Gezondheid alle pijlers

oorpijn

31-01-2011 16:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een week of 3 ontzettend last van oorpijn.

Het is mijn rechteroor en het is alleen s`nachts.

Ik word midden in de nacht wakker en kan dan moeilijk weer in slaap komen,alleen door de pijn.

S`ochtends als ik opsta dan suddert het nog ongeveer een half uurtje door.Daarna heb ik de rest van de dag geen last meer,heel vreemd.

Ik ben hier al mee naar de huisarts geweest en er zit geen ontsteking.Volgens haar zou neusspray moeten helpen,maar dat werkt ook niet.

Herkent iemand dit?
Vreemd. Ik heb wel oorontstekingen gehad waarbij de pijn veel heftiger werd als ik er op lag, en kennelijk doet het bij jou ook pijn als je er op ligt. Maar dan was er echt wel wat te zien als de dokter in mijn oor keek.

Het ging daarbij om een uitwendige oorontsteking, en daarbij helpen neusdruppels niet. Misschien de dokter nog eens goed in je gehoorgang laten kijken?
Bedankt voor je reactie Snormel.

Ik denk ook dat de pijn komt opzetten zodra ik op dat oor ga liggen.

Ik probeer dus om alleen op mijn linkeroor te gaan liggen.

Zodra ik wakker word van de pijn dan leg ik mijn kussen rechtop en probeer dan weer in slaap te komen,alleen trekt die pijn dan niet meer weg,pas als ik opsta.

Heel vermoeiend dit.

Ik heb ook al gedacht om me door te laten verwijzen naar de KNO arts.Er moet toch iets zitten,anders had ik geen pijn.
Zit je oor ook dicht? Misschien heb je een teveel aan oorsmeer, dan moeten je oren uitgespoten worden. Doet niet zeer, maar is ook niet echt prettig, eerlijk gezegd.
Ligt je oor niet dubbel tijdens het slapen, dat heb ik ook wel eens en daarna heb ik de halve dag een gekneusd gevoel aan mijn oor.
Nee,mijn oor zit niet dicht.Maar dat had de huisarts dan toch ook moeten zien?

Ik hoor ook niet minder met dat oor.

Ben trouwens ook niet verkouden.

Echt vreemd hoor dit haha.
Ik heb er ook heel vaak last van, maar dat komt bij mij waarschijnlijk doordat mijn trommelvliezen naar binnen getrokken zijn. Er ontstaat dan teveel druk in mijn oor waardoor het pijn gaat doen. Toen ik klein was heb ik om die reden vaak buisjes gehad. Dat hielp heel goed, maar helaas groeien die er na verloop van tijd weer uit en om de haverklap een operatie voor nieuwe buisjes is ook niet echt goed voor je lichaam.
Je kan je bij twijfel toch altijd even laten doorverwijzen naar KNO ? Ben je straks van de pijn af, want oorpijn is zo vervelend !

Sterkte ermee..
Is je gebit op orde? Ooit had ik ook van die nachtelijke oorpijn, bleek een ontstoken kieswortel te zijn.
quote:mi-jo schreef op 31 januari 2011 @ 17:03:

Ik heb er ook heel vaak last van, maar dat komt bij mij waarschijnlijk doordat mijn trommelvliezen naar binnen getrokken zijn. Er ontstaat dan teveel druk in mijn oor waardoor het pijn gaat doen. Toen ik klein was heb ik om die reden vaak buisjes gehad. Dat hielp heel goed, maar helaas groeien die er na verloop van tijd weer uit en om de haverklap een operatie voor nieuwe buisjes is ook niet echt goed voor je lichaam.

Ik heb zelf ook het idee dat er te veel druk op komt te staan.

Alleen heb ik nooit eerder last van mijn oren gehad,ook geen buisjes of oorontstekingen.Maar wanneer gaat bij jou die pijn dan weg?Ook pas wanneer je opstaat?

Voor zover ik weet is mijn gebit wel in orde,heb daar verder geen klachten over.
Inderdaad ook even langs de tandarts. Kiespijn kan zich ook "voordoen" als oorpijn. Zelfs als je er in je mond niks van merkt.

Als je 's nachts wakker wordt van de pijn kun je een beetje olie (olijfolie, slaolie of zo) warm maken en daarvan dan een paar druppels in je oor laten lopen en afsluiten met een watje. Pas wel op dat je de olie niet te warm maakt.

Mijn moeder deed dat vroeger als wij oorpijn hadden en dat hielp meestal wel.
quote:tribal schreef op 31 januari 2011 @ 18:48:

[...]

Ik heb zelf ook het idee dat er te veel druk op komt te staan.

Alleen heb ik nooit eerder last van mijn oren gehad,ook geen buisjes of oorontstekingen.Maar wanneer gaat bij jou die pijn dan weg?Ook pas wanneer je opstaat?

Voor zover ik weet is mijn gebit wel in orde,heb daar verder geen klachten over.Wanneer ik stond had ik er inderdaad minder last van. Bij mij gaat de pijn meestal na een tijdje vanzelf weer weg, maar dat kan soms heel lang duren. Het is ook erg vervelend. Misschien is het voor jou toch goed om even naar de KNO arts te gaan. Wanneer je er langdurig last van blijft houden kan het namelijk ook tot gehoorbeschadiging/verlies leiden.
Ik denk dat ik me inderdaad maar door laat verwijzen naar de KNO arts,dit duurt me veel te lang.

Het word wel iets minder maar feit blijft dat ik wel wakker word met pijn.

Bedankt voor jullie reactie`s.
Zoals iemand anders al opmerkte, zou het eventueel ook een idee kunnen zijn om naar de tandarts te gaan. Kan eventueel komen doordat er teveel spanning op komt te staan omdat je 's nachts met je kaken klemt of vanwege kiespijn of iets dergelijks.

Ik hoop dat er snel een oplossing is voor je, oorpijn is echt vervelend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven