Bloem eeuwig houdbaar
donderdag 3 februari 2011 om 16:43
Zelf heb ik absoluut geen groene vingers, dus heb jullie hulp nodig.
Ik heb hier een paar roosjes die ik graag goed wil houden. Heb ze al op de kop gehangen om te drogen. Denk er zelfs over om ze later goud te spuiten.....maar blijven ze dan langer goed? Of nog net zo breekbaar? Moet ik ze dan ook echt helemaal laten drogen.
Of wellicht heeft iemand een andere mooie optie?
Heb al op Google gekeken, maar geen nuttige info kunnen vinden.
Ik heb hier een paar roosjes die ik graag goed wil houden. Heb ze al op de kop gehangen om te drogen. Denk er zelfs over om ze later goud te spuiten.....maar blijven ze dan langer goed? Of nog net zo breekbaar? Moet ik ze dan ook echt helemaal laten drogen.
Of wellicht heeft iemand een andere mooie optie?
Heb al op Google gekeken, maar geen nuttige info kunnen vinden.
donderdag 3 februari 2011 om 17:48
Sammetje, je treft het: voor droogbloemen heb je absoluut geen groene vingers nodig.
Als je ze wilt spuiten moeten ze door en door droog zijn. Anders sluit je het vocht op en gaat het min of meer rotten.
Dus wachten. Spuiten zal niets veranderen aan de structuur maar slechts aan de kleur dus ze blijven even breekbaar.
Als je ze wilt spuiten moeten ze door en door droog zijn. Anders sluit je het vocht op en gaat het min of meer rotten.
Dus wachten. Spuiten zal niets veranderen aan de structuur maar slechts aan de kleur dus ze blijven even breekbaar.
vrijdag 4 februari 2011 om 11:32