Gezondheid alle pijlers

Rare puist!

26-01-2011 15:20 17 berichten
Hoi ik heb al een week lang een grote puist net boven m'n neus maar je Ziet hem bijna niet zitten maar als ik voel voel ik echt een bobbel en het doet zeer. Uitknijpen lukt helemaal niet en dan maak ik het alleen maar erger straks! Wat moet ik hier nou mee? Hij zit er al een week
Alle reacties Link kopieren
Niet aankomen, gaat vanzelf over.
Naar de huisarts, als je er last van hebt, of als je het een lelijk gezicht vindt. Zit hij zeg maar tussen je ogen? Dan zeker van af blijven!!! Is een heel gevaarlijk gebied want er zit daar geen (of heel dun) schedelbot en als je puist naar binnen schiet heb je een groot probleem!
Even langs de HA gaan. Een week is best wel lang voor een puist en als het zeer doet. Sterkte.
Dat is een onderhuidse pukkel/ontsteking.

Vooral niet aankomen en je huid schoon houden. Als je eraan gaat zitten kunnen de bacterieën in je bloedbaan komen en dan heb je antibiotica nodig om de ontsteking weg te krijgen.

En join the club... :(
Echt zwaar onnodig om voor zoiets naar de huisarts te gaan. Niet aankomen, gaat vanzelf weg.
naar de huisarts voor een puist? Gaat vanzelf weg, niet aankomen!
Afwachten dan maar, naar de huisarts ga ik niet zo snel, heb nog geen eens een huisarts waar ik nu woon
Tea-tree olie op smeren. In het kader 'baat het niet dan schaadt het niet'.
quote:littlemissvixen schreef op 26 januari 2011 @ 15:33:

Tea-tree olie op smeren. In het kader 'baat het niet dan schaadt het niet'.Dit gebruik ik ook altijd bij die vervelende (onderhuidse) pukkels. Werkt bij mij meestal wel! Je kunt het bij het Kruidvat halen in zo'n klein flesje met een pipetje.
Als het niet goed weggaat en een pijnlijke onderhuidse puist wordt: Hepar Sulfuris D4 van A Vogel slikken, helpt echt geweldig.
Ik zou ook echt niet naar de huisarts gaan voor een puist! Gewoon goed schoonmaken en niet aanzitten. Wel een ontzettend vervelend gevoel. Ik heb het zelf ook wel eens maar dan kan ik er nooit vanaf blijven en loop ik een lange tijd voor schut.
quote:SeptemberGirl schreef op 26 januari 2011 @ 15:28:

Echt zwaar onnodig om voor zoiets naar de huisarts te gaan. Niet aankomen, gaat vanzelf weg.Als het een onderhuids iets is kan het ook een cyste zijn, die gaan lang niet altijd vanzelf weg. Helemaal niets overdreven aan hoor.
Trekzalf erop doen. Verkrijgbaar bij de drogist.
Of tandpasta
Oeh die ken ik, die onderhuidse krengen. Een infiltraat noemt m'n huisarts die geloof ik. Da's een puist waarbij het "zakje" kapotgegaan is, waardoor de puist niet uit te knijpen is maar lekker onderhuids zit te etteren.

Ik heb ze helaas ook geregeld, Sterilon er op doen werkt erg goed. Droogt snel uit en hij ettert tenminste niet verder.

Oh, en NIET aan pulken/toch gaan knijpen... Doet alleen maar pijn, en wat je er mee bereikt is dat 'ie lelijker wordt en onderhuids nog groter.
idd niet knijpen of pulken, wordt het alleen maar minder van!

Naar de huisarts vind ik ook niet nodig, tenzij je koorts en andere rare klachten erbij krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven