schilderswijk den haag

23-01-2011 12:25 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij (hoogopgeleid, autochtoon) willen graag een huis kopen in den haag en overwegen o.a. de schilderswijk. Vinden op dit moment wonen in een zwarte buurt wel leuk (lekker divers), maar vragen ons af hoe dat straks met kinderen zal gaan:

- Gaat ons kindje er niet teveel uitspringen?

- Zijn de scholen wel goed genoeg (en is er wel genoeg aandacht voor een klein betwetertje, naast alle achterstandsleerlingen)?

Wie woont er in/kent de schilderswijk goed en kan advies geven?
quote:nummerzoveel schreef op 23 januari 2011 @ 14:15:

@Eindeloos

Ik ben wel erg benieuwd waar volgens jou een witte vinexwijk staat. Ik heb er al een hoop gezien, maar nog nooit een witte...Daarvoor moet je ook naar binnen kijken. Dan zie je 't wel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik kom regelmatig in de Schilderswijk, vind het altijd wel een belevenis met al die verschillende culturen die er rondlopen, seksshops, belwinkels, buitenlandse supermarktjes etc.

Maar of ik er zelf zou willen wonen? Denk het niet. Te druk, huizen te dicht op elkaar gebouwd, weinig parkeerplek, vervallen huizen er tussen. Voor kinderen lijkt het me ook niet ideaal, weinig mogelijkheden om (veilig) buiten te spelen.

Maar goed, iedereen ervaart dit anders, ik ben zelf niet zo'n stadsmens vandaar dat ik er niet zou willen wonen.

Het is wel redelijk betaalbaar maar dat zal niet voor niets zijn denk ik.

Als je er wil gaan wonen om als hoog-opgeleiden een statement te maken ("kijk ons eens openstaan voor andere culturen") lijkt me dat geen goed uitgangspunt.
TO, nobel van je hoor... Willen jullie met z'n tweetjes het niveau even omhoog halen?

Hier ook hoogopgeleid, maar zou me nóóit beter voelen dan hardwerkende mensen die toevallig in een 'rotbuurt' wonen.

En mijn genen en diploma's geven geen garantie op slimme kindjes. Een goede opvoeding zal me misschien wel beleefd, aardig en sociaal maken. Meer kan ik me niet wensen...
life ain't a perfect story, write it while you live it
quote:designed schreef op 24 januari 2011 @ 15:45:

Hier ook hoogopgeleid, maar zou me nóóit beter voelen dan hardwerkende mensen die toevallig in een 'rotbuurt' wonen.

En mijn genen en diploma's geven geen garantie op slimme kindjes. Een goede opvoeding zal me misschien wel beleefd, aardig en sociaal maken. Meer kan ik me niet wensen...Ja, inderdaad, en alsof allochtone kindjes niet intelligent kunnen zijn...
.
quote:Booyahh schreef op 25 januari 2011 @ 10:47:

(...)Lakerveld doelt dan op de Stationsbuurt, de Schilderswijk, Transvaal, Moerwijk, Laak en Spoorwijk en Bouwlust/Vrederust. De werkloosheid is er volgens zijn berekeningen veel hoger dan in de rest van de stad, net als het aantal allochtonen.(...)[/i]

Ik heb me vergist, ik kom regelmatig in de Stationsbuurt omdat daar vrienden wonen. In de Schilderswijk kom ik niet zo vaak meer, vroeger wel om naar de markt te gaan.

Maar inderdaad, keus genoeg in Den Haag als je in een "gekleurde" wijk wil wonen. Maar in welke grote stad is dat niet he.
Als ik jou was zou ik gewoon lekker in het Gooi gaan wonen, vol met andere hoogopgeleide autochtonen.

Voor het gezellige gevoel is er vast wel een buurvrouw die zo'n enig negertje (genaamd Lodewijk) heeft geadopteerd zodat je tijdens de borreluurtjes trots kan vertellen hoe ontzettend geweldig je toch midden in de samenleving staat..

Hoef je je ook geen zorgen te maken over leerachterstand van de klasgenoten van je geweldige betweterige kind.

Hugo's en Jan-Japen doen het vast stukker beter dan Achmeds en Ali's.

Niet alleen op school maar ook in het hele plaatje.

Tis leuk voor even hoor, maar het moet niet al te dol worden natuurlijk.
Ik vind die wit-zwart termen ook altijd zo grappig. Ik ken genoeg turken die blond zijn en blauwe ogen hebben. Maar die zullen ongetwijfeld ook slimmer zijn dan die donkere turken.
quote:flowerxxx schreef op 23 januari 2011 @ 17:57:

Op het moment dat scholen extra leerkrachten en progamma's hebben voor leerlingen met taalachterstanden zou ik persoonlijk al afhaken (als je een kind hebt die dat niet nodig heeft).

Alle scholen hebben als het goed is IB'ers en programma's voor kinderen met taalachterstand, dyslexie, problemen met rekenen etc.

In het boerendurp waar ik vandaan kom was er trouwens op mijn school ook iemand die de boerenkinderen bijspijkerde in het NL.
quote:Ruza schreef op 27 januari 2011 @ 13:45:

Ik vind die wit-zwart termen ook altijd zo grappig. Ik ken genoeg turken die blond zijn en blauwe ogen hebben. Maar die zullen ongetwijfeld ook slimmer zijn dan die donkere turken.Ja dUh!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven