Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Pino, sterkte vandaag.

Mijn vriendin is overleden in Marmaris, Turkije. Heeft zelfs in de Nederlandse kranten gestaan.

Was tijdens het werk, zij werkte ook als reisleister. We hadden samen luchthaven dienst, en gingen dus met de bus heen, ik in bus A, zij in bus B. Dit had ook net zo goed andersom kunnen zijn.

Haar buschauffeur is in slaap gevallen en op de verkeerde weghelft beland, en een vrachtwagen is tegen hun aangebotst.

Ze was op slag dood, ook nog 2 gasten.

Ik reed 10 minuten achter hun en ben er dus langs gereden, maar langs de goeie kant van de bus, die niet geraakt, dus ik dacht dat het wel allemaal mee viel.

Toen ik op het vliegveld aankwam hoorde ik dat ze was overleden. Ik heb echt gegild!

En toen lande het vliegtuig met de aankomende gasten en moest ik een glimlach opzetten om die te verwelkomen. Ik heb dat gedaan, maar tegelijkertijd rolden de tranen over mijn wangen.

Ik ben bij een collega in de auto gestapt en terug gereden naar Marmaris (is anderhalf uur van het vliegveld) en onderweg zie ik dat OAD een ongeluk heeft gehad! En als reisleiding ben je met iedereen gewoon bevriend, je kent elkaar van de hotels, het vliegveld en barstraat. Daar is toen een goeie vriend van mij zwaar gewond geraakt, in die bus.

Maar met hem alles is weer goed gekomen.

Volgende dag moesten we ook gewoon aan het werk, heel moeilijk. Vooral toen een gast naar mij toe kwam om te klagen dat ze de avond daarvoor geen reisleiding op haar bus had!

Ik ben toen weg gelopen.

We hebben het er allemaal heel moeilijk mee gehad. Meerdere keren per week moest je dus die route naar het vliegveld weer af leggen. En iedere keer kwam je langs die plek. Ik heb doodsangsten uit gestaan dat mijn buschauffeur ook in slaap zou vallen. Dus echt anderhalf uur lang in mijn beste Turks proberen te kletsen.

En als mijn collega's heen gingen, belden we elkaar steeds dat we goed aan gekomen waren enzo.

Heel intens.

Sommige mensen vonden dat we overdreven, want 'je gaat maar zo niet dood'. Nou, dat ging mijn vriendin dus wel.

We zijn na het seizoen ook naar haar ouders toe gegaan. Ze was geadopteerd, enigst kind. Hele lieve ouders. Schatten van mensen.

Dus......dat was allemaal erg heftig.

Wat een verhaal. Is inmiddels enkele jaren geleden alweer, maar ik denk nog heel veel aan haar.

Ik weet niet meer waar ik moet kijken voor vacatures.

De vacatures online zijn toch echt nep!

Ik sta overal al ingeschreven.

Ik kan ze allemaal nog eens bij langs bellen en even weer laten weten dat ik echt op zoek ben.

Maar ik denk dat ik binnenkort wel hier en daar een sollicitatie gesprek zal hebben.
Heftig verhaal hoor VG...jeetje pff..

Het is weer lente vandaag, lekker hè? Bij jullie ook?
Het is echt onbegrijpelijk als iemand zo plotseling overlijdt, zo onwerkelijk.

Ik was op het werk (destijds in Zwitserland) toen ik het hoorde (zijn broer belde me) dat mijn vakantieliefde gestorven was, ik brak in tranen uit en was zo emotioneel dat ik niet meer in staat was te werken (ik mocht naar huis, maar moest wel een vakantiedag opnemen, erg sociaal vond ik dat..niet dus!)

Zijn familie wilde me graag zien, omdat ze me alleen van foto's en brieven kende en dus ben ik naar Ohrid gereisd. Zo'n lieve familie, zo hartelijk. Dat deed me echt goed..

Het contact is altijd gebleven, zijn moeder vertelde me dat zijn kamer altijd mijn kamer zou zijn. Vond ik zo lief...

vivagirl, kijk ook eens in de krant...

hier schijnt nu ook de zon, het was de hele morgen mistig, helaas zie ik nu ook dat ik de ramen moet lappen...
Lijkt me ook heel bizar Heidel, dat je ineens gebeld wordt door de broer van je vakantieliefde. Toen waren jullie nog wel 'samen'?

Ik heb het wel weer gezien voor vandaag eigenlijk, is het al 17:00?

Strakblauwe hemel hier, dat wel.
We waren meer 'vrienden' als 'samen' de laatste jaren. Hij was gewoon gek op me en kon me altijd aan het lachen brengen..die eigenschap heeft mijn man trouwens ook..

Philein, ken je deze?

http://www.musicfrom.nl/s ... ,_lou/zoek_de_zon_op.html
Een heel belangrijke detail vind ik Heidel

Humor maakt of breekt een relatie, is mijn ervaring.
even de melodie erbij http://www.youtube.com/watch?v=yJL-3BVN85s
nu ik toch bezig ben...hoe vinden jullie dit lied ?

http://www.youtube.com/watch?v=M5C-zfxf0vw

deze is voor jou vivi

http://www.youtube.com/watch?v=QRmm73GE ... re=related
Wat een trieste ervaringen, VG en Heidel, bah.....Snap dat dat je niet in de koude kleren gaat zitten.....

Ben net terug uit het ziekenhuis....ben natuurlijk niet veel wijzer. Zo'n MRI valt wel mee, dat apparaat maakt alleen gigantisch veel herrie! Verder weet ik pas vrijdag meer, dan moet ik 's middags naar de neuroloog voor de uitslag.

Nu moe......van het denken.....later meer , dag lieve mede-forummers X
Come fly with me on a jetplane
Ben blij dat je vandaag voor de MRI terecht kon, pino, en eind van de week de uitslag. Dat is dan toch snel. Wachten duurt altijd lang. Ik hoop dat alles in orde is. Je weet het dan in ieder geval voor het weekend. Werk niet teveel, hoor. Beloofd? Take good care of yourself!

http://uk.santifjobs.com ken je deze al vivagirl?
Heidel, maar ik kende dit verhaal natuurlijk al.

En dat Gronings volkslied is grappig!

Pino, je hebt MRI achter de rug, nu helpen we je duimen voor een goede uitslag!

Ik heb mischien een baan!

Ik werd gebeld door een uitzendburo voor een tijdelijke baan.

En ik kan dinsdag al beginnen.

Ze zou me meer informatie mailen, maar dat heb ik niet ontvangen en ik heb haar contact gegevens niet......

Ik hoop dat ik snel de info ontvang.
Goed zo Viev, wat voor een baan dan? Weet je ook de branche niet?
Het is voor een Nederlands bedrijf, en ik moet telefooninterviews afnemen.

En aangezien ik gelijk kan beginnen zonder gesprek, neem ik aan dat het werk erg kut is en dat het verloop dus groot is.

Maakt niet uit, ik ga even lekker geld verdienen en heb tussendoor hopelijk sollicitaties en dan ooit ergens een vaste baan.

Nu alleen nog uitvogelen hoe ik haar bereik.....
You go V-girl!

Interviews in het Nederlands of Engels?

Ik hang op de bank met Criminal minds, maar kan haast mijn ogen niet meer openhouden!

Slaap lekker vast!
Wat een heftige verhalen Heidel en Viva, dat is echt verschrikkelijk. Inderdaad onbegrijpelijk als iemand zo opeens overlijdt.

Pino, gelukkig heb je de MRI achter de rug, nu maar afwachten...

Philein, het gevoel van heimwee herken ik helemaal, en is extra sterk nadat je iemand uit die tijd spreekt... Het slijt gelukkig wel

Bedankt voor het meeleven allemaal, ik wilde daarom ook even komen vertellen dat ik de stageplaats heb gekregen! Ik ga van augustus t/m december. Ben super enthousiast natuurlijk, en verbaasd dat het zo snel is gegaan allemaal. Nu begint de officiële procedure, aanvraag bij het MinBuZa, visum regelen, contracten etc... Daarna ticket en woonruimte... En omdat ik in augustus al moet beginnen wordt het haasten, ik ben op 6 augustus pas terug in Nederland. Kreeg ook nog reacties van andere landen, maar ik wil echt naar Brazil hoor!!

Viva, hopelijk valt die tijdelijke baan een beetje mee! Wel fijn dat je wat hebt, en dat je dus op je gemak verder kunt zoeken!
Jazeker, dat solliciteert toch wat meer ontspannen...en jij van harte gefeliciteerd met je Braziliaanse stageplaats...kom ons lekker versterken in de America's (midden in de nacht posten doe je al;-).

Dat doet me eraan denken...hoe maakt MajMaj het in Swietie Sranang en Avianflu in de hooglanden van Peru? Schrijf nog eens een update over jullie leven ajb! Ik ben nu de enige die vanuit deze contreien post!

En we zitten alweer bijna op 100 pag. volgens mijn instellingen dan!
Wow, goed nieuws Looola. Je stond vast te dansen van plezier!

Heb je toevallig connecties in Brazil mbt woonruimte?

Vivagirl, ook bij jou goed nieuws, fijn! Kon je het Groningse volkslied meezingen?..

nichiran..goede reis!!

Philein, ben je voor de televisie in slaap gevallen...

Sahara_Desert, ja het zou fijn zijn wat te horen van de andere outsiders.

pino, hou je taai.
Super Looola, wat een leuk vooruitzicht! Knap ook hoor!

Ook ik ben benieuwd naar hoe het met de anderen gaat, hopelijk snel meer nieuws.

Gister inderdaad mezelf maar naar bed gesleept vanaf de bank, wat was ik moe zeg. Vandaag weer aan de studie.
Gefeliciteerd Loola! Goed gedaan!

Jiji ook VG ,in ider geval iets om je bezig te houden..!
Come fly with me on a jetplane
Looola, gefeliciteerd, wat ontzettend goed!

Waar in Brazilie?

Ik heb dus nog geen info ontvangen over mijn sollicitatie.

En ik moet morgen naar het uitzendburo om me in te schrijven.

Ik zit al te googlen, want ik weet in welke wijk ze zitten, dus ik ga ze allemaal maar afbellen.

Maar ik hoop dat er snel een mailtje binnen komt.

Ook mijn fout, ik had haar telefoonnummer moeten vragen. Gelukkig heb ik haar naam onthouden, maar de naam van het uitzenburo heb ik niet onthouden.
Nog steeds geen email van het uitzendburo en ik heb alles al afgebeld en niemand weet van iets.............

Volgens mij wordt dit niks.

Ik hoop maar dat ik nog een email krijg of dat ze anders weer belt als ik dus niet op kom dagen....
Heb een email ontvangen....

Jantje Ongeduld.....
Ik ken alleen Pietje Ongeduld, grappig . In ieder geval, heb je nu een email gekregen.

Hoe is je studiedag, Philein? Interessant of slaapverwekkend?
Heel leuk Heidel!
Oke, probleempje......

Ik heb woensdag een gesprek bij Norwegian Cruise Lines!

Helemaal super, te gek, geweldig, ik ben dol blij.

Maar ik moet dus gelijk al vrij vragen.....

Meld ik dat nu al? Met het risico dat ze zeggen dat ik niet meer hoef te komen.

Of meld ik het dinsdag. En ben ik dan eerlijk over of verzin ik een doktersbezoek?

Dit is tijdelijk werk, dus ik neem aan dat ze verwachten dat mensen door solliciteren.

En ik wil alleen de middag vrij, niet eens de hele dag.

Hier heeft de hele dag geregent trouwens. Deprimerend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven