Glitterspray op de muur?

02-02-2011 15:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik ben de WC aan het opknappen en daarbij hoort ook het sauzen van de muren. Nu leek het mij leuk om het wit te maken met zilveren glitters (ja ik hou van een beetje apart ) Maar om nu zo'n dure pot Histor te halen a 30 euro voor de WC.....mwaa...heb ik niet veel zin in eigenlijk.

Nu heb ik nog een bus glitterspray staan (je weet wel, van de carnaval ) en vroeg me af of ik dat over de pas geverfde (wellicht nog natte) witte muur zou kunnen sprayen....

Wat denken jullie? Blijft het zitten? Zou het zichtbaar zijn? Iemand ervaring met glitters?
Ik zou het eerst even proberen. Dochter-lief deed het eens op haar kamer, met de glitters kwam een olieachtige stof mee. Resultaat: Glitters in een vetvlek (zucht)
Op de wc zou ik dit zeker uitproberen. Het meeste zal vast blijven zitten, en al valt er wat af, ook niet erg. Leuk idee, ik zag in de bouwmarkt ook van die potjes met glitter en glamour voor op de muur. Als je het besluit te doen, wil je dan een foto maken? Wie weet kan ik er ook iets mee........
Of in de natte verf glitters blazen
Heb de pot van histor gekocht voor de wc (enige plek in huis waar ik baas ben over de knalkleur) en die over donkerpaars geschilderd. Resultaat was mooi en heb nog zeker 3/2e pot over. Dun opbrengen!! Glitterspray zit lak bij en dat gaat niet goed. Beter kan je een buisje (knutsel) glitters kopen, deze over een papiertje strooien en voorzichtig blazend door een rietje over de muur sprayen. Ooit in een woonprogramma gezien en zelf uitgeprobeerd; gaat prima!
Ik zou het niet doen.... kan je niet die bus glitterspray leegsprayen in de emmer latex (of daar een potje glitter van 2 euro van de hema inkiepen)? Goed roeren en gaan! En natuurlijk even foto laten zien hier.

Ik heb dat wel gedaan met die histor verf, vond het niet geweldig, ik heb er laten ravenzwart overheen gedaan, vond ik wel heel mooi!
Is het anders een idee om glitters te mengen in een potje verf. dan heb je ook glitterverf. Vraag me alleen af hoeveel je dan nodig hebt. Maar dat ter zijde.
hahaha coole wc-bril!!!

Hmmm had er inderdaad niet aan gedacht dat er lak of olie pruttel in die spuitbus zat!!

Ik ga het eerst eens uitproberen op een stuk papier ofzo....

Als de wc helemaal klaar is, zal ik foto's posten hoor :D
Als je glitters in een pot verf mengt verf je meteen de glitter (tenzij het doorzichtige verf is dan he), je moet het echt in de natte verf blazen.
Goed mijn eerste indruk met glitterspray op papier (met ondergrond natte verf) : je ziet erg goed ze zilveren stipjes/glitters. Het is heeeeel fijn. Als het lichtinval verkeerd is zie je geen glinsteringen maar zilveren/grijze stipjes. Ik weet niet of ik dit mooi ga vinden.... :S
Ik heb net het papiertje tegen de wand gehouden en zie alleen maar grijze stipjes. De glitter zie je alleen als je het direct in het licht houdt.

Ik denk dat het dan maar geen glitters worden....misschien nog een deel fuchsia-kleur (heb ik nog een beetje van staan) is ook wel grappig!
Of metallic verf.
dat wordt een discobal op je wc om het effect te vergroten
Maar de glitters worden dan toch de kleur van de verf als je ze daar zo doorheen kieperr?
Ik heb mijn wc goud geverfd met een zilveren plafond. Met blingblingverf (écht, zo heet het).
Ik zou gewoon lekker de hele WC wit doen.. Op de natte verf zilveren knutsel glitters blazen.. En dan een discobal ophangen die als ie aan gezet wordt ook automatisch rond gaat draaien..

Gaaf....
Ik heb glamour verf gebruikt (en niet eens in de wc ) leuk wel, maar had meer effect verwacht. Dat hebben ze trouwens ook van huismerk van de jipieajhee winkel.
Ik heb wel eens in mijn tienerkamertje van die glitter haarlak op de muur gespoten. Heeft echt lang opgezeten en zag je goed met het licht schitteren.
Ik weet niet wat voor kleur de ondergrond is, maar stel je wilt een witte muur met glitters.

Kun je dan niet de muur wit verven, wachten tot het droog is, en daarna een potje glitters door blanke lak roeren en die daarna op de muur aanbrengen?
quote:Snormel schreef op 02 februari 2011 @ 15:17:

[afbeelding]Heee die bril heb ik
Je kan een pot losse glitters kopen bij de action alle kleuren hebben ze........die door een goedkopere verf mengen....
Misschien toch die histor eens proberen? Ik heb zowel de goud als de zilver variant gebruikt op verschillende muren en ik vind het een mooie effect hebben :-)
Een vriendin van mij heeft één wand van de babykamer in de glitters gezet, ontzettend mooi geworden, dus die moest ik ook hebben! Ze had het bij de Decorette vandaan, dus heb het via hen kunnen bestellen. "Altena Brilliant" heet het. Succes!
quote:pmjtak schreef op 23 november 2011 @ 03:31:

Een vriendin van mij heeft één wand van de babykamer in de glitters gezet, ontzettend mooi geworden, dus die moest ik ook hebben! Ze had het bij de Decorette vandaan, dus heb het via hen kunnen bestellen. "Altena Brilliant" heet het. Succes!Het topic is al 10 maanden oud dus ik denk dat ze al een beslissing heeft genomen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven