vanavond! Man en ik hebben afgesproken om zodra de baby er is en we alles een beetje op de rit hebben, weer eens lekker samen uit eten te gaan.

@ strijken, ja ik strijk wel heel veel. Sowieso alle kinderkleertjes en shirtjes/blouses e.d. van onszelf.

Nou, dag allemaal!
Terug van de kapper...Ik moest echt moeite doen om bij de les te blijven want vind het altijd zo heerlijk dat mensen aan mijn haren bezig zijn....ik droomde helemaal weg.

Het zit weer lekker...dat is fijn!

Maar zoveel steken vandaag in mijn buik. Vooral als ik in de auto zit en zelf moet rijden. Dan doet het zo´n pijn...heel vreemd. Als ik die steken heb is mijn buik hard en doet mijn gehele buik pijn. (met een beetje van mijn rug er bij)

Nu ik thuis ben en rustig op de bank zit is het wat minder...

Ik hoopte dat mijn videocamera vandaag werd afgeleverd maar dat zal morgen worden. Spannend!

Het is hier echt een bende...mijn kledingkast puilt uit en er is geen stapel te herkennen (schaam).

Maar de puf om het helemaal te ordenen is er ook niet...

Maar het moet echt voordat die kleine komt...dit kan echt niet!
Zo lekker dagje vandaag. Beetje het huis aan de kant gezogen ( lange leve de poezen ) Wasje gedraaid, markt geweest, boodschapje gedaan. En nu ben ik er wel weer klaar mee. Het eten staat op, en vanavond lekker borduren op de bank.

Ik zou denk ik voor een behangetje gaan Prinses. Als het de achterkant van een kast is zal het niet heel erg groot zijn en rare hoeken hebben. Dus ik zou die uitdaging aangaan ( nou ja je man dan he)

Oei Ansari das kl*te zeg een pak sap over je schone vloertje heen. Zou ik ook van gaan huilen. Ik hoop dat je nog wel een beetje hebt kunnen rusten vanmiddag.

Heel herkenbaar Jennifer, die kleding kast. Ik heb al spullen gekocht om het netjes te ordenen, maar het komt er niet van. Maar vrijdag komt m'n moeder, dus dan maar eens aan de slag. Zij is daar echt heel snel in .

Haha Kwik, ik had ook het meeste aandeel in ons kaartje. Maar nou moet ik zeggen dat man ook wel erg makkelijk is hoor, en dat we erg dezelfde smaak hebben. Dat scheelt echt enorm.

Bureau weer leeg Kooka?

Oeh de aardappels koken.

Ik ga weer!
ja de kast is gewoon 2x2 meter.. niets raars ik denk dat ik het ook wel kan.. alleen lichamelijk niet.. Nou ja misschien mams nog maar even vragen (die is heel goed in behangen:D)

Jennifer heb net mn hele kast gedaan... Kon echt niet meer! Succes dus ermee!

Hier lekker spinazie met vissticks eten.. heb er zo een trek in ineens.. nu manlief nog even naar de supermarkt krijgen terwijl die ook al aan onze website aan het werken is, want de koekjes site heeft hoognodig een vernieuwing nodig!

Jennifer succes met de steken.. klinkt als oefenweeen.

Ansari 42 +2 pff weet niet of ik dat trek hoor dan zou de kleine in Maart komen!!!
Zooo een vuilniszak en een grote doos oud papier uit mijn bureaulades getrokken

De stofzuiger staat midden in de kamer, maar heb even geen puf om er wat mee te doen... Vanavond aan mijn lief vragen of hij stofzuigt, dan ga ik wel dweilen.

Heerlijk beenhammetje (kleinste was 800gram, dus morgen lekker op brood ) in de oven, krijg echt veel honger van de geur

Huishouden hier is wel op en top volgens mij

Wasmand is praktisch leeg, mijn kledingkast heb ik 2 maanden geleden opgeruimd, wel 2 vuilniszakken weggebracht!!! Verder al 1 auto vol oud papier weggebracht en er staat nu nog een stapel klaar.

Toch maar even wat huishouden doen, keuken een beetje opruimen en nog wat spulletjes van mijn bureau wegwerken...
Ik ben soms echt jaloers als ik lees hoe actief een aantal van ons nog (kunnen) zijn. Als ik toch maar 1 of 2 dagen zo actief kon zijn, dan was mijn to do list ook meteen klaar.

Want 'niet-zwanger' had dat nog best gelukt...zucht...

Mijn camera is trouwens toch nog binnen gekomen vandaag

:-). Dus dadelijk maar eens in de handleiding duiken en maar eens wat proberen. Ik ben er zo blij mee...maar heb totaal geen ervaring met videocamera's. Dus ik ben blij met het boekje.

Ik ga morgen maar eens de kledingkast onderhanden nemen.

Nadat ik bij de gyneacoloog geweest ben voor controle.

Mijn vragenlijstje ligt in ieder geval klaar.

Fijne avond!
Even (kort?) een aanvulling van mij: mijn broer(tje) heeft me gebeld. Hij had de mail niet gelezen maar was aangespoord om mij eens te bellen. Ik heb hem vertelt dat hij de mail maar eens rustig moet lezen en heb hem ook meteen eigenlijk vertelt wat ik in de mail geschreven heb. Hij was het er mee eens en vond het goed om van mij te horen dat hij welkom was maar dat het ons meer ging om de manier waarop hij hier binnen komt en wanneer. Het was wel duidelijk dat 'het probleem' meer bij andere ligt dan bij ons. Fijn! Nu hoop ik wel dat mijn ouder(s) dit ook snappen en geen andere invloed hierop uitoefenen in mijn kraamtijd.
Pffff we zitten al een uur en nog steeds geen soep gehad. Ik heb honger!! Wel gezellig zijn met 40 man. Ze vinden me dik haha.

Ik kwam ff kijken of er al babynieuws van kantineke was. Maar nog niks zo te zien.
jennifer wat fijn! wat lekker dat jullie eigenlijk gewoon op 1 lijn zitten. Je zou natuurlijk altijd nog aan hem kunnen vragen of hij naar je ouder(s) toe kan aangeven dat jullie prima op 1 lijn zitten en dat alles goed is.. Kunnen ze er zich ook niet mee bemoeien.

Wel fijn dat het "opgelost" is!

Trouwens. het klink misschien als veel wat we doen hoor per dag, maar stiekem valt het mee. Tenminste hier dan. Ik kan echt niet stofzuigen. laat staan stofzuigen en dweilen en schoonmaken enz. Vanmiddag was het zo erg dat ik niet eens mijn ene been voor de andere kon zetten. Ik vertoef het meest in bed of op de bank. S'morgen ben ik wel het meest fit. Probeer dan een half uur wat te doen in huis, maar laat vriend ook veel doen. (bijvoorbeeld de was in de wasmachine doen, of naar boven brengen om op te hangen, vuilniszak verwisselen, troepjes van de vloer halen enz)

Ow en net heel hard gelachen! Vriend zegt... je had de aanrecht toch helemaal opgeruimd vandaag??? was die gewoon verbaasd hoeveel zooi die gemaakt had. En inderdaad er staan allemaal lege verpakkingen op het aanrecht. Toen ging die de lege glazen naar de keuken brengen en hij liet er een staan. Die is voor de volgende ronde zegt ie! Moest toen wel heel hard lachen

Heb sinds van de week dat zo gauw ik me beweeg, anders ga zitten, ga lopen enz ik meteen een harde buik krijg. Zelfs de VK moest even wachten omdat mn buik zo hard was. Hebben jullie dat ook? het bewegen van de beeb doet ook meer zeer. buik wordt trouwens ook hard zo gauw ik mn telefoon, laptop, bord met eten enz tegen mn buik aan hou. Zelfs een knuffel van manlief bezorgt nu harde buiken :(
@Nestdrang: ‘Helaas’ lukken stofzuigen en dweilen hier echt niet meer.

Maar ik wil het wel schoon hebben voor de kraamverzorgster, belachelijk natuurlijk!

Ansari, ja die emo buien heb ik ook! Er gaat iets mis en dan gelijk (bijna) huilen.

Prinsesje, heeft je kast geen rare ‘bobbels’ aan de achterkant? Das mss lastig met behangen.

Mijn buik doet hetzelfde als jouw buik, lekker vaak hard zijn… De vk moet mij ook altijd in een andere houding laten liggen en even wachten.

Jennifer, fijn dat je een goed gesprek met je broertje hebt gehad.

Sjongejonge, kom ik net in het ziekenhuis aan. Zegt de aardige verpleegkundige: hoe ver ben je? Ik zeg 38,5 weken. Oh, dan ga ik geen moedervlek bij je weg halen… (Pff!) Toen nog bekeken door een dermatoloog. Het is niks kwaadaardigs, dus kom over een half jaar als je ontzwangert bent maar terug. Terwijl ik bij het maken van de afspraak heel duidelijk heb gezegd dat ik dan zo ver zwanger was!

Hij zit op m’n rug ter hoogte bij mijn bh bandje, dus de kans dat de hechtingen springen tijdens het knieën vasthouden met persen is vrij groot > dat overtuigde mij dan weer... Maar het excuus dat een verdoving weeën op kon wekken vond ik nog niet zo erg
konden ze je niet gewoon alleen de verdoving geven :D LOL
still nothing here ... wel wat meer rust vandaag dat scheelt dan weer iets

ik is moe als ik vanacht nog niet slaap :P

wat een drukte hier trouwens nog steeds geen nieuwe baby's ... snif snif
ahhh jammer kantineke! Ik werd al helemaal enthousiast toen ik zag in de mail dat je gepost had!

Hoop dat je even lekker kan slapen vannacht. Is niet leuk er zolang tegen aan te hikken! succes meid!
Hallo meiden,

Wij hebben lekker bij schoonzus gegeten, af en toe zooo makkelijk! Kreeg als toetje verse ananas haha

@opruimen: kan ik hier ook niet goed hoor! Ik wil perse van alles maar wordt wel terug geroepen door m'n pijnlijke rug.

@harde buiken: Die heb ik standaard als ik in de AH loop en dan doe ik niet eens zelf de boodschappen maar loop er gewoon een beetje bij.

En idd met auto rijden ook! Erg vervelend!

@Prinses: Die sokjes heb ik ook van me stiefmoeder gekregen, vond ze er al gaar uitzien.
Toch nog even het huishouden afgemaakt samen met mijn man. Stofzuigen, dweilen en de keuken schoongemaakt. Morgen het oud papier wegbrengen en dan zijn we echt klaar in huis

Ga morgen met mijn schoonzusje en moeder naar de ikea. en daarna uit eten. Ben de hele dag onderweg! Wat nemen jullie mee als nood mocht er iets gebeuren? Ik heb nu in mijn tas mijn VK envelope, een kraamverband, vuilniszak en zo'n kraammatje...

Ik ga lekker slapen, tot morgen als ik toekom aan het forum. Geen alarm als ik donderdag pas reageer!
goedemorgen lieve meiden

meld!

ik ga eerst even lekker ontbijten met zoonlief (die al aardig aan het opknappen is)

liefs mb
@kookaburra: ik had niets bij me toen ik naar mijn zus ging afgelopen weekend (3 kwartier rijden). In de auto ligt wel standaard een kraammatje. Het nummer van de VK lijkt mij het allerbelangrijkste!! Ik weet niet meer hoe mobiel jij bent, maar ze hebben rolstoelen te leen (voor 50 cent) bij de Ikea (Ikea utrecht). Kan altijd handig zijn!!!

He jammer kantineke, nog geen baby. Hopelijk heb je vannacht redelijk tot goed geslapen.

Ik heb zelf niet te slecht geslapen vannacht. Vanmiddag naar de VK. ben benieuwd.
Ga toch met onze eigen auto dus daar ligt alles als in

Ik ben nog erg mobiel, dus lopend door de ikea voor mij En anders genoeg stoelen om te testen!

Tot later!!! ( waarschijnlijk of vanavond heel laat of morgenochtend pas weer)
Jennifer: Jij dus ook weer mooi in je kraambed. Wat fijn dat je je broertje hebt gesproken. En dat de camera er is..! Al goed uitgeprobeerd..? Sicces met je kledingkast vandaag! Mijn ervaring is, dat als je eenmaal bezig bent het ook zo klaar is.

Feb: Fijn dat de auto het weer doet..!

Prinsesje: Komt wel goed hoor in hetZH. Hier stelden ze zelf voor om een nachtje te blijven omdat het anders erg lastig zou zijn om kraamhulp te regelen.

Ik zou gaan voor een leuk behangetje. Als de kast recht aan recht toe is moet het makkelijk kunnen. Gewoon je mamam lief aankijken

Ansari: Oeh... een pak sap! Ja daar zou ik ook om huilen! Ik vins het al erg als lentekind dan wat spetters sap morst ofzo.

42+2, zo dan heb je lag doorgelopen. Ze zegen wel dat het een referentie kaders is iig. Succes bij de vk vandaag

Kooka: Zo, jullie zijn lekker aan het opruimen geslagen, super!

meekletser: Balen van die moedervlek. Maar idd hadden ze je niet alleen de verdoving kunnen geven

Kantineke: Nog geen baby dus... Ik had stiekem wel gehoop gister dat je bezig was.

Gister weer goedgekeurd bij de vk. Omdat Lentekind met 40 weken is geboren moet ik er nu weer op rekenen dat dit kindje om en nabij de 40 weken komt. Dus ik dacht, ik ga gewoon weer voor de uitgerekende datum..!

Zometeen komt een vriendinnetje op de koffie, ik ga snel douchen.

Tot later
Goedemorgen!
Goedemorgen!!

Hmm lente, dat is geen goed nieuws....haha. Moet er toch niet aan denken om nog 2,5 week zo door te waggelen.

Hoor over het strippen meerdere verhalen dat dit vaak alleen harde buiken en valse weeën oplevert, dus of dat is wat ik wil.

Volgens een collega moet je na het strippen in bad gaan liggen en port drinken. Nu hebben we geen bad en een dronken baby lijkt me ook niets, haha

Hier word je echt pas met 42 weken naar de gyn doorgestuurd. Heb nu wel een andere vk dan de vorige keer, maar eerder dan bij 42 weken doen ze gewoon niets. Zelfs geen extra CTG of echo.

Maar goed, misschien moet ik ook gewoon niet zeuren. Zul je net zien dat de kleine er morgen is

Man is net met dochter naar het zwembad, ik twijfelde heel erg of ik mee zou gaan, maar vind een beetje alleen tijd nu ook wel even lekker.

Vanmiddag weer naar de vk.

Veel plezier bij de Ikea kooka!

Nog lekker gegeten gisteren senshi? Was wel laat volgens mij dat jullie het voorgerecht pas kregen, dus slaap je nu nog lekker?

Kantineke, hoe is het nu met je? Probeer zoveel mogelijk rust te pakken!!

Dag allemaal!!!
Even snel... Ansari, met dochter ben ik ook gestript, de volgende dag was ze er! Na het strippen moeten de weeen binnen 24u opgang komen, anders heeft het geen zin gehad. Dus bij de een werkt het wel en bij de ander niet.

Nog een vraag: Laten jullie dochter/zoon trakteren op het kdv?
Jammer dat er geen babies bij zijn!

Ik maakte nog een grapje over alleen een vedoving geven, maar dat vonden ze in het ziekenhuis niet zo'n strak plan... Helaas!

Amelief, ik wil dochter wel graag laten trakteren. Maar heb nog niets klaarliggen.

Wel heb ik bij de Hema van die roze spekhartjes gekocht, mss geef ik er een pak lange vingers bij, boter er roze muisjes. Dan mogen de kids zelf in de boter dippen en dan in de muisjes (leek mij wel grappig, maar ik weet niet of de KDV juffen het ook leuk vinden > zal wel een bende geven).

Anders haal ik van die mini muffins en doop deze in gesmolten chocolade en dan dippen in de roze muisjes.

Verder geboortjekaartje erbij en klaar.

Heb jij nog een leuk idee? Of iemand anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven