Zijn ze niet schattig
vrijdag 28 januari 2011 om 19:53
die jongens en meisjes met hun plastic zakje achter een soort dranghekje bij Appiehappie.
Ik had een hele stapel voetbalplaatjes. Nadat we Appie verlaten hadden, begonnen ze meteen te schreeuwen "Mevrouw, mevrouw, (grappig mijn man was er ook bij, maar de slimmerdjes wisten wel dat moeder de vrouw over de centjes en de voetbalplaatjes gaat).
Afijn, ik op dat groepje af.
"Hoe doen jullie dat met verdelen".
De grootste van het stel vertelde me, dat hij dat heel eerlijk ging verdelen. (Dat leverde gemor onder de rangen op)
Heb ik ze op een rij laten zetten van groot naar klein. Ze luisterden alsof ik een drillsergant was.
Ik ben dus van klein naar groot gegaan en nog een keer hetzelfde riedeltje. (Ik stikte van de voetbalplaatjes).
Ik had er nog een paar over en heb verdeeld onder het motto, jij krijgt er nog één omdat je zulke leuke sproeten had.
Jij omdat je prachtig haar hebt (knalrood).
En jij omdat je zo zielig kijkt.
Grote pret. Ze vonden het nog leuk ook.
Intussen had zich achter mij een file gevormd van mensen die ook een voetbalplaatjes kwijt wilden.
Kortom, ik heb me vandaag kostelijk vermaakt.
Ik had een hele stapel voetbalplaatjes. Nadat we Appie verlaten hadden, begonnen ze meteen te schreeuwen "Mevrouw, mevrouw, (grappig mijn man was er ook bij, maar de slimmerdjes wisten wel dat moeder de vrouw over de centjes en de voetbalplaatjes gaat).
Afijn, ik op dat groepje af.
"Hoe doen jullie dat met verdelen".
De grootste van het stel vertelde me, dat hij dat heel eerlijk ging verdelen. (Dat leverde gemor onder de rangen op)
Heb ik ze op een rij laten zetten van groot naar klein. Ze luisterden alsof ik een drillsergant was.
Ik ben dus van klein naar groot gegaan en nog een keer hetzelfde riedeltje. (Ik stikte van de voetbalplaatjes).
Ik had er nog een paar over en heb verdeeld onder het motto, jij krijgt er nog één omdat je zulke leuke sproeten had.
Jij omdat je prachtig haar hebt (knalrood).
En jij omdat je zo zielig kijkt.
Grote pret. Ze vonden het nog leuk ook.
Intussen had zich achter mij een file gevormd van mensen die ook een voetbalplaatjes kwijt wilden.
Kortom, ik heb me vandaag kostelijk vermaakt.
vrijdag 28 januari 2011 om 19:58
Overigens ik vind duwende en trekkende kinderen achter hekjes niet schatttig als ik de Appie uitloop. Maar als je er een spel van maakt zoals jij dan zie je denk ik ineens het kind dat er staat , daarom vind ik jouw wijze grappig. (als je tijd hebt natuurlijk)
Maar goed mijn kind spaart zelf die plaatjes dus ik heb niets te geven wanneer ik naar buiten loop bij Appie.
Maar goed mijn kind spaart zelf die plaatjes dus ik heb niets te geven wanneer ik naar buiten loop bij Appie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 28 januari 2011 om 20:01
ooohw, doe ik ook! beetje anders: Ik zeg bij het naar binnengaan al dat ze pas wat krijgen als ze eerst alle verpakkingstroep opruimen die er van die kaartjes ligt. Uiteraard hebben ze het er nooit neergegooid, maar dat vind ik niet belangrijk, opruimen die handel, en dan mijn kaartjes als beloning Verdelen volgens jouw regels ga ik ook eens doen, heerlijk, die schatjes!
vrijdag 28 januari 2011 om 20:10
Ze hadden een grote lege kartonnen doos naast het groepje staan, waar alle snippertjes ingegooid werden.
Er lag echt niets, maar dan ook niets op de grond.
Ik vind het aandoenlijk. Die koppies, die dan zo kijken van "slaat ze me niet over"?
Die grote zakken voor die buikies. Die verschillende smoeltjes.
De introverten, de extroverten.
De grote monden en de super stille.
God, ik moet een kind adopteren. Ik heb er dringend één nodig.
Ik krijg van Appie, rammelende eierstokken.......
Er lag echt niets, maar dan ook niets op de grond.
Ik vind het aandoenlijk. Die koppies, die dan zo kijken van "slaat ze me niet over"?
Die grote zakken voor die buikies. Die verschillende smoeltjes.
De introverten, de extroverten.
De grote monden en de super stille.
God, ik moet een kind adopteren. Ik heb er dringend één nodig.
Ik krijg van Appie, rammelende eierstokken.......
vrijdag 28 januari 2011 om 20:12
Oh, maar dan ben ik wel een secreet denk ik...
Vanmiddag stonden er bij ons 2 jongens achter een dranghek..
Ik was nog niet buiten of het was:'Mevrouw, heeft u voetbalplaatjes'?
Dus ik zeg: 'Jawel,maar die krijg je niet'.
Ik heb, net als plops, echt een bloedhekel aan dat geschooi om plaatjes. Bovendien heb ik zelf kinderen die ze willen hebben.
Het was misschien niet zo heel aardig om zo te reageren,maar ik word echt geirriteerd van dat gebedel om die plaatjes.
En net als sommige andere moeders onder ons hier... ik moet ook niet merken dat mijn kinderen gaan staan bedelen om die plaatjes.
Ze mogen ze krijgen van mij, of van oma,maar we gaan er niet bij de winkel om bedelen zeg...
Maar iets in mij zegt dat ze dat ook niet zullen gaan doen...
Vanmiddag stonden er bij ons 2 jongens achter een dranghek..
Ik was nog niet buiten of het was:'Mevrouw, heeft u voetbalplaatjes'?
Dus ik zeg: 'Jawel,maar die krijg je niet'.
Ik heb, net als plops, echt een bloedhekel aan dat geschooi om plaatjes. Bovendien heb ik zelf kinderen die ze willen hebben.
Het was misschien niet zo heel aardig om zo te reageren,maar ik word echt geirriteerd van dat gebedel om die plaatjes.
En net als sommige andere moeders onder ons hier... ik moet ook niet merken dat mijn kinderen gaan staan bedelen om die plaatjes.
Ze mogen ze krijgen van mij, of van oma,maar we gaan er niet bij de winkel om bedelen zeg...
Maar iets in mij zegt dat ze dat ook niet zullen gaan doen...
vrijdag 28 januari 2011 om 20:15
Toetie
( Mijn kinderen mogen ook niet bedelen, trouwens.
Wel leuk was dat ik met een van mijn kinderen boodschappen had gedaan. We liepen weg na het betalen en er kwam een oudere dame naar ons toe. Die zei : "Wil jij mss deze plaatjes hebben ? Want kinderen die vragen worden overgeslagen he En jij loopt gewoon met je moeder mee, zónder te vragen." Kind helemaal blij en trots. Ik vond het ook erg leuk. )
( Mijn kinderen mogen ook niet bedelen, trouwens.
Wel leuk was dat ik met een van mijn kinderen boodschappen had gedaan. We liepen weg na het betalen en er kwam een oudere dame naar ons toe. Die zei : "Wil jij mss deze plaatjes hebben ? Want kinderen die vragen worden overgeslagen he En jij loopt gewoon met je moeder mee, zónder te vragen." Kind helemaal blij en trots. Ik vond het ook erg leuk. )
vrijdag 28 januari 2011 om 20:17
heb zelf ook kinderen, die worden door alle opa's en oma's en buren doodgegooid met dat spul, vind ik zeer irritant want: overal in huis stapeltjes, troepjes niet in de prullenbak, eigenlijk doen ze er niks mee en toch willen ze ze allemaal hebben.
Mijn kaartjes geef ik dus lekker aan de schooiertjes, mijn kinderen mogen het ook niet, dat bedelen, maar die gastjes die er wel staan en soms knap irritant zijn knappen een heel stuk op als je gewoon een beetje aardig met ze aan de praat gaat. Bij ons zijn het ook niet de meest bevoorrechte kindertjes die er wel staan, zo jong al behandeld worden als tuig gaat volgens mij meer tuig opleveren. Het zijn vaak nog zulke hummeltjes, vraag me soms af of ze thuis wel een beetje aandacht krijgen... ik hoop het maar!
Mijn kaartjes geef ik dus lekker aan de schooiertjes, mijn kinderen mogen het ook niet, dat bedelen, maar die gastjes die er wel staan en soms knap irritant zijn knappen een heel stuk op als je gewoon een beetje aardig met ze aan de praat gaat. Bij ons zijn het ook niet de meest bevoorrechte kindertjes die er wel staan, zo jong al behandeld worden als tuig gaat volgens mij meer tuig opleveren. Het zijn vaak nog zulke hummeltjes, vraag me soms af of ze thuis wel een beetje aandacht krijgen... ik hoop het maar!
vrijdag 28 januari 2011 om 20:19
quote:plops schreef op 28 januari 2011 @ 20:00:
Gelukkig heb ik niet van de irritante kids bij mijn Appie. Ik vind dat schooien om plaatjes echt verschrikkelijk......
Ach, ik vind het net zo aandoenlijk als kindertjes bij zwarte piet twee handen samendoen om maar zoveel mogelijk strooigoed te kunnen scoren.
Het is een fase, het gaat weer voorbij, maar ik vind het leuk......
Gelukkig heb ik niet van de irritante kids bij mijn Appie. Ik vind dat schooien om plaatjes echt verschrikkelijk......
Ach, ik vind het net zo aandoenlijk als kindertjes bij zwarte piet twee handen samendoen om maar zoveel mogelijk strooigoed te kunnen scoren.
Het is een fase, het gaat weer voorbij, maar ik vind het leuk......
vrijdag 28 januari 2011 om 20:23
quote:plops schreef op 28 januari 2011 @ 20:00:
Gelukkig heb ik niet van de irritante kids bij mijn Appie. Ik vind dat schooien om plaatjes echt verschrikkelijk......Ik vind het wel handig. Heb ze als dreigement gebruikt tegen mijn eigen kinderen . Heb tegen mijn kinderen gezegd dat als er ook maar 1 keer ruzie komt over de voetbalplaatjes neem ik er geen 1 meer mee naar huis maar geef ik ze aan de zeurpietjes die bij de winkel staan. Het werkt, totnutoe .
Gelukkig heb ik niet van de irritante kids bij mijn Appie. Ik vind dat schooien om plaatjes echt verschrikkelijk......Ik vind het wel handig. Heb ze als dreigement gebruikt tegen mijn eigen kinderen . Heb tegen mijn kinderen gezegd dat als er ook maar 1 keer ruzie komt over de voetbalplaatjes neem ik er geen 1 meer mee naar huis maar geef ik ze aan de zeurpietjes die bij de winkel staan. Het werkt, totnutoe .
vrijdag 28 januari 2011 om 20:36
vrijdag 28 januari 2011 om 20:41
Ik heb een kind in de klas waarvan de moeder trots in het heenenweerschriftje schreef dat haar kind met broer alle huizen in de buurt was afgegaan om te vragen of er soms mensen plaatjes over hadden. Mán was dat mijn kind geweest dan had ie een week niet buiten gemogen, is ie nou helemaal gek!?
Ik bedoel dus; ik vind het afschuwelijk, dat gedoe om die plaatjes.
Ik bedoel dus; ik vind het afschuwelijk, dat gedoe om die plaatjes.
vrijdag 28 januari 2011 om 20:47