Zijn ze niet schattig

28-01-2011 19:53 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
die jongens en meisjes met hun plastic zakje achter een soort dranghekje bij Appiehappie.

Ik had een hele stapel voetbalplaatjes. Nadat we Appie verlaten hadden, begonnen ze meteen te schreeuwen "Mevrouw, mevrouw, (grappig mijn man was er ook bij, maar de slimmerdjes wisten wel dat moeder de vrouw over de centjes en de voetbalplaatjes gaat).

Afijn, ik op dat groepje af.

"Hoe doen jullie dat met verdelen".

De grootste van het stel vertelde me, dat hij dat heel eerlijk ging verdelen. (Dat leverde gemor onder de rangen op)

Heb ik ze op een rij laten zetten van groot naar klein. Ze luisterden alsof ik een drillsergant was.

Ik ben dus van klein naar groot gegaan en nog een keer hetzelfde riedeltje. (Ik stikte van de voetbalplaatjes).

Ik had er nog een paar over en heb verdeeld onder het motto, jij krijgt er nog één omdat je zulke leuke sproeten had.

Jij omdat je prachtig haar hebt (knalrood).

En jij omdat je zo zielig kijkt.

Grote pret. Ze vonden het nog leuk ook.

Intussen had zich achter mij een file gevormd van mensen die ook een voetbalplaatjes kwijt wilden.

Kortom, ik heb me vandaag kostelijk vermaakt.
Leuk!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
whahaha slim ideee.... zie het helemaal voor me. eentje voor jou, eentje voor jou.... hahaha
Het gras aan de overkant is niet groen.
Overigens ik vind duwende en trekkende kinderen achter hekjes niet schatttig als ik de Appie uitloop. Maar als je er een spel van maakt zoals jij dan zie je denk ik ineens het kind dat er staat , daarom vind ik jouw wijze grappig. (als je tijd hebt natuurlijk)

Maar goed mijn kind spaart zelf die plaatjes dus ik heb niets te geven wanneer ik naar buiten loop bij Appie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vond het met name wat overdreven om dranghekken te plaatsen en daar twee jongens achter te zien staan. Alsof die twee iedereen zouden bespringen. Beetje overdreven actie van de Appie wat mij betreft.
Gelukkig heb ik niet van de irritante kids bij mijn Appie. Ik vind dat schooien om plaatjes echt verschrikkelijk......
ooohw, doe ik ook! beetje anders: Ik zeg bij het naar binnengaan al dat ze pas wat krijgen als ze eerst alle verpakkingstroep opruimen die er van die kaartjes ligt. Uiteraard hebben ze het er nooit neergegooid, maar dat vind ik niet belangrijk, opruimen die handel, en dan mijn kaartjes als beloning Verdelen volgens jouw regels ga ik ook eens doen, heerlijk, die schatjes!
Ik voel mij gewoon haast schuldig als ik ze niet afgeef, maar net niet schuldig genoeg, mijn zoons sparen ze ook maar mogen echt niet bedelen voor die k*tplaatjes
Het lijkt wel eendjes voeren
Het lijkt wel eendjes voeren
Er is maar 1 oplossing: gewoon niet naar AH gaan

Desalniettemin vind ik het een ludieke oplossing
Een AH zonder kinderen uitkiezen, zoals die van mij, vind ik een nog betere oplossing ;-P
Ze hadden een grote lege kartonnen doos naast het groepje staan, waar alle snippertjes ingegooid werden.

Er lag echt niets, maar dan ook niets op de grond.

Ik vind het aandoenlijk. Die koppies, die dan zo kijken van "slaat ze me niet over"?

Die grote zakken voor die buikies. Die verschillende smoeltjes.

De introverten, de extroverten.

De grote monden en de super stille.

God, ik moet een kind adopteren. Ik heb er dringend één nodig.

Ik krijg van Appie, rammelende eierstokken.......
Ik vind ze niet schattig.

Ik vind ze bloed irritant. En ik snap die ouders echt echt echt niet die hun kinderen zo laten bedelen bij AH of C1000.

Storend en a-sociaal.
Oh, maar dan ben ik wel een secreet denk ik...

Vanmiddag stonden er bij ons 2 jongens achter een dranghek..

Ik was nog niet buiten of het was:'Mevrouw, heeft u voetbalplaatjes'?

Dus ik zeg: 'Jawel,maar die krijg je niet'.

Ik heb, net als plops, echt een bloedhekel aan dat geschooi om plaatjes. Bovendien heb ik zelf kinderen die ze willen hebben.

Het was misschien niet zo heel aardig om zo te reageren,maar ik word echt geirriteerd van dat gebedel om die plaatjes.

En net als sommige andere moeders onder ons hier... ik moet ook niet merken dat mijn kinderen gaan staan bedelen om die plaatjes.

Ze mogen ze krijgen van mij, of van oma,maar we gaan er niet bij de winkel om bedelen zeg...

Maar iets in mij zegt dat ze dat ook niet zullen gaan doen...
Toetie

( Mijn kinderen mogen ook niet bedelen, trouwens.

Wel leuk was dat ik met een van mijn kinderen boodschappen had gedaan. We liepen weg na het betalen en er kwam een oudere dame naar ons toe. Die zei : "Wil jij mss deze plaatjes hebben ? Want kinderen die vragen worden overgeslagen he En jij loopt gewoon met je moeder mee, zónder te vragen." Kind helemaal blij en trots. Ik vond het ook erg leuk. )
heb zelf ook kinderen, die worden door alle opa's en oma's en buren doodgegooid met dat spul, vind ik zeer irritant want: overal in huis stapeltjes, troepjes niet in de prullenbak, eigenlijk doen ze er niks mee en toch willen ze ze allemaal hebben.

Mijn kaartjes geef ik dus lekker aan de schooiertjes, mijn kinderen mogen het ook niet, dat bedelen, maar die gastjes die er wel staan en soms knap irritant zijn knappen een heel stuk op als je gewoon een beetje aardig met ze aan de praat gaat. Bij ons zijn het ook niet de meest bevoorrechte kindertjes die er wel staan, zo jong al behandeld worden als tuig gaat volgens mij meer tuig opleveren. Het zijn vaak nog zulke hummeltjes, vraag me soms af of ze thuis wel een beetje aandacht krijgen... ik hoop het maar!
quote:plops schreef op 28 januari 2011 @ 20:00:

Gelukkig heb ik niet van de irritante kids bij mijn Appie. Ik vind dat schooien om plaatjes echt verschrikkelijk......

Ach, ik vind het net zo aandoenlijk als kindertjes bij zwarte piet twee handen samendoen om maar zoveel mogelijk strooigoed te kunnen scoren.

Het is een fase, het gaat weer voorbij, maar ik vind het leuk......
Ik kwam laatst de C1000 uit en gelijk, mevrouw heeft u............o, hallo juf. Daar stond mijn halve klas groep 6. Ik denk niet dat hun ouders wisten dat ze daar stonden.
quote:plops schreef op 28 januari 2011 @ 20:00:

Gelukkig heb ik niet van de irritante kids bij mijn Appie. Ik vind dat schooien om plaatjes echt verschrikkelijk......Ik vind het wel handig. Heb ze als dreigement gebruikt tegen mijn eigen kinderen . Heb tegen mijn kinderen gezegd dat als er ook maar 1 keer ruzie komt over de voetbalplaatjes neem ik er geen 1 meer mee naar huis maar geef ik ze aan de zeurpietjes die bij de winkel staan. Het werkt, totnutoe .
Nee, niet schattig, afgrijselijk. Ik kan namelijk de hele dag politieagentje spelen en ze constant terugsturen. Ze vliegen op de klanten af, blokkeren de ingang, gaan met elkaar op de vuist voor een paar van die kloteplaatjes. Ik heb nooit een grotere hekel aan kinderen als in deze weken.
Ik heb een kind in de klas waarvan de moeder trots in het heenenweerschriftje schreef dat haar kind met broer alle huizen in de buurt was afgegaan om te vragen of er soms mensen plaatjes over hadden. Mán was dat mijn kind geweest dan had ie een week niet buiten gemogen, is ie nou helemaal gek!?

Ik bedoel dus; ik vind het afschuwelijk, dat gedoe om die plaatjes.
x
Nou bij ons staan ze bij de c1000 en waneer ik dan een flinke kar boodschappen heb zie ik ze elkaar al helemaal aanstoten van : kijk die moeten we hebben ! en zodra ik nog niet eens half de winkel uit ben word ik ook echt bestormt..

Verschikkelijk vind ik dat !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven