Costa Rica

27-01-2011 11:01 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai

We hebben vd week geboekt, we gaan half Mei naar Costa Rica.

We zijn benieuwd naar ervaringen & verhalen, goed of slecht :-)

We hebben een hotel geboekt vlakbij Liberia Airport, Guanacaste.

Heeft er iemand tips voor wat betreft excursies want we willen ook wat van het prachtige land zien!

Ik lees graag!

groetjes
Wow, ik zou zo willen ruilen! Afgelopen jaar heb ik (alleen) 3 weken rondgereisd in dit werkelijk prachtige land! Er is zoveel te zien, zoveel evrschillende mooie landschappen: regenwoud, jungle, stranden, bergen, alles is er . Vulkanen....

Als je eens zoekt op Holland Hotels .com, vind je de route die ik gemaakt heb. Allemaal leuke hotels, met Nederlands sprekende eigenaar en allemaal in de buurt van prachtige dingen om te bekijken.

http://www.hollandhotelscr.com/
hey hey!

bedankt, ik ga zsm kijken.

Ik heb hotel al wel geboekt.. omdat ik het prettig vind om op 1 locatie te slapen hahah, vandaaruit kunnen we natuurlijk alle kanten op, er zijn wel national parcs enzo in de buurt. Het bos achter het hotel, wonen een boel brulapen.

kheb er zo een zin in!
In Costa Rica zijn en maar in 1 hotel blijven??? Het beperkt je enorm in wat je wil gaan zien namelijk, dat zou ik dus nooit doen...de afstanden zijn er wel wat anders dan in Nederland hoor. Sommige dingen heb je echt nodig om een aantal uren te reizen. Ik heb met de plaatselijke bus gereisd, met een taxibusje en ben op elke plek minimaal 2 dagen geweest. Ik bedoel: je vliegt heel lang, die dag is al weg. En je gaat niet naar Costa Rica om in een hotel te zitten, maar om te reizen toch? Misschien hadden jullie beter een rondreis kunnen boeken...Veel plezier!
Hmm.. weet je het is een beetje dubbel.

We willen zelf bepalen wanneer en wat we doen.

Met een rondreis is het vaak, "jongens morgen 7 uur klaar staan! " en wij willen dat zelf bepalen. Als we een dagje willen strandhangen kan dat ook :-)

En als we ergens heen willen wat echt te ver is om dezelfde dag weer terug te gaan naar t hotel, dan boeken we daar wel een overnachting, geen probleem :-)

Kheb er nu al zin in!!
Op 1 plek moeten slapen gaat je enorm beperken, snap het praktische oogpunt dus niet. CR is juist bij uitstek geschikt om kriskras te doorkruisen, wat heel erg de moeite waard is.
quote:Shivaatje schreef op 27 januari 2011 @ 13:46:

Hmm.. weet je het is een beetje dubbel.

We willen zelf bepalen wanneer en wat we doen.

Met een rondreis is het vaak, "jongens morgen 7 uur klaar staan! " en wij willen dat zelf bepalen. Als we een dagje willen strandhangen kan dat ook :-)

En als we ergens heen willen wat echt te ver is om dezelfde dag weer terug te gaan naar t hotel, dan boeken we daar wel een overnachting, geen probleem :-)

Kheb er nu al zin in!!

Je kan ook zelf rondreizen hoor... juist in CR... ik ben er in 2007 3 wkn geweest. We hebben een auto gehuurd en in 3 wkn zijn we het land rond gegaan. 3 wkn is eigenlijk nog te kort. zo mooi als dat het daar is.

Ik denk echt dat je spijt gaat hebben van het blijven op 1 plek. Er is zoveel te zien en ookal zou je een auto huren, de wegen zijn niet zoals hier. Over een stukje van 50 km kan je zomaar ineens 5,5 uur onder weg zijn..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Klopt tis ook meer onwetendheid/onzekerheid hoor, dat ik dat hotel heb geboekt hahaha!

maar goed, we zullen hoe dan ook een geweldige vakantie hebben!
Hoi, wij zijn in juni 2009 in CR geweest. Een super onvergetelijke ervaring!! 3 weken met de auto rondgereisd. Ideaal. In de buurt waar jullie zitten, zou ik niet naar Tamarindo gaan (heel toeristisch, met veeeelll amerikanen) maar je kunt hier wel weer surflessen volgen.

Samara vonden wij persoonlijk een stuk leuker.

Misschien kun je vanuit jullie hotel wel een trip boeken richting Monteverde. DIt zou ik dan zeker doen. Een canopy tour en een night walk zijn echt leuk om te doen. En ook een hele andere omgeving dan waar je met je hotel zit. veel plezier!!!
Jullie beperken jezelf heel erg door in één hotel te gaan zitten. Je kunt als je niet zelf wilt reizen met het OV ook shuttle busjes boeken die je afzetten bij elk hotel dat je wilt.

Vanuit jullie hotel kun je erg veel mooie bestemmingen in CR echt niet in een dagtochtje doen. De afstanden lijken soms niet zo groot, maar de wegen zijn een stuk slechter dan in NL en je hebt vaak berweggetjes die je over moet en dat kost aardig wat extra tijd.

Mijn advies: Annuleer je hotel en en ga lekker rondreizen met zijn 2en.
Hoi,

in 2006 ben ik drie maanden in CR geweest. Het is een geweldig land, heb nog iedere dag heimwee.

Het is jullie eigen keus om in één hotel te blijven. Als jullie ergens heen gaan en willen overnachten is er overal wel een lodge te vinden.

Monteverde is heel gaaf om te zien.

Tortuguero is een heel mooi, alleen zijn daar half mei volgens mij nog geen schildpadden die aan land komen.

Arenal vulkaan is bijzonder om te zien, maar als je één dag erheen wilt moet je geluk hebben dat je hem helemaal kunt zien.

De poás vulkaan is ook erg mooi.

De Irzau vulkaan is ook heel gaaf, knalgroen kratermeer.

San Jose is niet heel bijzonder (vond ik)

Als je lekker wilt eten buiten de deur: Pan e Vino, heerlijke italiaan.

Verder is eigenlijk gewoon het hele land heel gaaf om te zijn!!

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven