Mode & Beauty alle pijlers

Kousen

14-10-2007 12:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beginnende kousdrager en vraag me af: Waar koop je kousen voor bij jarretelles? Alleen bij de lingeriezaak? Ik heb nu steeds kousen met plakrand, maar heb soms het gevoel dat ze gaan afzakken. Na een paar keer dragen doen ze dat dan ook, erg vervelend.

Heb je nog een supertip voor merk, soort of iets anders, hoor ik het graag!
Ik koop altijd kousen van Oroblu, die zitten bij mij altijd goed en zakken niet af.
Weet niet of je Jambelle kent?? Dat is een kousenwinkel..
Mijn reactie is wel een beetje laat maar op My-Elegance kun je veel informatie vinden over het dragen van kousen.
Kousen met plakrand moet je na 1 dag dragen in de was doen, anders gaan ze idd afzakken.

Kousen voor jarretelles hebben ze ook bij bijenkorf en v&D moet je ff zoeken. Persoonlijk vind ik jarretelles nogal onhandig. ik ga voor de plakvariant.

En met dit weer overdag gewoon een maillot. anders krijg je wel een hele koude kont.
Als je jarretelles wil gaan dragen kan ik je aanraden om deze via internet te bestellen. In lingeriewinkels vind je alleen gordels met 4 clipjes die ook nog van plastic zijn. Op internet vind je gordels met 6 clipjes die van metaal zijn, je kousen blijven dan veel beter zitten. Via internet kan je ook kousen bestellen, gewoon ff googelen.
Oroblu kousen met een plakstrip zakken bij mij zelden af. Je moet de kousen wel eerst een keertje uitwassen in lauw water dan werkt de plakrand beter, dat is een tip die ik van echt zo'n oud kousendametje bij de v&d.
quote:xxxjes schreef op 24 december 2007 @ 19:37:

Oroblu kousen met een plakstrip zakken bij mij zelden af. Je moet de kousen wel eerst een keertje uitwassen in lauw water dan werkt de plakrand beter, dat is een tip die ik van echt zo'n oud kousendametje bij de v&d.

He, wat een goede tip. Ik draag zelf ook het liefste kousen met een plakrand. Koop ze nu altijd bij de Hema. En ja, ik heb soms ook last van zakkende kousen. Loop je op je werk met één kous onder je knie . Dan voel je je wel een beetje ..........

Ik zal ook eens gaan googelen op jarratel en kousen. Kan ik ook wel eens gaan dragen. Alles beter dan een panty waarvan het kruis 10 cm lager zit dan waar het hoort!
Plakkousen draag ik altijd van het merk Falke. Oroblu blijft bij mij niet zitten. Falke heeft ook een mooiere kantrand aan de bovenkant.
www.classic-legs.com

supermooie kousen voor weinig geld!!
Ik koop mijn kousen altijd bij de Hema.

mooie kousen voor weinig geld
Als ik eerlijk ben, vind ik de kousen van de hema helemaal niet mooi. Ik heb ze ook even gedragen, maar als je de stof vergelijkt met oroblu of iets anders, dan is de hema echt niets...
Kassa had vorige week een onderwerp over panty's. Natuurlijk wat draagcomfort betreft een ander verhaal maar wat betreft de materialen waarschijnlijk ook relevant voor hold-ups/jarretelle kousen van de betreffende merken.

Test panty's Kassa.
Jarretels draag ik eigenlijk nooit. De hold-ups van stessonline vind ik wel fijn ik krijg er geen irritatie van en ze blijven goed zitten.
Spammert
Koop je wel een goede maat, niet te groot? Verder niet wassen met wasverzachter (koud water is dus ook een goede!).

Alle kousen koop ik bij de V&D van Oreblue. Die hebben kousen met en zonder plakrand in de kleuren die jij zoekt.

Die zonder plakrand zijn wel alleen goed als je echt een goede jarretelgordel hebt. Die sex - gevalletjes van de Hunkemoller hebben te weinig riempjes. Misschien wel fijn om te weten voordat je die kousen op het werk aandoet.
Ik koop mijn kousen bij nylonkousen.net Erg goed. En een goede jarretelgordel met minimaal 6 jarretelles of een corselet kan je bij mioki.nl bestellen. Twee hele goede adressen.
Ik heb deze kousen gekocht en heb ze vandaag gedragen en zitten echt geweldig. Zitten zeker zo fijn als mij Oroblu kousen.
Ik ben zelf nogal lang en de meeste kousen zijn iets te kort, zeker in combinatie met jarretelles. Ben heel tevreden over Falke en Kunert. Zowel de gewone kousen, holdups als panty's. Ik geloof dat beide merken te koop zijn bij de Bijenkorf.
Hier tevreden met hold-ups van de Hema. Als ze dreigen af te zakken even handen onder de kraan houden, je benen op hoogte van de plakrand iets vochtig maken en voila...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven