vriendinnenleed

11-02-2011 17:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

hopelijk kunnen jullie mij helpen mijn gedachten te ordenen, want ik heb een probleem met mijn beste vriendin.

helaas wonen we een heel eind uit elkaar en dat maakt dingen niet makkelijk.

het probleem is als volgt; ik had een afspraak met haar en nog een vriendin om naar een museum te gaan maar een paar dagen ervoor kreeg mijn zoon een uitnodiging voor een kinderfeestje buiten de stad dus ik wist niet zeker of ik nog naar het museum kon, want zoon kon evt. ook mee rijden met de moeder van het kindje.

Ik heb geprobeerd tijdig de moeder te bereiken om dat na te vragen, maar nog voor ik een antwoord had heeft mijn beste vriendin mij gebeld om te vragen of de museum uitstap nog door ging. en ik vertelde eerlijk dat ik misschien niet meer kon vanwege dat feestje, maar het kon goed zijn dat als zoon mee kon rijden dat alles gewoon als geplant door ging.

nu komt het, heeft zei meteen die andere vriendin gebeld en gevraagt of zei naar haar toe wilde komen mocht ik afzeggen.

Op zich niets verkeert aan haar vraag maar ik hoorde deze vraag in een hele andere context namelijk; ik zou waarschijnlijk afzeggen kom jij maar naar mij, en dat maakte mij boos.

waarop ik haar gebeld heb en heel rot tegen haar heb gedaan want ik was niet alleen boos omdat ze die vraag heeft gesteld maar ook omdat ik vond dat het haar plaats niet was om die andere vriendin in te lichten dat ik misschien wel af ga zeggen, ik vond dat ze op ze minst kon wachten tot ik het zeker wist of ik kon of niet.

Welnu om een lang verhaal kort te maken het meningverschil is hoog op gelopen en ze heeft de hoorn op de haak gegooid want ik deed heel boos en ze had niet het gevoel iets te bereiken (de reden waarom heb ik gehoord via via)

Omdat ik toch wel wil dat het goed komt heb ik haar een mail gestuurd (telefoon nam ze niet op ) met mijn excuses dat ik zo boos deed, de mail terug was als volgt zij had niets fout gedaan en wilde mij alleen daar persoonlijk over spreken.

maar ik ben toch niet alleen fout?? wat denken jullie kan ik van haar ook een excuus verwachten??

bedankt dat ik mijn hart mocht luchten.
Wanneer had jij dan zeker geweten of je wel of niet mee kon?

Zou zij dan nog tijd hebben gehad om iemand anders mee te vragen of kon zij dan het uitstapje ook wel vergeten?
Waarom heb je geen mail gestuurd naar alle betrokkenen? Dat maakt het wel duidelijker en je kan uitleggen over de afspraak.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik snap het eigenlijk niet zo goed.

Jullie zouden met z'n 3en gaan. Je vriendin vraagt nu of die 3e persoon naar haar toekomt, maar ze zou toch al meegaan?
quote:Primabella schreef op 11 februari 2011 @ 17:16:

Jullie zouden met z'n 3en gaan. Je vriendin vraagt nu of die 3e persoon naar haar toekomt, maar ze zou toch al meegaan?Dat heb ik ook begrepen, vandaar mijn vraag in mijn 1e post van dit topic.
Is het niet handiger om eerst dat persoonlijke gesprek even af te wachten?
Tjonge, je doet rot tegen haar om niets en verwacht dan ook nog excuses? Je mag blij zijn dat ze nog vriendinnen met jou wil blijven.
TO, het verhaal is warrig en komt op mij over als:

ik ga niet meer naar uitstapje, dus mag dat niet meer doorgaan. Maw, ik geen plezier, anderen ook niet.

als dit daadwerkelijk jouw gedachte was vind ik dat behoorlijk egoïstisch...

Ik begrijp volkomen dat vriendin haar middag nog probeert te redden!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Ik snap echt niet waarom je moeilijk deed. Je vriendin heeft gewoon een plan B gemaakt voor als jij niet zou kunnen.

Wees blij dat ze zo flexibel was.

(vanaf daar heb ik ook niet meer verder gelezen)
Ik denk dat je de onverwachtse uitnodiging van het kinderfeestje, jou even iets teveel werd. Dan raakte je licht in paniek (hoe het e.e.a te regelen) en jij reageert het af op je vriendin aan de telefoon.
..
Jij wist nog niet zeker of je kon komen. Je vriendin heeft de andere vriendin bij haar uit genodigd, mocht jij niet meer kunnen komen. Begrijp ik het zo goed? Dan is dit mijn antwoord:

Het is toch niet meer dan logisch dat zij nog wel gezellig iets gaan doen? De datum staat toch? Ik vind niet dat je vriendin iets fout heeft gedaan. Jij daarentegen wel door zo uit te vallen, ik begrijp niet zo goed waarom je boos wordt? Had je het gevoel buitengesloten te worden?
Hoi

Dank voor de reacties, superstar: zij belde mij 3 dagen voor de museum afspraak, ik heb haar gezegd dat ik het ,s avonds uiterlijk de andere dag zeker wist of ik mee kon of niet.

Jaja: ik kreeg geen kans om een mail te sturen want zodra wij ophingen heeft zij die andere vriendin gebeld, ook nadat ik had gezegd dat ik eerst alles wilde afwachten en zeker haar ook zou inlichten, zodat ze evt. nieuwe plannen kon maken met vriendin 2 ik wilde op dat moment geen slapende honden wakker maken want misschien was er geen probleem.

Primabella; beste vriendin vertelde mij aan de telefoon dat ze niet naar het museum kon vanwege krappe geld situatie, eigenlijk wilde ze het uitje veranderen door ons alle bij haar uit te nodigen maar door dat zoon een feestje had was dat qua afstand voor mij niet haalbaar, we wonen 50 km uit elkaar, ik heb een auto zij zijn beide afhankelijk van openbaar vervoer. daarom kon ze niet mee naar het museum.
Ik begrijp 't ook niet helemaal. Als ik het zo lees, begrijp ik niet goed wat je vriendin verkeerd gedaan heeft. Dat zij er al vanuit ging dat jij toch niet mee zou gaan? Mss heeft ze jou verkeerd begrepen.

Hoe dan ook; ik zou maar zuinig zijn op je vriendinnen. Goede vrienden heb je niet zomaar.

Praat dit met haar uit zonder gelijk allerlei verwijten naar haar te gooien. Probeer haar standpunt eerst te begrijpen. Zo te lezen, heb jij ook al haar gedachten ingevuld; dus vraag haar gewoon hoe, wat, waarom. Dan komen jullie er vast wel uit.
wat je water geeft, groeit
en waarom ben je uit je slof geschoten dan?
life ain't a perfect story, write it while you live it
Denk dat je even voor jezelf na moet gaan waarom je boos werd. Voelde je je buitengesloten, vond je het flauw dat er meteen iets anders werd geregeld MITS jij niet meer kon (in mijn opinie dan onterecht van jou, of heb je je ook verheugd op het uitje en vind je het jammer als het niet door gaat?

Komt vast wel weer goed.
Mee eens. Met elkaar praten zonder verwijt. Zeg eerlijk wat je in de eerste alinea van je openingspost ook schrijft.
..
Dus jullie wonen ver uit elkaar en hadden een afspraak staan om naar het museum te gaan. Vlak van te voren kreeg je zoontje een uitnodiging voor een kinderfeestje en het evt wegbrengen van zoon daarnaartoe had voor jou prioriteit boven de afspraak met je vriendinnnen.

Als vriendin belt om de afspraak te checken zeg je alvast dat je misschien niet kan, die vriendin belt waarschijnlijk daarna zoals gepland ook de volgende vriendin op om ook bij haar de afspraak te checken en bespreekt ook alvast een plan B.

Ik zie niet in waar zij de fout is is gegaan.
Na die tweede post snap ik het helmaal niet meer, je had een afspraak om naar het museum te gaan en toen die vriendin belde wilde ze het museum cancellen en ipv daarvan naar haar huis gaan, maar dat was te ver icm met het kinderfeestje van zoonlief?
quote:hendrika76 schreef op 11 februari 2011 @ 17:25:

Primabella; beste vriendin vertelde mij aan de telefoon dat ze niet naar het museum kon vanwege krappe geld situatie, eigenlijk wilde ze het uitje veranderen door ons alle bij haar uit te nodigen maar door dat zoon een feestje had was dat qua afstand voor mij niet haalbaar, we wonen 50 km uit elkaar, ik heb een auto zij zijn beide afhankelijk van openbaar vervoer. daarom kon ze niet mee naar het museum.

Dank je wel voor je toelichting, maar ik snap het nog steeds niet.

Je vriendin kon niet naar het museum vanwege geldgebrek, dus ze belde je om te kijken of jullie alletwee naar haar toe zouden willen komen. Jij wilde dat wel, maar wist nog niet zeker of dat kon ivm zoontje. Daarna heeft ze de andere vriendin gebeld en die vast uitgenodigd. Klopt het zo?

Maar dan maak het toch niet uit? Als jij wél zou kunnen, zou die 3e persoon naar je vriendin toekomen. En als je níet zou kunnen ook. Of was je ervan uitgegaan dat zij dan ook niet meer zouden afspreken?
Jij hebt 'n afspraak met je vriendinnen en je twijfelt over afzeggen door 'n er tussendoor gekomen afspraak van je zoontje? Waarom laat je je vriendinnen barsten? Je kunt toch gewoon iets/iemand voor je kind regelen als jij al 'n afspraak had staan? Is echt niet leuk als mensen continu dingen afzeggen/veranderen omdat kind er met iets tussendoor komt.
Als ik een afspraak met meerdere personen heb, dan mail ik van tevoren naar ieder1 zodat ze hetzelfde verhaal lezen.

Mocht het (in jouw geval ook) niet lukken, dan leg ik de situatie pas uit wanneer het duidelijk is. Gewoon helemaal niets erover zeggen tot het e.e.a. goed geregeld is betreft de afspraak.

Toen jouw vriendin belde, had je er beter even niets over kunnen zeggen totdat jouw zoontje vervoer/oppas had rondom het kinderfeestje.
Maar vertel eens had je nu achteraf wel of niet mee gekund?
Wat een ontzettend raar verhaal. Als ik het goed begrijp belt vriendin A jou of het uitje nog door gaat omdat ze eigenlijk niet zo veel geld voor het museum heeft en in plaats daarvan jullie bij haar thuis wil uitnodigen. Jij weet het nog niet en zij belt vriendin alvast om haar bij haar thuis uit te nodigen.

Waar zit het probleem??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven