Peuters en avondeten

01-02-2011 18:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang hebben jullie peuters avondeten geweigerd te eten?

Ik heb die tijd verdrongen geloof ik (met mijn dochter ook wel meegemaakt maar zelden dat ze helemaal niks at 's avonds)

Overdag eet hij genoeg maar niet teveel. Het is een fase toch? (hier duurt deze fase inmiddels al bijna een half jaar en daarvoor at hij ook niet bijster veel 's avonds, maar toch iets)
Heeft hier 2 jaar geduurd en ze eet nog niet veel. nu 4 jr.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zoek eens op dit onderwerp, zijn er al 2335433 van.
Bazinga!
Het is een fase. Gaat wel weer over. Niet teveel aandacht aan besteden.
5x5 ik had ook niet echt " avondeten " met mn peuter (s) ik ben meer van wanneer ze eten, blij dat ze eten en maar niet teveel op de hoeveelheden letten. Ze groeien van eten, lucht, liefde.. Ik weet het niet maar als je denkt " is dit alles ??" groeien ze alsnog.

Ik kreeg een keer een beetje rare tip. Mn zoon at bijna geen groenten. Wel rijst, couscous en pasta maar groente ?? Geef hem eens nori ( zeewier ) was de tip. En mijn 2 jarige vond het lekker! Dus toch weer veel mineralen binnen
Kinderarts liet eens zien hoeveel een peuter echt nodig heeft, heel weinig! Als peuter overdag brood (2 boterhammen) en beetje fruiteet, heeft hij/zij 's avonds bijna niks meer nodig
Als mijn kind aangeeft ik heb genoeg dan is het ook genoeg, ze halen altijd weer wat in wat ze te kort hebben, maar wel altijd aanbieden. Mijn dochter eet tegenwoordig ook slecht, maar groeit als kool, toch die liefde hihi, ik maak me niet druk! Het komt goed. Zelfs wij hebben niet altijd even veel trek om te eten of slaan we weleens een maaltijd over.

Zolang een kind tierig is en energie heeft en groeit en gezond uit ziet, dan is het geen probleem.
Leef nu en niet later...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven