Gezondheid alle pijlers

Net gestopt met Citalopram: mag ik al weer Ibuprofen

12-02-2011 10:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag slikte ik mijn laatste tablet Citalopram 10 mg. Gedurende de tijd dat ik dit medicijn gebruikte, mocht ik geen Ibuprofen gebruiken, en ik heb dan ook trouw Paracetamol geslikt in het geval van hoofdpijn e.d. Maar ik ben al een dagen flink ziek, ben ervoor bij de dokter geweest en die concludeerde dat mijn holten vol zaten en dat ik maar aan de neusspray moest om ze leeg te krijgen. Ik kreeg verder geen antibiotica ofzo. Prima maar ik ben nu een dikke week ziek en ik word gek van de koppijn. Het begint nu een beetje op migraine te lijken. In het verleden hielp dan alleen Ibuprofen, en ik wil dan ook heel graag een tablet slikken maar ik durf niet zo goed. Weet iemand of het al veilig is?
Ja, dat weet de apotheek.
Staat dat in de bijsluiter van de citalopram? Ik kan me dat niet herinneren en heb toendertijd beide medicijnen tegelijk gebruikt, misschien hebben ze de bijsluiter ondertussen aangepast. Ik slik het al jaren niet meer.

Google even op de woorden citalopram en bijsluiter, als je zelf geen bijsluiter meer kan vinden. Misschien staat er ook in waarom ze niet samengaan, ik kan me voorstellen dat dat is vanwege mogelijke maagklachten, en dan lijkt het me geen bezwaar om nu ibuprofen te gebruiken
Ik heb even voor je gegoogeled en in de hele bijsluiter is nog steeds niets te vinden over gebruik samen met Ibuprofen. Het klinkt dus als een persoonlijke mening van je huisarts .....
Ja hoor dat mag je gebruiken. Alleen samen mag het niet ivm kans op maagbloedingen. Ik zou wel wat eten voordat je ibuprofen inneemt. Om de kans op irritatie van de maag te verkleinen.
weet je hoe slecht ibuprfen is??

dat word door de meeste artsen afgeraden

er is ook al een een programma over geweest en daar kwam het niet zo best uit
Middje, daar wordt niet naar gevraagd en ibuprofen bevat een bijsluiter hoor. Ieder mag voor zichzelf besluiten of de kwaal erger is dan het middel. Soms werken andere pijnstillers nu eenmaal niet. Als het onaanvaardbaar slecht was dan was het niet op de markt en natuurlijk moet je met medicijnen altijd letten op de dosering, het is geen snoep
euhmm hoor je mij daar wat van zeggen ik zeg alleen dat het de slechte pijnstiller is die er maar kan zijn dat is uit een onderzoek gebleken

en wat iemand daar mee doet moet ie zelf weten ik zou de laaste zijn die daar wat van zegt

en er is zoveel op de markt wat slecht is en toch is het er dus.......
Mwah, ik denk dat er wel grotere rotzooi is hoor, pijnstiller-technisch.

Ik zweer trouwens bij brufen-achtige medicijnen als ik echt goed koppijn heb of iets in die geest. Paracetamol doet bij mij dan weer geen flikker.

Overigens zie ik graag wetenschappelijke links dan, naar onderzoeken waaruit blijkt dat het inderdaad zo slecht is. Heb je die ook voor me?
668, the neighbour of the Beast
Hoe 'slecht' het is staat in de bijsluiter en kan iedereen zelf lezen. Er wordt hier gevraagd of het nog kan interfereren met de citalopram, de discussie gaat niet over hoe goed of slecht het medicijn is. Open gerust een eigen topic als je het daarover wilt hebben
En ontopic; volgens mij mag het inderdaad niet samen omdat het maagproblemen kan geven. De citalopram is nu al lang en breed uit je maag verdwenen natuurlijk, dus zou het geen kwaad moeten kunnen.
668, the neighbour of the Beast
.
er is een heel programma geweest denk kassa spijker me er niet op vast

ik nam iid ook ibu voor hoofdpijn omdat asprine idd niet helpt maar van ibru krijg ik buikpijn etc etc

maar goed zou jullie veder met rust laten

want ik dwaal af

iig succes raon!
Van www.apotheek.nl Dit is voor gelijktijdig gebruik. Ik zou de apotheek bellen!!

Ontstekingsremmende pijnstillers, zoals ibuprofen, diclofenac, acetylsalicylzuur en naproxen. Deze medicijnen kunnen bijwerkingen op de maag veroorzaken, zoals een maagbloeding. Gelijktijdig gebruik van citalopram vergroot de kans op deze bijwerkingen. Gebruik daarom liever paracetamol als pijnstiller. Die heeft dat nadeel niet. Wees extra alert als u toch citalopram samen met een ontstekingsremmende pijnstiller moet gebruiken, en raadpleeg uw arts bij maagklachten. Meestal adviseert de arts u een maagbeschermer te slikken om maagklachten te voorkomen. Overleg met uw arts of dat bij u nodig is.
Wat een onzin, dat dat niet samen zou mogen. Zolang het incidenteel is, en je gewoon alert bent op maagklachten kan het echt geen kwaad.
Ik zou het doen. Je bent al 3 dagen van de citalopram af. En 10mg is natuurlijk ook maar heel weinig.

Sterkte!
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 12 februari 2011 @ 12:00:

Wat een onzin, dat dat niet samen zou mogen. Zolang het incidenteel is, en je gewoon alert bent op maagklachten kan het echt geen kwaad.Ehm, aan een maagbloeding kun je zonder dat je het merkt al bijna doodgebloed zijn!!! Echt, als er bij geneesmiddelen staat dat ze niet samen gebruikt mogen worden, moet je het ook echt niet doen zonder eerst met je arts te overleggen.
Het duurt een week voor citalopram uit je bloed verdwenen is.

Het is niet absoluut dat je geen ibuprofen mag, de combinatie is alleen niet echt handig. Van één ibuprofen krijg je geen maagzweer. Als je het nu een week lang driemaal per dag gaat slikken, ligt het al weer anders.

Ik zou dit soort vragen overigens niet op een forum stellen, maar aan je huisarts of apotheker. (En dan ook echt aan je huisarts of apotheker. Mijn ervaring is dat assistenten niet altijd even goed op de hoogte zijn, helaas...)

Er kunnen hier wel mensen rondlopen die zeggen dat ze arts zijn, maar dat kun jij niet controleren...
Occam's razor
Citolapram en Ibuprofen is geen wenselijke combinatie. De mensen die hier beweren dat het 'onzin' is; schoenmaker blijf bij je leest!

Aangezien je inmiddels al gestopt bent met Citalopram mag je nu best Ibuprofen gebruiken. Denk er wel aan om het niet in te nemen op een lege maag.

Wil je dit bevestigd hebben, bel dan even met de dienstdfoende apotheek
Niet op een forum vragen maar de apotheek bellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Echt, als er bij geneesmiddelen staat dat ze niet samen gebruikt mogen worden..

Maar dat staat er dus niet.

quote:schoenmaker blijf bij je leestLaat ik nou net verpleegkundige zijn én citalopram gebruiken!
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 12 februari 2011 @ 14:51:

[...]

[...]

Laat ik nou net verpleegkundige zijn én citalopram gebruiken!En ik apothekersassistente, weet dus goed waarover ik praat, en ik kom dus heel veel deze interactie tegen! Jij dan niet? Ik kan me niet voorstellen dat je dan kan beweren dat een interactie 'onzin' is en 'zomaar' zegt dat deze combi geen probleem is. Zeker niet zonder maagbeschermer.
Ik slik ook citalopram en je mag er wel ibuprofen bij gebruiken. Je moet alleen een beetje alert zijn op je maag. En als je er omeprazol (maagbeschermer) bij slikt is er erg weinig aan de hand
Ik mocht na het trekken van mijn verstandskiezen gewoom ibu 600mg gebruiken, heb zelf maar om een maagbeschermer gevraagd bij de huisarts.
Heel verstandig Isabon! Ik zeg ook niet dat het een absolute 'nee' is, alleen is het wel iets om mee op te passen. Bij voorkeur zou ik zulke combi's niet doen zonder overleg met apotheek of arts.

Alleen word ik een beetje 'kriegelig' wanneer men interacties afdoet met 'onzin'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven