Ontspanning/Actviteiten
dinsdag 1 februari 2011 om 17:07
Ik ben gestopt met mijn opleiding, zodat ik meer tijd voor mezelf overhoud. Ik ben 2 dagen in de week vrij, en wil deze dagen gebruiken om wat ontspanning te zoeken. En daar zit dus een beetje een probleem.
Het is altijd zo makkelijk om maar achter de computer te gaan hangen (en te gaan forummen ), maar het zuigt energie. Ik heb dan helemaal geen zin meer om nog wat anders, actievers te gaan doen. Eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat ik zou kunnen doen.
Dus eigenlijk ben ik op zoek naar leuke activiteiten om te doen ter ontspanning. Kunnen kleine dingen zijn of grotere dingen. Ik ben graag creatief bezig, maar het mag ook wat anders zijn.
Buitenshuis is ook prima, maar liefst dingen die niet veel kosten. Als het iedere keer geld kost, wordt het uiteindelijk na een paar maanden een grote kostenpost.
Het is altijd zo makkelijk om maar achter de computer te gaan hangen (en te gaan forummen ), maar het zuigt energie. Ik heb dan helemaal geen zin meer om nog wat anders, actievers te gaan doen. Eigenlijk weet ik ook niet zo goed wat ik zou kunnen doen.
Dus eigenlijk ben ik op zoek naar leuke activiteiten om te doen ter ontspanning. Kunnen kleine dingen zijn of grotere dingen. Ik ben graag creatief bezig, maar het mag ook wat anders zijn.
Buitenshuis is ook prima, maar liefst dingen die niet veel kosten. Als het iedere keer geld kost, wordt het uiteindelijk na een paar maanden een grote kostenpost.
dinsdag 1 februari 2011 om 17:12
Fotoboeken maken van al je vakantiefoto's? Dat kost overigens wel wat als je ze allemaal laat drukken, je kunt natuurlijk ook gewoon mooie presentaties maken zelf.
Nieuwe gerechten koken?
Een cursus volgen op het gebied van schilderen/beeldhouwen/dansen/improviseren/zingen? En dan thuis huiswerk maken?
Een instrument leren bespelen?
Al je planten verpotten?
Alle kasten uitmesten en weggooien wat je niet meer gebruikt. En dan bedoel ik alle kasten, kleren, keuken en rommel kasten.
Vrijwilligerswerk gaan doen met oudere mensen/kinderen voorlezen?
Aan je vrienden boekentips en boeken te leen vragen en die allemaal lezen?
Idem voor muziek?
Nieuwe gerechten koken?
Een cursus volgen op het gebied van schilderen/beeldhouwen/dansen/improviseren/zingen? En dan thuis huiswerk maken?
Een instrument leren bespelen?
Al je planten verpotten?
Alle kasten uitmesten en weggooien wat je niet meer gebruikt. En dan bedoel ik alle kasten, kleren, keuken en rommel kasten.
Vrijwilligerswerk gaan doen met oudere mensen/kinderen voorlezen?
Aan je vrienden boekentips en boeken te leen vragen en die allemaal lezen?
Idem voor muziek?
dinsdag 1 februari 2011 om 17:13
dinsdag 1 februari 2011 om 17:16
Interesses: ik ben graag creatief bezig, maar het moet eigenlijk niet te lang duren. Dat ik er niet weken mee bezig ben, dan verlies ik mijn interesse en blijft het liggen.
Sporten is niet echt mijn ding, houd ik niet zo van.
Ik houd van lezen. Vooral fantasy, maar interessante boeken om iets van te leren vind ik ook leuk. Maar het moet wel leuk blijven.
Bakken doe ik al
Cursus vind ik wel een idee. Die boekentips ook.
Sporten is niet echt mijn ding, houd ik niet zo van.
Ik houd van lezen. Vooral fantasy, maar interessante boeken om iets van te leren vind ik ook leuk. Maar het moet wel leuk blijven.
Bakken doe ik al
Cursus vind ik wel een idee. Die boekentips ook.
dinsdag 1 februari 2011 om 17:17
Puzzels maken (legpuzzels of kruiswoordraadsels of sudoku of computerspellen?)
DVD series kijken (kun je vaak ook lenen van anderen).
Een of andere online cursus doen, bijvoorbeeld om een taal bij te leren/op te halen of meer van geschiedenis te leren of over culturen.
Vakanties plannen.
Is er iets waar je gepassioneerd over bent, ga daar dan meer over leren.
Helpen in het asiel of aan huis een kitten/katten/knaagdierenopvang beginnen.
DVD series kijken (kun je vaak ook lenen van anderen).
Een of andere online cursus doen, bijvoorbeeld om een taal bij te leren/op te halen of meer van geschiedenis te leren of over culturen.
Vakanties plannen.
Is er iets waar je gepassioneerd over bent, ga daar dan meer over leren.
dinsdag 1 februari 2011 om 17:17
dinsdag 1 februari 2011 om 17:19
dinsdag 1 februari 2011 om 17:19
quote:aikidoka schreef op 01 februari 2011 @ 17:17:
Hihi! Ben bang voor dieren. Ik wil eerst ook geen vrijwilligerswerk gaan doen, vind dat ik wel een beetje vrije tijd verdiend heb.
Bedankt voor de tips! Ik krijg al ideeën, keep 'em coming.
Hihi! Ben bang voor dieren. Ik wil eerst ook geen vrijwilligerswerk gaan doen, vind dat ik wel een beetje vrije tijd verdiend heb.
Bedankt voor de tips! Ik krijg al ideeën, keep 'em coming.
dinsdag 1 februari 2011 om 17:24
Als je van lezen houdt kun je ook bij een boekenclub gaan. Of op zaterdag de Volkskrant kopen voor het boekenkatern. Daar staan heel veel recensies in en daar heb ik al hel veel goede boekentips uit geplukt. Niet veel fantasy trouwens, maar er zijn vast wel websites over fantasy boeken vol tips en aanraders.
Voor goedkope boeken: plan af en toe een tripje naar een boekenbeurs of naar steden met een Slegte of veel boekenantiquariaten. Daar kun je heerlijk tussen boeken neuzen en voor weinig heel veel scoren!
Voor goedkope boeken: plan af en toe een tripje naar een boekenbeurs of naar steden met een Slegte of veel boekenantiquariaten. Daar kun je heerlijk tussen boeken neuzen en voor weinig heel veel scoren!
dinsdag 1 februari 2011 om 17:46
Wel apart dat je tijd over hebt. Een gevoel dat ik niet ken.
Lets see:
Handwerken, dus breien, naaien, etc. eventueel eerst een cursusje volgen.
Tuinieren; heel therapeutisch rustgevend! Begin een volkstuintje met eigen groente, nog gezond ook!
Ga je huis een onderhoudsbeurt geven, zoals alles leuk schilderen bv.
Kunstzinnig: fotograveren in de natuur, schilderen, muziek maken. Probeer een instrument te leren. Of een nieuwe taal!
ehhh..zoiets?
Lets see:
Handwerken, dus breien, naaien, etc. eventueel eerst een cursusje volgen.
Tuinieren; heel therapeutisch rustgevend! Begin een volkstuintje met eigen groente, nog gezond ook!
Ga je huis een onderhoudsbeurt geven, zoals alles leuk schilderen bv.
Kunstzinnig: fotograveren in de natuur, schilderen, muziek maken. Probeer een instrument te leren. Of een nieuwe taal!
ehhh..zoiets?
dinsdag 1 februari 2011 om 17:58
quote:aikidoka schreef op 01 februari 2011 @ 17:27:
i-desire, ben jij al tips tegen gekomen waar je iets mee kunt?Hé, wat leuk dat je aan me denkt! Ja, misschien dat ik wel een leuke serie ga opzoeken die ik kan volgen. Ik heb bijv. Friends nooit compleet gezien en dat is natuurlijk erg leuk?! Of sex and the City. Gooi idea lady's!
i-desire, ben jij al tips tegen gekomen waar je iets mee kunt?Hé, wat leuk dat je aan me denkt! Ja, misschien dat ik wel een leuke serie ga opzoeken die ik kan volgen. Ik heb bijv. Friends nooit compleet gezien en dat is natuurlijk erg leuk?! Of sex and the City. Gooi idea lady's!
dinsdag 1 februari 2011 om 19:55
dinsdag 1 februari 2011 om 21:12
Het is voor mij ook wel goed om structuur te gebruiken, dus op tijd uit bed en niet te lang op de bank laten hangen. Anders heb ik daarna ook nergens meer zin in.
Bedankt voor alle tips, ik heb al wat leuke ideeën opgedaan.
Ik ga deze week even op marktplaats kijken voor instructieboekjes voor wat creatieve dingen. Daarnaast boeken zoeken en een paar leuke films downloaden.
Bedankt voor alle tips, ik heb al wat leuke ideeën opgedaan.
Ik ga deze week even op marktplaats kijken voor instructieboekjes voor wat creatieve dingen. Daarnaast boeken zoeken en een paar leuke films downloaden.