Nood in huize MV :(

22-01-2011 11:14 2164 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helemaal overstuur, lukt me niet te stoppen met janken. Mijn kat is sinds een uur ernstig ziek. Ik zit zo te trillen. Zijn maatje Bo zit naast hem te krijsen, zodoende zag ik dat er iets ernstigs was. De andere kat zit stil naast hem om hem gerust te stellen. Ik probeer hem ook gerust te stellen maar dat lukt niet erg.

Uiteraard heb ik de nooddienst al gebeld en om kwart over 12 kan ik daar terecht.

Hij is nog maar 3 jaar oud. Hij kan hier echt niet gemist worden.

Ik zit zo te trillen, hoop dat het autorijden goed gaat. Het vervelendste is dat de 2 goeie dierenartsen waar ik altijd kom geen dienst heeft. En dat ik nu naar een dierenarts moet die niet goed is. Daar ben ik jaren geleden weggegaan. Maar ik heb heel Noordholland afgebeld voor een andere dierenarts maar niemand heeft vandaag dienst.

Wil iedereen alsjeblieft een schietgebedje doen voor Kane? Ik wil hem echt niet kwijt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Julus schreef op 09 februari 2011 @ 15:55:

MV, zou het zo kunnen zijn dat katten net als mensen zijn wat dat betreft; je hebt mensen die gek zijn op kaas, maar ook die het niet te eten vinden. Ieder zijn smaak. Ik weet niks van katten maar lijkt me op zich een logische verkaring?

Iemand van de experts?

Nee klopt. Ik heb zelf in de dierenvoeding gezeten. En bij Kane geldt, als Bo het niet eet dan moet er wel iets mis mee zijn. Die eet niets wat Bo ook niet wilt. Ja het is voor ons allemaal even rottig om iets anders aan te wennen. Hij heeft er niet voor gekozen en wij al helemaal niet. Ik hoop dat hij er snel aan went. Voorheen als hij iets niet lustte kreeg hij wat anders. Maar dat kan helaas niet meer. Dat valt niet uit te leggen maar is gewoon zo.

De harde brokken zijn denk ik niet het probleem. Het zachtvoer ruikt natuurlijk niet zo lekker als het normale voer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Misschien is-ie gewoon van slag door je verhuiswoede...
Kane heeft gegeten, en niet zo'n beetje ook. Hij heeft lopen smikkelen van het dieet-zacht-voer. Ik voel me zo vrolijk. Wat een opluchting.
quote:Ligeia schreef op 09 februari 2011 @ 18:20:

Misschien is-ie gewoon van slag door je verhuiswoede...Ik denk het, wat hij nu heeft gegeten was gewoon even in de badkamer, niet meer 1 meter naast mij. Maakte een klein foutje om op de wc te gaan zitten toekijken, hij kan er niet aan wennen mij op 1 meter van hem af als hij zit te eten, aansteller. Morgen ga ik niet meer kijken.
quote:Mylene_Valerie wrote on 10 February 2011 @ 00:05:

[...]

Ik denk het, wat hij nu heeft gegeten was gewoon even in de badkamer, niet meer 1 meter naast mij. Maakte een klein foutje om op de wc te gaan zitten toekijken, hij kan er niet aan wennen mij op 1 meter van hem af als hij zit te eten, aansteller. Morgen ga ik niet meer kijken.

Tsssk, zou Kane mauwen.. Volgens mij zijn vele, vele blikopeners ook aanstellers, hoor. Moi included als het om mijn katten gaat.

Maar je ziet dat wanneer jij zoveel mogelijk vasthoudt aan de dagelijkse gang van zaken, de routine, dat je katten ook sneller de oude zijn. Goed gedoet!...
En is de forumster nog geweest en zo ja, was het gezellig of lees ik daar overheen?
MV,hoe gaat het?
Hoop dat het goed gaat met jou en met Kane. Laat je het even weten?
Hoe gaat het met poezemans MV?
He meiden,

Met Kane lijkt het goed te gaan maar met eten is het prut. Van zachtvoer lust hij wel de RC dieetvoer waar die forumster woensdag een zakje voor proef had meegenomen. Dus maandag even naar mijn da om daar wat van te halen. Ik moet even vandaag controleren of hij nog diarree heeft, ik heb het nog niet gehoord en als ik hem naar de bak zie gaan dan luister ik mee . Van de stress heeft hij een klein wondje boven zijn oog maar ik heb daar een middel voor. Maandag even met de da spreken als ik het voer haal over hoe en wat met hem, wat zij ervan vindt. Ik ben niet echt objectief.

En ik had vorige week al bloed moeten laten prikken maar ik durf niet. Dus maandag mijn huisarts bellen wat ik moet doen. Ben nog steeds erg ziek, wordt verre van beter, eerder slechter. Maar ik heb van die forumster 3 heerlijke gezonde gerechten gehad waar ik elke dag heel goed van eet. Mijn eetlust is deels terug dus dat gaat de goede kant op. Ik krijg zo iig mijn vitaminen binnen met het gezonde eten.
Ik weet wel dat hij nerveus van mij wordt, maar als ik niet weet wat hij eet en drinkt en hoe hij het op de bak doet dan kan ik ook niet op tijd ingrijpen, hij is nog herstellende.

Waterbak en harde brokken heb ik wel weer in de badkamer gezet. Als ik een kat hoor eten kijk ik snel waar de andere zijn en dat ik zo zie wie er eet. Kattenbak heb ik nu 2 meter van mij af gezet. En de ingang naar de andere kant dat ze toch privacy hebben .

Wel heb ik het idee dat hij nu geen last meer heeft van de narcose. Hij wil weer spelen en kroelen met Bo en is iets minder moe.
MV! Is Kane nog steeds aan de beterende hand? En eet je zelf ook weer wat beter? Ik heb de kittens net naar de DA gebracht. Ze waren een beetje aan het mopperen, omdat ze natuurlijk geen eten kregen, maar eigenlijk gedroegen ze zich weer voorbeeldig. Vanmiddag om 16u mag ik ze gechipt en gecastreerd weer ophalen. Ben erg benieuwd! Ik hoor steeds al om mij heen dat het mannetje er zo weer bovenop is, maar dat het met het vrouwtje wat langer duurt. Ik wacht het af. Het vrouwtje van de buren moest gister, maar die heeft niet eens een kraag omgekregen ofzo...

Was het nog gezellig op het schaatstopic zondag? Ik had zo'n hoofdpijn dat ik maar vroeg naar bed ben gegaan en heb dus geen ijs gezien. Vond het wel jammer, want was wel leuk babbelen met jullie

Ik zal nu eens aan de studie in het nu lege huis en laat het nog wel even weten als ze weer thuis zijn!
MV fijn te horen dat het wel iets beter gaat met Kane. Misschien had hij idd zijn privacy nodig

Hoe is het nu met jou?heb je al een nieuwe afspraak gemaakt voor bij de dokter? Prikken is ook niet leuk, maar probeer toch even door te zetten, dan kan de dokter je ook beter helpen.
quote:Simooon schreef op 15 februari 2011 @ 09:24:

MV! Is Kane nog steeds aan de beterende hand? En eet je zelf ook weer wat beter? Ik heb de kittens net naar de DA gebracht. Ze waren een beetje aan het mopperen, omdat ze natuurlijk geen eten kregen, maar eigenlijk gedroegen ze zich weer voorbeeldig. Vanmiddag om 16u mag ik ze gechipt en gecastreerd weer ophalen. Ben erg benieuwd! Ik hoor steeds al om mij heen dat het mannetje er zo weer bovenop is, maar dat het met het vrouwtje wat langer duurt. Ik wacht het af. Het vrouwtje van de buren moest gister, maar die heeft niet eens een kraag omgekregen ofzo...

Was het nog gezellig op het schaatstopic zondag? Ik had zo'n hoofdpijn dat ik maar vroeg naar bed ben gegaan en heb dus geen ijs gezien. Vond het wel jammer, want was wel leuk babbelen met jullie

Ik zal nu eens aan de studie in het nu lege huis en laat het nog wel even weten als ze weer thuis zijn!Klopt katers herstellen sneller,maar dat komt doordat die op een hele andere plaats worden geopereerd, onze poezen hadden na sterilisatie ook geen kraag is niet nodig
Dan toch ook nog even een update over hoe het hier is afgelopen

De poezels hebben het super gedaan. Ze waren bij de DA ook helemaal weg van ze en ze hebben zich keurig gedragen. Eenmaal thuis gekomen zwalkten ze nog wat op de pootjes en alles ging wat trager dan normaal, maar ze reageerden goed. Geen gezeur onderling en in feite waren ze gewoon zichzelf. 's Avonds zelfs alweer goed genoeg bij om wat te kunnen eten en sinds vanmorgen rennen ze weer rond in huis en kan ik ze soms alweer even achter het behang plakken. We gaan nu rustig over van kittenvoer op volwassenvoer en vanmorgen hebben ze de half om half bakjes alweer helemaal leeg gegeten. En we gaan weer verder alsof er nooit wat is gebeurd Madame moet alleen over 9 dagen de 4 hechtinkjes laten verwijderen en dan kunnen we langzaamaan eens gaan kijken hoe ze het buiten in de grote wijde wereld zullen vinden.

MV, red je het een beetje? Je zult toch echt even bloed moeten laten prikken, anders kun je niet de juiste hulp krijgen denk ik. Is er niemand die met je mee kan ter mentale ondersteuning?
kwam kijken of er nog een update was MV. Ik hoop dat het goed gaat.
Ik heb tot nu toe alleen maar meegelezen maar was nu toch wel erg nieuwsgierig of er al weer een up date was. Dus even UP voor dit topic.
Een bericht van MV,

Haar modem is kapot, vandaar dat ze niet op het forum kan posten.
up
quote:MEFS schreef op 21 februari 2011 @ 10:16:

Een bericht van MV,

Haar modem is kapot, vandaar dat ze niet op het forum kan posten.Dan kan ze dus mijn mail ook niet lezen (2 uur geleden of zo verstuurd). Misschien sms ik straks nog even, nu andere dingen te doen, waaronder koken/eten.
*Hoopt dat MV snel een andere modem zal weten te bemachtigen zodat ze weer lekker kan forummen.*

Had een tijdje niet meegelezen maar zag dit toevallig.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Hoi hoi,

Ik heb dagen geen telefoon en internet gehad, mijn modem was kapot (al vanaf maandag). Nu nog, ik moet de nieuwe vandaag gaan installeren maar er is nu iemand in de buurt die online is met een onbeschermde internet. Dus hopen dat het gaat lukken.

Thee ik heb je email niet gelezen en kon je ook niet bellen. Maar ik ga er vandaag even naar kijken en reageren .

Simooon, wat heerlijk dat het goed gaat met je poezelz, geef ze een knuf van mij.

Hier gaat het niet zo lekker. Zelf durf ik nog steeds geen bloed te laten prikken dus het gaat nu zo slecht dat ik echt vandaag de huisarts moet bellen.

Met Kane heb ik ook een naar gevoel. Ben zo bang dat het nog niet goed is, dat ik bijna de da niet durf te bellen. Ik heb ook geen vervoer vandaag als ze zegt kom maar langs. Maar het zou kunnen dat ik het mij inbeeld. Ik vind dat hij veel naar de bak gaat. Ik dacht dat Iris of iemand anders zei, hou het in de gaten, als hij veel naar de bak gaat dan is het fout. Verder vond ik gister de katheter die hij in heeft gehad, achter het roze stukje zit maar 5 cm buisje. Ik moet even vragen of dat klopt, ik dacht dat ze langer waren, straks zit er nog een deel in Kane.

Nou ja, misschien maak ik mij onterecht zorgen maar ik wil wel zo vanmiddag bellen of ik mij terecht ongerust maak. Hij miauwt soms heel vreemd dat ik steeds een angst om mijn hart heb. Ik volg hem met alles maar moet nu op versturen drukken want het internet valt steeds uit.

Kom later vandaag hier zeker terug.
Hoe gaat het met jou en Kane?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven