betaalbare vlooienband katten

10-02-2011 13:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2 weken weer 2 katten in mijn appartement. Ik wil ze allebei een vlooienband geven. Vroeger kon je die voor weinig bij het Kruidvat of bij AH halen, maar die verkopen ze niet meer. Kom ik bij de dierenspeciaalzaak, betaal ik bijna 10 euro per vlooienband. Heeft iemand nog een portemonnevriendelijk idee?
Bij de Plus hier zie ik ze wel eens hangen. Voor een euro of 6. Of het wat is weet ik niet. Wij gebruikten van die megadure druppels nadat we een vlooienplaag hadden.
Action! nog geen 2 euro volgens mij en een heel veilig bandje met van die inkepingen in het geval kattenvriend ergens blijft hangen, dan breekt de band in plaats van kattenvriend te wurgen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het is je vraag niet maar waarom koop je dan geen vlooiendruppels? Zijn ook te koop bij het Kruidvat.

Het is zo vies een kat te aaien die zo'n vlooienband om heeft.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Action ¤1,49
Ik was dus vandaag bij de Action, geen vlooienbanden. Ook nog nagevraagd.

En Mylene-V, ik heb de druppels van het Kruidvat en dan gaat het dus om kort werkende stof, bedoeld om het aanwezige kruipende materiaal even van de kaart te vegen.

Ik wil nu graag vlooienbanden als 'onderhouds'-actie, omdat ik niet denk dat alles mijn huis al uit is.

Quaker, ik ga straks even bij de Plus langs.
Ik ga ieder half jaar even met mijn katten naar de dierenarts voor een injectie Program. Zijn ze een halfjaar vlovrij. Het is niet het goedkoopste spul, maar het werkt top.

Bij vlooienbandjes heb je toch vaak dat "het bereik" beperkt is zodat vlooien rond de staart niet bereikt worden. En de werking neemt snel af.
Bij de Boni hebben ze ook altijd goedkope vlooienbanden/druppels.
die goedkopen werken meestal niet lang. Die van mij kost bijna 20¤ voor is zowel voor vlooien als ook voor teken en werkt 6 maanden. geen enkele vlloi of teken meer gezien sindsdien. Dat vind ik het wel waard.
Ik zou eens uitrekenen of een vlooienband echt wel goedkoper is. Goeie druppels helpen ook tegen vlooieneitjes en niet alleen tegen de levende vlooien. En die werken 2 maanden normaal dus reken dat uit.

Verder heeft het geen zin als je niet je deurmatten en kleden enz. inspuit met vlooienspray. Want een vlooienband helpt alleen tegen bestaande vlooien en vlooien leggen per stuk en per dag 21 eitjes. Verder is het een feit dat er maar 5 % van de vlooien op de kat zitten, de rest zit toch in het huis.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Boni net gebeld Elimia, heeft alleen de kruidvatdruppels... Helaas.

En Mylene-V, langwerkende druppels is wat mij betreft ook een optie, maar ik wil graag kijken wat de mogelijkheden zijn tegen lage kosten.
Met dank aan Quacker. Heb de vlooienbanden nu van de Plus voor 6 euro. Van een goed merk. Thanks!
You're welcome
Mijn huis vlo vrij houden vind ik wel wat waard.

Ik gebruik druppels, dat is 1 dagje opletten als je aait en klaar.

Vlooienbanden stinken vreselijk!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Die druppels van de kruitvat is niks, bij mijn katten hielpen ze niet. Ene kat heeft een vlooienallergie. Druppels van de DA zijn veel beter
quote:mariona schreef op 10 februari 2011 @ 14:22:

Ik ga ieder half jaar even met mijn katten naar de dierenarts voor een injectie Program. Zijn ze een halfjaar vlovrij. Het is niet het goedkoopste spul, maar het werkt top.

.Hoeveel betaal je daarvoor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven