Help, carnaval!

19-01-2011 12:34 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 17 jaar een relatie, die goed is. De laatste tijd zie ik in onze vriendengroep steeds meer mensen scheiden én mannen last krijgen van een midlife-crisis. Ineens moeten er allerlei activiteiten met "de mannen" gedaan worden (komt neer op zuipen en uitgaan), waarbij de vrouwen ineens niet meer uitgenodigd worden. In het voorjaar hebben ze mannen-weekend en binnenkort willen ze nu ineens carnaval vieren. Nou staat dat laatste voor mij synoniem voor verkleden, zuipen, vreemdgaan en slechte muziek. Mijn vriend heeft er altijd een grondige hekel aan gehad, maar nu wil hij ineens gaan en ik wil dat niet. Ik word er heel onzeker van. Dan kan hij wel zeggen dat ik hem moet vertrouwen, maar het is wel carnaval.

Ik maak mezelf gek door maar te bedenken wat er kan gebeuren; heb al twee dagen de hele avond gehuild en weet me even geen raad. Sorry, maar moet het even kwijt. Ik kan het toch ook niet echt verbieden? Of mag je in een relatie wel van iemand vragen het niet te doen? Of moet ik mij aanpassen, omdat ik zo onzeker ben? Ik geloof dat het erom gaat dat ik mij sowieso, als vrouw, buitengesloten voel. Ineens mag ik niet meer mee met allerlei dingen. En ten tweede begrijp ik niet waarom mijn vriend ineens carnaval wil vieren, terwijl hij dat altijd reuze-stom vond. Ben bang dat hij door zijn vrijgezelle vrienden en de vriend met midlife-crisis "meegesleurd" wordt. En mijn onzekerheid zit mij erg in de weg. Ik heb zelfs gedacht om maar even bij mijn moeder te gaan slapen, maar die wil altijd alles bespreken en analyseren en ik weet wel dat zij zegt dat ik mij niet zo druk moet maken. Kijk, als dat nou lukte...

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen, want ik weet het even echt niet meer....
[quote]Suy schreef op 03 februari 2011 @ 11:35:

Meid, je wil er toch niet eens bij zijn als je man met andere mannen gaat stappen/carnaval vieren?

Jij wil je man toch ook niet mee op een saunaweekendje met vriendinnen?

Kun je het niet gewoon van je afzetten? Geweldige sex met hem hebben voor ie weggaat en hem veel plezier wensen? Dan gaat hij een stuk beter de deur uit dan als jij in tranen bent..... om carnaval godbetert!

Waar ben je nu precies bang voor? Als hij vreemd wil gaan kan hij dat altijd doen.

Praten en flirten met andere dames zal hij wel doen ja, maar dat is toch niet erg?

En in dezelfde stad ook carnaval gaan vieren vind ik een beetje sneu eigenlijk. Dan doe je dat alleen om hem te controleren.

Dit weekend ga ik een weekendje weg met vriendinnen, dus mijn vriend heeft al zijn vrienden bij ons thuis uitgenodigd. Dit zijn overwegend vrijgezelle jongens die wel van een feestje houden.

Ik vertrouw mijn vriend blindelings en ben oprecht blij voor hem dat hij net als ik ook een leuk weekend tegemoet gaat.

Waarom wil je zo graag bij je man en zijn vrienden zijn? Dat is toch helemaal niet leuk??[/quote]

Omdat ze dat voorheen ook altijd deden ! Wat TO al aangeeft is dat ze "vroegah" altijd met mannen en vrouwen samen leuke dingen deden. Maar nu er een paar vrijgezel, vader en/of in een midlife-crisis zitten, mogen de vrouwen niet meer mee.

Niet iedereen stapt daar zo makkelijk overheen.
@ Murdoch Ik werk 36 uur, 4 x 9 uur, maar nu dus even niet zo hard;-)

@ Suy. Zijn vrienden zijn/waren mijn vrienden. Ik heb ze eerder ontmoet dan hem en ben jaren met ze op vakantie geweest. En ja, dat was wel heel leuk.

Als ik het gewoon van mij af kon zetten, zou ik dát doen en niet naar een psych gaan.

Dat van die sex is wel weer een prima tip:-)
Breezerananas ik weet dat niet iedereen er zo makkelijk overheen stapt en ik begrijp de situatie, ik probeer het voor TO allemaal wat te relativeren. De situatie is nu eenmaal zo dat haar vriend alleen met "de mannen" carnaval wil vieren.

Oki, ik wist niet dat zijn vrienden eigenlijk jouw vrienden zijn/waren. Dat maakt de situatie wel wat moeilijker idd.

En wat sex betreft, je kunt er natuurlijk altijd voor zorgen dat hij zo uitgeput is dat hij er een paar dagen niet meer aan hoeft te denken;-)
Het waren zijn vrienden. Ik kwam ze met uitgaan tegen en via hen ontmoete ik leter mijn vriend dus. Vanaf dat moment (16 jaar) hoorde ik erbij en nu dus ineens niet meer of minder.

Maar, ik ben vast van plan te leren relativeren, dat zal heus niet meteen lukken, maar ik ga mijn best doen.
Het is jammer dat TO haar topic "Help, carnaval" heeft genoemd. Zij geeft in haar post al aan dat dat carnaval eigenlijk bijzaak is, maar dat dit mannenuitje de bekende druppel is.

Ze zegt ook: Ik geloof dat het erom gaat dat ik mij sowieso, als vrouw, buitengesloten voel. Ineens mag ik niet meer mee met allerlei dingen.

Er wordt hier al snel geroepen dat TO dan toch lekker met de meiden weg moet gaan, of dat ze zich aanstelt, of dat haar relatie nix voorstelt als ze zo twijfelt, of dat ze niet eens mee zou moeten willen met zo'n mannenweekend.

Als je nou al jaren met een vriendengroep (mannen en vrouwen) een weekendje naar bv een Center Parcs gaat en ineens wordt er gezegd: "Dit jaar willen we alleen met de mannen, de vrouwen blijven maar een keer thuis". Ok, dat zou een keer kunnen gebeuren. Maar als dat vervolgens ook gaat gebeuren met gezamenlijke stapavonden en andere uitstapjes, je bent als vrouw eigenlijk ineens nergens meer welkom....zouden jullie dan je mond houden en het prima vinden ?

Nou...ik dus niet. Zolang er een goede balans is tussen gezamenlijke uitjes en uitjes met alleen de meiden/mannen, prima. En dat is waar TO zich zorgen om maakt en omdat ze al zo onzeker is helpt het feit dat die mannengroep uit voornamelijk vrijgezellen en midlife-crisisgevallen bestaat, ook niet echt.
Zit er aan te denken om de initiatiefnemer te vragen waarom carnaval alleen voor de mannen is en niet voor onze gehele groep. Kan dat? Mij lijkt van wel. We gaan bv wel met elkaar naar een festival en hebben Oud en Nieuw samen gevierd. Mijn vriend zegt alleen dat initiatiefnemer een echte mannen-man is (fact), maar de rest heeft daar veel minder mee. Je mag toch vragen? Dan is iig duidelijk dat het jammer is dat er zo'n scheiding is en er een mannen- en vrouwengroep ontstaat.
Oki, hoe denken de andere vrouwen in jullie vriendengroep hier eigenlijk over ? Ben jij de enige die er moeite mee heeft of zijn er meer vrouwen die er niet zo blij mee zijn ?

Anders kunnen jullie het mss eens aankaarten met meerdere vrouwen ?!
Ik vind dat als iemand vreemd wil gaan hij/zij dat toch wel zal doen, al is het tussen de middag met de buurvrouw.....

Ook vind ik wel dat Carnaval nu niet echt goed is om alleen naar toe te gaan als je bijvoorbeeld al snel toehapt als je wat gedronken heb. Daar gaat inderdaad veel door fout zie ik om me heen....Ik zeg alleen wat ik zie en wil je niet bang maken. Ik hou er ook niet zo van als mijn partner nogal vaak met zijn vrienden wil stappen. Ik vind een avondje bioscoop met vrienden anders dan Carnaval. Het hoeft niet verkeerd te zijn, maar ik vind het altijd toch wel een beetje 'de kat op het spek binden'. Vrouwen zijn wat meer losgeslagen en losbandigere en mannen ook door de drank en de feeststemming. Ik hou er niet van.....
voer eendjes geen oorlog!
Precies, zoals Petit zegt.. als iemand vreemd wil gaan (ook al is dat niet een vooropgezet plan) dan gebeurt dat toch wel.

En daarnaast... nu kan het plan wel zijn om er helemaal een zuipweek(end) van te maken, maar in de praktijk valt het toch tegen.
Je hebt echt geen carnaval nodig om vreemd te gaan. Moet je ook in de zenuwen zitten als hij elke dag naar zijn werk gaat, want daar ontstaat een groot deel van de relaties.
quote:oki07 schreef op 03 februari 2011 @ 16:24:

Zit er aan te denken om de initiatiefnemer te vragen waarom carnaval alleen voor de mannen is en niet voor onze gehele groep. Kan dat?.

Ja het kan, nee het is niet verstandig.

Als de heren besloten hebben samen carnaval te

gaan vieren en jij gaat dmv "lastige vragen" roet in

het eten gooien, en geloof me wij mannen vinden

een vraag gauw lastig, wordt het erg complex.

Ik ka je nu al voorspellen dat "de mannen" over je

vriend gaan roepen dat hij een "zeik wijf" heeft.

Of dat hij onder de plak zit waarop je vriend wil gaan

bewijzen dat het niet zo is.

Mannen hebben een haantjes cultuur weet je

Misschien overdrijf ik een beetje maar heb je het

al met je man besproken?

Gewoon dat je onzeker bent en waardoor dat komt.

De resultaten kunnen heel verrassend zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Toch de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd/gezegd tegen initiatiefnemer (die ik dus ook al 17 ken) dat ik het jammer vind dat we als groep - kort samengevat- tegenwoordig meer apart ipv gemengd doen en dat ik het betreur dat we elkaar minder vaak zien dan vroeger. Over mijn onzekerheid heb ik mijn mond gehouden. Dat is iets tussen mijn vriend en mij. Iig kreeg ik als antwoord dat het niet bedoeld was als mannen-event en ben ik (= eventuele andere) van harte uitgenodigd om mee te gaan).....Nu nog wat mede-vrouwen regelen.
Goed zo. Je hebt het probleem bij de kern aangepakt: nu zie je precies wat er gebeurt de hele dag!
Laat me raden: je vriend heeft opeens veel minder zin om te gaan (het ging hem toch om een onvervalst mannendagje, en hij weet waarom jij erbij bent).
Zeg nu eens eerlijk: de enige reden dat jij mee wilt is om HEM in de gaten te houden ..toch???

Je hebt het gevraagd , goed zo, laat het lekker rusten en je vriend z'n gang laten gaan,. en doe wat aan je onzekerheid...
It's 5 o'clock somewhere
@ Murdoch Nee, mijn vriend heeft niet minder zin om te gaan. @ poppetje2006 En nee, de enige reden dat ik mee wil is niet om hem in de gaten te houden. Ik vind het erg leuk om weer eens met (onze) vrienden wat te gaan doen. En ja, ben gisteren voor een intake bij psycholoog geweest.
quote:Murdoch schreef op 08 februari 2011 @ 08:29:

Goed zo. Je hebt het probleem bij de kern aangepakt: nu zie je precies wat er gebeurt de hele dag!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:oki07 schreef op 07 februari 2011 @ 08:19:

...en ben ik (= eventuele andere) van harte uitgenodigd om mee te gaan).....Nu nog wat mede-vrouwen regelen.

Ik citeer je even, uit je eigen openingsposting;

"...en binnenkort willen ze nu ineens carnaval vieren. Nou staat dat laatste voor mij synoniem voor verkleden, zuipen, vreemdgaan en slechte muziek".

God wat een triestigheid, dit, om je in allerlei narigheid te gaan begeven, alleen om je vent in de smiezen te houden. Braak braak braak.
Maar nu wel zonder mauwen het hele stapavondje uitzitten dan, en niet je lief al voor 12u mee naar huis slepen omdat je er geen reet aan vindt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Maar nu wel zonder mauwen het hele stapavondje uitzitten dan, en niet je lief al voor 12u mee naar huis slepen omdat je er geen reet aan vindt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Friia schreef op 19 januari 2011 @ 13:11:

Hm, ik zou ook wel even m'n wenkbrauwen optrekken als m'n partner iets waarvan hij al jaren zegt dat 'ie het gruwelijk stom vindt, opeens wel gaat doen, met anderen.

Alsof iemand "meeloperiger" wordt.

Of, toch wel, ietwat in de war is.

Je kunt toch vragen waarom hij het nu opeens wel leuk vindt. In het meest positieve geval zegt hij dat hij het dus inderdaad stom vindt, maar meedoet omdat z'n vrienden zijn aanwezigheid zooo leuk vinden.

Een midlifecrisis is niet besmettelijk. Er zijn nu alleen weer wat meer vrijgezellen die de kroeg in duiken, waar ze anders met hun vrouw een film huurden en die op de bank zaten te kijken.

Die mannen hebben ontdekt dat het heerlijk is om af en toe, als mannen onder elkaar, er op uit te gaan en plezier te hebben. Wat is daar mis mee, wat is er mis mee om mannen met een partner óók op die mannenavonden te hebben. Laat ze lekker.
quote:Friia schreef op 19 januari 2011 @ 13:11:

Hm, ik zou ook wel even m'n wenkbrauwen optrekken als m'n partner iets waarvan hij al jaren zegt dat 'ie het gruwelijk stom vindt, opeens wel gaat doen, met anderen.Net als TO nu. Opeens. Met haar bijeen getrommelde mede-vrouwen.
Heb net 'even' het hele topic gelezen en het valt mij ook op dat to nu ineens iets wil gaan doen dat ze haar hele leven al stom heeft gevonden, alleen omdat ze a. erbij wil zijn omdat de hele/halve vriendengroep erbij is, of b. haar man niet alleen los wil laten lopen.

Afkomstig zijnde van beneden de rivieren weet ik dat er wel eens iets 'gebeurt' tijdens carnaval. Maar ik weet ook dat degenen die iets laten gebeuren, degenen zijn die daar ook de andere 362 dagen van het jaar voor open staan. Als hij nou een x de sfeer van carnaval beneden de rivieren wil proeven, laat hem dan. Na 20 - 40 biertjes zal hij hooguit in staat zijn om een ander een natte kwijlzoen te geven. Zou een skivakantie met mannen onder elkaar verdachter vinden als hij verder nooit een wintersportfanaat is geweest, als je je toch ergens druk om moet maken.

Het is goed dat je hulp zoekt hoor, maar probeer je een beetje ontspannen te gedragen. Hier heb je alleen jezelf mee.
quote:oki07 schreef op 08 februari 2011 @ 13:10:

@ Murdoch Nee, mijn vriend heeft niet minder zin om te gaan. @ poppetje2006 En nee, de enige reden dat ik mee wil is niet om hem in de gaten te houden. Ik vind het erg leuk om weer eens met (onze) vrienden wat te gaan doen. En ja, ben gisteren voor een intake bij psycholoog geweest.

Dit geloof je zelf toch niet? Als je zo graag weer eens met die vrienden iets wilt ondernemen, doe je dat toch juist niet met carnaval! Dan is het overal hartstikke druk, harde muziek en het merendeel is bezopen of onderweg bezopen te worden. Dus als het echt gaat om met vrienden leuke dingen te doen, ga je voor of na de carnaval met z'n allen gezellig de kroeg in.

En al die vrouwen die nog wel tot de vriendenclub horen, heb je hier al eerder contact met de dames over gehad? Ik heb het nergens gelezen dus denk van niet. Nu ga je ze bellen, vragen of ze ook meegaan? Als die dames net even anders in elkaar zitten en geen zin hebben, wat doe jij dan? Ga je dan als enige vrouw mee? Hopelijk ga je niet zo ver want je zou jezelf imo alleen maar belachelijk maken en het zou waarschijnlijk overduidelijk zijn dat jouw motieven ergens anders liggen.

Bovendien vind ik het ook heel lullig voor je man. Hij wil lekker met zijn maten carnavallen en ja hoor, zit ie weer met jou. Als hij dat gewild zou hebben, had hij zelf wel contact gezocht en geregeld dat je mee kon.

Ga het maar aan, doe maar dapper en blijf thuis en overleef het. Als je man je bedondert, weet je in ieder geval genoeg en kun je verder met jezelf. 't Is hier al zo vaak gezegd: als ie vreemd wil gaan, doet ie dat toch wel, wanneer dan ook, waar dan ook.
Eens met Rastafun!!!!!!!!!!!!!!!

Vind jij carnaval wel leuk eigenlijk? Ik nm niet dus ik blijf lekker thuis en laat mijn vriend zijn gang gaan.!!!! Ieder zijn eigen ding hoor!!

En als je nu niemand kan vinden die mee wil? Ik vind het ook lullig voor je man. Hij wilde gezellig met z'n vrienden uit, dat heeft hij toch gezegd, gewoon een middagje/avondje met de mannen op stap???? en dan ga jij mee!!!! Is toch anders dan alleen met de mannen... Gun het hem toch, en doe niet zo moeilijk......
It's 5 o'clock somewhere

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven