Gezondheid alle pijlers

een paar vraagjes over alopecia androgenetica

30-01-2011 22:13 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

bij mij is alopecia androgenetica geconstateerd. Ben 1,5 jaar geleden bevallen en voor en tijdens zwangerschap altijd dik bos haar gehad. Drie maanden na de bevalling begon de haaruitval. Hele bossen haar vielen toen uit. Ik wist dat dit normaal was en maakte me er niet zo druk om. Haaruitval werd ook steeds minder, tenminste dat dacht ik. Ongeveer 12 maanden na de zwangerschap merkte ik dat ik nog steeds veel haar verloor, maar omdat het alleen ging om kleine pigmentloze haartjes viel het niet op. Bij elkaar waren die uitgevallen haartjes wel heel veel. Misschien wel 200 of 300 per dag. Dit kon niet normaal zijn en ik ging naar de dermatoloog. Die deed een bloedonderzoek en daaruit kwam naar voren dat ik bloedarmoede en ijzertekort had. Waarschijnlijk door de zwangerschap en mijn streng dieet na de bevalling. Inmiddels had ik grote kale plekken. Haren op mijn slapen waren helemaal weg en ik had een hele grote inham. De andere inham viel nog wel mee. Ik verloor echt zoveeel van die korte haartjes niet normaal. En de nieuw aangegroeide haartjes kon ik er zo makkelijk uit trekken. met de kleinste aanraking verloor ik ze zelfs. Ik begon met het slikken van ferrogradumet en dit driemaandenlang en daarbij roosvice ferro en floradix ijzerdrankje plus vitamine b. Na een half jaartje nog steeds geen verbetering. Dus ik ging maar naar een andere dermatoloog en na 2 sec. te hebben gekeken naar mijn inhammen en teruggetrokken haarlijn zei hij dat ik AGa had.

Deze laatste afspraak bij de dermatoloog was ongeveer drie weken geleden en sindsdien ben ik zo depressief, misselijk van de diagnose. Dag en nacht ben ik aan het huilen, kan niet slapen en niet meer genieten van het leven. Ik ga er echt aan kapot. Heb ik al die tijd gedacht dat het aan ijzertekort lag en die diagnose heeft me zwaar geraakt. Ik had altijd de hoop dat die kale plekken dicht zouden groeien en nu heb ik die hoop niet. Toch probeer ik mezelf wijs te maken dat het goed gaat komen. Die arts kan niet na twee seconden kijken mij die diagnose geven.

Sinds een week is mijn haaruitval veel minder. Ik verlies nog steeds kortere haartjes maar echt duidelijk minder. En die haartjes vallen ook van de achterkant uit. Kan dat wel bij AGA dat het haaruitval tijdelijk stopt of heel veel minder wordt en kan dat ook dat haren van de achterkant uitvallen?? Sorry een heeel lang verhaal maar aangezien dit probleem mij al bijna een jaar dag en nacht bezighoudt kon ik het niet zo kort houden :(( Trouwens mijn ferritine is nu ongeveer 34, moet dat niet 40 zijn wil mijn haaruitval helemaal stoppen??
Hoi! Jeetje ja dat is natuurlijk wel even wennen, zo´n diagnose. Je probeert het nog te ontkennen maar ik denk dat het op een gegeven moment tot je door laat dringen. Je zult verder moeten zonder je dikke haar. Ga eens met je arts praten, waar je pruiken kunt kopen. Dat wordt waarschijnlijk vergoed. Ga verder met je leven, geniet van alles wat je nog wel hebt en dat is heel veel! Je bent gezond, je hebt een kind dat je nodig heeft.

Zonder het te bagatelliseren; het is niet het einde van je leven, het is geen doodsvonnis. Relativeer! Sterkte!
Pinarcik wat erg voor je! Ten eerste een hele dikke Ik weet jammer genoeg heel goed hoe het is om heel veel haar te verliezen. In de zomer van 2009 had ik het ook. Opeens begon het en het viel met bossen uit ( en ik heb al niet zoveel) Heb toen een aantal grote kale plekken gehad die ik nog een beetje kon verdoezelen, maar het was best zichtbaar. Ten eerste vraag een second opinion aan. Na 2 sec kijken en dan met een diagnose komen vind ik erg makkelijk.

Verder en dit is iets wat mij geholpen heeft, kijk heel goed naar je voeding. Ik ben ook op ijzer pillen gezet en ben vervolgens heel anders gaan eten. Veel Vit C, dit zorgt ervoor dat je ijzer beter op gaat nemen in je lichaam. Veel Vit.E in de vorm van avocado, amandelen en olijf olie. Wat meer vit A zit in soja producten.

Bij mij is het na 6 maanden heel gevarieerd en gezond eten gestopt. Verder probeer niet te veel te stressen, is ook niet goed. Meditatie kan dan helpen. Ik weet niet of het voor jou werkt, maar het is het proberen waard. Heel veel sterkte!
Koninginnegelei in capsulevorm. Koninginnegelei is voor een heleboel dingen goed.

Ook wel Gelée Royale of Royal Jelly genoemd, is een witachtige substantie die afgescheiden wordt door de klieren van werkbijen van een bepaalde leeftijd.

Hier een kleine opsomming:

Koninginnegelei wordt aanbevolen bij/ voor:

• tekorten in het lichaam van vitaminen, aminozuren en mineralen (bij bv chemotherapie en vermageringsdieet)

• a.s. moeders (vooral in de eerste maanden van de zwangerschap)

• tijdelijke (over)vermoeidheid

• zware geestelijke of lichamelijke inspanning

• sportieve prestaties

• maag-, lever- en spijsverteringsstoringen

• storingen in de luchtwegen

• stress, slapeloosheid, depressies

• bestrijding van ouderdomsverschijnselen en –bezwaren

• plotselinge haaruitval

voorts

• stimuleert het de eetlust

• regelt het gewicht

• versnelt het de stofwisseling

• is het een antibiotisch middel

• beschermt het tegen ziektes en infecties

• normaliseert het de seksuele functies

• bevordert het gezond weefsel, een gezonde huid en de haargroei
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Dank jullie voor jullie lieve reacties. Ik hoop dat die verminderen aanhoudt en over een paar weken helemaal stopt. Ik eet nu ook heel gezond en slik weer ferrogradumet. Ik wil mijn ferritine verhogen naar 80. Misschien dat t helpt.

oh ja nog een ding: zie nu weer teruggroei, maar durf nog niet echt te spreken over teruggroei omdat ik bang ben dat die haartjes ook weer gaan uitvallen. Dit is zo'n akelige aandoening bahhh. Lijkt wel een nachtmerrie :s
briljant, klinkt idd erg goed ;)

Ik slik nu echter al zoveel; ferrograd dus, maar ook vitamine d, hairvitalsupplementen, vitamine b, biotine, roosvice ferro, vitamine c bruistabletten hahaha maarja dat kan er ook wel bij hoor:)
Het is ook een nachtmerrie maar probeer er positief over te denken, weet het super moeilijk! Verder ik weet niet wat voor shampoo je gebruikt maar dat kan ook schelen, geen agressieve troep! Ik heb de volume shampoo van Aveda en zelf met het beetje wat ik heb ziet het er daardoor aardig uit. Wat ook kan helpen is de doorbloeding van de hoofdhuid te stimuleren. Je kan bij de Tuinen zo'n apparaat kopen wat je over je hoofdhuid kan doen. Begrijp je wat ik bedoel? Dat doe ik elke avond. Voelt heel lekker en schijn goed te werken. Zoals je ziet probeer ik alles.
Het klinkt niet alleen goed, het is ook nog eens goed, gebruik het zelf elke dag voor allerlei andere "kwalen".

Mijn energie is sky high, mijn haar / nagels groeien als een gek, alsof ze er Pokon in gestopt hebben !

Mijn huid ziet er geweldig uit, nou... kan zoveel opnoemen.

's ochtends op de nuchtere maag neem ik 2 capsules a 300 mg.

Het werkt het beste als je dit op nuchtere maag neemt.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Oh en vitamine pillen en preparaten helpen maar het beste is het uit voeding te halen, neemt je lichaam veel beter op door de samenstelling.
omdat ik last heb van roos en schilfertjes, gebruik ik nu shampoo van elvive tegen roos en 2x per week ketanozol. Dit werkt wel goed tegen roos. Had gelezen dat hoofdmassage goed is voor je haar. Mijn man masseert nu iedere avond mijn hoofd. Echt lief van hem, gelukkig steunt hij me wel heel veel met dit probleem ;)
quote:Briljant schreef op 30 januari 2011 @ 22:56:

Het klinkt niet alleen goed, het is ook nog eens goed, gebruik het zelf elke dag voor allerlei andere "kwalen".

Mijn energie is sky high, mijn haar / nagels groeien als een gek, alsof ze er Pokon in gestopt hebben !

Het werkt het beste als je dit op nuchtere maag neemt.Klinkt goed allemaal Briljant, maar het stimuleert je eetlust staat er, heb jij daar ook last van? En wat wordt bedoelt met "regelt het gewicht"? Dat snap ik niet zo goed! de rest spreekt me enorm aan!
Zuigstengel, geen last van dat het mijn eetlust stimuleert, die is sowieso al goed, eet niet meer en niet minder.

Regelt het gewicht, bedoelen ze mee dat het de stofwisseling versnelt. Nou, zou zo maar kunnen , ben heel mooi op gewicht en blijf op gewicht. En merk dat ik wel wat "overgewicht" voor zover je daar bij mij van kunt spreken kwijt raak.
Oke, bedankt dat geeft de burger moed! Waar koop jij het? heb al gegooled en zie dat de tuinen het verkopen onder Royal Jelly. Ken jij het van de Tuinen?
Ik koop het online, in de vorm van natuurlijke capsules zonder gelatine. (mag hier geen link plaatsen)

Als je googled op Koninginnegelei of Royal Jelly vind je wel een site waar je dit kunt bestellen.

Je kunt het ook bij je plaatselijke imker halen, als deze Koninginnegelei uit de korf haalt.
Vergeten te melden, ik koop het online bij een imker, zodat ik zeker weet dat ik puur natuur slik, dit is voor mij van belang.
quote:Briljant schreef op 30 januari 2011 @ 22:56:

Het werkt het beste als je dit op nuchtere maag neemt.Ja het spreekt me ook echt aan, ik ga het maar morgen halen dan. Ik wil echt alles proberen wat mogelijk is en droom van de dag dat ik naar die dermatoloog terugga om te zeggen dat alles toch goed gekomen is
Zet die site ff snel hier, en haal hem snel weer weg..

Ofjedoethetzo punt enel.
Pinarcik, ik was 4 weken bezig met slikken en bemerkte al zulke resultaten, dus gaat heel snel. Ik merkte al eerder veranderingen, maar na 4 weken was het echt overduidelijk.
Zuigstengel, kun je ook via deze site mij mailen, ik ben nog maar net een paar dagen hier online. Stond al langer aangemeld, maar nooit wat mee gedaan.
quote:Briljant schreef op 30 januari 2011 @ 23:24:

Zuigstengel, kun je ook via deze site mij mailen, ik ben nog maar net een paar dagen hier online. Stond al langer aangemeld, maar nooit wat mee gedaan.

Weet ik veel hoe dat moet, maar je mag mij wel mailen hoor!

* poef *

Ik haal zo mn mailadres weer weg, laat ff weten als je hem gelezen hebt.
Ok, ga nu vanaf mijn hotmail je mailen !
Oke, ik zie je mail wel tegemoet.
Wat vreselijk voor je Pinarcik.

Je haar verliezen lijkt me gewoon KUT Sterkte hoor.
briljant ik zie hier ergens op een site staan, royal jelly capsules 200 gram. Moet ik die bestellen en moet ik dan twee capsules per dag nemen?
Heb gemailed !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven