Gezondheid alle pijlers

Blaasklachten; wie herkent dit?

15-02-2011 21:04 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Al enkele maanden moet ik erg vaak naar toilet, grote aandrang maar weinig 'resultaat' (urine).

Toch van de week even langs huisarts geweest, misschien blaasontsteking zonder pijn dacht ik?

Nee dus. Wel bloedcellen in urine en wat onstekingswaarden. Het is nu op kweek ofzo iets in het ziekenhuis.

Ik kan eind deze week pas bellen voor de uitslag en vroeg me af of er dames zijn die dit herkennen?

Ik ben verder vaak moe (maar of ik nou extreem moe ben? Moeilijk te meten vind ik want wat is normaal?

Verder ben ik geloof ik aardig gezond, wel een beetje een heftige bevalling gehad 1,5 jaar geleden, dat is ook down under dus misschien handig om te vermelden ofzo?
Hmm.. Ik heb heel veel jaren geleden hetzelfde gehad. Diagnose van mijn huisarts was blaasontsteking, maar ik wist dat dat het niet was, ik had nl. geen pijn, alleen heel veel aandrang. Zó vervelend! Ben je net geweest, voelt het alsof je weer moet.. alleen na een tijdje komt er natuurlijk niks meer.

Ik ben toen uiteindelijk bij een uroloog terechtgekomen, en wat bleek.. ik dronk veel te weinig! De urine is dan te geconcentreerd en veroorzaakt irritatie in de blaas. Nu, als ik het voel opkomen, drink ik direct extra veel water, en dan is het zo weer voorbij.

Ik hoop dat het bij jou hetzelfde is, dat is makkelijk te verhelpen!

Zou het kunnen zijn dat je wat te weinig drinkt?
Meer drinken (water) en aan de cranberries is mijn advies!
Je kan ook last hebben van een prikkelbare blaas, wat wel degelijk een overblijfsel kan zijn van een zwangerschap.
vervelend!

Als je ontstekingswaarde hoog is en bloedsporen in je urine hebt heb je toch een blaasontsteking. Misschien hebben ze het op kweek gezet om te kijken welk bacterie het veroorzaakt? Of om te kijken of het is opgestegen..? Maar wie ben ik, geen arts iig. Je zal toch af moeten wachten...
Hmm okay, dat zou inderdaad kunnen. Ik drink geloof ik niet erg veel.

Daar heb ik zelf dus helemaal nog niet aangedacht! Verklaard dat heel toevallig ook moe zijn?

Dat zou toch mooi zijn ; meer drinken/minder moe!
Ja, bij mij is dat een zwakke plek. Zodra ik iets te weinig drink, krijg ik er onherroepelijk last van. Zo kwam bijv, ook de borstvoeding moeilijk op gang, weer dezelfde reden.

Ik dénk dat ik voldoende drink, maar mijn lichaam denkt daar blijkbaar anders over! Nu gooi ik er liters thee in (echt zowat met gieters tegelijk ) en veel water en voel ik me prima.

Of je moeheid daarmee ook minder wordt weet ik niet, maar 't is makkelijk genoeg uit te proberen, natuurlijk
Het kan een blaasontsteking zijn wacht de kweek af. Het kan ook psychisch zijn wanneer je door stress je onderbuik inhoudt en het volume van je blaas daardoor kleiner wordt. Dit kan je checken door als je het gevoel hebt naar de WC te moeten door te ontspannen en kijken of het gevoel verdwijnt.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Dat is een ding wat zeker is; makkelijk te proberen. Ik ga je tip toepassen! Bedankt..

(Nou hoop ik niet dat ik toch iets raars als uitslag krijg!)

*noteert op boodschappenlijstje: gieter voor liters thee!*
Arrasje: psycisch is het niet. Ik moet als ik het even probeer uit te stellen soms echt rennen naar de wc, ik ontspan me dan echt helemaal tijdens 'uitstellen'. Zo irritant, zit je net in een leuke film ofzo, moet je weeeeer!

Maar goed ik wacht inderdaad de uitslag af, ik verwacht hier ook geen mensen met een glazenbol ofzo hoor!

Maar de aandrang in combinatie met bloed en ontstekingswaarden vind ik toch een beetje griezelig stiekum!
Psychisch natuurlijk!
quote:MissNoName schreef op 15 februari 2011 @ 21:04:

Al enkele maanden moet ik erg vaak naar toilet, grote aandrang maar weinig 'resultaat' (urine).

Dit herken ik. Kort gezegd had ik mijn blaas zo verprutst dat ik bij het minste beetje urine al dacht dat mijn blaas vol zat. Dit is kort gezegd dus, er kwam nog wat meer bij kijken.

In ieder geval ben ik op advies van de huisarts naar een bekkenbodemfyisotherapeute geweest die mij meer uitleg kon geven over zowel het probleem als hoe er vanaf te komen.

De rest van je verhaal herken ik niet. Maar mocht er uit je urineonderzoek niets komen kun je nog aan je huisarts vragen of zij/hij denkt dat het zin heeft naar een bekkenbodemfyisotherapeut te gaan. Het één (ontstekingswaarden in je urine) hoeft niet per se samen te hangen met het ander (veel aandrang maar weinig urine).

Ik hoop in ieder geval dat je snel meer weet en er iets aan kunt doen want het kan best vervelend zijn dat je zo vaak naar het toilet moet
Nou, ik hoop dat de uitslag verder gewoon ok is! Zal voor je duimen!
@strik

Dat kan natuurlijk ook nog, 2 dingen los van elkaar.

Ik kan mijn bekkenbodemspieren goed aanspannen in ieder geval. Dus kom maar op met die oefeningen

@lottekeNL

Bedankt! Ik zal het hier even vermelden nog, wat er nou uitkomt.

Tenminste, ik ben zo'n nieuwsgierigerd die altijd graag uitkomsten wil weten... Haha
@strik

Het is idd gruwelijk irritant, al dat gepies!!
ja haha ik ook hoor! Ik kom eind vd week even kijken!
Kun je wel goed uitplassen?

Je blaas helemaal legen? Je bevalling (zwangerschap) kan dat effect hebben.

En als je dan je blaas niet echt leegt, heb je al vrij snel weer aandrang.
Ik vind het herkenbaar. Ik ben ook anderhalf jaar geleden bevallen. Vaak aandrang, weinig resultaat. @Strik: hebben de oefeningen geholpen? Ben je er helemaal vanaf? Ik heb namelijk het idee dat het bij mij ook aan de bekkenbodem zou kunnen liggen. Als gevolg van 2 zwangerschappen en bevallingen.
Dat je daar niet aan dacht; te weinig drinken. Ik bedoel blaas: vocht/ drank. Zie hier wel enige connectie. Zelf drink ik veel, altijd al gedaan, de hele dag door, van alles vooral water, thee, melk, koffie, sapjes zoals bosvruchtenranja. Priklimo of Sparood ook lekker , maar af en toe , , Ik heb nog nooit enige blaasproblemen gehad, 2 kids, borstvoeding liep prima. Nooit blaasonsteking gehad. Ook geen last van moeheid. Kan me er ook niets bij voorstellen dat je vergeet te drinken.
Misskatie; ik vergeet niet te drinken, ik had eventjes niet gedacht aan dat dat het natuurlijk ook zou kunnen zijn. Ik drink niet niks maar ook niet genoeg, denk ik eigenlijk, dus dat zou het eventueel kunnen zijn. En tja, heel fijn dat jij niks hebt 'overgehouden' aan je zwangerschappen maar de assistente riep zelfs al termen als blaasverzakking aan de telefoon. Nou daar kun je tegen drinken wat je wil
Lilalinda, ik plas voor mijn gevoel wel goed uit. Moet vaak wel even extra persen zeg maar. Maar dan denk ik dus wel dat mijn blaas leeg is, maar misschien dus ook wel niet?
Ik herken het ook! Heb meerdere malen bloed in mn urine gehad, het is zelfs 2x op kweek gegaan. Ook telkens kleine beetje plassen enzo.. Heb toen een echo gehad en onderzoekje via de uroloog, maar alles was normaal. Het is dus nooit echt uitgekomen wat het nou is... ik moet er wel bij zeggen dat ik ook erg moe was en een lage weerstand had vanwege een burnout.

Het hoeft dus niks te zijn, behalve heeeel vervelend! Succes!
Er is niks uit de uitslag gekomen terwijl er de vorige keer ( 2 week geleden) een heleboel 'gekke' dingen zaten in mn urine.

Nu verder kijken naar oa blaasverzakking. Fijn weer :-)

Dank voor t meedenken!
O nou, gelukkig is het niks byzonders!

Nu maar gewoon wel voldoende blijven drinken, én kijken wat het dan wel is!
Ik heb ook al zo'n jaar of 15 op en af last van een prikkelbare blaas. Soms een half jaar totaal geen last en dan weer maandenlang achter elkaar heel veel last. Ook diverse keren getest op blaasontsteking, maar dat is het nooit (heb ook geenlast van pijn of branderigheid), en ook al eens een uitgebreid urologisch onderzoek gehad, waar niets uit kwam.

Ik denk dat, in mijn geval, het autonoom zenuwstelsel niet helemaal optimaal functioneert, want ik heb ook een prikkelbare darm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven