Gezondheid alle pijlers

spiraal dilemma

10-02-2011 10:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, heb een spiraal dilemma!

De huisarts zegt het is je iegen beslissing want beide is niet goed of slecht.

Sinds Juni heb ik een spiraal, werkt PRIMA..Geen pijn gehad bij het zetten, geen pijn erna, een weekje wat bloedverlies, en daar na niks meer. Wel kreeg ik last van acné een kuurtje voor gekregen en inmiddels is ook mijn huid een stukje rustiger.

Wel is mijn huid soms nog wat vetter, wat meer meeeters..en mijn haar is sneller vet, ook haar op de rest van het lichaam groeit wat sneller.

Opzich allemaal dus geen mega problemen om te zeggen ik stop ermee. Alleen was mijn gewicht ooit 61 kilo na ziekte is dit 49 geworden en ik probeerde aan te komen, dit ging goed..Helaas sinds het stoppen met de pil ging er 5 kilo vanaf dus ik ben nu net een plank. Vooral mijn borsten zijn 2 cupmaten kleiner. Ik baal hier ontzettend van. En de huisarts en ik denken dat door de pil mijn gewicht weer naar oude vormen terug gaat komen (inclusief dietiste etc.) Nu twijfel ik; moet ik hem erin laten en me nog langer vol vreten om wat aan te komen omdat hij verder prima werkt. Of zal ik hem eruit halen overgaan op de pil (wat mij verder op het ongesteld worden na ook prima beviel).
Heb je een hormoonspiraaltje? Je kan misschien ook overstappen op een koperspiraaltje.
Als het geen gevolgen heeft verder zou ik over gaan op de pil. En je kunt hem toch ook nog doorslikken zodat je niet ongesteld wordt?

(ik zou mezelf volstoppen met alles wat ik tegenkom, lijkt me heerlijk! Niet op te hoeven letten hoeveel en wat je eet,....)
Ik zou kiezen voor kunnen vreten zoveel ik wil!!!

Wat 'n enorme luxe! En daarbij niet ongesteld. Zou 't wel weten hoor!
Wat ik me dan afvraag, is als je aankomt van het slikken van de pil, wat kom je dan aan? Krijg je meer vet, of houdt je lichaam in ene vocht vast? Is dat wel gezond? Dat zou ik bespreken met de huisarts. En ik zou bespreken met de huisarts of je de pil helemaal kan blijven doorslikken zonder stopweek. Dat schijnt ook gewoon mogelijk te zijn zonder gevolgen voor je lichaam.
Hahahaha, dat zei een collega van mij ook.

Alles etenw at ik lekker vindt is natuurlijk altiijjddd fijn..maar met de pil kan ik ook nog ontzettend veel eten zonder aan te komen ben nooit echt dik geweest...61 was ooit mijn max maar zit meestal rond de 56/57 kilo (met de pil) nu 52...Overal zie ik botjes...inplaats van vrouwelijke vormen. En die borsten dat is het vooral als je gewend zit dat daar altijd gewoon...wat aardigs zit, en nu als ik truitjes aan heb niet eens meer ziet dat er iets zit (in mijn ogen)

Voel ik me iets wat onprettig en die push up bh's zitten heel naar. Borstvergroting vind ik geen optie ben ik noggg veeelll te jong voor en vind het vaak niet zo mooi.
Je kunt natuurlijk ook gewoon het spiraaltje laten zitten en tegelijkertijd de pil slikken. Dat is natuurlijk qua anticonceptie neit nodig, maar kan wel gewoon. (Ik heb ook een periode zowel een hormoon spiraaltje gehad, als de pil geslikt, op aanraden van mijn gyn.)

Dan is je probleem volgens mij opgelost
Hoi Nike dat is een goede inderdaad.

Voor een gedeelte is het absoluut vocht, maar mijn lijf regaeerde tevens heel anders op de hormonen van de pil.Zo had ik ooit toen ik begon (ja ook niet gezond) Maar een derde borst in ontwikkeling. Een operatie gehad en overgestapt op een andere pil. Die heb ik jaren lang geslikt. Dus eigenlijk ken ik mijn lijf niet anders dan wat meer vocht en door de hormonen wat meer borst.

Opzich niet ongezond aangezien veel vrouwen dit hebben met gebruik van de pil.

Zoals me lijf er dus nu uitziet zal ongetwijfeld...het echte "gezonde" lichaam zijn met veel minder hormonen.
quote:gember999 schreef op 10 februari 2011 @ 10:53:

Je kunt natuurlijk ook gewoon het spiraaltje laten zitten en tegelijkertijd de pil slikken. Dat is natuurlijk qua anticonceptie neit nodig, maar kan wel gewoon. (Ik heb ook een periode zowel een hormoon spiraaltje gehad, als de pil geslikt, op aanraden van mijn gyn.)

Dan is je probleem volgens mij opgelostSuper bedankt voor de tip, ik zla mijn huisarts vragen of het geen kwaad kan als dit voor langere tijd is!
quote:schaapje88 schreef op 10 februari 2011 @ 10:56:

Hoi Nike dat is een goede inderdaad.

Voor een gedeelte is het absoluut vocht, maar mijn lijf regaeerde tevens heel anders op de hormonen van de pil.Zo had ik ooit toen ik begon (ja ook niet gezond) Maar een derde borst in ontwikkeling. Een operatie gehad en overgestapt op een andere pil. Die heb ik jaren lang geslikt. Dus eigenlijk ken ik mijn lijf niet anders dan wat meer vocht en door de hormonen wat meer borst.

Opzich niet ongezond aangezien veel vrouwen dit hebben met gebruik van de pil.

Zoals me lijf er dus nu uitziet zal ongetwijfeld...het echte "gezonde" lichaam zijn met veel minder hormonen.

Derde borstontwikkeling? Nog nooit van gehoord.

Maar als je lijf zo sterk op hormonen reageert, waarom wil je ze dan nog?
Haha kan kloppen ik was de derde in nederland. Nou er was al borstontwikkeling. En toen ik op mijn 15e met de pil begon..is die borst verder gaan ontiwkkelen. Best een raar gezicht in bikini;)

Nou dat was met de eerste pil die ik slikte daar na had ik microgynon, vergeef me als ik het verkeerd schrijf...

En dara had ik verder geen last van hormonen behalve danw at kilo's zwaarder en iettss meeerrr borst volume.

Ik ben toen gestopt met de pil omdat ik dan weer thuis sliep dan bij me vriend dus of ik vergat een strip me ete nemen. Of ik had er twee en wist dans teeds niet hoeveel ike r nog moest uit de andere strip. Plus dat ik toen nog de luxe had dat ik veel op vakantie kon dus veel tijdsverschil enzo. Inmiddels woon ik samen en ga ik daardoor ook wat minder op vakantie (sjeetje wat is zo een eerste jaar duur) Dus valt de rompslomp die ik toen met de pil had weg
O sorry voor alle typfouten, zit te eten(zoals gewoonlijk) en wilde met me plakvingers...niet me toetsenbord vies maken

Maar goed, als je van de pil minder bijwerkingen hebt, zou ik lekker voor de pil gaan.
Dat zijn best wel veel kleine klachten bij elkaar zeg. Dat zou voor mij reden genoeg zijn om dat ding er uit te laten halen. En als je aan de pil bent hoef je ook helemaal niet vaak ongesteld te worden hoor. Ik slik bijvoorbeeld mijn pil 6 periodes achtereen door en dan pas las ik een stopweek in. Ik word dus maar 2 keer per jaar ongesteld. Ideaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven