Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
Ha Meiden,

Nou, als ik niet beter wist zou ik zwéren dat.... Last van mijn maag (echt enorm), nog steeds niet ongesteld, al een week of zo halfjes en kwakkelig (dacht aan een licht griepje), slecht slapen... Bovendien rare steekjes in onderbuik (anders dan wanneer ik ongesteld moet worden, werd er zelfs wakker van gisternacht!) en zere borsten (heb ik anders nooit last van). Oh, plus de neiging om van alles door het raam te gooien of om iets te bewerken met een honkbalknuppel! Oh zo boos de hele tijd om alles en niets, op het aggressieve af!

Maar ja. Voor zover ik weet gebruiken we nog steeds netjes elke keer een condoom, dus zo'n wonder zal mij wel nog niet gegund zijn.... En als het toch zo zou zijn zou het wel een héél groot wonder zijn! Het zal wel te maken hebben dat ik eindelijk volledig ontpilt ben en mijn lichaam nu besluit allemaal andere klachten eens per maand er bij te gooien?

Gelukkig is de maandelijkse hoofdpijn wel achterwege gebleven tot zover. Pfft.
He dames daar ben ik weer

Allereerst Pipo: hopelijk kom je snel weer uit de negatieve spiraal en vind je het weer leuk om hier (vaak) te komen kletsen.....ik had me ook een keer voorgenomen minder op het forum te zijn (toen het maar niet vlotte met de duidelijkheid over wanneer te beginnen), maar dat heb ik nog geen dag volgehouden

Nukje: heel apart lijkt me dat als er voetjes e.d. uit je buik "puilen". kan me het aliengevoel wel voorstellen!

Pauley: fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Mijn ouders, broer, zus e.d. wonen ook aan de andere kant van NL en ben altijd erg blij als ze deze kant op komen! Zo gezellig!

Magz: apart he, die kwaaltjes terwijl je bijna zeker weet dat je niet zwanger kan zijn. Moet zeggen dat toen mijn lijf eenmaal gewend was aan een "pilloos" bestaan, er ook echt wel andere kwaaltjes bij kwamen kijken dan tijdens de pil. Zoals pijnlijke borsten (tweede helft cyclus). Stemmingswisselingen/emotioneler reageren schijnt ook een van de standaard dingen te zijn

Ik vond het heel fijn om een aantal maanden zo mee te maken, zodat ik voor mezelf kon registreren welke kwaaltjes "normaal" zijn, zodat ik mezelf niet gek zou maken als we er eenmaal echt voor zouden gaan.

Orchis: ja het kopen van foliumzuur maakt het echt!!! Binnenkort gaan jullie er ook gewoon voor en hopelijk resulteert het snel in een zwangerschap.

Frut: fijn dat je weer positief naar de volgende ronde kijkt. Succes!!!

Ik voel me weer als vanouds. Extra slapen en wat rustiger aan doen, doet toch altijd wonderen. Helaas gingen mijn dates dit weekend niet door (vriendin was ziek), maar was ook wel lekker relaxed.

Heb Assieman voor het eerst meegenomen naar babywinkels, om alvast wat inspiratie op te doen qua babykamer enzo.

En ik wou een rokje oid hebben......maar tjee wat is het aanbod qua positiemode beperkt. Vooral nu er nog allemaal restjes opruiming hangen. En af en toe ook zo oubollig....maar gelukkig nog een leuk spijkerrokje op de kop getikt voor 10 euro (opruiming).

Vanavond de echo en nekplooimeting.....vind het toch wel spannend. Hoop dat het er nog allemaal goed uitziet en we een gunstige kansberekening krijgen!
Spannend Assie!!

Tja, maar je zou toch denken dat mijn lijf na een jaar wel eens onpilt zou zijn? Ik dacht dat dat maar een paar maanden duurt... Ben eind januari vorig jaar gestopt met de pil, dus das gewoon een heel jaar nu. Heb em ongeveer 8 jaar geslikt.

Ach waarschijnlijk heb/had ik gewoon écht iets onder de leden en heb ik gister iets verkeerds gegeten waardoor mijn maag van streek is.
@Magz: Hmm, tsja, ik kan er dus niet echt over meepraten... Ik had nooit echt menstruatie-kwaaltjes, en die neiging om dingen met een honkbalknuppel te bewerken is juist weggegaan toen ik de Mirena had verwijderd...

@Assie: Ik dacht ook heel slim om alvast wat positiemode te kopen in de opruiming, maar ben met niets thuisgekomen. Wat een karig aanbod! Na ja, ik heb in elk geval al een leuke spijkerbroek gevonden op internet, in lengte 36" (wat ik dus minimaal nodig heb...) dus daar ben ik allang blij mee. En succes met de nekplooimeting vanavond!

Ik heb al twee nachten beoerd geslapen. Dan ben ik heel moe, enn ga ik op tijd naar bed, maar dan word ik om 1 uur wakker en kan niet meer in slaap komen. Heeft een van jullie dat ook gehad? Het helpt namelijk niet mee om een beetje fatsoenlijk de dag door te komen..
Magz; al een jaar gestopt....Nee dan is het wel heel raar dat je nu pas van die klachten krijgt. Zal het waarschijnlijk wat anders zijn, of toch een wondertje

Pauley: ja het vroeg weer wakker worden ken ik. Ik moet ook vaker naar de wc en door het rare dromen lig ik soms lang wakker voordat ik weer in slaap val......maar ik merk dat ik al iets minder vaak naar de wc hoef 's nachts.....en gelukkig zijn mijn dromen de afgelopen paar dagen wat minder eng
Orchis, heftig aan het uitkijken naar je menstruatie? Er zijn er hier genoeg die even met je van plek willen wisselen

Oh Pipo! Even genoeg hiervan? Nou ja, van het afwachten in onzekerheid dan. Lastig. Hopelijk helpen de ovutesten! Ik heb iig een goede ervaring ermee.

Nuk, nog even, spannend! Is alles al klaar?

En Assie, de echo en de nekplooimeting, dat is zeker spannend. En daarna is de volgende stap alweer de 20-wekenecho. Gaan jullie het na vanavond overal bekend maken?

Pauley, ik werd ook 's nachts wakker en kon niet meer slapen. Hoort erbij, en gaat gelukkig ook weer over. Totdat je aan het eind komt, dan houdt de kleine je wel wakker En daarna natuurlijk ook, Verkadezoon vond het vanmorgen om tien over vijf wel weer genoeg geweest en wilde eten. Maar ach, zo'n klein wurmpje bij je in bed, tegen je aan, is ook wat waard hoor.

Magz, je klachten doen inderdaad denken aan een wisseling van hormonen. Of misschien ben je inderdaad gewoon een beetje grieperig en komt het door slaapgebrek dat je wat prikkelbaarder bent.

Verkadezoon en ik zijn vanmorgen naar het werk van mijn vriend gereden. Kon hij even zijn zoon showen
Ha, daar zijn jullie, gezellig!

@Magz: raar ja... Maar ik zou toch ook gokken op iets onder de leden!

@Assie en Pauley: leuk shoppen is er zo natuurlijk niet meer bij. Zijn jullie niet handig op de naaimachine of zo?

Assie: spannend vanavond!

@VKmeisje: jaloers op jouw kleine wurmpje tegen je aan! Toen ik gisteren mijn neefje uit bed haalde voelde het al zo heerlijk. En als je dat nou eens je eigen kind zou zijn.... Zwijmeldezwijmel...

@romo: heerlijk, een lang weekend weg! Romantisch jagen op een ei
Ha Orchis! Ach, ik ben toch al niet echt een groot fan van shoppen voor kleren, ik kan nooit iets vinden als ik iets nodig heb... En ik ben op zich best wel handig op de naiimachine, maar ik heb er geen tijd voor Misschien toch maar weer eens dat ding afstoffen om wat leuke jurkjes te maken voor de zomer...

Hoe is het nou met jou, zit je nog steeds met smart te wachten?

@Romo: had ik even gemist, dat je een lang weekend weggaat met Romo-vriend. Wat klinkt dat heerlijk, geniet ervan!
Pauley: ja, zit nog steeds te wachten, geen spoortje van een aanwijzing dat de dam binnenkort doorbreekt

Merk aan mezelf dat ik er wel ongerust over ben. Kun je nagaan, er is eigenlijk nog niets aan de hand! Dat wordt wat als ik dadelijk ook eindelijk op het bankje mag plaatsnemen. Ben een beetje een doos

Jammer dat dat verlof niet wat eerder komt he? Dan had je tenminste zeeën van tijd om mooie dingen te maken op je naaimachine :-)
Naaimachine.....mijn moeder is er heeel goed in, maar ik heb er geen

En met een beetje creativiteit moet je wel aan leuke kleding kunnen komen hoor. Veel zomerjurkjes kunnen ook met dikke buik, gewoon rek jurkjes nemen en bijvoorbeeld een paar maten groter.

Maar nu wou ik gewoon een leuke rok oid. Bovenstukken is makkelijker, dat rekt voorlopig nog wel mee

VK; kan me voorstellen dat het lieve mannetje tegen je aan veel goed maakt mmmmm, heb er al zin in!
@orchis

Gaaf hè, zo’n potje foliumzuur halen. Alsof op je voorhoofd geschreven staat dat je een kinderwens hebt. En dat twijfelgevoel is heel herkenbaar. Volgens mij blijft dat. Het is ook zoiets groots en levensveranderend.

En lief hè zo’n nichtje en neefje. Zucht. Al bloed?

@Romo

Lekker aan de wijn gezeten ;)? En jij lekker een weekend weg in het vooruitzicht. Wat heerlijk! Waar gaan jullie naartoe, als ik vragen mag?

@Pipo

Je mag ook helemaal geen afscheid van ons nemen zeg. Dat vind ik ongezellig. Maar ik begrijp je behoefte aan het verleggen van de aandacht. Hihi, de jacht op het ei! Goed bezig. Hier gisteren en vandaag een ligt streepje, even geduld nog dus.

@Pauley

Doorgebakken biefstuk zou ik ook echt nooit eten. Dan maar geen biefstuk… De volgende keer misschien liever de kip pakken ofzo? Wat lief dat je mama en nichtje stad en land zijn afgereisd om jou te feliciteren! Wel balen dat je zo slecht slaapt.

En handig met de naaimachine, ik wou dat ik het was. Lijkt me zo leuk om je eigen draai aan kleding te geven.

@Magz

Hmmm, je gaat er toch van denken…

Maar je kunt jezelf ook zo voor de gek houden, onbewust. Wanneer had je ongesteld moeten worden? Misschien voor de zekerheid een Kruidvattestje à E 2,50 doen? Ik heb ook nog wel eens gekke dingen, terwijl ik ook een jaar gestopt ben. Dat ik dan opeens na 17 dagen al ongesteld word. Of dat het opeens een stortvloed is en de volgende keer weer normaal.

@Assie

Ow, spannend vanavond! Ik zal aan jullie denken en duimen voor een supergezonde Assiebaby.

En fijn dat je je weer goed voelt. Waar slaap al niet goed voor kan zijn.

@Vk

Lekker showen die mooie zoon van je! Al was hij wel een vroege vogel zeg, pfoe. Vanmiddag nog even een dutje doen?

@Janine

Hoe is het daar? Krijg je nog veel kraamvisite over de vloer?

@Boefje

Hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal een beetje?

@orchid

En hoe is het met jouw family?

Hier verder niet zoveel te melden. Fijne dag nog allemaal!
Boef, ik moest aan je denken. Hoe gaat het? Heb je rust, nu je een beslissing hebt genomen? En zie je erg op tegen woensdag? Kun je er met Boefman nog goed over praten?
@ Assie: En en? Hoe ging het vanavond? Ben heel benieuwd en heb aan je gedacht! Wel fijn dat je zo'n relaxed weekend hebt gehad en dat je weer wat meer energie hebt nu, dat doet je vast goed! En leuk, naar een babywinkel geweest met Assieman! Heb je nog iets gekocht of alleen gekeken? Nog dingen gezien die je echt wil hebben of kopen straks? Hoe vond Assieman het?

@ Pauley: Wat naar dat je zo slecht slaapt! Ik herken het (gelukkig!) niet, dus heb helaas ook geen tips voor je.. Kan me voorstellen dat je dan overdag heel erg moe bent.. Misschien heeft 1 van de mama's een tip voor je? Het enige wat ik kan bedenken is dat je misschien moet proberen niet al te vroeg naar bed te gaan, maar of je dat volhoudt weet ik niet?

@ Magz: Vaag is dat zeg... vreemd lichaam! Ik ben in augustus gestopt met de pil en heb de afgelopen maanden al zo veel verschillende klachten gehad... van draaierig tot rommelende buik tot misselijk tot extreem moe tot... nou ja noem maar op! Mocht ik nu een keer zwanger raken dan weet ik niet eens of ik dat zou merken, want ik geloof niet echt meer in al die 'klachten'... In deze periode van mn cyclus kan ik er trouwens ook wel om lachen, eens zien hoe dat over een week of 2 is...

@ Verkademeisje: Wat leuk, even zoon showen!! Was Verkademan lekker trots? Mn nachtrust is me nu nog echt heel erg veel waard, maar zo'n klein lief wurmpje tegen je aan... smelt... dat moet een hoop goedmaken inderdaad! Het gaat weer helemaal goed met hem? Jij gaat al bijna weer aan t werk!

@ Frutje: De vruchtbare dagen komen er alweer aan!! Wat gaat dat snel zo met jouw cyclus zeg!! Mijne is niet lang (gemiddeld nu 26 dagen), maar jij bent helemaal snel weer aan de beurt!! Is Frutjeman er klaar voor?

Hier inderdaad heerlijk aan de wijn gezeten van t weekend, niet overdreven veel, maar wel even goed van genoten samen!! Wat eten betreft zou t voor mij ook even wennen zijn, zou echt even goed na moeten denken wat je nu wel en niet mag allemaal...

@ orchis: Is er al iets in zicht van een ongesteldheid?

@ Boefje: Hoe is t met je?

Zo, ik ga even lekker warm douchen en dan lekker nog even een kopje thee drinken en dan heerlijk slapen, heb een drukke dag gehad!

Fijne avond allemaal!
tralalie bedankt voor het meedenken allemaal maar natuuuuurlijk ben ik vanochtend gewoon in alle hevigheid ongesteld geworden

Even compleet off-topic: ik moet zo naar de tandarts verstandskiezen trekken, hallup!!!

**update: oke, verstandskiezen trekken was erger dan ik dacht. en ondanks de verdoving doet het wel zeer! oeioeioei mn kaak...
Ben ik weer Gelukkig gaat het al een stuk beter. Ik kan weer relativeren! Dat lukte me afgelopen weekend even niet meer door mijn OD icm al die gelukzalige zwangeren om me heen. We zijn eigenlijk ook nog niet zo lang bezig, maar de wens is er natuurlijk al veeeeeel langer. Dus het wachten valt me zwaar.

Heb normaal nooit last van mijn menstruatie, en nu! Men... Afgelopen zaterdagochtend zette het door. Ik werd gewoon wakker van de pijn. Ging me natuurlijk toch afvragen of er dan iets was geweest. Maar zoals Frutje al zei is het elke maand weer een verrassing wat je voor je kiezen krijgt.

@Assie: hoe was de echo en combi test? Ik hoop echt dat jullie een heel positieve uitslag hebben gekregen.

@Boefje: hoe gaat het met jou? Veel sterkte morgen. Ik denk aan je! Hoop dat je -als je daar behoefte aan hebt- je verhaal hier komt vertellen. Of gewoon de leuke verhalen over BabyBoef natuurlijk!

@Orchis: irritant he, dat wachten Ik hoop dat je cyclus snel doorzet.

@Nukje: hoe gaat het bij jou? Kan de buik nog groter, of staat hij op knappen?

We hebben trouwens misschien in onze eigen omgeving een koper voor ons huis gevonden. Zou echt fantastisch zijn als dat doorgaat... Binnenkort gaan we (Pipoman dus ) onderhandelen, wel erg spannend.

Heb ook bedacht dat we onze zinnen moeten verzetten en we gaan waarschijnlijk deze zomer een reis naar de USA plannen in het kader van 'nu het nog kan'. Verder heb ik bedacht dat ik maar moet proberen (nog) gezonder te leven en ga proberen in ieder geval 2x pw te sporten. Is gezond en helpt je gedachten te verzetten dus 2 vliegen in 1 klap!

@ de rest:
Hoi Dames,

Hier de echo update

Het was allemaal heeeeeel goed! Direct toen het echo apparaat op mijn buik werd gezet zag je een goed gegroeid en helemaal uitgestrekt kindje

Het was wel even zoeken om de nekplooi op de juiste manier in beeld te krijgen; elke keer als het goed leek bewoog ie

Verder is alles gecheckt, hersentjes (2 hersenhelften en de vorm), hartje (alle kamers, aorta e.d.), niertjes, armpjes, handjes, beentjes en voetjes. Het zat er allemaal aan en zag er erg goed uit. Hartje hebben we ook gehoord.

En uit de nekplooimeting kwam uiteindelijk een kans van 1 op 2740. Dus helemaal goed! Die kans hoorde blijkbaar bij een leeftijd van 15! haha

Dus heb al trots met de foto's lopen wapperen op mijn werk. Er kwamen de afgelopen tijd al steeds meer collega's naar me toe die het al door hadden dat ik zwanger ben, dus het is ook wel tijd om het gewoon lekker te vertellen!

Kortom, ik ben helemaal happy!

Pipo: wat fijn om te lezen dat het je allemaal weer beter af gaat!! Dat hoor ik graag. Ik ben natuurlijk ook 1 van die vrouwen waarbij het zomaar ineens lukt en ik weet hoe frustrerend dat kan zijn. Het is je zo gegund!!! Ik hoop dat het echt snel lukt, dan is alle "wacht-leed" heel snel weer vergeten.

Magz: he wat vervelend dat je zo'n last hebt van je kiezen. Ik heb ooit twee verstandskiezen laten trekken. 1 bij de kaakchirurg en 1 bij de tandarts. Ik vond het gelukkig niet zoveel voorstellen......hopelijk trekt het pijnlijke/beurse gevoel snel weg!!

Romo: wat lief dat je aan me gedacht hebt!! Ik heb wel leuke kamertjes gezien in de babywinkels......en gevraagd wat Assieman leuk zou vinden, maar dan komt er altijd een antwoord "wat jij mooi vindt".....mmmm......gelukkig hebben we dezelfde smaak, dus vindt hij het leuk om mij extra te laten twijfelen tussen bijvoorbeeld 2 bijna dezelfde kamertjes....maar ik moet hem nog wel even activeren om zijn mening wat meer te laten horen. We hebben nog niets gekocht, alleen gekeken. Maar daar zal binnenkort wel verandering in (moeten) komen.

Werkse allemaal!!!

En Boef: heeel veel sterkte morgen, hopelijk is het snel gedaan en valt het allemaal reuze mee.
Hoi allemaal,

Ik volg jullie berichtjes al een tijdje en heb vandaag besloten om ook een reactie te plaatsen, omdat ik niet meer weet waar ik met m'n gevoel/gedachten heen moet Hopelijk mag ik mee praten :-)

Ik weet alleen niet of mijn onderwerp er nog wel helemaal bij past (wil graag kids maar man niet), want volgens mij zijn de meesten van jullie al moeder en/of aan het proberen...

Anyway, in het kort mijn verhaaltje: mijn man (27 jr) en ik (29 jr) zijn nu 3 jaar bij elkaar en eind vorig jaar getrouwd (hij wilde nooit trouwen, maar... na een lang gesprek wilde hij gelukkig wel) en vorig jaar augustus heb ik voor het eerst over het onderwerp kinderen serieus gesproken. Had het wel eens vaker geprobeerd maar dan werd hij boos en wilde er niets van weten, want hij wil nooit kinderen.

Na een lang en emotioneel gesprek hebben we toch besloten om per 1 jan.jl te stoppen met de pil (ik was enorm verbaasd)en dan verder te gaan met condoom. In dat half jaar (aug.-jan.) heb ik het er niet meer overgehad en afgelopen jan.gestopt met de pil.

Sindsdien passen we 'voor het zingen de kerk uit' toe en dat gaat goed (helaas). Twee weken geleden hebben we weer een serieus gesprek gehad en toen gaf hij aan er nog lang niet aan toe te zijn en nog minstens 3 jaar te willen wachten met kinderen omdat hij er eerst helemaal klaar voor wil zijn...(maar ik hoef de pil niet meer te slikken).Aangezien ik bijna 30 ben voel ik steeds meer druk en dat begrijpt hij ook wel, maar hij zegt dat hij het gevoel heeft met z'n rug tegen de muur te staan hierin.

Hij wil er langszaam naar het idee 'kinderen' toe werken, maar ik wil geen drie jaar meer wachten en knap nu bijna uit elkaar van het wachten.

Mijn man gaf wel aan dat hij het er wel af en toe over wil hebben, zodat hij er aan went. Maar....er laconiek over beginnen is voor mij zo moeilijk (wordt altijd een jankpartij)

Hoe kan ik dit hele 'verwerk'-proces voor mijn man versnellen? En hoe veel maanden/jaren heeft het jullie gekost om je vriend zo ver te krijgen dat hij kinderen wil?
Hoi liesl, welkom!

Mijn vriend is al 6 jaar a work in progress, and counting. je bent dus zeker niet de enige!

Het is idd erg lastig om er nog normaal over te praten als het je zelf zo hoog zit maar je man niet. Hoe je het verwerk proces bij je man kan versnellen kan ik je helaas niet vertellen, elke man zit anders in elkaar en ik denk dat je hier alleen kan achterkomen door veel met hem te praten. niet alleen hier over, maar ook over dingen die er mee te maken hebben, hoe jullie je toekomst zien bijvoorbeeld.

Heb nu niet zoveel tijd voor een heel verhaal maar kom later nog wel een keer weer terug!
@Assie: wat super dat de echo goed was. Nu kan het Grote Genieten gaan beginnen. Heb jij trouwens een voorkeur voor J/M?

@Liesl: welkom! Wat is de reden dat je man nog geen kinderen wil? Hoe weet hij dat hij over drie jaar wel aan het idee gewend zal zijn? En is hij bereid om het risico te nemen dat het dan misschien minder snel zal lukken en dat je meer risico hebt op afwijkingen en miskramen? Dat zijn namelijk wel de feiten... Het is niet voor niks dat je die druk voelt.
Hoi Liesl en alle anderen,

Ook ik lees al een tijdje mee op dit topic. Heb zelf ook op een ander topic wat geplaatst, maar volgens mij loopt dat topic niet zo. En aangezien alle meiden hier heel goed weten hoe rammelende eierstokken voelen, hoop ik dat ook mijn verhaal hier "aansluit".

Zelf ben ik 27 en sinds een aantal maanden gestopt met de pil (vanwege gezondheids redenen). Al heel lang heb ik het gevoel een kindje te willen, maar werd altijd redelijk geremd door omstandigheden, zoals slechte relatie met mijn ex. Tussen mijn huidige partner en mij zit het helemaal goed. Alleen qua wanneer willen we een kindje verschillen wij.

Nou speelt onze situatie ook nog niet echt mee. We wonen in het buitenland (Italie) en zijn beiden veel van huis ivm werk. Daarnaast weten we sinds een half jaar dat het zusje van mijn vriend kanker heeft. Deze situatie kost veel energie. Als ik met mijn vriend het onderwerp kinderen aansnij, dan geeft hij aan graag kinderen met mij te willen, maar nu nog niet. Hij ziet het voor zich als: eerst geneest mijn zusje, daarna gaan wij nog een jaartje genieten (lees: met z'n tweeen), trouwen en daarna een kindje. Ik zie hier allerlei beren op de weg. Ten eerste hebben de artsen geen gunstige voorspelling gedaan wat betreft mijn schoonzusje (geen kans op genezing, dit wil bij mijn vriend nog niet door dringen), ten tweede de lonen in Italie zijn ontzettend laag, ik zie niet in hoe we een bruiloft en daarna een kind willen gaan betalen. Zelf heb ik zoiets van, die bruiloft is niet zo nodig, laten we dat geld bewaren voor een familie (voor mij veel belangrijker) En daarnaast zou mijn vriend graag in NL willen wonen. Op zich prima maar dat betekent dat we als we gaan (r)emigreren beiden zonder vaste baan zitten en dat vind ik geen prettige, stabiele situatie om een kind op de wereld te brengen. Voordat al die "beren" gepasseerd zijn, zijn we zo weer een paar jaar verder. Zo lang wil ik niet meer wachten.

Zeker niet omdat ik bij mijn zus heb gezien dat het ook een paar jaar kan duren voordat je zwanger raakt, ten tweede omdat ik nog eens extra met mijn neus op de feiten ben gedrukt door de situatie van mijn schoonzusje. Jonge meid, niets aan de hand en ineens een tumor waarbij beide eierstokken verwijderd dienen te worden. Jullie snappen dat ik dus best "bang" ben dat het op de een of andere manier moeilijk zal gaan om kinderen te krijgen. Ook al weet ik ergens dat ik niet aan die "doemscenario's" moet denken. Mijn vriend vindt dit allemaal onzin. Hij ziet voldoende mensen om hem heen die op latere leeftijd (midden 30 of ouder) kinderen krijgen. Dus mijn argumenten van afnemende vruchtbaarheid etc vindt hij onzin en bangmakerij. Pfff, mannen!

Nou ja een lang verhaal dus. Helaas snappen mannen niet dat wij ook last hebben van onze hormomen die aangeven graag een kind te willen.

Laconiek er over beginnen lukt de laatste tijd ook niet zo goed hier. Dus om mijn vriend maar een beetje te ontlasten zou ik hier graag mee willen schrijven!
@Magz: 6 jaar? Tja, dan valt het bij mij wel weer mee, ben nu pas een half jaar bezig. Maar ik hoop echt dat ik geen 6 jaar meer hoef te wachten, ben dan 35...

Heb je wel de indruk dat hij steeds meer bijtrekt?

@Pipo: de reden is dat hij zich er te jong voor voelt en pas sinds een half jaar weet dat hij dus ooit kinderen zal krijgen (tenminste als het lukt) en hij moet erg aan dat idee wennen en ziet zichzelf voor z'n 30e nog niet met kinderen...

Het scheelt wel dat 2 vrienden van hem ook net vader zijn geworden, dus hopelijk bekijkt hij het dan iets anders. Tot nu toe overigens nog niet veel van gemerkt.

Maar ik heb de redenen die jij noemt (miskraam, afwijkingen) etc ook al aan hem verteld, maar net wat Italiagirl zegt, hij ziet dat niet. Denkt dat het wel meevalt en dat iedereen alleen altijd de slechte voorbeelden kent en dat het duizenden keren wel goed gaat.

Ik heb niet alle berichten gelezen, maar mag ik vragen of jij al wel kindjes hebt?

@Italiagirl: super vervelend dat jullie hele situatie niet echt mee zit. Best veel heftige dingen nu dus....zeker met je schoonzus. Dat is wel heel confronterend...

De reden dat mijn gevoel op dit moment enorm sterk is (qua kinderwens) is ook dat mijn hele omgeving continu vraagt of ik al zwanger ben, want ik ben net getrouwd dus....is het logisch dat....(tenminste...verwachten veel mensen) en dat is ook vrij confronterend.

En net als Italiagirl wil ik niet alleen mijn vriend ontlasten maar ook mijn twee vriendinnen. Zij willen ook graag kinderen, maar zijn nog vrijgezel, dus zitten wat dat betreft nog iets verder in het sombere gevoel en vinden dus dat ik eigenlijk niet moet zeuren want ik heb tenslotte al een man en moet gewoon ff wachten. Zij moeten eerst nog een relatie vinden.... En dat is ook wel zo, maar het helpt niet echt om mezelf beter te voelen :-)

Ik ga weer ff verder met werken, tenminste....als mijn concentratie het toelaat :-S
@Liesl, dat is zeker confronterend van je omgeving ja, al die vragen of je zwanger bent. Maar volgens mij krijgt iedereen daar op een gegeven moment mee te maken. Mijn schoonouders zitten ook continu bij mijn oudste schoonzus te "zeuren". Zij zijn 1,5 jaar geleden getrouwd. Aangezien zij nog niet helemaal zeker zijn of ze uberhaupt wel kinderen willen worden alle gezichten op zo'n moment onze kant op gewend. Lijkt wel of mijn schoonouders de hoop om opa en oma te worden nu een beetje op mijn vriend en mij gooien. Tja ik neem ze het in deze situatie ook niet kwalijk. Een dochter kan geen kinderen meer krijgen en de ander wil wellicht niet.

Verder vind ik het vooral confronterend dat een collega van mij nu zwanger is, en zichtbaar ook! En dat we dit weekend van een nichtje van mijn vriend hebben gehoord dat ze zwanger is. Zij 27, wil nog geen kinderen, woont nog bij haar ouders, haar partner woont ook nog bij zijn ouders. Dan denk ik wel eens, zij wel terwijl ze het niet wil (en totaal nog niet zelfstandig is) en ik niet... En als klap op de vuurpijl gaat mijn broer met zijn vriendin ook vanaf volgende maand beginnen.

Tja er zit niets anders op dan wachten...Dan kunnen we ons vast voorbereiden, want als ik hier zo de ervaringen lees bestaat het hele traject van ik wil een baby, naar zwanger, naar bevallen uit wachten!!!
Ha Liesl en Italiagirl! Welkom bij de club!

We kletsen hier nu al een hele tijd, en gelukkig zijn de meeste mannen hier in het afgelopen jaar overstag gegaan. Maar bij velen van ons was dat wel echt een proces van praten, huilen, niet praten, weer huilen, statistieken laten zien en hier stoom afblazen...En dan bij de meeste van ons daarna gelukkig hier vol blijdschap schrijven dat ze gingen beginnen.

En elke keer lijken de verhalen op elkaar, en hebben de mannen niet zo'n haast, voelen ze de leeftijdsdruk niet, en de hormonen al helemaal niet...

Maar gelukkig gaan ze er zelf wel over nadenken als ze merken dat hun vriendin er zo mee bezig is.

Bij mij duurde het uiteindelijk volgens mij 2 jaar, voordat ik er voor het eerst over begon, en dat we er nu ook samen voor willen gaan binnenkort (als eerst die *&#!-menstruatie weer eens op gang wil komen)

@Assie: wat een supernieuws van je echo!! Heerlijk dat je het nu aan de grote klok mag hangen

@pipo: ha gelukkig weer wat positiever! En sporten is natuurlijk altijd goed voor je. You go girl!

@Magz: auw! Eng verhaal van mijn kiezen: die ene die ze eerst in 3 stukken moesten breken voor ie eruit wilde, heeft in mijn kaak een erg pijnlijke ravage achter gelaten waar ik nog 3 weken last van had... Maar nu is alles weer goed . Succes dus, hopelijk valt 't bij jou na een paar dagen weer mee!

Hier nog geen spoortje van bloed. Ook geen enkele aankondiging. Als ik toch in ieder geval wist dat mijn cyclus binnenkort weer normaal zou zijn!! Maar dit is echt niet leuk, misschien duurt het nog wel een paar weken, of zelfs maanden
Boefje: veel sterkte vandaag.

@Orchis: wat irritant dat wachten! Hoop echt dat het allemaal snel op gang komt. Hoe was je cyclus voor de nuvaring?

@Liesl: nee, hier nog geen kinderen. We zijn druk bezig Ook kortgeleden getrouwd dus I know how you feel. Alle ogen zijn op je gericht

@Frutje: hoe is het bij jou? Al een positieve ovu test te pakken?
@ Orchis: Haha, dat had ik ook toen ik voor het eerst een potje foliumzuur kocht. Nukkeman was erbij en die keek me ineens heel verschrikt aan, zo van "dit méén je toch niet écht?!" Toch gekocht en ermee begonnen, achteraf heel blij mee (omdat het onverwacht toch zo snel zover was ).

@ Pipo: Goed idee om een mooie reis te plannen. USA, lijkt me geweldig! Soms hebben Nukkeman en ik het daar wel eens over, dat we 'die ene grote reis' nu dus (nog) niet hebben gemaakt (al komt dat vast wel een andere keer goed), dus ik snap helemaal dat jullie daar nu mee bezig zijn!

@ Magz: Yep, ontpillingsverschijnselen, herkenbaar. Ik had dan weliswaar ont-mirena-verschijnselen, maar het voelde allemaal anders. En je (verlangende) geest maakt daar dan gewoon zwangerschapskwaaltjes van... hoezo wishful thinking??

@ Assie: Inderdaad, waarom is er nou geen leuke, hippe positiemode, hè?! Ja, die is er wel, maar dan beland je meteen in een superdure boetiek... dat schiet ook niet op. Ik heb uiteindelijk helemaal niet zoveel positiekleren gekocht; veel geleend van een vriendin, maar verder gewoon truitjes etc. in een grotere (en langere) maat bij de H&M e.d. gekocht. Zit prima.

Geweldig dat je NPM zo positief is uitgevallen, heerlijk toch, die geruststelling?

@ Pauley: Join the 'slechte slapers'-club!

@ Boef: Alles oké?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven