Het lijkt over

13-01-2011 20:58 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
het hele beginverhaal doet eigenlijk even niet meer ter zaken. Man komt er net mee op de proppen dat de liefde voor hem 'gewoon' al minstens 3 maanden weg is.
Meissie dat is superrot voor je. Maar ik denk dat het beginverhaal daar wel degelijk een rol inspeelt. Als iemand je bedriegt en beliegt dan is de maat gewoon een keer vol. Maar de vraag is nog steeds wat jij gaat doen. Los van je man. Want jij bent verantwoordelijk voor jouw leven, of dat nu met je man is of zonder, en je hebt gewoon bepaalde issues. Wat heb jij nodig om gelukkig te zijn bijvoorbeeld? Wat verwacht je van het leven? Wat bevalt je in je huidige leven en wat niet?
Ik ga gewoon verder met wat ik voor mezelf van plan was mijn uitgave-probleem aan pakken. En verder weet ik het echt even niet .de scherven bijeenrapen.
Wat rot voor je!
rot of niet dit muisje heeft nog een staart.

Want mijn man wil het toch ook nog niet opgeven, want de liefde is dan wel weg, maar hij houd nog wel van me zegt ie.

pff

slopend
Liefde is mijn ogen hetzelfde als houden van.

Of bedoeld hij verliefdheid?
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
Ja dat vindt ik ook dus dat snap ik dan weer niet.

Maarja, hij zegt dat ie van me houd omdat we al ruim 13 jaar samen zijn en omdat ik de moeder van zijn kind ben, kijk daar kan ik dan zelf ook nog wel inkomen. Maar wat het ontbreken van liefde inhoud ik weet het niet, en hij weet het zelf eigenlijk ook niet.
Geven jullie elkaar nog/alweer knuffels of iets in die richting?
Ik beschik nog steeds over de benodigde mannelijke onderdelen, ondanks dat het forum er soms anders over denkt :)
ja dat is dus het hele kromme van het verhaal.

En dat heb ik hem dus net ook voor de voeten gegooid, hoe kan je in godsnaam sex hebben met iemand waar je geen liefde meer voor hebt. in die 3 maanden, en nu doe ik een goke want ik hou het niet bij, hebben we toch zo'n 20 keer het bed gedeeld op die manier. en het kusje als je weg gaat en als je weer thuis komt en gewoon tussendoor.
Ik vermoed dat liefde geen harde voorwaarde voor seks is. Leest je man trouwens nog steeds mee?
op het moment niet voor zo ver ik weet. Maar goed het staat hem vrij om dat wel of niet te doen.
het heeft tijd nodig denk ik. Maar doe je eigen ding en blijf aan jezelf werken dat is het enige dat je kan doen
wat vind jij eigenlijk van hem?
Wat ik van hem vindt?

Ik hou van hem met alles wat ik heb, ik haat het geharrewar het wel over, niet over, wel over, niet over.

Maar ik begrijp het ergens ook weer wel.

Maar onder geen beding wil ik hem kwijt en ik ben niet bereid het zomaar op te geven.

Als hij besluit uiteindelijk dat het voor hem over is zit er voor mij niks anders op dan dat te accepteren, maar tot dusver zie ik bij hem nog steeds te veel twijfel. Dus laat ik hem keer op keer weer de grond onder mijn voeten vandaan trekken, en sta ik mezelf vervolgens toch weer toe om de hoop te hebben dat het goed komt.

Als ik dat niet doe dan is het per definitie gelijk over.

Maar ik wordt er wel ontzettend moe van.

Ik weet nooit hoe de dag begint of hoe die eindigt, de emoties razen als een wervelstorm door het huis.
.
Het is een vervelend dilemma, aan de ene kant wil je de relatie behouden, maar aan de andere kant dat heen en weer getrek maakt jou onstabiel.

Ik zou hem eens een goede knuffel geven en kijken hoe hij hier op reageert, niet als je extreem emotioneel bent, gewoon een "ik hou nog steeds van jou" knuffel.
Ik snap dat je je schuldig voelt gezien wat er gebeurd is. Maar dat betekent niet dat je alles maar moet pikken. Jij mag grenzen stellen aan zijn gedrag. Jij mag zeggen dat je dit niet meer trekt en je mag hem ook vragen maar even ergens anders te gaan wonen totdat hij het wel weet. Je hoeft je niet te laten gebruiken als voetveeg omdat jij fouten hebt gemaakt.
@ vraagtekenxy het hele gedoe is het me allemaal meer dan waard als als de uitkomst maar goed is.

En tja het is niet zo dat ik hem niet vertel dat ik van hem hou want dat doe ik elke dag, en ook de knuffels blijven niet achterwege. Maarja als het gevoel bij hem wegblijft dan houd het toch o, daar kan ik niks aan veranderen wat ik ook doe. Maar dat ie twijfelt blijft me het gevoel geven dat het nog kan.

@Meds Ja ik voel me schuldig en dat draagt er gedeeltelijk aan bij dat ik meer slik dan dat ik ooit dacht te zullen slikken van wie dan ook.

Maar ik kan niet anders, als ik mezelf nu afsluit en de hoop niet opnieuw weer toelaat ben ik bang dat het helemaal de verkeerde kant op gaat, ik ga er voor 100% voor, en daarvoor moet ik dus heel diep gaan.

En ik vertel hem ook hoe ik me voel wat het met me doet, en hij voelt zich daar enerzijds ook schuldig over.

Maar hij kan zijn twijfels ook niet weg stoppen of voor me verbergen.

Hij zit wat dat betreft ook erg met zichzelf in de knoop. Hij wil me niet opzettelijk kwetsen, maar hij wil ook niet zomaar de handoek in de ring gooien.

Zoals ik al tegen vraagtekenxy zei uiteindelijk is het me alle sh*t waard als de uitkomst maar goed is.
Als ik jou was zou ik als eerste op zoek gaan naar het werkelijke probleem wat dit alles veroorzaakt heeft, dit is namelijk iets wat jij alleen kunt doen. Dat geeft jouw man ook wat tijd om na te denken.
Ik snap dat je er alles voor over hebt om maar een goed einde aan deze ellende te krijgen, maar je kunt hem niet dwingen en te veel slikken uit schuldgevoel is ook niet goed voor je eigenwaarde, maar dit alles weet je zelf ook heel goed, dus rest me niets anders dan je kracht toe te wensen.
@vraagtekenxy ik kan inderdaad alleen mijn eigen problemen oplossen, maar los van dat hangt de relatie ook aan een zijde draadje en dat kan ik nu toch ook niet zomaar even links laten liggen. Ik moet idd mezelf aanpakken maar ik kan de rest niet uit het oog verliezen.

@ Iris1969 ik weet het inderdaad, maar ik zou niet weten hoe ik het anders aan zou moeten pakken. en dankjewel
Was trouwens wel heel lief van mijn man gisteravond, hij stelde voor om binnenkort gewoon wwer eens een keer samen uit te gaan.

Dus mijn nieuwe missie (financieel gezien dan) is sparen voor een avondje uit.

Laat ik mijn man trouwens in het vervolg voor het gemak J noemen.
Elke keer als we een stap vooruit gaan komt er een paar dagen erna de stap terug. Zo ook gisteravond.

Toen we gister op bed lagen wou ik nog heel even op J zijn ipod nog even over het vivaforum struinen, kom ik op zijn onafgesloten email in de prullebak waar hij dus een mail aan en van een collega van hem heeft staan.

Nou is dit dus niet zomaar een coleega maar eentje die al tijden achter hem aanzit.

We hebben over haar al eens vaker woorden gehad, ik vindt het niet prettig dat hij met haar mail.

Hij heeft mij een keer een hele reeks mails van haar laten lezen waaruit in mijn opinie duidelijk blijkt dat zij hem meer dan leuk vindt ondanks dat ze weet dat ie getrouwd is en ondanks dat ze zelf verloofd is.

Ik heb J toen gezegd dat ik me er toch wat ongemakkelijk voel bij dat mailcontact van hun, en dat ik liever heb dat ie haar niet meer van huis uit mailt. Nou ja goed zo gezegd zo gedaan.

Totdat hij een paar weken geleden vertelde dat hij naar een personeelsfeestje was geweest van hun bedrijf (andere stad andere afdeling) terwijl hij nagenoeg zeker wist dat zij daar zou zijn.

Nu had ie me in eerste instantie niet verteld dat zij daar was dus heb ik daar ook niets achter gezocht, nou vertelde hij daar wel over het feestje zelf was gezellig maar wel veel dronken mensen en eentje had hem geprobeert te zoenen, maar hij heeft dat voortijdig afgekapt. Ik reageerde naar zijn opinie daar erg lauw over. En dat is ook zo ik had zo iets van ach ja dronken mensen doen wel eens rare ding (niet dat ik dat een goed excuus vindt)

Vervolgens verteld hij me een paar dagen later wie het was die hem had geprobeert te zoenen, Zij dus van die mailtjes. Ik was woest in eerste instantie voornamelijk op haar want hoe durft ze, vervolgens was ik kwaad op J omdat hij er naar toe is gegaan terwijl hij wist dat zij er was en haar ook nog opzocht.

Ik voelde me behoorlijk verraden.

Maar goed daar een heel flink gesprek over gehad maar hij vertelde me dat er verder echt niks was om me druk over te maken wat hij had alleen nog maar contact met haar over het werk ect.

Nou goed hij zegt dat dus geloof ik dat. klaar zand erover

Ja mis dus, nu blijkt dat J dus al die tijd gewoon wel contact met haar heeft gehad en nogal prive ook, zo weet zij ook hoe het hier in huis is kwa relatieproblemen enzo.

Ik voel me zo bedonderd, ook wat ik gister in dat mailtje las stemde me niet vrolijk. Van haar kan uit i love you en heb ik je al verteld dat je lief bent, en van zijn kant uit ik jou ook en nee de laatste dagen niet genoeg.

Nou zweert ie dat ie echt niks met haar heeft, maar feit blijft wel dat hij er over gelogen heeft, en dat de gesprekken heel wat vertrouwelijker zijn dan dat ik prettig vindt.

Wat moet ik hier nou mee.
het is wel een verklaring voor zijn plotselinge ommekeer
Het verklaard inderdaad die ommekeer. En wat dat betekend is niet zo mooi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven