Gezondheid alle pijlers

Ongewenst zwanger

03-02-2011 19:30 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...

21 december ben ik voor het laatst ongesteld geweest. Midden januari heb ik onveilige seks gehad. Hierna heb ik binnen 12 uur een morning after pil gehaald. Op dit moment ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Daarna heb ik nog een keer onveilige seks gehad, heel dom, ik weet het, ik heb ook spijt... Ook toen heb ik een morning afterpil gehaald. Binnen een periode van 1 maand heb ik dus twee morningafterpillen geslikt.

Vandaag heb ik een zwangerschapstest gehaald, deze bleek positief. Ik vroeg me af hoe groot de kans is dat ik nu echt zwanger ben, of dat de test wordt beinvloed door de grote hoeveelheid hormonen die in mijn lichaam zitten.

Ik vind mijzelf nog veel te jong voor een zwangerschap, ben pas 22 jaar en zit midden in mijn studie. Ik ben benieuwd of iemand iets soortgelijks is overkomen... Ik hoop heel erg op een reactie. Ik kan morgen pas de dokter bereiken voor een afspraak.
quote:meds schreef op 03 februari 2011 @ 20:52:

@Yraatje ik wist niet dat je alleen mag reageren op een forum als de TO daar daadwerkelijk wat aan heeft. Want wie bepaalt dan eigenlijk wat een waardevolle reactie is? TO zelf? Jij? De Mods?

Dat zeg ik ook helemaal niet...

Het lijkt mij alleen overbodig om tegen iemand te zeggen dat ie dom is als hij dat in de openingspost zelf al heeft gezegd.

Lijkt mij geen toegevoegde waarde hebben...
Ik echt niet, maar goed. Dat is denk ik een andere discussie.

TO, kun je vanavond nog bij iemand terecht? Heb je mensen in je omgeving met wie je hierover kunt praten?
quote:DeKenau schreef op 03 februari 2011 @ 19:48:

Nou ik snap best dat je even niet niet zit te wachten op kritiek als je op je 22e net postief hebt getest.

shoot me

wat heeft dit in hemelsnaam met leeftijd te maken? ik ben 24 en ben moeder van 2 kinderen.

tja dat zei daar niet opzit te wachten is een ander verhaal,maar dat heeft niets met leeftijd te maken.

wat ik me wel af vraag hoe kan je in vredesnaam na 2 morningafter pillen nog zwanger zijn???

tenzij dit te laat is geweest of er toch meer sex is geweest
Je bent voor 99,9% zwanger als die test het aangeeft. Je huisarts zal je morgen meer advies geven hoe het weg te halen. Vervelend, maar je bent er ook redelijk nuchter onder en je weet wat je wil als ik je zo lees.

Over die onveilige sex: Alsof hier nog nooit iemand onveilige sex in d'r leven heeft gehad.

Sterkte!
Er is een wereld aan vage grensgebieden tussen totaal vrijwillige seks en verkrachting-met-het-mes-op-de-keel. Vriendjes die je onder druk zetten, te veel drank of drugs op hebben om je te kunnen verzetten, instemmen met seks omdat je eigenlijk bang bent voor iemand......

Verstandige en goed voorgelichte assertieve meisjes zorgen dat ze een lief vriendje hebben (insert ironische smile here) en komen niet in dat soort situaties terecht, maar er lopen ook heel veel meisjes rond ergens in het schemergebied tussen slim en dom, assertief en deurmat, verantwoordelijk en losbol.

TO is stom geweest, of onvoorzichtig, of heeft pech gehad, of heeft nog niet door dat ze een fout vriendje heeft, of heeft zich onder druk laten zetten. Hoe dan ook: wij weten het niet en als wij vinden dat TO dan maar op de blaren moet zitten (lees: kind op de wereld zetten) dan zit wel straks dat kind ook met de gebakken peren. Mooie start zal dat kind hebben, want TO klinkt nog niet alsof ze d'r leven perfect op orde heeft om moeder te zijn.

Edit: en voor de goede orde: abortus is in mijn ogen niet een "goede" oplossing, maar soms wel de minst slechte.
quote ipv wijzig, grr
gelukkig hebben de mensen die heel hard DOM roepen alles prima op orde en zullen ze zelf nooit en te nimmer in zo'n situatie belanden. Gelukkig maar, want ze zouden niet meer met zichzelf kunnen leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven