Verstandskies getrokken, waar monoject induwen?
zondag 28 september 2025 om 19:21
Mijn dochter heeft vrijdagmiddag een verstandskies laten verwijderen. Na 2 dagen moest ze met zo'n spuitje de wond schoonspoelen. Met zoutwater, want in chloorhexidine zit een stofje waar ze allergisch voor is. We zijn naar huis gekomen, alles doorgelezen, prima, zondag uitspuiten.
Maar waar moet dat in? Op papier staat in de wond, maar ze krijgt amper haar mond open, haar hoofd lijkt wel een meloen aan die kant en ze is gehecht dus ik heb werkelijk geen idee. Ik heb haar nu gewoon wat laten spoelen met het zout water en bel morgen naar de kaakchirurg.
Ik dacht misschien weet iemand wat ze bedoelen met in de wond. Ik vraag geen medisch advies, alleen ervaringen.
Maar waar moet dat in? Op papier staat in de wond, maar ze krijgt amper haar mond open, haar hoofd lijkt wel een meloen aan die kant en ze is gehecht dus ik heb werkelijk geen idee. Ik heb haar nu gewoon wat laten spoelen met het zout water en bel morgen naar de kaakchirurg.
Ik dacht misschien weet iemand wat ze bedoelen met in de wond. Ik vraag geen medisch advies, alleen ervaringen.
zondag 28 september 2025 om 19:32
zondag 28 september 2025 om 19:39
Goed idee om even de arts te bellen te morgen. Ik herken van mijn verstandskiezen die verwijderd zijn niet dat het zo erg is gezwollen, ik kon mijn mond gewoon opendoen.
Zelf kreeg ik de monoject niet mee, maar moest ik gewoon spoelen met zo'n oplossing (ik snap dat dat bij jouw kind anders is). Ik had bij één van mijn verstandskiezen een broodkruimel oid in de wond gekregen na enkele dagen, die er niet uit ging bij gewoon spoelen. Dat begon dus enorm te stinken. Toen ben ik terug geweest naar het ziekenhuis waar ze met zo'n monoject de wond gespoeld hebben en de broodkruimel toen weggespoeld werd. Daarna kreeg ik de monoject mee naar huis, zodat ik het zelf ook kon doen. Als het niet meer zo gezwollen is, kun je de spuit dus gewoon in het gapende gat van de kies richten en dan is het spoelen heel gemakkelijk.
Zelf kreeg ik de monoject niet mee, maar moest ik gewoon spoelen met zo'n oplossing (ik snap dat dat bij jouw kind anders is). Ik had bij één van mijn verstandskiezen een broodkruimel oid in de wond gekregen na enkele dagen, die er niet uit ging bij gewoon spoelen. Dat begon dus enorm te stinken. Toen ben ik terug geweest naar het ziekenhuis waar ze met zo'n monoject de wond gespoeld hebben en de broodkruimel toen weggespoeld werd. Daarna kreeg ik de monoject mee naar huis, zodat ik het zelf ook kon doen. Als het niet meer zo gezwollen is, kun je de spuit dus gewoon in het gapende gat van de kies richten en dan is het spoelen heel gemakkelijk.
zondag 28 september 2025 om 19:46
zondag 28 september 2025 om 19:55
zondag 28 september 2025 om 20:03
Ik heb net weer gekeken, mond gaat 1 cm open
achterin zie ik dat het wit is, ik heb gezegd duw die spuit door de spleet en richt hem naar de wond en probeer het dan zo maar even te doen, hopelijk kan ze morgen de mond beter opendoen en vinden we ook een gat . Hoop wel dat het niet dikker wordt, want ze ziet uit

zondag 28 september 2025 om 20:35
Ik heb dat ook weleens gehad, dat ik mijn mond nauwelijks nog kon openen nadat er verstandskiezen waren verwijderd. Terwijl het er verder, aan de buitenkant, normaal uit zag. Was gewoon een soort verstijving in mijn kaak. Ik moest heel voorzichtig met mijn vingers tussen mijn tanden de boel steeds meer een beetje oprekken. Dus eerst kon er één vinger tussen, daarna twee, daarna twee met steeds meer ruimte ertussen etc. De monoject richtte ik dan zo'n beetje in de goede richting, dat hielp toch met schoonhouden.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in