Gezondheid alle pijlers

steenpuist....AU!!!

13-02-2011 20:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al aangeeft, ik heb een steenpuiist en dat is behoorlijk pijnlijk. Een maand of 4 geleden had ik voor het eerst van m'n leven zo'n rotding en nadat die maanden is blijven 'rommelen en pruttelen' was ie eindelijk weg.

Maar nu zit er een nieuwe op precies de zelfde plek!

Wie heeft hier ervaring mee en kan me tips geven over hoe hier mee om te gaan? Volgens mij ben ik gewoon helemaal gezond en is m'n weerstand gewoon goed.
quote:Tickel schreef op 13 februari 2011 @ 23:08:

[...]

Huh?Niet per sé van steenpuisten maar wel van hydradentitis en zwaardere vormen van acné wordt gezegd dat het verbetert als men stopt met roken en, bij overgewicht, afvalt.
Als kind heb ik er een op mijn arm gehad en ik herinner mij nog steeds dat ik een zwarte zalf kreeg die echt enorm stonk!!Maar het hielp wel..
Hoi..

Ik zat ook aan een fistel te denken.

Kan heel goed boven de bilnaad. Heb dat zelf nl een paar keer gehad.

Ook hydradentitis is mogelijk.

Laat het even goed nakijken, en je niet zomaar aflaten schepen bij de huisarts met een steenpuist.
Dubbel
hoi hoi

stel dat het hydradentitis is wat kan de huisarts daar dan aan doen

er bestaat toch geen middel tegen?
Hallo allemaal,

Jullie hebben lekker door getikt! Iedereen die tips heeft gegeven, allemaal ontzettend bedankt!!

Gisteren heb ik continu een warme washand tegen die steenpuist aangehouden en vanmorgen is ie open gebarsten. Vies maar de druk is er nu gelukkig wel vanaf!!!

Iemand had een stukje geplaatst en daarin stond iets over een slechte hygiëne. Nou daar kan ik me echt niet in vinden hoor! Ik douche dagelijks en dat lijkt me voldoende. Daarnaast schreef ook iemand iets over stoppen met roken, daar ben ik 3 weken geleden mee gestopt. Oh, en er werd iets geschreven over afvallen. Ik ben de afgelopen paar jaar 45 kg afgevallen dus dat zit ook wel snor.

Ik ben zelf ook nog even aan het googlen geweest en toen kwam ik iets tegen waar stond dat steenpuisten ook veroorzaakt (kunnen) worden door een bepaald bacterie die in het ziekenhuis voorkomt (mrsa). Ik ben vorig jaar geopereerd en heb dus in het ziekenhuis gelegen. Misschien dat het daar door kan komen want ik heb het werkelijk nog nooit eerder gehad!
zo geliojk a vogel gekocht hopen dat dat helpt ben benieuwd gelijk maar mee begonnen aangezien ik ze nu ook heb en het vrijwel bijzonder is als ik ze eens niet heb haha

en jodium ga ik ook maar is proberen om daar mee te scrubben pff wel een gedoe maar ja als het helpt heb ik het er voor over
@middje28: houd er wel rekening mee dat de klachten eerst kunnen verergeren bij het gebruik van homeopathische middelen, zeker bij het gebruik van Silicea!
quote:middje28 schreef op 14 februari 2011 @ 10:35:

hoi hoi

stel dat het hydradentitis is wat kan de huisarts daar dan aan doen

er bestaat toch geen middel tegen?

De huisarts kan je op een langdurige antibiotica zetten, je slikt dan ongeveer een maand antibiotica.

De plekken waar de hydradenitis zit worden dan vaak rustiger.

Als het vooral in je oksels zit, zou je aan botox kunnen denken, dat helpt erg goed!

Succes, want het is erg pijnlijk ! ( de hydradenitis, niet de botox... )

Pip
hoi hoi

ik had het idd op bijsluiter gelezen dat het erger kan worden dan moest ik geloof ik een week stoppen en dan weer veder

ben benieuwd

ik ben al eens aan antibiotica gezet maar kwam net zo hard weer terug ik heb ze op mijn bil erggggg fijn

ik heb ook het idee dat het soms door stress komt heb er nu weer 4 maar ben ook erg gestrest ivb met uitslag uitstrijkje

zou dat kunnen door stress?

iig bedankt voor jullie reacties
Hoi,

Ik denk zelf dat stress er wel mee te maken kan hebben, stress is niet goed voor je weerstand.En als je weerstand niet optimaal is heb je weer er eerder last van hydradenitis.

Op je bil... auw, dat doet inderdaad erg zeer. Heb je al een keer een verwijzing gevraagd voor de dermatoloog, die hebben er veel meer verstand van dan huisartsen.

Ik hoop dat je er snel van af bent, sterkte!
Heb er nu eentje onder mijn oksel zitten. Was van de week 's nachts kapot gegaan, lekker fris! Meteen weer aan de Silicea gegaan en hij is alweer een stuk kleiner en doet geen zeer meer. Klotedingen!
Heb ook veel last van steenpuisten en ben er afgelopen weken erg ziek van geweest. in het begin smeerde ik alleen met trekzalf, wat prima hielp. Maar nu heb ik van de dermatoloog een lotion met antibiotica en die helpt beter. Daarnaast krijg ik regelmatig (eens per jaar maar) als het erg is een kuurtje met antibiotica.

En dat van die hygiene daar zal zeker een kern van waarheid inzitten, maar ik zal het daar echt niet van gekregen hebben.
quote:techniek schreef op 14 februari 2011 @ 12:55:

Hallo allemaal,

Jullie hebben lekker door getikt! Iedereen die tips heeft gegeven, allemaal ontzettend bedankt!!

Gisteren heb ik continu een warme washand tegen die steenpuist aangehouden en vanmorgen is ie open gebarsten. Vies maar de druk is er nu gelukkig wel vanaf!!!

Iemand had een stukje geplaatst en daarin stond iets over een slechte hygiëne. Nou daar kan ik me echt niet in vinden hoor! Ik douche dagelijks en dat lijkt me voldoende. Daarnaast schreef ook iemand iets over stoppen met roken, daar ben ik 3 weken geleden mee gestopt. Oh, en er werd iets geschreven over afvallen. Ik ben de afgelopen paar jaar 45 kg afgevallen dus dat zit ook wel snor.

Ik ben zelf ook nog even aan het googlen geweest en toen kwam ik iets tegen waar stond dat steenpuisten ook veroorzaakt (kunnen) worden door een bepaald bacterie die in het ziekenhuis voorkomt (mrsa). Ik ben vorig jaar geopereerd en heb dus in het ziekenhuis gelegen. Misschien dat het daar door kan komen want ik heb het werkelijk nog nooit eerder gehad!Ben je toen geopereerd of had je een wond?
@Pien

Ze schrijft letterlijk 'ik ben vorig jaar geopereerd'.
Ik heb ook een steenpuist gehad op mijn bil en deze was heel erg lastig. Ik las meer informatie over op steenpuisten. Hopelijk hebben de andere er wat aan.
quote:Tickel schreef op 13 februari 2011 @ 20:39:

Hoe kunt u steenpuisten voorkomen

U kunt steenpuisten voorkomen door een goede lichamelijke hygiëne, voldoende weerstand (genoeg slaap, gezond eten) en door het vermijden van broeiplekken (bijvoorbeeld door luchtige kleding te dragen).

Het bovenstaande verbaasd mij: ik heb het regelmatig en houdt de huid altijd goed schoon, droog. Slaap me ongans en heb een super weerstand (zelden verkouden en nooit ziek) en bovendien draag ik luchtige kleding. Maar goed mss zit het bij ons in de familie?

Wat ik gebruik als ik een grote puist heb is idd trekzalf. Vreselijk vies spul en het stinkt maar helpt prima. En als ik er een aan voel komen dan gebruik ik Inderm. Heb ik hiervoor voorgeschreven gekregen van de dermatoloog (omdat ik het zo vaak heb). Is een vloeistof die bestaat uit alcohol en een antibiotica als ik het goed heb. Dat smeer ik erop met wattenpads en daar hoeft niets overheen (pleisters ofzo).

En ik heb het op mijn bovenbenen en ook al ben ik van mening dat het niet super erg besmettelijk is (en nee ik zeg niet dat het niet besmettelijk is) draag ik ook 's nachts een broek zodat mijn bovenbenen elkaar niet infecteren.

Je moet overigens oppassen met steenpuisten is mij verteld. ik heb al een paar keer gehad dat ik ziek was toen ik een steenpuist had (koorts, misselijk). Ben toen naar de dokter gegaan want in een ernstig geval kun je bloedvergiftiging krijgen. Hoe groot die kans is, weet ik niet.

EDIT: haha zie dat het een oud topic is en dat ik eerder heb gereageerd. Maar het spul waar ik het toen over had heet Inderm dus.
Ik heb ook een keer een pijnlijke bultje boven mijn bilnaad gehad,deze ging dan niet telkens open maar niet weg. Uiteindelijk ben ik naar de dokter gegaan en stuurde hij me direct naar het ziekenhuis daar gingen ze mijn kont verder bekijken en zagen ze allemaal zwarte puntjes (ingegroeide haarzakjes) Bij mij was het al zo erg dat ik met spoed een operatie moest. Toen hebben ze zo groot als een ei een onsteking eruit gehaald tot het bot aan toe, Ik wil je niet bang maken hoor.. Maar hoor ook vaker dat ze telkens horen open te knappen wat bij niet het geval was maar er wel een Abces zat. Ik zou gewoon even voor de zekerheod naar de dokter gaan en je laten onderzoeken todat je ver heen bent en zo zware operatie van twee uur lang krijgt ( wat ik dus heb gehad). Sterke
Even omhoog halen. Ik heb sinds vandaag een grote bult aan de binnenkant van mijn bovenbeen. Ik vermoed dat het een steenpuist is, zit nog geen kop op, maar is erg rood en hard. Kan de bult ook een soort van vastpakken.

Het doet alleen zo gruwelijk zeer, en zeker omdat ie aan de binnenkant van mn been zit. Is het gek om hiermee naar de huisarts te gaan?
Ik vind het niet gek. Mijn man zou waarschijnlijk niet naar de arts gaan, maar hij kent de naam van zijn huisarts ook niet.
Ik heb het ook regelmatig (denk zelf dat het hidradenitis is) en soms is het heel erg (meerdere uitbarstingen en er ziek van zijn) dan ga ik naar de HA en krijg ik een antibioticum kuurtje. En anders krijg ik een zalfje. Verder werkt trekzalf wel goed maar het stinkt zo.
ben toch even naar de ha geweest, was geen steenpuist maar een abces, is nu weggesneden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven