Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
Grappig dat er veel mensen moeite hebben met een jongensnaam. Wij komen er ook echt niet uit. Gaan gelukkig eind maart 2 weken met vakantie dus hebben we alle tijd om het te bespreken.

Ik heb nog geen beweging gevoeld. Maar ik ben pas 15 weken zwanger dus officieel moet ik nog een week of twee weken wachten. Soms denk ik het maar dan zijn het mijn darmen die borrelen. Zou het wel heel leuk vinden als ik wat ga voelen want dan heb je eindelijk een beetje contact. Probeer nu wel over mijn buik te aaien en lief te praten tegen het kleintje.

Verder erg moe nog. Had gehoopt dat het na 3 maanden beter zou worden maar helaas. Het huishouden kost me veel moeite. En daarnaast ben ik erg emotioneel dus kan om alles huilen. HEel vervelend. Maar zal hopelijk wel weer over gaan. Kinderwagen dan denken wij aan een Bugaboo. Duur maar 2ehands ook weer voor redelijke hoge prijs te verkopen. Of een maxicosi. Gaan binnenkort naar de babydump om eens te oriënteren.
Leeuw, leuk, ook een kinderwagen al!

Over jongensnamen, wat voor naam wil je? Ik bedoel kort, wat langere, met bepaalde letters erin? Ik lees hier op Viva regelmatig de Jongensnamen topic, soms komen er leuke namen voorbij. We hebben nu met mijn man een naam dat we allebei meer of minder (hij meer , ik minder )) leuk vinden. Ik vind alleen maar dat het niet echt past bij de namen van de andere twee kinderen...

Mari, vervelend die vermoeidheid.
Heb toevallig net een gedeelte van het topic gelezen 2jongens. Er staan idd wel wat leuke namen op, maar ook heel veel dezelfde. Wij willen een naam die niet verkeerd uitgesproken kan worden met 1 of 2 lettergrepen. Mag Engels zijn, maar dan bijv Jim ipv Riley ofzo. De laatste vind ik te apart en niet-Hollands, past niet bij onze achternaam. We hebben er nu 2 op ons lijstje staan. Man neigt meer naar de één ik naar de ander. Eerst maar 'ns de 20 wkn echo afwchten of het echt een jongetje is
Ik weet niet zo goed wat ik wil. Geen top 20namen in ieder geval!

Ook niet zulke engelse namen als jayden, dylano of zo iets.

Vriend neigt meer naar de Hollandse namen van tig jaar geleden.

Jan, Pieter enzo. Ik vind Holland ook prima, maar niet te ouderwets.

Mijn naam komt uit Frankrijk, die van mijn vriend ook en de meisjesnaam ook.

Yanniek vind ik wel leuk, maar das zo lastig met schrijven. En Yves vind ik ook wel leuk.

Maar dat is t niet. Thijmen vind ik ook leuk, maar heb een Thijs, Tijn en Ties in de buurt.

Bah moeilijk hoor!
Yanniek is leuk, Leeuw! Maar vraagje (uit nieuwsgierigheid).. waarom wil je vriend een Ned naam als die van jullie beide Frans is?

Wat vind je van Dante? Vind ik erg mooi, maar ken een Dante in mijn omgeving.
Meisjesnaam is bij ons ook Frans. Mijn vriend wil liever geen Engelse naam en liefst Nederlands. Ik heb al zo veel jongensnamen voorbij zien komen maar niet een vind ik echt leuk. De namen die ik wel ok vind, vindt mijn vriend dan weer niet zo. Komt tijd komt raad zullen we maar zeggen.
Over kinderwagen nog even:

Denk idd dat het met drie wielen wel meevalt, anders zouden er niet zoveel zijn... maar ik las dat tijdens zwangerschap ergens en besloot voor 4 wielen te gaan en vond het wel fijn.

Over de zwenkwielen, het is echt wennen, maar als je er aan gewend bent echt heeeeeeeel fijn. En bij onze wagen kan ik ze zelf vast zetten.

En wij hebben dus grote wielen en gaat ook prima in de stad hoor! (en het is ook echt fijn als je ook gewoon door de sneeuw kunt enzo).

Wij denken na over een tweelingwagen omdat Saar nog maar 2 is straks. Ze kan nu al lopen, maar loopt echt nog niet naar de supermarkt, is nog veel te ver en denk dat ze straks ook echt nog wel af en toe in de buggy moet, vooral op de wat langere stukken, of als je een hele dag weggaat ofzo, strand, stad zoiets.....

Leuk dat jullie Saar allemaal zo'n mooie naam vinden. Ik vind het een beetje eng om onze jongensnaam hier op te zetten, ben steeds bang dat er bekenden meelezen ofzo. Maar ja, wie zou er nou op een zwangerforum gaan lezen op zoek naar mij, dus bij dezen: Jonas (dat wordt het).

Ik hou van Nederlandse, Vlaamse maar ook van scandinavische namen.... Niet van Engelse of Franse....

Noor of Nora vind ik ook erg leuk, maar zo heette ex van lief. Zelf vind ik dat eigenlijk niet eens erg..., maar lief vindt het toch een beetje raar en dat snap ik wel, zou mijn kind ook niet dezelfde naam geven als mijn ex (:

Tips voor meisjesnamen die bij saar passen, zijn nog steeds welkom. (nina vind ik ook leuk, maar zo heet nichtje, floor ook leuk, maar neefje heet florian, rosa kan ook niet, nichtje heet rosalie en onze favoriete naam is al opgeëist door tweelingzus van lief, namelijk Fien) Lief vindt maya leuk, ik elin (vindt ie te veel op alien lijken) dus we weten het echt niet meer....

Ik voel heeeeeeeel af en toe leven, maar nog niet vaak hoor.

Als het je eerste zwangerschap is, en je denkt dat je het voelt, dan voel je het volgens mij. Dat is ook de reden denk ik dat je het bij een tweede zwangerschap eerder voelt, omdat je het eerder herkent.

Nolleke, ja ik had het nog even terug gelezen.... Ik ken ook iemand die hetzelfde is overkomen en ook nu zwanger is en dezelfde operatie heeft ondergaan. (Nou ja, kennen, we schrijven al heeeeeeeel lang samen op hetzelfde forum).

Wat een groot verdriet is dat voor je geweest. En wat ontzettend spannend nu! Maar ook heel fijn lijkt me, dat je nu zo goed in de gaten wordt gehouden....

Vinden jullie het ook zo spannend, de 20-weken echo? Wij moesten vorige keer ook terugkomen, niertje was wat groot. Bleek niks aan de hand later, maar er kan zoveel mis zijn. Ik weet ook wel dat het meestal wel gewoon goed is, maar toch..... Het zal je maar gebeuren dat je voor een moeilijke keuze komt te staan ofzo...brrrrr.
Do, een leuke (jongens) naam!!

20-weken echo: ja, zeker spannend..ik heb wel al een uitgebreide echo gehad met 13 weken ivm niet super-goede combinatietest uitslag, dus ik ben niet meer zo zenuwachtig voor de 20weken echo. Maar je weet het maar nooit.

Nolleke, hoe gaat het met jou?
Hoi meiden,

Hoi!

Het spijt me dat ik niet eerder een bericht heb gestuurd. Helaas heeft internet vorige week het niet gedaan en toen ik net thuiskwam van de gyn, besefte ik me dat ik nog niets eens heb laten weten hoe het vorige week was.

Zowel vorige week als vandaag was alles goed. Mijn baarmoederhals is niet opgemeten. De gyn wilde het wel voor mij doen, maar in overleg niet gedaan. Met de uitwendige echo kan hij goed de binnenkant van mijn baarmoederhals zien en zolang het daar dicht is, kan ik er vanuit gaan dat het bandje zijn werk doet. Verder moet ik goed in de gaten houden dat ik geen bloedverlies heb, dan moet ik meteen aan de bel trekken.

De baby groeit goed en ik voel het steeds duidelijker en vaker bewegen en vandaag mijn 2 spuit weeenremmers gehad.

Ik ga nu pas weer over 3 weken op controle, op de dag dat het de vorige keer misging. De controles geven me meer onrust (vanwege het reizen en lange wachten) dan rust, dus ga ik minder vaak.

Ennnn, vandaag heeft de gyn naar het geslacht gekeken en.....Jaaaa, (zeer waarschijnlijk) heeft het eerste meisje zich op dit topic gemeld

As zaterdag hebben we een pretecho en zullen we het wrs duidelijker kunnen zien!

Zeker spannend, die 20-weken echo, Do. De vorige keer hadden we ook al daarvoor een pretecho laten maken en daarop was al heel veel uit te sluiten wat ze ook zouden bekijken op de 20-weken echo. Nu hebben we dat dus weer, dus voor ons wordt as zaterdag wel spannend.

Erg leuke jongensnaam, willen jullie weten wat het wordt?

Mijn vriend heeft hetzelfde idee bij Elin (alien), ik zal nog eens nadenken over leuke meisjesnamen bij Saar.

Nu het zo goed als zeker een meisje is bij ons ben ik nog meer weg van Saar. Ik heb het onderwerp even laten rusten bij mijn vriend (dat werkt het beste bij hem, haha) en over een tijdje zal ik de naam weer eens noemen en kijken hoe hij reageert.
O ja, Vera, voor in de tabel: 19 febr pretecho, 7 maart controle en 20 weken echo, voor 90% zeker een meisje
Ik check zo vaak en nu zie ik een bericht! Wat leuk! Fijn, Nolleke, dat het allemaal goed zit en gaat. En heel erg gefeliciteerd met een meisje! Dat is geweldig leuk nieuws.

Inderdaad spannend dan, a.s. zaterdag (jouw pretecho). Ik heb me ook bedacht, dat de 20 weken echo best spannend zal worden.

Op 8 februari meende ik de baby te voelen, daarna niks meer gevoeld. Het voelde alsof je in een achtbaan zat en je op het punt was dat hij naar beneden rijdt, je maakt a.h.w. een sprongetje. Twee keer kort achter elkaar, daarna is het weer weggebleven. Als ik weer iets voel, kan ik misschien merken of het het was.

Saar en Jonas zijn leuke namen, ik vind Elin ook leuk, maar zou hem niet gebruiken, omdat mensen die ik ken hun dochtertje al zo genoemd hebben.
Daar ben ik ook weer eens, wij zijn inmiddels verhuisd en internet doet het weer dus hopeljk weer wat vaker online om te schrijven.

nolleke, gefeliciteerd met je meisje! superleuk!

bij saar erynn? eline?

jonas, leuk!

wij hebben de mutsy nogwat, erg fijn met een duoseat. in de praktijk zal ik zo'n beetje altijd mijn doek ook bij me hebben... haha...

namen zijn wij helemaal uit, maar vanwege herkenbaarheid schrijf ik die niet hier. misschien op de hyves...
Joehoeeeeeeeeeee Nolleke dus toch een meisje! Dat moet wel prettig voelen voor jij denk ik? Of had je misschien juist graag een jongentje na Sam? Nou ja... in ieder geval hartstikke leuk!

Verveel je je al?

Hier niks spannends... Ik blijf vreselijk moe en ik wacht nog steeds op die energiebom

Saar is wel heel populair op dit topic zeg.....

Ik heb nog niet echt heel serieus nagedacht over namen eigenlijk.. Moet ik ook eens gaan doen
Daar ben ik ook weer! Leuk weer wat berichtjes te lezen, want het werd wel erg rustig hier.

Nolleke het 1e topic-meisje, gefeliciteerd! Dus zaterdag de pretecho en dan weet je het zeker. Kan je gericht een naam bedenken. Is wel zo makkelijk. Hoe bevalt het stil liggen? Kan je je er een beetje aan over geven?

Cow, wat grappig hoe je het omschrijft Bij mij voelt het alsof er luchtbelletjes knappen. Heb ook last van mijn darmen, maar dat is echt een ander gevoel.

Vlinder, hoe bevalt het nieuwe huis? Alles ook al uitgepakt?

Ik ga me steeds beter voelen. Meer energie ook. Het sporten (nou ja, het is meer bewegen, sporten kan je het niet echt noemen ) gaat ook lekker. Ga regelmatig op de crosstrainer en zwem en fiets 1x per week. Woensdag naar de 9 mnd-beurs. Hoop daar een keuze te kunnen maken tussen de tig kinderwagens en wil ideeen opdoen voor het kamertje. Verder nog niks gekocht. Wel het eea gekregen van familie. Ik wacht nog de 20 wkn echo af om er 100% zeker van te zijn dat het een jongetje is.

Als ik nog iets moet aanpassen in de tabel, laat het even weten!
De eerste 20 weken echo's komen eraan zie ik. Spannend, maar ook heel leuk!!
Nolleke, fijn dat het goed gaat met jou! En een meisje, leuk!!!

Vlinder, moet je nog veel doen in de nieuwe huis? Hoe bevalt het?

Vera, leuk, 9 maanden beurs!

Hier weinig nieuws, soms voel ik de kleine bewegen, maar nog niet regelmatig.
Wilde nog iets grappig vertellen..paar dagen geleden moest ik wat langer werken en tegen de tijd dat ik thuis kwam had ik echt honger. De kleine was uitgewurmd in mijn buik! en draaien, en schoppen, en duwen..arme ding, hij had dus echt honger:))
hahah wat leuk 2jongens! Maar zo goed voel je 'm dus al. Ik begin het wel steeds beter te voelen, maar kan niet zeggen dat het schopjes zijn. Maar jij herkent het misschien ook eerder, omdat het de 3e is.

Nu naar de beurs. Heb er zin in! Kom vanavond wel een update geven.
veel plezier vandaag vera.

ik ben een paar jaar terug eens naar de huishoudbeurs geweest maar een dag is te veel voor mij. vorig jaar een avond geweest en nu ga ik morgen weer een avondje. is voor mij lang genoeg, kijken voor een hangwiegje.

o mijn moeder komt ik gfa weer...
Hey meiden!

Even een update. Ik heb vandaag de 20weken echo gehad, en voor zover ze konden zien was alles goed! Hij lag alleen verkeerd, met zijn rug naar boven, waardoor ze een stukje van het hartje niet goed konden zien. Omdat ze dat wel willen checken (gaat om 3 grote aders vanaf het hart), moet ik volgende week woensdag daar nog een keer voor terugkomen.

Verder ligt mijn placenta aan de voorkant, en vrij laag. Dat kan een probleem worden als hij niet omhoog gaat, omdat hij dan (gedeeltelijk?) voor de baarmoeder mond ligt. Placenta previa noemen ze dat. Mocht dat aan het einde van mijn zwangerschap zo zijn, dan krijg ik een verplichte keizersnee. In de meeste gevallen gaat de placenta echter met de baarmoeder mee naar boven, zodra de baarmoeder groter wordt. Om dat zeker te weten krijg ik een extra echo bij 32 weken. Wel een fijn idee dat ze het zo goed in de gaten houden.

Verder was alles goed, hersens, hartje voor zover ze nu konden zien, middenrif, niertjes, etc. Een hele opluchting!

Morgen ga ik met mijn moeder naar de 9 maanden beurs. Heb er nu extra veel zin in!!
Es, fijn dat de echo goed was, en dat je in de gaten gehouden wordt! Een vriendin van mij heeft vorige jaar ook een keizersnee gekregen ivm placenta previa....komt dus vaker voor. En, het is nog steeds een jongen ? ))

Ik morgen ook een echo om 1 uur, ben een beetje zenuwachtig...en ik heb ook nog een echo staan op 28 febr. maar dan in AMC (omdat ik zo "paranoisch" ben geworden na de uitslag van mijn combinatie test, mog ik dus voor een wat uigebreide echo terug komen met 20 weken).
fijn dat alles goed was es, en volgende keer nog eens naar je kleine ventje kijken vind je vast niet erg. fijn dat ze die placenta extra in de gaten houden. ga je morgen overdag of savonds naar de negenmaandenbeurs?

2jongens, hopelijk slaap je goed en is je echo morgen gewoon goed, fijn dat er wel naar je onrustige gevoel geluisterd wordt...
hoi daar ben ik weer..moest het gewoon met jullie delen- we krijgen een meid!!!!! AAAA!!!!

Verder alles zat goed op de echo, voor zover ze konden zien...

Ging meteen na de echo de centrum in en heb en echt roze jurkje gekocht bij MExx ) Sorry voor de ego-bericht, meiden
Es, gefeliciteerd met de goeie echo! Bij mij lag de placenta met 16 wkn ook voor de baarmoedermond. En tegen mij werd idd ook gezegd dat deze meestal tegen het eind van de zwangerschap mee omhoog komt. Ik geloof dat het uiteindelijk maar bij 1% blijft zitten.

Ik heb een leuke dag gehad gister, maar had geen puf meer 's avonds om verslag te doen. Ging met name voor de kinderwagens, kamertjes en kleertjes natuurlijk haha.. Kinderwagen is besteld (ben helemaal happy) en een kinderstoel. Kinderwagen van mijn ouders gekregen en de stoel van mijn zus en zwager. Verder babysneakertjes gekocht en wat shirtjes voor mezelf. 15% korting bij Prenatal dus dat was wel lekker. Ook ideeen opgedaan voor het kamertje. Ga zaterdag samen met man kijken bij Babypark en dan waarschijnlijk ook bestellen. Ze vroegen wanneer ik de kindewagen wil hebben, hij is over ong een maand leverbaar. Kan 'm een maand voor de uitgerekende datum laten komen. Gezegd dat ik 'm in huis wil hebben zodra ie binnen is. Kan ik ernaar kijken

Vandaag de angelsound binnen gekregen. Heb 'm bewust niet eerder besteld, omdat ik bang was neurotisch te worden als ik het hartje niet zou kunnen vinden. Is nu overduidelijk te horen, erg leuk! Vind het ook leuk dat S en opa en oma het ook kunnen horen.

Es en Vlinder, veel plezier bij de 9 mnd beurs! Ben benieuwd met hoeveel folders en boekjes jullie thuis komen
2jongens:

Wat leuk!

Wanneer ga je je nick veranderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven