stoom vloermop

10-02-2011 11:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een folder stond deze week een Stoom vloermop in de aanbieding. 1500 w, waterreservoir van 0.8 liter en geschikt voor tapijt. Wij hebben vloerbedekking op de trap en willen dit graag een keer reinigen. is zo'n stoomapparaat geschikt? Wie heeft hier ervaring mee?
Zo'n vloermop is meer om te dweilen volgens mij. Het is niet te vergelijken met een tapijtreiniger. Ik zou in dit geval dan ook eerder een tapijtreiniger huren bij een bouwmarkt.
Wij hebben een stoomreiniger met diverse hulpstukken, dus wel iets anders als een vloermop. De werking zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Ik heb laatst de vloerbedekking op de trap ermee gereinigd (één van de katten had een ongelukje en wist het te presteren om te spugen op het enige deel van ons huis waar tapijt ligt) en dat ging prima.
Het is dus die van het plaatje hieronder en er staat bij dat het wel geschikt is voor tapijt. Maar de trap is van hout en daaroverheen zit dus vloerbedekking...

@ikbenanoniem, waar haal je zo'n reiniger die jullie hebben dan en hoeveel kost zoiets?
quote:boem schreef op 10 februari 2011 @ 15:11:

Het is dus die van het plaatje hieronder en er staat bij dat het wel geschikt is voor tapijt. Maar de trap is van hout en daaroverheen zit dus vloerbedekking...

[afbeelding]

Boem, mijn zus heeft die en is er niet zo happy mee. Je moet het reservoir snel bijvullen en die driehoekige hoezen zijn duur in aanschaf.

Wij hebben er één van Kärcher en die kostte destijds 160 euro. Gekocht bij Scheer en Foppen geloof ik.
Ik heb een stoom reiniger voor de vloer omdat we een tegelvloer met een nogal poreus oppervlak hebben, en eerlijk is eerlijk als ik met dat ding heb schoongemaakt en je loopt er met witte sokken daarna overheen dat blijven je sokken wit. Het is beter dan mijn (bijna) dagelijkse dweilbeurt.Hoe zo'n ding voor tapijt werkt weet ik niet, gaat een tapijt met wol niet krimpen of zo?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Tnx ikbenanoniem, ik zal eens rondneuzen voor zo'n karcherding, beter iets meer geld en een goed ding, dan rotzooi.

@sweetfirefly, het lijkt me dat als er staat, geschikt voor tapijt, de wol dan niet gaat krimpen. Maar ja het wordt wel heet idd.
Zou ook een iets krachtiger nemen als ik jou was. voor 4 tientjes kun je niet heel veel kwaliteit verwachten. Duurder is niet altijd beter, maar te goedkoop moet je ook een belletje gaan rinkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven