Ben zo moe

14-02-2011 11:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,zal maar meteen met de deur in huis vallen.

Ben moe,van alles regelen.Zal proberen het kort te houden.

Mijn lief is nogal laks "vergeet veel dingen" die hij onbelangrijk vindt.Daar regelmatig gesprek over gehad,tja belooft beterschap,helaas van korte duur.Wij hebben een samengesteld gezin,en al heel veel hobbels overwonnen,elkaar een beetje kwijtgeraakt,en daar werken we aan. Financieel veel tegenslagen,mede door onze exen,en gelukkig eindelijk een klein jaartje schulden vrij.Eindelijk een kansje om iets te sparen,strak budget,en het werkt.Hij houd zich regelmatig niet aan deze afspraak "vergeten".Zo zijn er meerdere dingen,waardoor ik zo twijfel,om gewoon weer alleen verder te gaan en dan maar een latrelatie.Dat laatste ziet hij totaal niet zitten,"ik hou toch van je".

Ja,en? Mijn gevoel is gezakt diepte punt??geen idee.

Iemand ervaring en/of tips.

Vast bedankt voor jullie reactie.

groetjes Alexis
Alexis, wat heb jij een rot tijd achter de rug! Je moet je knop nog omzetten van alles op orde krijgen, naar het genieten van dat alles op orde is. Sparen is heel belangrijk. Maar een heel klein beetje genieten is zeker ook zeer belangrijk! Vergeet dat niet.

Daarnaast ben je zijn partner en niet zijn moeder. Hij draagt zijn eigen verantwoordelijkheid. Als hij zich niet aan de afspraken houdt, moet jij het zeker niet voor hem gaan oplossen. Je kan hooguit de consequenties benadrukken. Wees niet zo hard voor jezelf. Wees lief. Neem tijd voor jezelf. Je hebt het goed gedaan. Jullie zijn schuldenvrij! Gefeliciteerd! En nu een stapje achteruit, relax en geniet van het schuldenvrij zijn en blijven.

Bedenk waarom je hem ooit leuk vond. Wat was zijn aantrekkingskracht naar jou? Waarom heb je voor hem gekozen? En waarom heb je juist samen met hem al deze hobbels overwonnen? Neem rust voor jezelf. Vooral in je hoofd. Wees lief voor je! En geniet.
Volg je hart. Dat klopt.
Misschien ieder zijn "eigen" budget? Dus "foutjes" van hem uit zijn budget?

Is dat misschien wat?

Jij hoeft daar, volgens mij, niet voor te "bloeden".
Dank je pink,het is ook geweldig om schulden vrij te zijn,het gevecht om dat te blijven slokt je op.Mijn lief was in het begin wel meer betrokken en idd ben zijn moeder niet,heb ik hem zo vaak verteld.Nu ben ik op,erg moe en vecht voor onze relatie,daarin doet hij echt zijn best,echter hij "vergeet" zoveel.Van mijn puber weet en kan ik dat accepteren,voor mijn lief heb ik het geduld niet meer
Hoi Dave,is geprobeert,dat werkt niet,dat is het probleem.Hij geeft dat ook aan en of ik dat voor hem wil doen.Dat doe ik met liefde vraag alleen om wat meer zelfstandig nadenken van hem.
Lastig.

Vriendin van me heeft soortgelijke vriend. Ze werd er ook gek van. Hij is niet goed met geld, maakte brieven niet open, betaalde te laat z'n rekeningen waardoor (incasso)kosten steeds opliepen, vergat dat er nog een week geleefd moest worden van het geld dat ie in de kroeg opmaakte enzovoort.

Uiteindelijk heeft ze besloten het te accepteren, geen ruzie meer te maken of te zeuren. Ze heeft de administratie helemaal op zich genomen. Regelt nu alle financien en geeft hem 'zakgeld'.
Dat besef ik ook,ruzie is er niet,wel veel gesprekken geweest,en afspraken gemaakt.Daar ben ik ook moe van en ook de vragen:als ik eens ziek wordt?even een weekje weg ben?Wat dan?? En dan ga je twijfelen,wil ik dit nog,heb ik er nog wel de kracht voor? Op dit moment een groot vraagteken voor mij.En dank voor je reactie hekje en het meedenken.
@ Alexis62: het hangt er misschien ook vanaf wat hij geeft/bijdraagt?

Die vriend van m'n vriendin is slecht in geld, maar kan bijvoorbeeld heerlijk koken en doet dat bijna elke dag (plus de boodschappen). Vriendin houdt weer niet van koken dus dat komt dan mooi uit. Beiden hebben zo hun dingen waar ze goed in zijn/plezier in hebben. En ze hebben de taken dan ook zo verdeeld.

Als jij de geldzaken doet, kan je vriend misschien andere zaken weer van jou overnemen die jou minder liggen? Zodat jij misschien minder gevoel hebt in je eentje de kar te moeten trekken?
quote:alexis62 schreef op 14 februari 2011 @ 12:04:

Hoi Dave,is geprobeert,dat werkt niet,dat is het probleem.Hij geeft dat ook aan en of ik dat voor hem wil doen.Dat doe ik met liefde vraag alleen om wat meer zelfstandig nadenken van hem.En als je - uit liefde voor hem - stopt met het voor hem te doen?
@Hekje,Dat zou geweldig kunnen zijn ,hij doet ook wel eens wat,het punt is echter dat ik thuis zit (helaas) m.a.w.het huishouden,kids,administratie enz.Heb ook gevraagd mij wat meer te helpen.Dat gaat redelijk,wil ook niet steeds mauwen.Ben voor mezelf aan het kijken geweest hoe het anders kan,de boel op zijn beloop laten gaan,tja dan loopt alles in de soep.Van daar ook dat ik open minded,benieuwd ben naar jullie reakties,of ik iets over het hoofd gezien heb,en kan verbeteren.

@ Epherma,tja totale chaos.
Werken jullie allebei full time?
@ Hans,mijn lief wel,ik kan niet meer werken vandaar dat helaas.
Als jij steeds maar voor jullie relatie vecht en dus de kar voor twee (of in elk geval meer dan één) trekt, dan kun je niet voorkomen dat hij gaat meeliften. De enige manier om dit te verhelpen is ieder strikt zijn eigen afdeling. Jij bent degene die dat zal moeten bepalen, omdat hij er geen belang bij heeft.

Maar ik heb zo'n vermoeden dat dergelijke consequente maatregelen het begin van het einde van jullie relatie zullen betekenen. Niet alleen omdat hij dan op zichzelf wordt teruggeworpen - wat hij niet meer gewend was en waarschijnlijk ook niet verwachtte - maar ook omdat het voor hem best wel eens kan voelen als een aanval van jou en een nederlaag voor hem. Grote kans dat hij manieren zal zoeken en vinden om daartegen in opstand te komen (boos worden, jou beschuldigen, zeggen dat het belachelijk is en met kromme argumenten komen, dwarsliggen op andere gebieden) en dan kun je de harmonieuze sfeer alsnog op je buik schrijven.
@ Frankie,hij is eigenlijk (achteraf gezien) niet gewend om zelf iets te regelen,en zijn eigen boontjes te doppen.Ik daar in tegen wel,ben een onafhankelijke vrouw.Soms denk ik dat ik aan een dood paard aan het trekken ben,dat zeg ik dan ook,vervolgens komen dan de sorry"s en zal er beter op letten.

Het is een lieve man,echter van alleen lief kun je niet leven.Je moet een team zijn,ben al te lang de kapitein op dit scheepje.

En boos??nee hij wordt niet boos, Hij vind mij super de beste de mooiste,ik doe nooit iets fout,uhhh nee ik ben niet perfect,voor hem wel.Dat is zo moeilijk in deze situatie
Even voor de eventuele meerdere reacties.Ik ben savonds niet on line,dan heeft puber de pc in gebruik.Ben er morgen weer.

Alexis
quote:alexis62 schreef op 14 februari 2011 @ 17:11:

Het is een lieve man,echter van alleen lief kun je niet leven.

Er is nauwelijks een waarder woord. En dit: lief (of makkelijk of egostrelend) doen is iets heel anders dan lief zijn.

quote:nee ik ben niet perfect,voor hem wel.Dat is zo moeilijk in deze situatieHij kan er moeilijk mee aankomen dat jij, met alles wat je voor hem doet, niet perfect voor hem zou zijn. Dan was je snel uit zijn leven vertrokken, dat snapt hij ook wel. Tegen jou zeggen dat je perfect bent is wel heel erg makkelijk. Bovendien is het niet de juiste vraag. Jouw vraag moet denk ik eerder zijn: hoe is hij voor mij?
@ Frankie ,tja hij is lief voor mij,en mijn kids.Dat is ook super belangrijk.Verder zit er niet zo veel in helaas. Daarom twijfel ik ook steeds vaker om of te latten of alleen door te gaan.Zie mezelf echt niet over 10 jaar nog steeds moederen over hem. Als mijn puber klaar is met puberen en zijn weg gevonden heeft,kan ik meer voor mezelf gaan doen,heb dan echt geen zin om lief nog achter zijn vodden aan te zitten,en alles keer op keer uit te kauwen.Daarbij komt dat je samen moet werken aan een relatie,en de afspraken die je samen maakt ook nakomt. Blijft een dillema.
Aan Alexis62,

Je schreef: Zie mezelf echt niet over 10 jaar nog steeds moederen over hem.

Een reden temeer om hem nu het één en ander te leren / bij te brengen.

Nu kan het nog.

Verder: lees de berichtjes van Frankie33 nog eens.

Daar sluit ik me helemaal bij aan.

Succes: Dave
@ Dave, het probleem is dus ook dat ik al jaren bezig ben om hem dingen bij te brengen,ook dat hij nee mag zeggen tegen anderen.Niet over zich heen moet laten lopen.Wanneer is er een moment dat het klaar is,zoals ik al schreef in mijn OP ik ben moe. Heb voor mijn gevoel en naar mijn idee vrijwel alles gedaan.En toch kan ik de stekker er nog niet uit trekken,wil zo graag dat het gaat werken. toch nog een keer alles uit de kast halen en er voor gaan,echter wel samen.Anders is er geen optie meer dan of latten of alleen verder. Het klinkt misschien hard maar ik verdien het ook om te genieten en gelukkig te zijn.

Tja ik worstel en kom boven,daarom wilde ik jullie visie graag weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven