Gezondheid alle pijlers

Ongewenst zwanger

03-02-2011 19:30 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...

21 december ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Midden januari heb ik onveilige seks gehad. Hierna heb ik binnen 12 uur een morning after pil gehaald. Op dit moment ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Daarna heb ik nog een keer onveilige seks gehad, heel dom, ik weet het, ik heb ook spijt... Ook toen heb ik een morning afterpil gehaald. Binnen een periode van 1 maand heb ik dus twee morningafterpillen geslikt.

Vandaag heb ik een zwangerschapstest gehaald, deze bleek positief. Ik vroeg me af hoe groot de kans is dat ik nu echt zwanger ben, of dat de test wordt beinvloed door de grote hoeveelheid hormonen die in mijn lichaam zitten.

Ik vind mijzelf nog veel te jong voor een zwangerschap, ben pas 22 jaar en zit midden in mijn studie. Ik ben benieuwd of iemand iets soortgelijks is overkomen... Ik hoop heel erg op een reactie. Ik kan morgen pas de dokter bereiken voor een afspraak.
Als een speer naar de huisarts, misschien kan je nog een overtijdbehandeling doen. En negeer de kritiek hier maar ; het is nou toch al gebeurd en bijna alle vrouwen hebben als ze eerlijk zijn weleens opgelucht ademgehaald toen de test negatief bleek te zijn ; ik tenminste wel.

Ps de huisarts oordeelt niet; hij zal je wel een goeie folder meegeven over voorbehoedsmiddelen...
quote:luna1 schreef op 03 februari 2011 @ 19:53:

[...]

Dat heb ik hier nu echt nog niemand zien roepen.nee waar dit nu weer vandaan komt....
quote:meds schreef op 03 februari 2011 @ 19:53:

Je geeft nogal tegenstrijdige informatie, vrijwillige seks of onvrijwillige seks is nogal een verschil. In het eerste geval ben je ongelofelijk stom om twee keer dezelfde fout te maken en in het tweede geval ben je een betreurenswaardig slachtoffer dat blijkbaar in een dreigende situatie leeft want anders kan je niet twee keer in een maand verkracht worden. Dat heeft dus nogal invloed op de reacties die je krijgt. In het eerste geval, get your act together, en in het tweede geval zoek hulpHet kan ook nog dat de ene keer vrijwillig was en de andere keer niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Ska schreef op 03 februari 2011 @ 19:52:

[...]

Ik wil volgend jaar de opleiding voor doktersassistente gaan doen, de studie die ik deed was hbo-v, maar dat zie ik mezelf niet meer oppakken, ben ondertussen moeder van drie kinderen.

Dat is ook een mooie opleiding!

HBO v met gezin erbij is heel erg pittig ja, dan zou je een full time papa of nanny erbij moeten hebben. Wat jammer dat destijds het niet gelukt is de baby met studie te combineren, had je wel hulp toen?
Oh nu mag ik al niet meer zeggen dat het dom is? Wat een onzin, het is gewoon echt dom om 2x onveilige sexs in een maand te hebben en de morning afterpil als anti conceptie te gaan gebruiken. Dom, dom, dom en dat is gewoon de harde waarheid. Iemand die deze waarheid niet aan kan en niet onder ogen wil zien is gewoon nog een klein kind en dat blijkt wel uit de reacties die je geeft TO. Ik ga echt niet zielig met je mee lopen miepen over hoe vervelend het wel niet is. 22 en dan zulke acties, tsssskk gewoon dom.
quote:Bronny schreef op 03 februari 2011 @ 19:54:

Als een speer naar de huisarts, misschien kan je nog een overtijdbehandeling doen. En negeer de kritiek hier maar ; het is nou toch al gebeurd en bijna alle vrouwen hebben als ze eerlijk zijn weleens opgelucht ademgehaald toen de test negatief bleek te zijn ; ik tenminste wel.

Ps de huisarts oordeelt niet; hij zal je wel een goeie folder meegeven over voorbehoedsmiddelen...

Nah... ik heb wel eens flink staan balen omdat de test toch positief (voor mij hartstikke negatief dus) was... en ik op dat moment geen kind wilde, en zeker niet van die man. Daarnaast was ik niet in de situatie om een kind op te voeden....

Ik heb dus gekozen voor een abortus...
Bedankt..

Ga morgen gelijk naar de dokter.. Ik hou het kind niet, ik heb geen voldoende inkomen, ik woon in een studentencomplex en wil graag mijn master afronden aan de Universiteit.. Daarnaast voel ik de verantwoordelijkheid nog niet.

Zojuist ben ik een beetje aan het rondsurfen op internet en kom ook de abortuspil tegen, heeft iemand hier ervaring mee?

Het onvrijwilige verhaal laat ik hierbij liever achterwegen, ik had het ook nooit moeten benoemen.
quote:Scuba schreef op 03 februari 2011 @ 19:58:

Oh nu mag ik al niet meer zeggen dat het dom is? Wat een onzin, het is gewoon echt dom om 2x onveilige sexs in een maand te hebben en de morning afterpil als anti conceptie te gaan gebruiken. Dom, dom, dom en dat is gewoon de harde waarheid. Iemand die deze waarheid niet aan kan en niet onder ogen wil zien is gewoon nog een klein kind en dat blijkt wel uit de reacties die je geeft TO. Ik ga echt niet zielig met je mee lopen miepen over hoe vervelend het wel niet is. 22 en dan zulke acties, tsssskk gewoon dom.

Iets minder kan ook wel...

Ze geeft zelf in haar OP al aan dat het heel dom was... Dat weet ze dus... dus dat hoeft er niet nog es ingewreven te worden.

Daarnaast kan ze niets met de opmerking dat het toch wel heel erg dom is....
quote:Susan schreef op 03 februari 2011 @ 19:56:

[...]

Het kan ook nog dat de ene keer vrijwillig was en de andere keer niet.Dat kan, maar dan moet ze dat zeggen, door die halfslachtige informatie denk ik dat het eerder wordt aangevoerd als verdedigingsmechanisme. Moet ze zelf weten, maar ze houdt zichzelf dan een beetje voor de gek
quote:lovefloor schreef op 03 februari 2011 @ 20:00:

Bedankt..

Ga morgen gelijk naar de dokter.. Ik hou het kind niet, ik heb geen voldoende inkomen, ik woon in een studentencomplex en wil graag mijn master afronden aan de Universiteit.. Daarnaast voel ik de verantwoordelijkheid nog niet.

Zojuist ben ik een beetje aan het rondsurfen op internet en kom ook de abortuspil tegen, heeft iemand hier ervaring mee?

Het onvrijwilige verhaal laat ik hierbij liever achterwegen, ik had het ook nooit moeten benoemen.Nee... ik heb geen ervaring met een abortuspil. Wel met een currettage.
quote:Yraatje schreef op 03 februari 2011 @ 20:01:

[...]

Ze geeft zelf in haar OP al aan dat het heel dom was... Dat weet ze dus... dus dat hoeft er niet nog es ingewreven te worden.

Daarnaast kan ze niets met de opmerking dat het toch wel heel erg dom is....Gelukkig is dit geen hulpinstantie, forummers mogen dus zeggen wat ze ervan vinden. En dit is gewoon dom. Als ze het zelf weet dan is dat fijn, maar daar is ze dan wel een beetje laat achter
Lovefloor ben je van de schrik bekomen?

Ik denk dat je nu wel kunt lezen dat er geen HCG in een moringafter pil zit.

Zijn het 2 verschillende mannen of 1 waar je sex mee hebt gehad?

En kun je het me diegene bespreken? Ik zou je zorgen delen met iemand.

Het opkroppen en in je eentje oplossen krijg je later een knauw van.

Sterkte
quote:Yraatje schreef op 03 februari 2011 @ 20:01:

[...]

Daarnaast kan ze niets met de opmerking dat het toch wel heel erg dom is....Nou getuige de reacties die To geeft geloof ik niet dat ze erg overtuigd is van het feit dat het dom is. Jongeren continue de waarheid ontzeggen en nooit gewoon eens de waarheid lijdt tot dit soort rare acties. Zachte heelmeesters enzo.
quote:Scuba schreef op 03 februari 2011 @ 19:58:

Oh nu mag ik al niet meer zeggen dat het dom is? Wat een onzin, het is gewoon echt dom om 2x onveilige sexs in een maand te hebben en de morning afterpil als anti conceptie te gaan gebruiken. Dom, dom, dom en dat is gewoon de harde waarheid. Iemand die deze waarheid niet aan kan en niet onder ogen wil zien is gewoon nog een klein kind en dat blijkt wel uit de reacties die je geeft TO. Ik ga echt niet zielig met je mee lopen miepen over hoe vervelend het wel niet is. 22 en dan zulke acties, tsssskk gewoon dom.en een behoorlijke aanslag voor je gezondheid de MA pil.
quote:meds schreef op 03 februari 2011 @ 20:03:

[...]

Gelukkig is dit geen hulpinstantie, forummers mogen dus zeggen wat ze ervan vinden. En dit is gewoon dom. Als ze het zelf weet dan is dat fijn, maar daar is ze dan wel een beetje laat achter

Ja en???

Wat heeft ze eraan om door anderen die haar helemaal niet kennen nog es met haar neus op de feiten te worden gedrukt???
quote:Bronny schreef op 03 februari 2011 @ 19:54:

Ps de huisarts oordeelt niet; hij zal je wel een goeie folder meegeven over voorbehoedsmiddelen...Toen ik 22 was had mijn huisarts wel een oordeel, wat een naar mens was dat! Ze had net de praktijk overgenomen, een Poolse vrouw en harstikke gelovig natuurlijk (in Polen zijn ze nogal van de kerk). Nou ik had het getroffen (not), nul raad en tips. Ik klapte helemaal dicht en wist niet wat te doen. Uiteindelijk in de telefoongids een kliniek gevonden (het vriendje was nog wel in beeld, maar niet het type steun&toeverlaat). Maar eigenlijk wist ik nog helemaal niet hoe of wat! Ik wilde onderzocht worden, erover praten (ik was netjes aan de pil en niet slordig ermee, ik was echt van slag). Aan de telefoon was de mevrouw van de kliniek een stuk raadzamer dan mijn huisarts. Ik had in 10 dagen tijd en tig tests gedaan (onwetendheid en paniek was dat). Uiteindelijk werd ik daags voor mijn afspraak in de kliniek zwaar ongesteld. Als je dat nog ongesteld kan noemen. Wat een opluchting, maar ook wat een verwarring in die tijd! Gevolg: ik vertrouw de pil niet meer zo goed en wil dat mijn partner altijd een condoom gebruikt. Godzijdank heeft mijn vriend hier geen bezwaar tegen.
quote:Scuba schreef op 03 februari 2011 @ 20:04:

[...]

Nou getuige de reacties die To geeft geloof ik niet dat ze erg overtuigd is van het feit dat het dom is. Jongeren continue de waarheid ontzeggen en nooit gewoon eens de waarheid lijdt tot dit soort rare acties. Zachte heelmeesters enzo.

Ja, en nou is het jouw taak om dat even bij te brengen???

Kom op zeg...
quote:_avril_ schreef op 03 februari 2011 @ 19:58:

[...]

Dat is ook een mooie opleiding!

HBO v met gezin erbij is heel erg pittig ja, dan zou je een full time papa of nanny erbij moeten hebben. Wat jammer dat destijds het niet gelukt is de baby met studie te combineren, had je wel hulp toen?

Mijn vriend (nu man) was toen net klaar met zijn studie en had een baan, verder geen hulp, maar het is allemaal goed gekomen gelukkig.

Lovefloor veel sterkte nogmaals, het is niet niks allemaal.
quote:lovefloor schreef op 03 februari 2011 @ 20:00:

Bedankt..

Het onvrijwilige verhaal laat ik hierbij liever achterwegen, ik had het ook nooit moeten benoemen.Een vriendin van mij heeft er ervaring mee. Wat wil je erover weten. Ik heb haar bijgestaan, ben met alle afspraken meegeweest. Het was 3 jaar geleden, dus redelijk recent, ik weet nog wel het een en ander erover.
En het is wel nuttig om ach en wee en koetsiekoetsie te roepen tegen iemand die je niet kent en knuffels uit te delen?

Ook degenen die forse kritiek uiten melden hetzelfde; ga naar de huisarts, die helpt je verder
quote:Yraatje schreef op 03 februari 2011 @ 20:06:

[...]

Ja en???

Wat heeft ze eraan om door anderen die haar helemaal niet kennen nog es met haar neus op de feiten te worden gedrukt???

Hoe kun je nou zeggen dat ze overtuigd is van het feit dat het dom was? Als het je 1x gebeurd kan je nog zeggen dat het dom was maar 2x in één maand????? Sorry maar dan leer je niks van je fouten. Het enige waar ze nu van baalt is dat ze zwanger is en het ineens grotere gevolgen heeft. Altijd maar dat met zijde handschoentjes aanpakken is echt niet altijd de beste oplossing hoor.

Het is als iemand die vreemdgaat en spijt heeft. Nee niet van het vreemdgaan zelf maar van het feit dat hij betrapt is. Zo zie ik dit verhaal precies hetzelfde. Allebei te dom voor woorden.
quote:Yraatje schreef op 03 februari 2011 @ 20:07:

[...]

Ja, en nou is het jouw taak om dat even bij te brengen???

Kom op zeg...Ja waarom niet? Wie moet het anders doen? Haar moeder? Dan moet ze die maar even bellen en niet een topic openen
quote:luna1 schreef op 03 februari 2011 @ 20:08:

En het is wel nuttig om ach en wee en koetsiekoetsie te roepen tegen iemand die je niet kent en knuffels uit te delen?

Ook degenen die forse kritiek uiten melden hetzelfde; ga naar de huisarts, die helpt je verder

Wat mij betreft... ik heb nergens oetsie koetsie gezegd... ik heb een aantal dingen aangedragen zonder oetsie koetsie, maar ook zonder oordeel...

En dat lijkt me nuttiger dan te roepen dat iemand heel erg dom is... (want dat weten ze vaak zelf ook wel)
quote:Scuba schreef op 03 februari 2011 @ 20:10:

[...]

Ja waarom niet? Wie moet het anders doen? Haar moeder? Dan moet ze die maar even bellen en niet een topic openenScuba, de forummers en floor zijn je eeuwig dankbaar dat je haar even hebt gewezen op haar stomheid. Waarvoor dank, nogmaals dank! Klaar nu?
quote:Scuba schreef op 03 februari 2011 @ 20:10:

[...]

Ja waarom niet? Wie moet het anders doen? Haar moeder? Dan moet ze die maar even bellen en niet een topic openen

Ze opent toch ook geen topic om aan tante Scuba een oordeel te vragen??

Voegt wat mij betreft ook niets toe...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven