Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.

Voor allen die het nodig hebben een bloemetje!
Ik zat ook te denken, leuk, naar de kaakchirurg Aan de andere kant: ben je alvast voorbereid. Hoop dat jij het ook zo ziet Netje! Fijn dat het verder wel redelijk gaat.

Lang dagje Bo. Ik hoop dat je er met twee boeken een beetje redelijk doorheen komt! Ben je ook pas weer laat thuis zeg.. Hoop dat de chemo dan pas morgen dwars gaat liggen, want om nou met dat rotgevoel nog te moeten wachten op die scan? Lijkt me niks!

Ik heb wonderbaarlijk genoeg wat te doen de afgelopen twee dagen. Het is niet per se iets dat nu al af moet, maar het is in ieder geval weer zinvol. Benieuwd hoe lang dit gaat duren

Aan alle mensen met doktersbezoeken: succes!

liefs
Voor allen die vandaag naar een arts gaan, sterkte.

Het zijn er inderdaad veel vandaag.
Gelukkeling: geeft niets dat je het zei, hoor! Ik heb het niet gelezen en goed geslapen; en vanmorgen was het ineens een stuk beter!!! Kan gewoon weer kauwen zonder meteen een pijnscheut te krijgen, wang is minder dik.... Ik ben uiteindelijk vandaag niet gegaan naar de tandarts.

Ik wacht het vandaag nog ff af, het is nog niet weg en heb net wel een pijnstiller genomen, maar het is nu redelijk houdbaar.

Het is nog wel erg gevoelig, maar het gaat!

En zo'n wortelpuntbehandeling heb ik wel eens gehad, vond ik niet zo heel erg. Was toen ook blij dat ik geen pijn meer had, al waren mijn neus en lip een week lang blauw (was bij 1 van mijn voortanden).

Ro; ik hoop dat het vandaag (ondanks het wachten) een beetje is meegevallen!!!

dikke

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Jee wat een lange dag! Staat het eten dan klaar door kok Ro?
Ben net thuis, wat een dag zeg....

Scan was redelijk; de cryo-operatie heeft zijn werk goed gedaan en de lever valt hartstikke mee (één uitzaaiing die qua grootte meevalt).

Blijkbaar is er dus iets anders waardoor de leverwaardes zo hoog zijn, het kan ook zijn dat ik de chemo's niet meer goed aankan.

Ik hoop dat iedereen (Zoeb en Gelukkeling) goede berichten bij de arts gehad heeft vandaag; ik ga douchen en in mijn pyama lekker niksen; ben echt heel erg moe.
Gelukkig maar Netje, af en toe gooi ik er maar wat uit, helaas.

Ik zal proberen wat genuanceerder te schrijven in het vervolg. Vroeger, toen ik zelf ook nog niet veel ervaring had met de kaakchirurg was ik er echt doodsbang voor, daar moet ik in het vervolg meer rekening mee houden. Ik ben blij dat het beter met je gaat.
Hai Bo wat een ontzettend lange dag was dit, neem je rust nu lieve meid!

Alles was goed bij de oogarts, ik hoop voor Zoebie ook alles goed?
quote:robo schreef op 02 februari 2011 @ 16:20:

JA!

De verkoper is akkoord, we gaan zaterdagochtend weer kijken en daarna een voorlopig koopcontract tekenen :-) :-) :-)

Gefeliciteeeeerdddd!!!!!

Wacht, ik zoek even een bijpassend glitterplaatje....

quote:robo schreef op 03 februari 2011 @ 19:46:

Ben net thuis, wat een dag zeg....

Scan was redelijk; de cryo-operatie heeft zijn werk goed gedaan en de lever valt hartstikke mee (één uitzaaiing die qua grootte meevalt).

Blijkbaar is er dus iets anders waardoor de leverwaardes zo hoog zijn, het kan ook zijn dat ik de chemo's niet meer goed aankan.

Ik hoop dat iedereen (Zoeb en Gelukkeling) goede berichten bij de arts gehad heeft vandaag; ik ga douchen en in mijn pyama lekker niksen; ben echt heel erg moe.

De operatie heeft z'n werk dus gedaan, dat is goed om te weten toch Bo?

Ga jij maar lekker niksen in je PJ's. Zou je mij de link kunnen mailen naar je huis? Ik kon er in de gekregen link niet naartoe.

De link is offline gehaald vanwege de verkoop, vandaar :-)

Ik heb dus geen link meer. Zaterdag neem ik foto's.
Bo je bent nog niet lang thuis, maar wel een redelijk goed bericht. Toch. Wat heb je snel een uitslag. Fijn is dat. Je lever krijgt bij iedere chemo naturlijk een oplawaai.

Ik krijg een. MRI 'scan van de nieren. Vandaag bloed moeten prikken en als er van het een of ander (iets met de vochtbalans) een te lage waarde in het bloed heeft, wordt het een dagopname omdat ik dan aan een infuus

moet. Heeft met de Contrastvloeistof te maken. Zou dat zulk heftig spul zijn? Ik heb het nog nooit gehoord.

Verder ga ik morgen toch contact opnemen met het UWV. Ik wil toch wel eens weten of het mag wat ze doen op mijn werk.
Bo rust maar flink uit! Mooi dat de operatie zijn werk heeft gedaan.

Zoebie wat zit jij toch in de lappenmand, niet leuk.

Ik heb geschaatst, lekker. En zondag op semi-wintersport! We hebben wifi in het huisje erbij genomen, goed hè!
Bo wat een lange dag. Rust maar goed uit.

Zoebie ik weet niet of die contrastvloeistof zo heftig is maar de nieren moeten het wel weer verwerken en dan moet de nierfunctie goed zijn. Ik weet dit toevallig omdat mijn zwager ook een mri kreeg met contrastvloeistof en zijn nieren bleken niet goed te werken en toen is de mri uitgesteld. Ik krijg bij mijn borst mri ook contrastvloeistof maar er is nooit bloed geprikt voor die tijd.

Ik hoop dat het UWV je kan helpen want zo is het ook niks, toch?

Gelukkeling fijn dat alles goed was bij de oogarts.
Zoeb, voor de contrastvloeistof moeten ze je creatininewaardes weten; dat zijn inderdaad nierwaardes.

Bij mij zijn die altijd goed geweest, zelfs met de chemo's. Ik hoop dat jouw scan snel gepland wordt!

Ik ga nu slapen, tot morgen allemaal :-)
Gek dat is nooit nagekeken voor een scan met contrast. Is dat nieuw? Vroeger deden ze dat meteen. Vijf jaar geleden is niet echt vroeger hè?
Nou ja morgen hoor ik wanneer de scan is.
Goedemorgen,

haast niet geslapen dus ik hoop vandaag een beetje te kunnen rusten.

Zoeb, ik heb ook in 2004 altijd die creatininewaardes moeten laten meten voor een scan :-)

Dus ik denk niet dat het iets nieuws is.
Voor betere creatine waardes kan je toch Epo gebruiken? Bij de wielrennerlaardij mag die niet boven de 50 zijn volgens mij. Bij dames weer anders geloof ik.

Bo lig je te piekeren of is het lichamelijk dat je niet kan slapen? Hoe dan ook, echt niet fijn. Je hebt je rust zo nodig.
Maar dat zijn creatinewaardes, Phoehee

De nierwaardes die voor de MRI getest worden zijn creatininewaardes (net een "ni" meer in het woord).

Ik kan vaak slecht slapen van al die steroïden na de chemo, vannacht echt heel slecht dus.

Ik heb net maar geen koffie genomen maar kruidenthee, dan kan ik zo hopelijk nog naar bed!
Jullie zijn er allemaal vroeg bij! Vervelend dat dan juist na zo'n gebeurtenis waarbij je wel wat rust kunt gebruiken, de slaap niet komt. Ik hoop ook dat je die rust nog kan pakken vandaag!

Ik las trouwens ook over die extra ni heen. Nog nooit van die waardes gehoord. Hoop in ieder geval dat die waardes bij jou allemaal goed zijn zoebie, dan kun je tenminste die scan krijgen.

Mijn ook moest van het weekend ineens naar het ziekenhuis omdat hij niet meer op zijn ene been kon staan. Ooit is hij aan zijn heup geopereerd waarna er 8 pennen in zijn gegaan. De artsen wilden hem een mri geven, hij zei dat het niet kon. Artsen vertellen het tegen mijn tante van die mri die ze gaan doen, mijn tante zegt dat dat niet gaat. Er werd toch een mri ingepland, mijn oom die ruimte in en toch maar eens tegen die verpleegkundige gezegd: ik heb pinnen in mijn been. Ik mag geen mri. Klopt meneer, scan weer uit...

Zegt die arts achteraf: u had het wel wat eerder mogen zeggen, had ons veel tijd gescheeld!

Heerlijk die gezondheidszorg :-s

Weer een dagje aan het werk. Een collega is vrij, waardoor we nu wel met heel weinig zijn. Niks aan (maar ik heb wel al de hele week wat te doen, ook wel prettig!)

Liefs en rust goed uit!
Helemaal overheen gelezen die extra ni haha.

Ingmagh jij gaat dus druk forummen ehhh werken.
Goedemorgen allemaal,

Wat jammer dat je niet goed hebt geslapen, het is zo fijn om een flink aantal uren niks te hoeven denken!

Creatine is een stof (in je eigen lever gemaakt en ook uit bepaalde voedingsmiddelen) die bij afbraak wordt omgezet in creatinine, de hoogte ervan in je bloed zegt iets over de werking van de nieren, rond de 60 is geloof ik binnen de normen.

Vandaag heb ik een lekkere rustdag, ik ga het rondje kringloop weer eens doen.

Momenteel lees ik Vluchtgedrag van Loes de Hollander, het begint goed, vanmiddag verder!

Netje is je kiespijn verder afgezakt? het kan heel goed dat je eigen lijf de rommel opruimt, zou wel fijn zijn he?
Bo wat rot is zo'n slechte nacht hè. Ik hoop dat je wat bij kunt slapen. Morgen weer naar jullie nieuwe huis. Het zal wel een raar idee zijn dat het dan opeens van jullie is.

Ik heb vannacht ook liggen draaien in bed. Niets voor mij, maar ik bedacht me dat het hier wel eens tijd wordt voor een normaal leven, zonder dat de pech me blijft achtervolgen. Het zijn natuurlijk maar kleine (nou ja) dingen, maar ik zou graag eens een jaar niets geks hebben. Gewoon saai. En dan denk ik maar: "Och wat is nu een gebroken pols en wat nierstenen". Allemaal te overbruggen. Ik heb gisteren een gesprek met een paar mensen van de OR gehad en die hebben me een paar tips gegeven. Die ga ik nu maar uitvoeren.
Erg he Ing? je moet zelf goed opletten, het gaat geregeld fout. Gistermiddag was ik eventjes (na de oogarts) op bezoek bij een kennis in het ziekenhuis. De man heeft longemfyseem en was toen hij lag te dutten door patiëntenvervoer meegenomen naar de functieafdeling voor een onderzoek, hij werd gelukkig op tijd wakker, want ze moesten zijn buurman hebben, hij had dat longonderzoek twee dagen ervoor al gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven