Ervaring Kids2sit op Bugaboo

02-02-2011 11:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort is er een kleintje op komst. Ons zoontje loopt nog maar net en ik maak nogal wat km, en kan van hem nog niet verwachten dat hij altijd (net zo snel) als moeders meeloopt.

Nou lijkt een Kids2sit me super handig. Maar heeft iemand enig idee of dat werkt in combinatie met een Bugaboo? De Bugaboo bak is nogal lang en smal in vergelijking met andere wagens.

Een meerijdplankje vind ik minder handig omdat je dan niet meer goed achter de wagen kunt lopen en ik me afvraag of zoonlief er wel braaf op blijft zitten/staan.

Ben dus erg benieuwd of iemand ervaring heeft met de kids2sit en dan met name in combi met de Bugaboo?
Is dat zo'n stoeltje die je bovenop de kinderwagenbak moet zetten?

Ik dacht dat die afgekeurd waren ivm. niet veilig. Als het kind dat erop zit te veel gaat wiebelen, of naar één kant gaat hangen, kan de hele kinderwagen omkiepen.
The time is now
Ik heb het overwogen, maar heb besloten dat ik het veel te wankel vindt. De ligbak zit op af te nemen houders bevestigd en daardoor maar op twee punten bevestigd.

Als je dat stoeltje met een kind er op bevestigd, is er wel heel veel gewicht op de achterkant.

Ik ben gegaan voor een bugaboard met twoo sit. Natuurlijk geen perfecte oplossing, maar voor ons goed genoeg.
ik heb ook een bugaboo...maar ik zou er zeker geen zitje op monteren en daar een kind van een aantal kilo inzetten. Lijkt mij ook totaal niet stabiel eigenlijk.
Ik had geen bugaboo maar deze

Een zitje er op werkte echt super goed en maakte het geheel niet instabieler.

Ik had wel een ander zitje, een hele oude zelfs kan geen plaatje vinden maar het was een ijzer frame met 4 pootjes er onder die over de bak paste.
Zwartbloem, ik kan het op mijn iPod niet zo goed zien, maar volgens mijnzit die bak op 4 plaatsen vast en niet op 2.

Door dat het op 2 plaatsen vastzit, is de bugaboo heel makkelijk te demonteren, maar daardoor kun je niet aan een kant meer dan 10 kgr op het einde zetten
Daar hebben jullie idd een goed punt. De wagen is als je op het einde drukt niet stabiel. Maar dat zou evt. opgelost kunnen worden met een (zelfgemaakt) frame die de bak aan de achterzijde ondersteunt en leunt op de buis tussen beide grote wielen.

Tja...het klinkt niet heel ideaal allemaal
Draagdoek of manduca oid voor de baby, en je peuter in de wagen?
Heb een draagdoek, maar wil wel graag dat de baby in de wagen kan liggen. Dus dan zou ik het om moeten draaien en peuter in de draagdoek. Ben ook aan het kijken naar een drager, dan kan hij er wat makkelijker in en uit! Dat lijkt me ook zo ideaal aan de kids2sit, daar kan hij zo op of af hoppen.
Wij hebben een meerijplankje met een vast zitje achter de bugaboo. Het heet iets van Kidsit ofzo en is te krijgen bij Prenatal. Ik vind het voor ons de ideale oplossing maar ik heb dan ook een luie peuter die echt niet zelf wil lopen...
Mousie, het lijkt me nogal hoog voor een kindje om van af te springen. Ik zou eerder voor de Kidsit gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou niet kiezen voor een zitje wat je op de Bugaboo monteert. Ik denk dat het geheel veel te zwaar wordt en de bevestigingspunten zelfs kunnen afbreken. Dan zou ik eerder voor zo'n zitje op een plankje gaan (hoewel ik zelf het meerijplankje niet fijn vond, dus ik heb hem nauwelijks gebruikt). Of kijken voor en goedkope duowagen op MP voor zolang je oudste nog niet goed lange stukken kan lopen.
Of je Bugaboo verkopen en gaan voor de Bugaboo Donkey, die lijkt me echt ideaal met 2 kleintjes.
Ja de Donkey lijkt me ook super!

Ik ben verknocht aan de Bugaboo, die rijdt gewoon zo soepel. Dus in ruilen voor een ander soort duowagen gaan we niet doen.

Het meerijdplankje blijft over...al lijkt me dat vreselijk lopen. Het is ook maar voor even.
Het ligt eraan, als je echt heel veel loopt duurt het echt wel even voordat je zoontje dat zo lang kan volhouden en dan is een duowagen echt wel handig de eerste tijd. Wij hadden ook een buggy voor erbij, als we dan met zijn 4en weggingen zat mijn oudste in de buggy en de jongste in de Bugaboo.
Ja een buggy hebben we ook voor erbij. Moet zeggen dat ik het ding eenmaal heb gebruikt voor in de trein. Maar als man meegaat kan het idd zo.

Verder heb ik altijd nog mn draagdoek.
Het is ook maar voor kort; met een maand of 7 kan de jongste ook op de fiets. Hier eentje van 2 en half en eentje van 10 weken. Ze oudste loopt wel stukjes, maar niet echt ver, dus nemen we vaak de bus als we de stad in willen. Met mijn man erbij nemen we voor haar de rugdrager mee; de jongste ligt dan in de wagen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven