Misselijk rond eisprong en menstruatie
maandag 14 februari 2011 om 07:39
Sinds mijn bevallingen heb ik maandelijks last van misselijkheid en soms zelfs overgeven. Hier had ik vroeger nooit last van! Heb het rond mijn eisprong en rond mijn menstruatie enkele dagen. Het resultaat is dat ik soms de helft van de maand mij slecht voel...Momenteel neem ik nog geen pil. Zou dit verbetering kunnen geven of juist niet?
maandag 14 februari 2011 om 08:15
Hier hetzelfde probleem. Sinds een miskraam in oktober heb ik ook deze klachten en daarbij ook heel erg veel pijn rondom de eisprong. Kan soms niet lopen van de pijn. Tussen eisprong en menstruatie heb ik altijd klachten als misselijk, pijnlijke borsten etc. Eigenlijk de zwangerschapsklachten die ik in oktober had alleen ben ik niet zwanger. Voor mijn miskraam had ik nooit ergens last van. De pil slikken is voor mij geen optie omdat we een kinderwens hebben maar ik heb gelezen dat dat de klachten kan verminderen.
maandag 14 februari 2011 om 08:32
Ik had gehoord dat de pil niet voor iedereen de oplossing is. Als je erg reageert op hormomen kan het het tegengestelde effect hebben. 8 maanden geleden ben ik bevallen en sinds dat ik met borstvoeding gestopt ben is het begonnen...Misschien hoort het wel bij ontzwangeren. Ze zeggen vaak 9 maanden op, 9 maanden af. Misschien heeft mijn lichaam nog enkele maanden nodig om mijn hormomenhuishouding te herstellen :p
Ik ga in elk geval eens contact opnemen met mijn gynae. Maar die is nogal snel in het voorschrijven van hormomen...
Ik ga in elk geval eens contact opnemen met mijn gynae. Maar die is nogal snel in het voorschrijven van hormomen...
maandag 14 februari 2011 om 09:26
geen idee of het bij het ontzwangeren hoort ,
ik heb dat al jaren , misselijk soms overgeven met daarbij hoofdpijn,
ik slik al 13 jaar geen pil meer omdat mijn man zich toen heeft leten helpen,
ik hou er rekening mee en ga dan ook geen drukke toestanden bezoeken maar het is geen oplossing,
cahuita ...sterkte en ik hoop natuurlijk dat het de volgende keer wel goed gaat !
ik heb dat al jaren , misselijk soms overgeven met daarbij hoofdpijn,
ik slik al 13 jaar geen pil meer omdat mijn man zich toen heeft leten helpen,
ik hou er rekening mee en ga dan ook geen drukke toestanden bezoeken maar het is geen oplossing,
cahuita ...sterkte en ik hoop natuurlijk dat het de volgende keer wel goed gaat !

maandag 14 februari 2011 om 10:30
Jeetje wat toevallig! Ik heb precies hetzelfde! Ik ben 4,5 maand geleden bevallen. Bij mij is het ook begonnen nadat ik met borstvoeding ben gestopt. Ik was als de dood dat ik weer zwanger was, heb wel 5 testen gedaan. Maar dat was het niet en ik ben ook gewoon ongesteld geworden. Ik ben sinds een week weer met de yasmin pil begonnen. Hopelijk gaat dat helpen, maar vooralsnog ben ik bijna elke dag een paar keer misselijk, met soms overgeven. Zou dit dan toch het ontzwangeren zijn?
maandag 14 februari 2011 om 10:35
maandag 14 februari 2011 om 11:30
Ik hoop echt dat het ontzwangeren is, hiermee wil ik niet zitten tot mijn menopauze...
Waar heb je last van als je endometriose hebt? Ik heb eigenlijk bijna geen buikkrampen of rugpijn, daar ben ik dan toch van gespaard. Enkel die zware misselijkheid en overgeven is wel vervelend! O ja en hoofdpijn...
Waar heb je last van als je endometriose hebt? Ik heb eigenlijk bijna geen buikkrampen of rugpijn, daar ben ik dan toch van gespaard. Enkel die zware misselijkheid en overgeven is wel vervelend! O ja en hoofdpijn...

maandag 14 februari 2011 om 12:39
@Lisa24: bij mij ook, precies dezelfde klachten. Ik vind die misselijkheid erg vervelend. Ik ben er ook mee naar de huisarts geweest. Die laat nu mijn bloed en urine onderzoeken, hij dacht misschien aan een vitaminetekort of iets met mijn schildklier, dat schijnt ook vaker voor te komen na een zwangerschap. Ik heb ook enorme last van haaruitval. Weet dat dat erbij hoort als je bevallen bent, maar dit....hele bossen vallen uit, al weken lang.
Ik laat het horen als er inderdaad iets blijkt uit dat urine/bloedonderzoek, misschien hebben anderen dan hetzelfde.
Ik laat het horen als er inderdaad iets blijkt uit dat urine/bloedonderzoek, misschien hebben anderen dan hetzelfde.
maandag 14 februari 2011 om 17:02