denemarken
zondag 13 februari 2011 om 12:27
Hoi Xam!
Denemarken is superleuk! Zeker doen!
Ribe is een geweeeldig stadje (en mooie omgeving). Zit ook redelijk in de buurt van Legoland trouwens.
Wij zijn in het zuiden van Jutland geweest en zijn daarna nog een aantal dagen in de omgeving van Kopenhagen geweest.
Echt, doen hoor, heerlijk land!
Denemarken is superleuk! Zeker doen!
Ribe is een geweeeldig stadje (en mooie omgeving). Zit ook redelijk in de buurt van Legoland trouwens.
Wij zijn in het zuiden van Jutland geweest en zijn daarna nog een aantal dagen in de omgeving van Kopenhagen geweest.
Echt, doen hoor, heerlijk land!
668, the neighbour of the Beast
zondag 13 februari 2011 om 12:29
zondag 13 februari 2011 om 12:51
wij zijn vorige jaar naar denemarken geweest, wij hadden een huisje gehuurd in de buurt van Arhus.
Het is een mooi land, met goede wegen en vriendelijke mensen.
Met kids is Legoland echt een aanrader, super leuk en verzorgd park.
Denemarken is niet goedkoop, maar goed te doen als je bijvoorbeeld een huisje hebt en zelf gaat koken / bbqen etc.
Het is een mooi land, met goede wegen en vriendelijke mensen.
Met kids is Legoland echt een aanrader, super leuk en verzorgd park.
Denemarken is niet goedkoop, maar goed te doen als je bijvoorbeeld een huisje hebt en zelf gaat koken / bbqen etc.
zondag 13 februari 2011 om 13:02
zondag 13 februari 2011 om 13:23
[quote]Marels schreef op 13 februari 2011 @ 13:02:
Oh, en als je gaat fietsen in het zuiden van Jutland is het net of je in de Nederlandsche polder rijdt. Zo grappig. Alleen dan nét weer een beetje anders, ofzo.
Wij hadden zoiets van; 't is net of ik thuis in Zeeland ben X-D[/quote]
Waarom dan helemaal naar Denemarken rijden?
Oh, en als je gaat fietsen in het zuiden van Jutland is het net of je in de Nederlandsche polder rijdt. Zo grappig. Alleen dan nét weer een beetje anders, ofzo.
Wij hadden zoiets van; 't is net of ik thuis in Zeeland ben X-D[/quote]
Waarom dan helemaal naar Denemarken rijden?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 13 februari 2011 om 13:49
quote:Marels schreef op 13 februari 2011 @ 13:34:
Omdat het in Denemarken leuk is Nouschi. En ik niet twee weken lang alleen maar aan het fietsen geweest ben.Weet ik. Ik vind Denemarken ook heel leuk al ben ik alleen maar een paar keer in en rond Kopenhagen geweest.
Omdat het in Denemarken leuk is Nouschi. En ik niet twee weken lang alleen maar aan het fietsen geweest ben.Weet ik. Ik vind Denemarken ook heel leuk al ben ik alleen maar een paar keer in en rond Kopenhagen geweest.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 13 februari 2011 om 14:06
zondag 13 februari 2011 om 15:08
Dolfje ik denk dat je aan 9 dagen genoeg hebt maar beperk je dan tot een stukje Zweden,kijk goed van te voren wat je wil zien en bouw ook rustdagen/dagdelen in.
Denemarken is zeker niet duurder dan Nederland en voor er iemand roept "Alcohol is daar heel duur en alleen in staatswinkels te koop" zeg ik vast dat dat kolder is,dat is in Zweden Als het zwaarder is dan 3,5% tenminste
Ik kom er elk jaar(DK) en heb erg aan de rust moeten wennen,geboren Randstedeling die drukte gewend is en het nog prettig vindt ook
Als je gaat rijden check dan goed waar er aan de weg gewerkt wordt,wij zijn afgelopen najaar heen geweest met de auto en de werkzaamheden begonnen na Utrecht en hielden net voor Kopenhagen op,dan doe je er dus 12 uur over.
Richting Jutland idem dito.
De strandjes zijn overal fijn met zand zoals wij hebben op de stranden en veel houten pieren de zee in,je kan met een trappetje het water in.
Denemarken is zeker niet duurder dan Nederland en voor er iemand roept "Alcohol is daar heel duur en alleen in staatswinkels te koop" zeg ik vast dat dat kolder is,dat is in Zweden Als het zwaarder is dan 3,5% tenminste
Ik kom er elk jaar(DK) en heb erg aan de rust moeten wennen,geboren Randstedeling die drukte gewend is en het nog prettig vindt ook
Als je gaat rijden check dan goed waar er aan de weg gewerkt wordt,wij zijn afgelopen najaar heen geweest met de auto en de werkzaamheden begonnen na Utrecht en hielden net voor Kopenhagen op,dan doe je er dus 12 uur over.
Richting Jutland idem dito.
De strandjes zijn overal fijn met zand zoals wij hebben op de stranden en veel houten pieren de zee in,je kan met een trappetje het water in.
zondag 13 februari 2011 om 16:00
Ik zou voor negen dagen niet Denemarken én Zweden willen doen.
Dan kun je beter richting Kopenhagen en bijvoorbeeld Roskilde of Helsingor nog meenemen. Vanuit Kopenhagen kun je dan altijd voor een dagje de trein pakken naar Malmö, da's een piseindje. Maar voor negen dagen echt een stuk Zweden willen doen, dat zou ik niet doen....
Je moet sowieso rekenen dat je voor richting Kopenhagen al ofwel een bootovertocht kwijt bent, ofwel Storebaeltbrug (tolbrug). Wil je dan met de auto nog naar Zweden ben je wéér een overtocht of tolbrug (Oresundbrug) kwijt. En dan wordt het een duur grapje.
Nu weet ik niet wat een treinkaartje Malmö kost hoor, dat zou ik zelf misschien ook niet doen vanwege de kosten, maar goed, da's ieder voor zich.
Kopenhagen is echt wel fantastisch trouwens, helemaal super
Dan kun je beter richting Kopenhagen en bijvoorbeeld Roskilde of Helsingor nog meenemen. Vanuit Kopenhagen kun je dan altijd voor een dagje de trein pakken naar Malmö, da's een piseindje. Maar voor negen dagen echt een stuk Zweden willen doen, dat zou ik niet doen....
Je moet sowieso rekenen dat je voor richting Kopenhagen al ofwel een bootovertocht kwijt bent, ofwel Storebaeltbrug (tolbrug). Wil je dan met de auto nog naar Zweden ben je wéér een overtocht of tolbrug (Oresundbrug) kwijt. En dan wordt het een duur grapje.
Nu weet ik niet wat een treinkaartje Malmö kost hoor, dat zou ik zelf misschien ook niet doen vanwege de kosten, maar goed, da's ieder voor zich.
Kopenhagen is echt wel fantastisch trouwens, helemaal super
668, the neighbour of the Beast
zondag 13 februari 2011 om 17:22
Een klein stukje zweden kan best denk ik,als je het verder bij het gebied rond Kopenhagen/Noord&Midden Seeland houdt.
Ik vind Kopenhagen een van de weinige leuke plekken eigenlijk.
Maar ben ook nog nooit in Jutland geweest,dus daar kan ik niet over meepraten.
Wij gaan ook nooit in het hoogseizoen,misschien is er dan overal meer te doen.
Treinkaartje CPH-Malmö kost ca 40 euro,ik heb het vorig jaar opgezocht.
Ik vind Kopenhagen een van de weinige leuke plekken eigenlijk.
Maar ben ook nog nooit in Jutland geweest,dus daar kan ik niet over meepraten.
Wij gaan ook nooit in het hoogseizoen,misschien is er dan overal meer te doen.
Treinkaartje CPH-Malmö kost ca 40 euro,ik heb het vorig jaar opgezocht.
zondag 13 februari 2011 om 20:47
dinsdag 15 februari 2011 om 15:19
Bedankt voor de reacties!
Met wij bedoelde ik mijn vriend en ik, we hebben nog geen kinderen.
Door jullie verhalen ben ik wel enthousiaster geworden! We willen dit jaar sowieso een rustige relax vakantie en niet elke dag erop uit moeten trekken om vanalles te zien. Het enige wat me een beetje tegenstaat is dat je niet verzekerd bent van goed weer, wat je wel hebt als je naar zuid frankrijk ofzo gaat. Maarja vriendlief houd dan weer niet van 25+ graden.
Met wij bedoelde ik mijn vriend en ik, we hebben nog geen kinderen.
Door jullie verhalen ben ik wel enthousiaster geworden! We willen dit jaar sowieso een rustige relax vakantie en niet elke dag erop uit moeten trekken om vanalles te zien. Het enige wat me een beetje tegenstaat is dat je niet verzekerd bent van goed weer, wat je wel hebt als je naar zuid frankrijk ofzo gaat. Maarja vriendlief houd dan weer niet van 25+ graden.