Bloem eeuwig houdbaar

03-02-2011 16:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik absoluut geen groene vingers, dus heb jullie hulp nodig.

Ik heb hier een paar roosjes die ik graag goed wil houden. Heb ze al op de kop gehangen om te drogen. Denk er zelfs over om ze later goud te spuiten.....maar blijven ze dan langer goed? Of nog net zo breekbaar? Moet ik ze dan ook echt helemaal laten drogen.

Of wellicht heeft iemand een andere mooie optie?

Heb al op Google gekeken, maar geen nuttige info kunnen vinden.
Je moet eens zoeken naar hoe men een bruidsboeket bewaard. Kom je vast iets bruikbaars tegen!
Sammetje, je treft het: voor droogbloemen heb je absoluut geen groene vingers nodig.

Als je ze wilt spuiten moeten ze door en door droog zijn. Anders sluit je het vocht op en gaat het min of meer rotten.

Dus wachten. Spuiten zal niets veranderen aan de structuur maar slechts aan de kleur dus ze blijven even breekbaar.
Dank jullie wel voor deze snelle reacties! Ik zal ze goed laten drogen en over een aantal weken (denk ik) gaan spuiten.

Wel jammer dat ze altijd breekbaar blijven, maar goed...dat is wel weer chynisch........

thanks!
Chynisch?
quote:tante schreef op 04 februari 2011 @ 11:27:

Chynisch?

Ontopic: ik heb weleens gezien dat ze rozen in kaarsvet hadden gedoopt of iets van wax wat op kaarsvet leek...Dat was nog mooier dan gedroogd, want het leken net verse rozen en bleven volgens mij oneindig goed.
Ja sorry, dat cynisch heeft wel uitleg nodig natuurlijk.

De rosen komen van de bloemstukken van de crematie van mijn oma afgelopen donderdag.

Breekbaar, net als het leven dus.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven